فریلنسر حسابداری

هر آنچه برای تبدیل شدن به فریلنسر حسابداری نیاز دارید

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

کار در یک شرکت، اگرچه برای بسیاری از افراد یک هدف است اما تنها گزینه به عنوان یک حسابدار نیست. خوشبختانه برای حسابداران واجد شرایط ، امروزه شرایط کاری خوب و مساعدی فراهم شده است. این که آیا هنوز دانشجو هستید یا در حال حاضر در زمینه حسابداری کار می‌کنید، ممکن است شما را برای ورود به حرفه فریلنسنیگ حسابداری به فکر فرو ببرد. این مقاله برای همه کسانی است که علاقمندند بدانند چگونه می‌توانند به یک فریلنسر حسابداری تبدیل شوند. پس اگر شما نیز به دنبال فعالیت به عنوان فریلنسر حسابداری هستید و می‌خواهید به درآمد دلاری برسید، با ما در ادامه این متن همراه باشید.

 

چرا باید فریلنسر حسابدار شوید؟

کارمند بودن در یک شرکت حسابداری یا حسابدار حقوق بگیر توسط یک شرکت، بدیهی است که مزایای خاص خود را دارد. در واقع شما از این طریق درآمد ثابت، مزایا و امنیت شغلی دریافت می‌کنید. البته این موارد برای کسانی که به دنبال ثبات در زندگی خود هستند گزینه‌ای جذاب‌تر است. اما فریلنسرها از برخی مزایای کلیدی نیز برخوردار هستند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

 

  • فریلنسرها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردارن

بزرگترین مزیتی که به عنوان یک فریلنسرحسابداری دارید آزادی است. حسابداری به دلیل حجم زیاد کار و ساعات طولانی یک صنعت استرس‌زا است. به علاوه، شما اگر در شرکتی مشغول کار حسابداری باشید، به ندرت این شرایط پیش می‌آید که هنگام کار در یک شرکت مشتری انتخاب کنید. اما وقتی برای خودتان کار می‌کنید، این اختیار را دارید که از مشتریانی که واقعاً دوست دارید کاری را انتخاب کنید و انجام دهید. همچنین در این حرفه شما کنترل بیشتری بر میزان توانایی خود دارید و متناسب با تونایی خود کاری را انتخاب می‌کنید تا دچار فرسودگی شغلی نشوید.

طبق گزارش حسابداری امروز ، 48 درصد از حسابداران در ایالات متحده گزارش کرده‌اند که در سال 2019 به دلیل افزایش اخراج و بارهای سنگین کار، استرس بیشتری را تجربه کرده اند.این موضوع چیزی است که احتمالاً با ابن بیماری کرونا همه گیری فعلی آن افزایش یافته است.

حسابداری فریلنسری

  • تقاضا برای فریلنسرها رو به افزایش است

به جرئت می‌توان گفت الان زمان مناسبی برای فریلنسری حسابداری است. در سال 2019 ، فریلنسرها 35 درصد از کل نیروی کار ایالات متحده را تشکیل می‌دادند. دانستن نحوه تبدیل شدن به یک حسابدار مستقل می تواند اولین قدم برای پیوستن به این جمعیت بزرگ فریلنسینگ باشد. امروزه این تعداد حتی بیشتر است، زیرا مشاغل بیشتر خدمات حرفه‌ای خود را برون سپاری می‌کنند. این امر به ویژه در مورد مشاغل کوچک با بودجه که هنوز قادر به پرداخت حقوق کارگران نیستند، صادق است.

با رشد اقتصادی و گسترش حرفه فریلنسری، مشاغل حسابداری به صورت فریلنسینگ به صورت محلی یا آنلاین به وفور یافت می‌شود. البته ممکن است درآمد ثابتی برای افتخار نداشته باشید، اما وقتی فریلنسر حسابدار می‌شوید، به ده‌ها سیستم عامل دسترسی دارید که می‌تواند شما را به مشاغل مختلف در سراسر جهان متصل کند.

 

آنچه برای کار به عنوان یک فریلنسر حسابداری نیاز دارید

  • مدرک یک درجه

هر حسابدار حرفه‌ای نیاز به مدرک دارد. برخی خدمات حسابداری را فقط با مدرک تجاری می‌توان ارائه داد. بنابریان کسب مدرک تجاری یک امتیاز برای حسابدارن در هر حرفه‌ای است. به علاوه همیشه بهتر است یک آموزش رسمی در زمینه حسابداری داشته باشید. امروزه در دانشگاه‌های برتر مدارک حسابداری به صورت آنلاین برای کسانی که به دنبال صلاحیت هستند، ارائه می‌شود. مدارک حسابداری آنلاین برای توسعه مهارت‌ها، تخصص و تجربه لازم برای آماده‌سازی  حال و آینده این رشته طراحی شده است. مدارک آنلاین نیز 100٪ دروس هستند و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

کسب مدرک آنلاین بدان معناست که می‌توانید مدرک را در زمان خود و در خانه تکمیل کنید. کسب مدرک آنلاین می‌تواند شما را برای پیشرفت در محیط دیجیتالی آماده کند، اینگونه است که اکثر فریلنسرها در حرفه خود موفق می‌شوند.

