معرفی سایت upwork

معرفی سایت upwork و آموزش کسب درامد ارزی

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ اسفند, ۱۴۰۱
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  16 دقیقه

اگر به دنبال کار فریلنسری به صورت بین‌المللی هستید، قطعا نام upwork‌ را شنیده‌اید. Upwork‌ یک سایت جست‌وجو و درخواست کارهای فریلنسری است که به شما در کسب درآمد کمک می‌کند. در ادامه به معرفی سایت upwork، نحوه دریافت دستمزد، آموزش سایت upwork، امنیت، ساخت اکانت، و پاسخ به سوالات متداول شما می‌پردازیم. اگر پاسخ سوال سایت upwork چیست؟ برای شما به چالش تبدیل شده و یا خدماتی در این حوزه نیاز دارید، با ما همراه باشید.

 

اگر فریلنسر هستید همه چیز را مستند کنید

هنگامی که شما فریلنسر هستید، نه تنها به مشتریان خدمات ارائه می‌دهید بلکه مسئولیت حسابداری را نیز بر عهده دارید. منظم ماندن به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات و اتفاقات ناگوار در طول مسیر خلاص شوید، به خصوص زمانی که فصل مالیات در زمانی فرا می‌رسد که اصلا انتظارش را ندارید. شما می‌توانید فقط از یک صفحه گسترده اکسل استفاده کنید تا بدانید: در چه مرحله‌ای از پروژه‌ها هستید؟ آیا نیاز به نوشتن دارند؟  منتشر شده‌اند؟ آیا برای آن‌ها پول دریافت کرده‌اید؟

 

اهمیت نمونه کار برای یک فریلنسر

بسیاری از فریلنسرها نمونه کارهای مجازی کار خود را در وب سایت‌هایی مانند About.me ایجاد می‌کنند تا کارفرمایان بالقوه به آن نگاه کنند. اگر یک پروفایل مستقل آنلاین ندارید، مطمئن شوید که مجموعه‌ای از کلیپ‌ها، فایل‌ها و سایر پروژه‌های گذشته را آماده کرده‌اید تا در صورتی که کسی بخواهد آن‌ها را ببیند.

برای یک فریلنسر ضروری است که نمونه کارهای خود را نشان دهد. این یک فرصت بزرگ برای شگفت‌انگیز کردن کارفرمایان و امضای قرارداد است. تاریخچه غنی از کار گذشته می‌تواند کارفرما را هنگام در نظر گرفتن شما برای شغل آزاد راحت کند اما در انتخاب پروژه‌هایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید مراقب باشید. نمونه‌هایی که ارائه می‌کنید باید با شغل آزاد مورد نظر شما مرتبط باشد.

 

بر روی مهارت های خود تمرکز کنید

70 درصد از شرکت‌هایی که فریلنسرها را استخدام می‌کنند از آن‌ها برای پر کردن شکاف‌های مهارتی خاص در کارکنان خود استفاده می‌کنند. اگر شرح شغل، ترکیبی بسیار تخصصی از مهارت‌ها را فهرست می‌کند و شما آن‌ها را دارید، هنگام تماس با کارفرما، مطمئن شوید که روی آن مهارت‌ها تمرکز کرده اید. مطمئن شوید که مجموعه مهارت‌های منحصر به فرد خود، برخی از داستان‌های موفقیت و اینکه چرا بهترین فریلنسر برای شغل کارفرما هستید را برجسته کرده اید.

 

Upwork‌ چیست؟

چگونه در upwork کار کنیم؟ اگر شما یک فریلنسر جدید هستید، ممکن است تصوری از این که اولین مشتری خود را کجا پیدا کنید یا حتی چگونگی انجام این کار نداشته باشید. اینجاست که Upwork وارد می‌شود.

 

 

معرفی سایت upwork

 

 

بنابراین Upwork دقیقا چیست؟ Upwork یک پلتفرم مستقل با جامعه‌ی کاربری بالا است که فریلنسرها در آن ثبت نام می‌کنند و نمایه‌ای ایجاد می‌کنند که مهارت‌های آن‌ها را برجسته می‌کند. مشتریان (صاحبان مشاغل، افراد تازه کار، کارآفرینان و غیره) در صورت نیاز به کمک در حین انجام کار نیز می‌توانند شغل مورد نظر را در Upwork ارسال کنند.

