فریلنسر پایتون

4 تکنیک طلایی برای موفقیت یک فریلنسر پایتون

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ اسفند, ۱۴۰۱
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

برنامه نویسی یا به عبارتی دیگر پایتون، یکی دیگر از حرفه‌هایی است که امروزه فریلنسرهای زیادی را به خود اختصاص داده است. ورود به این حرفه و کسب موفقیت در آن به عنوان یک فریلنسر پایتون نیازمند آگاهی، مهارت کافی در این زمینه و آشنایی با روش‌های کسب مشتری است. در این مقاله سعی کردیم راه‌هایی که شما را در فریلنسری پایتون موفق و درآمدتان را چندین برابر می‌کند برای شما شرح دهیم. پس همراه ما باشید.

آیا تقاضا برای برنامه نویسی پایتون وجود دارد؟

پایتون در اوایل دهه 1990 توسط برنامه نویس هلندی Guido van Rossum ساخته شد. از ابتدا، پایتون به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی بصری و از لحاظ نحوی ساده ایجاد شد که می‌توانست برای بسیاری از وظایف مورد استفاده قرار گیرد.

امروزه، آن را در علم داده، برنامه‌های کاربردی وب، اتوماسیون فرآیند، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و موارد دیگر خواهید یافت.

پایتون با امکانات زیادی همراه است اما برای یادگیری منطقی و آسان است.

ربکا یک مقاله عالی در مورد اینکه آیا باید پایتون را در سال 2021 یاد بگیرید نوشت. در آن مقاله، او در مورد برخی از تحقیقات Stack Overflow صحبت می‌کند که نشان می‌دهد پایتون در خط مقدم محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی قرار دارد و اکثر توسعه‌دهندگان حرفه‌ای می‌خواهند پایتون را به زبان‌های برنامه‌نویسی خود اضافه کنند.

افرادی که پایتون را می‌شناسند مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرند. چه مفهومی داره؟ اگر پایتون را بلد باشید، از کمبود کار شکایت نخواهید کرد  و این مورد می‌تواند برای فریلنسرها نیز صدق کند.

آیا شغل فریلنسر پایتون برای شما مناسب است؟

امیدوارم این مقاله به شما ایده داده باشد که یک فریلنسر پایتون چگونه کار می‌کند. البته این فقط نوک کوه یخ است. فریلنسینگ جنبه‌های زیادی دارد: شما باید مراقب مالیات، تجهیزات و سایر مسائل باشید.

اگر رایانه شما خراب شود، نمی‌توانید به دوست خود در بخش فناوری اطلاعات شکایت کنید. باید خودتان مشکل را رفع کنید یا برای انجام آن هزینه کنید.

از طرف دیگر، فریلنسینگ می‌تواند به شما آزادی حرفه‌ای بدهد. همه چیز به شما بستگی دارد: انگیزه شما، تعهد شما، تمایل شما برای توسعه. اگر احساس می‌کنید که شرکتتان مناسب نبوده و فضا برای رشد شما فراهم نیست، رئیستان شما را آزار می‌دهد و از برخورد با ایمیل‌های احمقانه بخش منابع انسانی خسته شده‌اید؛ خوب، شاید راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان و تبدیل شدن به یک فریلنسر برای شما مناسب باشد. به یاد داشته باشید، همیشه می‌توانید به صورت تمام وقت در اداره به کار خود بازگردید اما چیزی به من می‌گوید که اگر تلاش خود را برای یادگیری پایتون به کار بگیرید، موفق خواهید شد!

میزان درآمد یک فریلنسر پایتون

اگر بخواهیم میزان درآمد شما را به عنوان یک توسعه دهنده پایتون، بیان کنیم باید اینطور بگوییم که شما می‌توانید انتظار داشته باشید که هر ساعت بین 10 تا 80 دلار با متوسط حقوق 51 دلار (منبع) درآمد کسب کنید. اگرچه این مبلغ بسیار بالایی است برای دستمزد، اما طبیعتا به میزان کیفیت کار فریلنسر پایتون بستگی دارد. پس لازم است میانگین حقوق را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید و +/- 50٪ را برای حساب کردن سطح تخصص خود اضافه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه درآمد فریلنسری کلیک کنید.

چگونه می توان مطمئن بود که می‌توانید برای بازار کار فریلنسر پایتون مفید باشید؟

  • نکته‌ای مهم قبل از تبدیل شدن شما به یک فریلنسر پایتون آن است که ابتدا باید اصول اولیه پایتون را یاد بگیرید. وقتی حتی نمی توانید کد پایتون را بنویسید، ارائه خدمات فریلنسر شما چه فایده‌ای دارد؟ پس اولین نکته برای فریلنسری پایتون آن است که شما به دانش و اندوخته‌های خود اطمینان داشته باشید. امروزه فریلنسرهای زیادی در حال فعالیت در این حوزه هستند که به دانش خود اطمینان ندارند و همین ویژگی مانع از پیشرفت آن‌ها در این زمینه و بازار کار خواهد شد.
  • صرف نظر از سطح مهارت شما، تنوع پروژه های پایتون بسیار زیاد است. پروژه‌های ساده‌ای با قیمت 10 دلار وجود دارد که یک رمزگذار باتجربه می‌تواند در عرض 5 دقیقه آنها را حل کند و پروژه‌های پیچیده‌ای وجود دارد که ماه‌ها به طول می‌انجامد و پس از اتمام هر مرحله مهم، قول پرداخت‌های کلان 100 تا 1000 دلاری را به شما می‌دهد. از این‌رو سعی کنید متناسب با سطح مهارت خود پروژه‌ای را برای انجام انتخاب کنید. برای پیدا کردن پروژه متناسب با خود می‌توانید وقت خود را صرف مرور همه پروژه‌های مستقل بایگانی پایتون کنید.
  • برا انجام کار، پروژه را انتخاب کنید که فکر می‌کنید می توانید در محدوده قیمت (10 تا 50 دلار) حل کنید. قیمت‌های بالاتر اگرچه جذاب هستند، اما زحمت زیادی دارد.
  • در معرفی حرفه خود به عنوان یک فریلنسر پایتون مشخص کنید که می‌خواهید ابتدا به کدام سمت بروید، علم داده، تراشیدن وب، توسعه برنامه، برنامه نویسی و… .

 

فریلنسری پایتون

 

چگونه می توان اصول پایتون را یاد گرفت؟

یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید آن است که قبل از اینکه با پروژه‌های عملی شروع کنید، حدود 10-20 ساعت در تازه کردن مهارت‌های پایه Python خود سرمایه گذاری کنید. این تعهد زمانی زیاد مهم نیست بلکه مهم آن است که شما بتوانید در مدت زمانی نکات مهمی را یاد گرفته و به روز شوید.

بهترین راه برای یادگیری 80٪ مهارت‌ها در مدت زمان کوتاه، از طریق ورق‌های تقلب پایتون است. شما می‌توانید ورق‌های تقلب را بارگیری کنید و 20 ساعت اول خود را صرف یادگیری کامل آن‌ها کنید.

پیشنهاد مطالعه: بیمه فریلنسر

چگونه مشتری‌ها را فراتر از اولین پروژه حفظ کنید؟

شما می‌توانید به عنوان یک فریلنسر پایتون از مشتریان خود بخواهید که بار دیگر که به خدمات مشابهی احتیاج داشتند، مستقیماً با شما تماس بگیرند و برای خدمات فریلنسر بعدی پیشنهاد ویژه‌ای به آن‌ها بدهید. همچنین شما می‌توانید در پایگاه‌هایی مانند Upwork و Freelancer که مشتریان زیادی در آن‌جا به دنبال فریلنسر برای کار خود می‌گردند، حساب کاربری ایجاد کنید. در این صورت، حاشیه سود شما با گذشت زمان رشد خواهد کرد. درآمد شما نه تنها افزایش می‌یابد بلکه بر پایه‌ای محکم نیز ایستاده است.

چگونه به یک فریلنسر پایتون موفق شوید؟

۱- عنوان و اعتبار خود را پنهان نکنید.

به هر اندازه که در این زمینه توانمند هستید آن را بیان کنید و از گفتن آن ترس و یا واهمه نداشته باشید. عنوان‌هایی مانند Prof ،Ph.D یا MSc اعتبار زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و شما را از سایر فریلنسرهای بدون اعتبار جدا می‌کند. توجه داشته باشید که مدارک تحصیلی محدود به دنیای دانشگاهی نیست. شما همچنین باید دستاوردهای عملی خود مانند وب‌سایت‌ها، پروژه‌های ویژه یا گواهینامه‌های خود را برجسته کنید.

۲- وقت زیادی را برای تنظیم پروفایل خود اختصاص دهید.

شما نمی‌توانید تأثیر قدرتمند عکس پروفایل خود را در شغل خود باور کنید. بسیاری از فریلنسرهای پایتون زیاد به ظاهر تمرکز نمی‌کنند و این کار درستی نیست. سعی کنید به ظواهر نیز توجه زیادی داشته باشید. پروفایل‌های خود را به روز و مناسب کنید. در برخوزد با مشتری به صورت حضوری لبخند بزنید، لباس مناسب بپوشید و از پس زمینه تصویر طبیعی برای عکس‌های خود استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: فریلنسری برنامه نویسی

۳- در قیمت رقابت نکنید.

سعی کنید رقابت کردن در قیمت را فراموش کنید. چرا که رقابت بر سر قیمت یک مسابقه به سمت صفر است و شما نمی‌توانید در آن برنده شوید. همیشه یک فریلنسر ارزان‌تر وجود دارد و برخی از مشتریان فقط به سمت همان افراد می‌روند.

درست است برخی از مشتری‌ها به دنبال ارزان‌ترین فریلنسر هستند. اما بیشتر مشتریان کیفیت بالا و قابل پیش بینی بودن را نسبت به قیمت انتخاب می‌کنند. به هر حال، اگر حس می‌کنید کیفیت خدمات شما خوب است، پس ارزان نباشید.

۴- گواهینامه‌های پایتون را جمع آوری کنید.

همان‌طور که گفته شد، مهرت در زمینه‌ای صرفا بر اساس مدارک دانشگاهی نیست. پس سعی کنید گواهی‌نامه‌های مربوط به حوزه خود را جمع آوری کنید و به عنوان رزومه از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از برنامه وب Finxter برای تأیید سطح مهارت Python خود استفاده کنید.

فریلنسری پایتون

مکان مناسب برای شروع کار فریلنسینگ پایتون کجاست؟

روش‌های مختلفی برای شروع کار فریلنسری پایتون وجود دارد. بسیاری از سیستم عامل‌های آزاد برای زمان، توجه و سهمی از ارزش آفرینی کار شما در حال رقابت هستند. این سیستم عامل‌ها یک روش عالی برای شروع کار فریلنسینگ خود به عنوان رمزگذار پایتون و کسب تجارب در زمینه تجارت و کدنویسی و همچنین دریافت برخی گواهی‌ها برای شروع تجارت آزاد خود هستند. اما به خاطر داشته باشید که آنها فقط اولین قدم هستند و اگر می‌خواهید از رقابت جهانی برای هر پروژه در آینده جلوگیری کنید، باید در استقلال باشید.

در ادامه تعدادی از بهترین مکان‌ها برای شروع کار فریلنسینگ پایتون و جذب سریع برخی از مشتری‌ها را برای شما خواهیم گفت:

۱- Upwork

وب سایت Upwork یکی از سایت‌های فعال در این زمینه است که تمرکز زیادی بر کیفیت دارد. این سایت برای مشتریان عالی است؛ زیرا تضمین می‌کند کار آن‌ها با بهترین کیفیت تحویل داده خواهد شد.

برای فریلنسرهایی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند، آپ ورک مانع قابل توجهی برای ورود به بازار است. اغلب اوقات، پروفایل‌های جدید کاربران توسط تیم Upwork رد می‌شوند. آن‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که فقط مشتریانی که شغل آزاد خود را جدی می‌گیرند از سیستم عامل Upwork استفاده می‌کنند.

فریلنسر python

۲- تاپتال

Toptal یک پیشنهاد بازار قوی دارد و با 3٪ فریلنسر، یک پلتفرم برتر است. از این‌رو، فریلنسرهای با کیفیت بالا و مشتریان با کیفیت بالا را بهم متصل می‌کند. جذب فریلنسر در Toptal بسیار دشوار است. تقریبا 97٪ از متقاضیان وارد سیستم نمی‌شوند. با این حال، اگر موفق به پیوستن به Toptal شدید، می‌توانید از بهترین نرخ ساعتی در کار بهره‌مند شوید در واقع شما می‌توانید به راحتی و در هر ساعت 100 دلار و بیشتر از آن درآمد کسب کنید.

فریلنسر پایتون

۳- Freelancer.com

سایت freelancer منبعی برای مبتدیان و بدون محدودیت است که به نوعی فرصت را برای همه فریلنسرها فراهم می‌کند. این نقطه شروع توصیه شده برای کسب تجربه و اتمام اولین پروژه‌های شما است. همچنین ‌تواند به شما کمک کند اولین توصیفات خود را بدست آورید. در واقع این یک سایت عالی با تعداد زیادی پروژه آزاد است و یک منبع عالی پروژه‌های مستقل آرشیو شده می‌باشد که به شما کمک می‌کند برخی از پروژه‌های دنیای واقعی را برای اهداف آموزشی بدست آورید.

فریلنسر پایتون

خدمات سفیرپیمنت در حوزه فریلنسینگ

شما برای ثبت نام در برخی از سایت‌ها به منظور کسب مشتری و یا برای نقد کردن درآمدهای ارزی‌ای که از کار فیلنسری به دست می‌آورید، نیاز به مجموعه‌ای تخصصی در حوزه پرداخت‌ های ارزی دارید تا کار شما را سهولت و سرعت بخشد. سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما کاربران و فریلنسرها می‌باشد.

نتیجه

همانطور که در این مقاله گفته شد، برنامه نویسی و یا پایتون یکی دیگر از مشاغل محبوبی است که در حوزه فریلنسینگ نیز می‌توان آن را انجام داد. از این‌رو در این مقاله در خصوص این حرفه و راه‌های موفقیت در فریلنسری پایتون را برای شما شرح دادیم. امیدواریم استفاده از این مقاله شما را برای ورود به این حرفه و کسب درآمد از آن به خوبی راهنمایی کرده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
محمدرضا کاربر سایت ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

سلام مرسی از مطلب خوبتون