 

  • CPA یا تخصص

طبق آمار به دست آمده از ایالات متحده، فقط 30-45 از حسابداران این کشور حسابدار رسمی یا CPA هستند. این بدان معناست که کسب این تخصص در این زمینه الزامی نیست. با این حال، شرکت در آزمون و کسب مجوز و تبدیل شدن به یک CPA می‌تواند برتری شما را نسبت به دیگران افزایش دهد. CPA ها 10-15٪ بیشتر از حسابداران معمولی درآمد دارند و مجوز انجام کارهای تخصصی مانند نوشتن صورت های مالی حسابرسی شده را دارند.

حسابدار فریلنسر

 

  • آشنایی با نرم افزارهای حسابداری

تبدیل شدن به یک فریلنسر حسابداری مستلزم استفاده از نرم افزارهای مالی است. تسلط بر این ابزارهای فنی برای مطابقت با خواسته‌های شغلی ضروری است. حسابداران از انواع ابزارهای دیجیتالی مانند Quickbooks ، Xero، هلو و Sage استفاده می‌کنند.

 

  • مهارت های تجاری

بسیاری از افراد می‌پرسند چگونه می‌توان یک حسابدار مستقل شد، اما نمی‌توانند کار آزاد را به عنوان یک تجارت تصدیق کنند. باید گفت زمانی شما یک حسابدار مستقل هستید این است که به کسب و کار خود مسلط باشید. شما باید مشتریان را بدون کمک یا شهرت یک شرکت جذب کنید و مستقل از مشاغل آزاد، شغلی پایدار بسازید.

 

3 مرحله برای تبدیل شدن به یک حسابدار مستقل

اگر می‌خواهید به صورت مستقل کار حسابداری را انجام دهید و تا به حال این کار را نکرده‌اید، باید گام‌هایی را طی کنید تا این استقلال به وجود بیاید. به طور کلی شما در 3 مرحله می‌توانید به یک حسابدار مستقل تبدیل شوید. این سه مرحله عبارتند از:

1. واجد شرایط شوید

قبل از اینکه بتوانید نام خود را به عنوان فریلنسر حسابداری ثبت کنید به مدرک نیاز دارید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شما باید در حسابداری با هر درجه تجاری که مرتبط باشد، مشتاق و آگاه باشید. در واقع این اولین قدم برای هر حسابدار فریلنسر است. شما همچنین می‌توانید یک CPA دریافت کنید تا برخی از مشتریان خاص را به دست آورید.

 

2. حضور آنلاین خود را تقویت کنید

در دنیای فریلنسینگ، اگر حضور آنلاین مثبتی داشته باشید، به احتمال زیاد شغل پیدا خواهید کرد. با ایجاد پروفایل LinkedIn خود و اطمینان از حرفه‌ای بودن سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود شروع کنید. همچنین باید یک وبلاگ یا وب سایت ایجاد کنید که خدمات شما را تبلیغ کند. یک گزینه دیگر این است که یک حساب کاربری در یک پلتفرم سرمایه گذاری جمعی معتبر مثل سایت Freelancer باز کنید.

 

3. طرح کسب و کار تهیه کنید

در نهایت ، شما نیاز به یک طرح تجاری دارید. همانطور که گفتیم، فریلنسرینگ یک تجارت است. برنامه شما برای آن باید شامل استراتژی‌های شما برای ارتقاء خود، حفظ مشتریان و ساده سازی وظایف باشید. اطمینان حاصل کنید که همه این ها را یادداشت کرده و به آن پایبند هستید. زیرا اگر می‌خواهید به عنوان یک فریلنسر حسابدار پیشرفت کنید، باید برای بلند مدت برنامه‌ریزی کنید.

 

فریلنسری حسابداری

آنچه شما به عنوان یک فریلنسر حسابدار انجام خواهید داد

حتما این سوال پیش می‌آید که اگر خواستیم به صورت مستقل و فریلنسری در حوزه حسابداری فعالیت کنیم،شرح وظایف ما چه مواردی خواهد بود یا اینکه چه کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم؟ در پاسخ باید اینگونه گفت که وظایف یک حسابدار مستقل را می‌توان در دو بخش تقسیم‌بندی کرد که عبارت است از:

جنبه حسابداری امور

وظایف شما به عنوان یک حسابدار مستقل مشابه کاری است که هر حسابدار دیگری برای یک تجارت انجام می‌دهد، یعنی شما در این زمینه می‌توانید:

  • بودجه تهیه کنید.
  • معاملات را وارد کرده و موجودی حساب را بررسی کنید.
  • برای مقاصد حسابرسی، مقالات، برنامه‌ها و… حساب دقیق تهیه کنید.
  • فاکتورها را به حساب‌ها ارسال کنید.
  • شرایط پرداخت را با حساب‌ها اعمال کنید
  • از قوانین مالیاتی ایالتی و محلی به روز باشید.
  • کار با حسابرسان خارجی
  • ثبت پرداخت‌ها

جنبه تجاری امور

در فریلنسری حسابداری ممکن است جنبه اداری امور نیز به شما واگذار شود. یعنی شما می‌توانید فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

  • لیست خدمات در بازارهای کار و سیستم عامل‌های مستقل
  • بازاریابی کسب و کار شما
  • برنامه‌ریزی مشتریان
  • پاسخگویی و به روزرسانی مشتریان
  • حسابداری برای کسب و کار خود

 

به عنوان یک فریلنسر حسابدار چقدر درآمد خواهید داشت؟

یکی از مواردی که باید به عنوان یک فریلنسر حسابداری به آن توجه کنید، عدم وجود حقوق ثابت است. شما در یک شرکت مشغول به کار نیستید و فقط بسته به تعداد برنامه‌ها و مشتریان واقعی خود درآمد کسب می‌کنید. به طور متوسط، حسابداران مستقل جوان 20 تا 40 دلار، حسابداران ارشد 35 تا 50 دلار و متخصصان 60 تا 150 دلار در ساعت هزینه دارند. بنابراین متوجه شدید که هرچه مجموعه مهارت‌های شما تخصصی‌تر باشد، می توانید مشاغل پردرآمدتری دریافت کنید.

با این وجود، مزیت آن این است که شما واقعاً می‌توانید خیلی بیشتر درآمد داشته باشید. فقط لازم است یعنی اگر در طول سال به طور مداوم کار کنید و مشتریانی با درآمد بالا دریافت کنید.

فریلنسر حسابداری

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

سفیرپیمنت به عنوان یک مجموعه تخصصی در زمینه پرداخت های ارزی قادر است به شما کمک کند تا تمامی پرداخت های ارزی خود را به سهولت و سرعت انجام دهید. همچنین این مجموعه خدمات متنوعی را به فریلنسرها در هر زمینه و شغلی ارائه می‌دهد. از آنجایی که فریلنسرها با قبول پروژه‌های خارجی سعی در کسب درآمد دلاری دارند، خدمات سفیرپیمنت در این قسمت نیز همراه آن‌ها خواهد بود. به عبارت دیگر فریلنسرهای خارجی برای دریافت درآمد خود نیاز به حساب ارزی در یکی از سرویس‌های بین‌المللی دارند. از طرفی به دلیل تحریم‌ها این سرویس‌ها از دسترس کاربران خارجی خارج شده است؛ در نتیجه نیاز به یک واسطه برای استفاده از آن‌ها خواهند داشت که سفیرپیمنت این موانع برای فریلنسرها برطرف می‌کند.

به طور کلی سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی علاوه بر فراهم کردن شرایطی جهت ایجاد حساب کاربری در سرویس‌های ارزی، این قابلیت را نیز دارد که بدون داشتن حساب درآمد دلاری شما را نقد کند. در واقع شما می‌توانید نقد کردن درآمد ارزی خود را بدون اینکه یک حساب ارزی داشته باشید انجام دهید. برای اگاهی از این خدمات و استفاده از آن کافی است با مشاوران سفیرپیمنت در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید راهنمایی‌های لازم را در حوزه پرداخت‌های ارزی از کارشناسان ما دریافت کنید.

 

نتیجه

همان‌طور که گفته شد حسابداری یکی از حرفه‌های به روز است که امروزه نیز از جایگاه خوبی در دنیای اقتصادی برخوردار است. فریلنسر حسابداری نیز از جمله مشاغل فریلنسری در حال رشد است که می‌توان گفت به نسبت کارهای ثابت نیز از درآمد فریلنسری خوبی برخوردار است. در این مقاله در خصوص این حرفه و در آمد آن و همچنین نکاتی برای رشد فریلنسر حسابداری توضیحاتی بیان شده است. در واقع گفتیم که چگونه می‌توانید یک فریلنسر حسابداری موفق شوید. همچنین به فریلنسر شدن در پروژه‌های خارجی نیز اشاره کردیم و گفتیم که می‌توانید در این راه به درآمد دلاری برسید.

از طرفی با توجه به موانعی که به دلیل تحریم‌ها برای نقد کردن درآمد ارزی وجود دارد، سفیرپیمنت را به عنوان تیمی متخصص و باتجربه در این زمینه خدمت شما معرفی کردیم تا بتوانید بدون هیچگونه دغدغه‌ای درآمد دلاری خود را نقد کنید. در صورتی که راجع به پرداخت‌های ارزی مرتبط با فریلنسر حسابداری سوالی دارید، در قسمت نظرات آن را مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند. همچنین اگر تجربه کسب درآمد ارزی از فریلنسر حسابداری را داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
بهنام سلمانی کاربر سایت ۱۳ دی ۱۴۰۲

جالب بود بسیارسپاسگزارم