فریلنسر تولید محتوا

نقشه راهنمای یک فریلنسر تولید محتوا

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید، فریلنسری یک نوع روش کار هیجان انگیز برای کسانی است که تمایل دارند خارج از چهارچوب قاعده و زمان مشغول به کار شوند. یکی از گرایش‌ها و حوزه‌هایی که در این حرفه وجود دارد و همچنین طرفدارن بسیاری دارد مربوط به تواید محتوا است. تولید محتوا فریلنسر به یکی از مشاغل محبوب و پردرآمد تبدیل شده است و افراد زیادی به عنوان فریلنسر تولید محتوا مشغول به کار در این حرفه هستند. در این مقاله در خصوص این موضوع برای شما توضیحات بیشتری خواهیم داد. چنانچه شما هم قصد دارید به عنوان یک فریلسنر محتوا فعالیت کنید و به درآمد ارزی نیز برسید تا انتهای این متن همراه ما باشید.

برنامه های تولید کننده محتوای دیجیتال

تولیدکنندگان محتوای دیجیتال در سازمان‌های محتوا محور فعالیت می‌کنند که در آن کاربران به طور منظم انتظار تدوین اطلاعات جدیدی را دارند. تولید کنندگان محتوای دیجیتالی روزانه محتوا را برای بسترهای مختلف از جمله وب سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند. همچنین بسته به سازمان، ممکن است این محتوا در قالب‌های مختلفی همانند مقاله، فیلم، عکس و گرافیک نوشته شده باشد.

یکی از اهداف اصلی این شغل، ایجاد محتوای مفید برای مصرف کنندگان است که با محصولات یا خدمات کسب و کار ارتباط برقرار کند. برای این منظور، تولید کننده محتوا نیاز به درک ابزارهای محتوای آنلاین و محصول کسب و کار دارد. همچنین ممکن است، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال تیم‌های محتوا را هدایت کنند که در آن هر عضو وظیفه متفاوتی را بر عهده دارد. به عنوان مثال، طراح گرافیک ممکن است تصاویری قوی برای مقاله‌ای که توسط توسعه دهنده محتوا نوشته شده است ایجاد کند. سپس استراتژیست رسانه‌های اجتماعی، مقاله را به قطعات کوچک تقسیم می‌کند تا در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

بهتر است بدانید که برای تبدیل شدن به تولید کننده محتوای دیجیتالی، به مدرک کارشناسی ارتباطات یا رشته مرتبط نیاز دارید. مهمتر از همه، شما به تجربه در ایجاد محتوای وب و رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید. بنابراین اگر قصد دارید به فریلنسر تولید محتوا تبدیل شوید لازم است پیش نیازهای این حرفه را تامین کنید.

پیشنهاد مطالعه: فریلنسر تایپیست

تولیدکننده محتوای دیجیتال چه می کند؟

مهارت‌های خاصی وجود دارد که بسیاری از تولید کنندگان محتوای دیجیتال برای انجام وظایف خود یاری می‌کنند. با نگاهی به رزومه‌ها، می‌توان رایج‌ترین مهارت‌ها را برای فردی در این موقعیت تعیین کرد. بر اساس یافته‌های به دست آمده از رزومه‌ها می‌توان گفت مهارت‌های رهبری، مهارت‌های مدیریت زمان و مهارت‌های ارتباطی از اهمیت بالایی برای یک فریلنسر تولید محتوا برخوردار است.

وقتی صحبت از مهمترین مهارت‌های مورد نیاز برای تولید محتوای دیجیتالی می‌شود، باید به استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی توسط تولید کنندگان محتوا نیز اشاره کنیم. در طی بررسی‌هایی که از رزومه‌های افراد شد، مشخص شد که بسیاری از رزومه‌ها از تولید کنندگان محتوای دیجیتال، شامل پلتفرم‌های اجتماعی است، در حالی که 8.3٪ از رزومه‌ها شامل بازاریابی محتوا و 7.7٪ از رزومه‌ها شامل اخبار است. در این میان کسی سود خواهد کرد که سهم بزرگی در پلتفرم‌های اجتماعی داشته باشد.

وقتی نوبت به جستجوی شغل می‌رسد، بسیاری به دنبال عبارت یا عبارت کلیدی هستند. در عوض، ممکن است جستجو بر اساس صنعت مفیدتر باشد، زیرا ممکن است مشاغلی را از دست بدهید که هرگز در صنایع فکر نمی‌کردید. پس سعی کنید حوزه مهارت‌‌های خود را در صنایع گوناگون گسترش دهید. امروزه اکثر تولید کنندگان محتوای دیجیتالی در صنایع رسانه و آموزش و پرورش شغل پیدا می‌کنند. اما شما می‌توانید به صنایع مختلفی ورود پیدا کنید.