نحوه کار سایت ممکن است در آغاز کمی مبهم به نظر برسد؛ اما با ادامه‌ی استفاده از آن، کار با آن آسان‌تر می‌شود. همانند اکثر سایت های فریلنسینگ، کار یافتن برخی مشتریان به عهده خود شماست. مشتریان معمولاً مشاغلی را که می‌خواهند انجام شوند، در سایت ارسال می‌کنند. سپس شما می‌توانید با ارسال پیشنهاد به مشتری، در مشاغلی که می‌خواهید در آنها کار کنید، صاحب شغل شوید.

صدها شغل برای انتخاب در Upwork وجود دارد. Upwork لیست مشاغل در دسته‌های مختلف از جمله وب، موبایل و توسعه نرم افزار، طراحی و خلاقیت ، پشتیبانی ، فناوری اطلاعات و شبکه ، نوشتن ، خدمات مشتری ، فروش و بازاریابی ، ترجمه (پیشنهاد مطالعه: سایت های فریلنسری ترجمه) و بسیاری مشاغل فریلنسری دیگر دارد.

 

 

آموزش سایت upwork

 

تاریخچه Upwork

Elance در سال 1998 توسط دو نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه MIT به نام‌های Beerud Sheth و Srini Anumolu، در یک آپارتمان دو خوابه در شهر جرسی تاسیس شد. در دسامبر 1999، 22 کارمند این شرکت به سانیوال، در قلب سیلیکون‌ولی کالیفرنیا نقل مکان کردند. اولین محصول Elance بازار کوچک تجارت Elance بود.

oDesk نیز در ابتدا به عنوان یک شرکت کارمندی ایجاد شده بود و سرانجام تبدیل به یک سایت آنلاین شد که به کاربران ثبت نام شده امکان یافتن، استخدام و همکاری با کارفرمایان از راه دور را می‌داد.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه یک فریلنسر شویم؟

Elance و oDesk ادغام خود را در 18 دسامبر 2013 برای ایجاد Elance-oDesk اعلام کردند. در سال 2015، شرکت جدید به Upwork تغییر نام داد و تا امروز کار خود را در عرصه‌ی فعالیت‌های فریلنسری ادامه داده است.

 

آیا هزینه کردن و ورود به Upwork ارزش دارد؟

به عنوان یک فریلنسر، کار در Upwork اولین قدم شما برای رسیدن به استقلال است. وقتی سعی می‌کنید دنیای فریلنسری را بفهمید، upwork مکانی عالی برای شروع به عنوان یک فریلنسر است.

بنابراین؛ آیا Upwork برای یک فریلنسر ارزش دارد؟ قطعا بله!

 

وب سایت upwork

 

  • در upwork می‌توانید روی پروژه‌هایی کار کنید که شما را تحریک و علاقه مند می‌کنند. شما هستید که نوع پروژه‌هایی را انتخاب می‌کنید که می‌خواهید روی آنها کار کنید. در حالی که به عنوان یک مبتدی ممکن است وسوسه شوید هر شغلی را که برایتان پیش بیاید انجام دهید، با گذشت زمان خواهید فهمید که کار در پروژه‌هایی که از آنها لذت می‌برید، بسیار آسان تر و بهتر است.

 

  • مشتریان Upwork متنوع هستند و در سراسر جهان گسترش یافته‌اند. بنابراین می توانید در خارج از منطقه جغرافیایی خود به دنبال کار باشید تا شانس استخدام خود را گسترش دهید. کار با مشتری از راه دور این فرصت عالی را برای شما فراهم می‌کند تا برای کار کردن، گاهی سفر کنید.

 

  • تعداد زیادی مشتری وجود دارد که به دنبال استخدام فریلنسر هستند؛ اما بیشتر آن‌ها از این کار ترس دارند زیرا زیرساخت مناسب مدیریت مشاغل آزاد را ندارند. وب سایت upwork بستر مناسب را برای شناسایی فریلنسرهای کارآمد فراهم می‌کند. این کار به مشتریان بیشتری اعتماد به نفس می‌دهد تا از فریلنسرها استفاده و با آن‌ها کار کنند. در عوض، به عنوان یک فریلنسر در Upwork شانس بیشتری برای یافتن مشتریانی مطمئن دارید.
  • هدف نهایی برای هر فریلنسر موفق، داشتن جریان مداوم درآمد از مشتریان بلند مدت است. پیدا کردن مشتری به تنهایی در زمان شروع کار می‌تواند یک مشکل باشد؛ اما اگر Upwork را شروع کنید و مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید، می‌توانید به راحتی قراردادهای طولانی مدت دریافت کنید.

 

  • دریافت هزینه Upwork سر راست و ایمن است. یکی از دلایلی که اکثر فریلنسرها از استفاده از سیستم عامل‌های فریلنس اجتناب می‌کنند، ترس از دست دادن پول خود پس از انجام یک کار سخت است. با این حال، Upwork هر ساعتی که کار می‌کنید را شمارش می‌کند و مشتری را به طور خودکار از صورتحساب کار شما آگاه می‌کند. برای مشاغلی که به ازای هر پروژه هزینه پرداخت می‌شود و به صورت ساعتی نیست، مشتری موظف است وجوه خود را به سپرده‌گذاری واریز کند. این کار به شما اطمینان می‌دهد که پس از تحویل پروژه، هزینه را دریافت خواهید کرد.

 

هزینه استفاده از Upwork چقدر است؟

عضویت در Upwork برای فریلنسرها رایگان است؛ اما می‌توانید با 10 دلار در ماه اکانت خود را به حالت Plus ارتقا دهید.

درست است که پیوستن به Upwork رایگان است؛ اما کار در سایت رایگان نیست. Upwork از هر فریلنسر هزینه خدمات دریافت می‌کند.

این هزینه درصدی از درآمد شماست که مشتری به شما پرداخت می‌کند. هزینه خدمات یک هزینه کشویی است که بر اساس صورتحساب مادام العمر شما با هر مشتری ساخته می‌شود. این بدان معناست که با ادامه یافتن کسب درآمد بیشتر از هر مشتری، هزینه خدمات کاهش می‌یابد.

نرخ پرداخت‌ها به شرح زیر است:

  • 20٪ برای هر شغل تا زمانی که مبلغ پرداخت شده توسط مشتری زیر 500 دلار باشد.
  • 10٪ هنگامی که مبلغ کل پرداخت شده توسط مشتری بالاتر از 500 دلار و زیر 10،000 دلار باشد.
  • 5٪ درصورتی که مبلغ کل پرداخت شده توسط مشتری از 10.000 دلار فراتر رود.

 

Upwork ایران

 

این بدان معنی است که به عنوان مثال وقتی اولین کار را از مشتری خاصی می‌گیرید و مبلغ پرداختی آن بین 1 تا 500 دلار است، Upwork بیست درصد از مبلغ پرداختی را از شما می‌گیرد.

اما اگر شغل دوم پیدا کنید و مبلغ کل پرداخت شده از شغل اول و شغل دوم به بیش از 500 دلار برسد؛ اما کمتر از 10،000 دلار باشد، این سایت 10٪ از مبلغ پرداخت شده برای شغل دوم را می‌گیرد.

ایده موجود در مورد هزینه‌های کشویی، تشویق فریلنسرها برای انجام بهترین کارها برای بدست آوردن مشاغل تکراری از همان مشتریان است. این امر به ارتقا کیفیت کار ارائه شده در سایت و افزایش اعتماد مشتری به سایت کمک می‌کند.

 

نحوه دریافت حقوق در Upwork چگونه است؟

دو قرارداد در Upwork وجود دارد: ساعتی و ثابت.

پروژه های ساعتی به صورت هفتگی از دوشنبه تا یکشنبه شمارش می‌شوند. این مسئولیت شماست که اطمینان حاصل کنید هر وقت روی پروژه ساعتی کار می‌کنید، زمان کار شما در دفترچه یادداشت کاری شما ثبت می‌شود.

با پایان هفته کاری، مشتری 5 روز فرصت دارد تا در هر زمان ثبت شده اعلام اختلاف کند. در صورت عدم اختلاف، پول به حساب Upwork شما منتقل می‌شود. این پول پس از چند روز برای برداشت آماده خواهد شد.

می‌توانید پول خود را از طریق Upwork از طریق درگاه‌های پرداخت مختلف از جمله حواله بانکی، انتقال وجه، پی پال و… برداشت کنید. روش‌های خروج پول به کشور شما بستگی دارد.

 

وب سایت upwork

آیا Upwork ایمن و قانونی است؟

بزرگترین نگرانی هر فریلنسر پرداخت نشدن حقوق است. علی رغم داشتن قرارداد منعقد شده، همه ما در مورد فریلنسرهایی شنید‌ایم که توسط مشتریانشان لغو قرارداد شده‌اند و به دلیل دور بودن از مشتری و حضور در کشورهای مختلف، علنا وقت و هزینه‌ی خود را از دست داده‌اند!

Upwork با ضمانت محافظت در پرداخت به مراقبت از این امر کمک می‌کند. این یعنی برای هر کار ساعتی که انجام می‌دهید، زمان به صورت هفتگی پیگیری می‌شود و مشتری به طور خودکار صورتحساب دریافت می‌کند. اطمینان حاصل کنید که هر هفته از دفتر کاری Upwork برای پیگیری کارهای خود استفاده می‌کنید.

اگر مشاغلی با قیمت ثابت دارید، مشتریان باید قبل از شروع به کار هر پروژه را پیش پرداخت کنند. به این ترتیب، در پایان پروژه پولی برای پرداخت وجود دارد. همیشه قبل از شروع به کار پروژه، به مشتری یادآوری کنید که بودجه پرداخت آن را تأمین کند.

 

Upwork ایران

چگونه کار در Upwork را شروع کنیم؟

موفقیت شما در Upwork متکی به ایجاد پروفایل جذابی است که باعث می‌شود مشتریان، شما را به عنوان یک متخصص بسیار ماهر ببینند. (مشابه هر سایت فریلسنری دیگر مثل سایت freelancer)

هنگام ایجاد پروفایل خود اطمینان حاصل کنید که به مشتری نشان می‌دهید که چرا استخدام شما بهترین تصمیمی است که می‌گیرد.

مشخصات خود را تا انتها کامل کنید. یک عکس با ظاهر حرفه‌ای اضافه کنید، یک عنوان جذاب ایجاد کنید و یک توصیف قدرتمند بنویسید که نشان دهد ارزش مشتری شما چیست.

نمونه کارهای قبلی خود را به نمایش بگذارید. سوابق تحصیلی خود را ذکر کرده و تجربه قبلی خود را ذکر کنید. شرکت در آزمونٰ‌های مختلف را در مجموعه مهارت‌های خود فراموش نکنید. تمام این اطلاعات به عنوان اثبات تخصص شما عمل می‌کند و مشتریان را متقاعد می‌کند که شما بهترین کاندیدای دریافت شغل هستید.

مشخصات Upwork خود را به عنوان یک رزومه یا بروشور بازاریابی در نظر بگیرید. بنابراین مهارت‌های حرفه ای، تجربه، نمونه کارها، تحصیلات و موفقیت‌های خود را برجسته کنید.

گرامر را فراموش نکنید. بدون توجه به تخصصی که به آن علاقه دارید، از نظر دستوری پروفایل شما صحیح و بدون خطا باشد. از هر کسی که خود را حرفه ای می‌داند، انتظار می‌رود گرامر خوبی داشته باشد.

 

چگونه در Upwork مشتری پیدا کنیم؟

یافتن اولین شغل خود در Upwork سخت‌ترین قسمت هنگام شروع کار خواهد بود.

مشتریان معمولاً از استخدام یک تازه وارد بدون داشتن کارهای قبلی طفره می‌روند؛ اما ناامید نشوید زیرا همه باید از جایی شروع کنند.

برای یافتن مشتری در Upwork، یک کلمه کلیدی در بخش جستجو تایپ کنید. مشاغل زیادی در دسترس خواهد بود، بنابراین به هر شغل، خوب نگاه کنید و الزامات آن را با دقت بخوانید.

 

Upwork چیست

 

به یاد داشته باشید که شما با سایر فریلنسرهای بسیار ماهر و تازه کار و کهنه کار رقابت خواهید کرد. بنابراین باید بهترین قدم را جلو بگذارید. تلاش خود را معطوف به مشاغلی کنید که از صلاحیت بالایی برای انجام آن‌ها برخوردار هستید.

پس از یافتن شغل مناسب، قدم بعدی ارسال پیشنهاد برنده است. هنگام نوشتن پیشنهاد خود:

  • از استفاده از الگو خودداری کنید. پیشنهاد خود را برای هر شغلی که متقاضی آن هستید، شخصی سازی کنید. این به مشتری نشان می‌دهد که در واقع شرح کار را خوانده اید.
  • به یاد داشته باشید که یک پیشنهاد، شما را حتی قبل از خواندن پروفایلتان به مشتری معرفی می‌کند؛ بنابراین آن را به یک تیزر قدرتمند تبدیل کنید که مشتری را وادار به خواندن ادامه پروفایل شما می‌کند.
  • پیشنهادتان را کوتاه و آموزنده نگهدارید. از ابهام پرهیز کنید و در عوض مستقیماً به مشتری بگویید که چگونه مهارت‌های شما به موفقیت پروژه کمک می‌کند.

 

ساخت اکانت upwork

برای ساخت اکانت upwork‌ لازم است به سایت این شرکت مراجعه کرده و پروفایل خود را به سادگی ایجاد کنید. برای راهنمایی بیشتر در مورد ساخت اکانت upwork به مقاله مربوط به آن مراجعه نمایید.

 

آموزش سایت upwork

آیا امکان استفاده از وب‌سایت Upwork برای ایرانیان وجود دارد؟

متاسفانه تحریم‌های مختلف علیه کشورمان، استفاده‌ی مستقیم از خدمات این سایت را برای ایرانیان ناممکن کرده است. برای استفاده از خدمات upwork در ایران باید از فیلترشکن استفاده کنید و همچنین از سایت‌های واسط ارائه کننده‌ی خدمات ارزی مثل سفیرپیمنت، برای نقد کردن درآمد فریلنسری استفاده نمایید.

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همان‌طور که پیش از این نیز بیان کردیم، به دلیل تحریم‌ها امکان برداشت مستقیم پول و انتقال وجه از طریق این سایت در کشورمان وجود ندارد. سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند بتوانید حساب پی پال یا حواله‌ی بانکی لازم را برای انجام تراکنش‌های ارزی خود ایجاد کنید تا بتوانید درآمد ارزی خود را به ریال تبدیل کنید. همچنین به شما کمک خواهد کرد تا با خرید اکانت upwork به کسب درآمد ارزی بپردازید.

 

نتیجه

از جمله بهترین سایت‌های موجود برای دورکاری سایت upwork است که بستر مناسبی را برای فریلنسرها فراهم کرده تا از راه دور درآمدهای دلاری بالا داشته باشند. Upwork با ارائه‌ی ضمانت پرداخت، مشکلات فریلنسرها مبنی بر ناتوانی در دریافت حقوق را حل کرده و به شما کمک می‌کند که به سادگی بتوانید مشتریان خود را پیدا کنید.

 

سوالات متداول

چه پروژه هایی را می‌توان در Upwork انجام داد؟

هر کاری که می توانید در رایانه انجام دهید از طریق Upwork انجام می‌شود، هرچند برخی مهارت‌ها بیش از مهارت‌های دیگر تقاضا دارند.

برنامه‌ی دارای رتبه برتر چیست؟

برنامه دارای رتبه برتر برای نشان دادن استعدادهایی که به طور مداوم در سطح بالایی از رشته خود فعالیت می‌کنند، طراحی شده است.

چه کسی می‌تواند فرصت‌های آنلاین شغلی را پیدا کند؟

هر کسی با مهارت های حرفه ای و اتصال به اینترنت می‌تواند از سایت Upwork برای یافتن فرصت ها و ایجاد یک تجارت پر رونق استفاده کند.

بهترین روش کار با مشتری بصورت آنلاین چیست؟

از بسیاری جهات، کار با مشتری بصورت آنلاین دقیقاً مانند کار با مشتری حضوری است.

چگونه می‌توانم پروژه های مناسب را پیدا کنم؟

قابلیت تطبیق و جستجوی Upwork به شما کمک می‌کند تا پروژه های جالب را مشخص کنید.

سیستم عامل Upwork چگونه به من کمک می‌کند کار خود را مدیریت کنم؟

Upwork یک بستر کاربرپسند برای کمک به شما در گفتگو و به اشتراک گذاری پرونده‌ها، پیگیری زمان  انجام پروژه شما و دریافت حقوق فراهم می‌کند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
حمیدرضا نجفی کاربر سایت ۱۱ تیر ۱۴۰۱

هیچی