فریلنسر تولید محتوا

چگونه می توان فریلنسر تولید محتوا دیجیتال شد؟

اگر شما علاقه‌مند به حرفه تولید کننده محتوای دیجیتال هستید و یا قصد دارید به یک فریلنسر تولید محتوا تبدیل شوید، باید به نکات زیادی در این حوزه توجه کنید. یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که چقدر به تحصیلات نیاز دارید. بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات 84.7 درصد از تولید کنندگان محتوای دیجیتال دارای مدرک کارشناسی هستند. از نظر سطوح آموزش عالی، نیز این طور متوجه شدیم که 8.0 درصد از تولید کنندگان محتوای دیجیتال دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. اگرچه اکثر تولیدکنندگان محتوای دیجیتال دارای مدرک دانشگاهی هستند، اما تنها با داشتن مدرک دبیرستان یا GED ادامه این حرفه و رشد در آن امکان پذیر نیست.

به علاوه انتخاب رشته مناسب همیشه یک گام مهم هنگام تحقیق در مورد چگونگی تبدیل شدن به تولید کننده محتوای دیجیتال است. بر اساس تحقیقات به دست آمده در خصوص رایج‌ترین گرایش‌های تولید کننده محتوای دیجیتال، می‌توان گفت که معمولا فریلنسرها و یا تولید کنندگان محتوا دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند. سایر مدارک تحصیلی که اغلب در رزومه های تولیدکننده محتوای دیجیتال مشاهده می کنیم شامل مقاطع کاردانی یا دیپلم است.

همچنین توجه داشته باشید که در این حرفه نیز همانند سایر حرفه‌های دیگر، تجربه نقش مهم و اساسی دارد.  بسیاری از مشاغل تولید کننده محتوای دیجیتالی نیاز به تجربه در نقشی مانند کارآموزی دارند. در همین حال، بسیاری از تولید کنندگان محتوای دیجیتالی نیز سابقه کار قبلی در نقش‌هایی مانند دستیار تولید یا ویرایشگر را دارند. در واقع هر چه تجربه شما در این زمینه بالاتر باشد می‌توانید بهتر در زمینه تولید محتوا فریلنسر خوش بدرخشید.

مسیرهای فریلنسر تولید محتوا دیجیتالی

همانطور که در حرفه خود پیش می‌روید، ممکن است مسئولیت‌های بیشتری را بر عهده بگیرید و یا حتی در شرایطی کار فریلنسری کنید که نقش رهبر را بر عهده دارید. با استفاده از نقشه شغلی، یک تولید کننده محتوای دیجیتالی می‌تواند اهداف شغلی خود را از طریق پیشرفت شغلی تعیین کند. به عنوان مثال‌، شما می‌توانید با نقشی مانند ویرایشگر شروع کنید، کار خود را گسترش دهید و سپس در نهایت به عنوان مدیر بازاریابی و خلاقیت شناخته شوید.

میانگین حقوق و دستمزد فریلنسر تولید محتوا

دستمزد فریلنسر تولید محتوا در آمریکا به طور متوسط 60,287 دلار در سال یا 29 دلار در ساعت است. 10 درصد از جمعیت فریلنسر تولید محتوا بیش از 80،000 دلار در سال درآمد دارند. این مقدار نسبتا مطلوب است و نشان می‌دهد که اگر در این حوزه فعالیت کنید به درآمد بالایی خواهید رسید.

تولید محتوا فریلنسر

مهارت های برتر در تولید محتوا فریلنسر

بخش مهارت در رزومه شما می‌تواند تقریباً به اندازه بخش تجربه مهم باشد. بنابراین شما باید یک تصویر دقیق از آنچه می‌توانید انجام دهید در اختیار مشتری قرار دهید. در متن مقاله در خصوص این مهارت‌ها برای شما صحبت کردیم. شما نیز می‌توانید برای آگاهی دقیق‌تر از این مهارت‌ها به رزومه‌های سایر فریلنسران فعال در این زمینه سر بزنید و از مهارت‌های آنان مطلع شوید. هر اندازه که بتوانید خودتان را بهتر معرفی کنید و مهارت‌های خود را به خوبی به تصویر بکشید، بهتر می‌توانید در این حوزه فعالیت داشته باشید. دقت داشته باشید که نباید مهارتی را که ندارید در این قسمت وارد کنید و یا بیشتر از توانتان خود را معرفی کنید؛ زیرا در صورت پذیرفتن پروژه‌ای با مهارت‌هایی که ذکر کرده‌اید ممکن است نتوانید از عهده آن بربیایید و بیشتر باعث بی‌اعتمادی کارفرماها شوید.

بهترین کشورها برای فریلنسر تولید محتوا دیجیتال

برخی از مکان‌ها و یا به عبارتی کشورها برای شروع کار به عنوان فریلنسر تولید محتوا دیجیتال بهتر از سایر کشورها هستند. بهترین ایالت‌ها برای افرادی که در این موقعیت هستند کالیفرنیا، نیویورک، اوکلاهما و جورجیا هستند. تولیدکنندگان محتوای دیجیتال در کالیفرنیا با دستمزد متوسط 72،331 دلار بیشترین درآمد را دارند. در حالی که در نیویورک و اوکلاهما، آن‌ها به طور متوسط 70،363 دلار و 68،614 دلار کسب می‌کنند. همچنین فریلنسر تولید محتوا دیجیتالی در گرجستان به طور متوسط 67،654 دلار درآمد دارد. البته ناگفته نماند این اطلاعات به دست آمده بر اساس در دسترس بودن شغل و دستمزد به عنوان بهترین ایالت‌ها تعیین شده است.

تولید محتوا فریلنسر

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همانطور که اشاره کردیم شما می‌توانید با تولید محتوا به صورت فریلنسری به درآمد دلاری برسید و در این حوزه با کارفرماهای خارجی همکاری داشته باشید. چالش اصلی در فریلنسری محتوا با کارفرماهای خارجی، داشتن حساب‌های کاربری در یکی از سرویس‌های ارزی است؛ زیرا برای دریافت درآمد خود نیاز به این حساب خواهید داشت. مسئله اصلی اینجا است که به دلیل تحریم‌های وضع شده علیه ایران، کاربران ایرانی دسترسی به این سرویس‌ها نداشته و در این راه با موانع زیادی روبه‌رو هستند. چاره کار در این شرایط کمک گرفتن از یک واسطه است تا بتوانید تحریم‌ها را دور بزنید.

تیم سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی همواره تلاش کرده است تا دغدغه‌های کاربران در زمینه پرداخت‌های ارزی را برطرف کند. در زمینه فریلنسری شما می‌توانید همه امور ایجاد حساب کاربری و یا نقد کردن درآمد ارزی خود را به سفیرپیمنت بسپارید. در واقع شما با کمک این تیم دیگر چالشی نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید درآمد خود را نقد کنید. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان سفیرپیمنت، تنها کافی است با پشتیبانی این مجموعه ارتباط بگیرید.

نتیجه

تولید محتوا یکی دیگر از حرفه‌هایی است که از تنوع کاری بالایی برخوردار است و امروزه به یکی از شاخه‌های فریلنسری تبدیل شده است. در این مقاله در خصوص فریلنسر تولید محتوا نکاتی گفته شده است که می‌تواند شما را برای موفقیت در این حرفه یاری کند. در واقع شما با مطالعه این مقاله می‌توانید به شغل فریلنسری محتوا وارد شده و باراهنمایی‌های ارائه شده در آن موفق شوید. از آنجایی که شما می‌توانید با کارفرماهای خارجی نیز به صورت فریلنسری کار کنید؛ پس از این طریق به درآمد دلاری خواهید رسید؛ به عبارت دیگر از جمله راه‌های کسب درآمد ارزی فریلنسری محتوا است.

چالش اصلی تولیدکننده‌های محتوا فریلنسر با کارفرماهای خارجی نقد کردن درآمد ارزی است که سفیرپیمنت آماده ارائه خدمات در این حوزه برای شما خواهد بود. شما می‌توانید با خیال راحت به کسب درآمد دلاری بپردازید و نقد کردن آن را به تیم متخصص سفیرپیمنت بسپارید. در صورتی که راجع به حوزه پرداخت‌های ارزی و نقد کردن درآمد دلاری فریلنسرها سوالی دارید، می‌توانید در بخش نظرات آن را مطرح کرده تا کارشناسان به آن پاسخ دهند. همچنین اگر تجربه فریلنسری محتوا را دارید نیز آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *