فضای کار اشتراکی

هر آنچه لازم است درباره فضای کار فریلنسر بدانید!

آخرین بروز رسانی:  ۱۹ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  22 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید فریلنسری یکی از حرفه‌هایی است که نیاز به جای مشخص و ساعت کاری مشابه به ساعت کاری اداری ندارد. اما در برخی اوقات محیط خانه نیز برای انجام این کار ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد. از این‌رو در این زمان فریلنسر نیاز به محیط کار مجزا خواهد شد. به عبارت دیگر فریلنسرها می‌توانند برای خود دارای فضای کار باشند و در این فضای مخصوص فعالیت‌های خود را پیش ببرند. در این مقاله قصد داریم در خصوص فضای اشتراکی یا فضای کار فریلنسر و ماهیت و شرایط آن برای شما توضیحاتی ارائه کنیم. پس همراه ما باشید.

 

 

جدول محتوا پنهان

فضای کار اشتراکی چیست؟

فضای کار فریلنسری یا Coworking Space در قدم اول عبارت و سپس مکانی مخصوص است که بیشتر برای فریلنسرها به کار می‌رود. در تعریفی دقیق‌تر به دفتر کار مشترکی که تمام افراد فریلنسر، خویش‌فرما، استارتاپ‌ها و… می‌توانند در آن کار کنند و به فعالیت مربوط به خودشان بپردازند، فضای کار اشتراکی می‌گویند. این مکان مزایای خوبی برای کاربران خود دارد اما برجسته‌ترین ویژگی آن ارزان بودن و نیاز نداشتن به سرمایه زیاد است. به عبارتی این مکان برای استارتاپ‌های کوچک که سرمایه لازم برای اجاره‌ی دفتر، خرید تجهیزات اداری و… را ندارند، بسیار مناسب است.

فضای کار اشتراکی سریرلند

فریلنسر کیست؟

پیش‌تر در خصوص حرفه فریلنسری برای شما توضیحاتی دادیم. اما فریلنسر فردی است که بدون تعهد به سازمان یا کسب و کار و یا شرکتی مشخص متعهد شود، تا خمات حرفه‌ای و تخصصی خود را بسته به پروژه‌های در دسترس، انجام دهد و توانایی لازم برای انجام کار و تطبیق توانایی‌ها با نیاز کارفرما را داشته باشد.

فضای کار اشتراکی اُسپِیس

فضای کار اشتراکی چه تفاوتی با اشتراک‌گذاری دفتر کار دارد؟

نام رایج دیگری که ممکن است در ارتباط با محیط کار اشتراکی بشنوید، اشتراک‌گذاری اداری است. در ظاهر، این دو اصطلاح ممکن است مترادف به نظر برسند، اما در واقع مفاهیم بسیار متفاوتی هستند.

اشتراک‌گذاری دفتر یا محیط کار ترتیبی است که در آن شرکتی که مالک است یا مدیریت یک فضای بزرگ را برعهده دارد، فضای کار اضافی را به یک شرکت کوچک‌تر اجاره می‌دهد.

برای مثال، تصور کنید که یک شرکت در تهران، فضای اداری بزرگی را در اختیار دارد اما به هر دلیلی، تنها از سه چهارم آن فضا استفاده می‌کند. این شرکت می‌تواند یک چهارم دیگر را به یک شرکت معماری یا یک آژانس تبلیغاتی یا هر شرکت و گروه دیگری اجاره دهد. این روش با مفهوم دفتر کار اشتراکی کاملا متفاوت است.

اشتراک‌گذاری محیط کار برای هر دو شرکت مزایایی به دنبال دارد؛ شرکت بزرگ‌تر از یک دارایی استفاده نشده درآمد دریافت می‌کند و کسب و کار کوچک‌تر به یک محیط اداری حرفه‌ای دسترسی پیدا می‌کند که ممکن است به صورت مستقل، قادر به پرداخت هزینه آن نباشند.

برخلاف اشتراک‌گذاری محیط کار، فضای کار اشتراکی توسط یک شرکت شخص ثالث مدیریت می‌شود که در آن گروه‌ها و شرکت‌های مختلف، دفاتر یا میزهایی را اجاره کرده و با هم در یک فضا کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در فضای کار اشتراکی تهران، شرکت‌های مختلف در یک فضای کاری مشترک با بسیاری از مشاغل دیگر فعالیت می‌کنند.در اینجا چهار نمونه مختلف از فضای کار اشتراکی آورده شده است:

محیط کار فیزیکی و مشارکتی

فضاهای کاری مشترک با مشارکت فیزیکی، فضاهایی هستند که در یک دفتر ایجاد می‌شوند و به کارمندان این امکان را می‌دهند که بیشتر با هم کار کنند. این گزینه به شکل فضای کار اشتراکی نیز در سرتاسر کشور ظاهر می‌شود تا استارت‌آپ‌ها برای داشتن فضای اداری از ابتدای کار مشکل نداشته باشند.

محیط کار فیزیکی و اشتراکی

این نوع از فضای کاری مشترک شامل فضاهایی است که توسط افراد متعدد به اشتراک گذاشته می‌شود اما به صورت جداگانه استفاده می‌شود. این نوع محیط کار اشتراکی می‌تواند توسط افراد مختلف در زمان‌های مختلف و برای اهداف مختلف استفاده شود. این محیط کار یک گزینه عالی برای افراد دورکار است.

محیط کار مجازی و مشارکتی

فضاهای کاری مشترک و تعاملی مجازی منابع و محیط هایی هستند که افراد دورکار از آن‌ها برای برقراری ارتباط در زمان واقعی با یکدیگر استفاده می‌کنند. چنین نوع فضاهای کاری دیجیتالی می‌تواند شامل جلسات مجازی، تخته‌های سفید، ویدئوها و هر فضای همکاری تعاملی در زمان واقعی باشد.

محیط کار مجازی و اشتراکی

محل کار مشترک دنیایی شبیه‌سازی شده است که در آن می‌توانید اطلاعات را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. یک مثال رایج از این نوع فضای کاری مشترک، گوگل درایو است.

 چالش های کار در خانه

همان‌طور که گفته شد، فریلنسری حرفه‌ای است که می‌توان آن را در هر مکانی که باشدی پیش ببرید. عموما فضای خانه اولین مکانی است که می‌توان براری هر فریلنسر در نظر گرفت. اما تجربه ثابت کرده که صرفا خانه، فضای کار فریلنسر نیست و در این میان حواشی زیادی موجود هستند که می‌توانند تمرکز آن‌ها را بر هم زند. کسانی که مشغول به این کار هستند، خوب می‌دانند که باید تایم کاری خود را با هماهنگی دیگر اعضای خانواده انتخاب کنند. اما نکته‌ای مهم آن است که همیشه امکان برقراری این هماهنگی وجود ندارد و یا حتی ممکن است مشکلات دیگری به وجود آیند که مانع از تمرکز کاری فریلنسر در محیط خانه شود.

پیشنهاد مطالعه:‌ فریلنسری برنامه نویسی

از این‌رو با توجه به وجود این مشکلات، دورکاران و فریلنسرها آرزوی کار در خانه را ندارند و اغلب به دنبال پیدا کردن مکانی آرام، مشخص و دارای اینترنت پرسرعت برای انجام کارهای روزانه خود می‌گردند. با توجه به این خواسته‌ها، فضای کار فریلنسر همان محیطی است که یک فریلنسر برای انجام کارهای خود به آن نیاز دارد. در این مکان هر کسی به راحتی می‌تواند میز و صندلی مخصوص به خود را اجاره کند و با تمرکز کار خود را پیش ببرد.

مزایای استفاده از فضای کار فریلنسر در محیط کاری مشترک

  • استفاده بهینه از زمان کاری

همان‌طور که گفتیم، فریلنسر می‌تواند در فضای اشتراکی برای خود میز و صندلی‌ای اجاره کند. این اجاره نیز می‌تواند به صورت ساعتی، روزانه و یا ماهیانه باشد. از این‌رو با مدت زمان اجاره این مکان، فریلنسر سعی می‌کند که بیشترین بازدهی را در آن بازه زمانی داشته باشد.

  • تمرکز بیشتر بر روی کار

عوامل بر هم زننده تمرکز بسیار زیاد هستند. اما در این مکان این عوامل به حداقل رسیده و باعث می‌شود فریلنسر به دور از هرگونه تنش و عوامل تمرکز زدایی به کار بپردازد.

  • گسترش روابط کاری و اجتماعی

کار در محیط‌هایی مانند فضای اشترایک مجر می‌شود تا فریلنسر از حالت تنهایی و انزوا خارج شود و در محیط اجتماعی شروع به کار کند. این ویژگی تاثیر بسیار زیادی در بازهدهی کاری و نوع کار فرد دارد.

محیط کار اشتراکی

  • داشتن پایگاهی برای افزایش وجهه کاری نزد مشتریان

فریلنسرها برای قرارهای کاری خود ملزم هستند که به مکان‌های عمومی کافی شاپ‌ها و… بروند. این مکان‌ها اگرچه متنوع هستند اما وجهه کاری خوبی را برای فریلنسر به دنبال ندارد. از این‌رو یکی دیگر از مزایای فضای کار اشتراکی آن است که با ارائه و رزرو اتاق اختصاصی در فضای کار فریلنسر می‌توان تمام قرارهای کاری را در آن برگزار کرد و این موضوع می‌تواند وجهه کاری فریلنسر را بالا نگاه دارد.

  • پیدا کردن متخصصانی با تخصص وابسته

کار در فضای کار فریلنسر، فریلنسرهای هم تخصص را به یک دیگر پیوند خواهد داد. این آشنایی و ارتباط با آن‌ها به معنای مشترک شدن در کار و مشتریان است و این موضوع خود مزیتی بزرگ برای دورکاران است.

  • افزایش آگاهی و تخصص با شرکت در رویدادها

اغلب شرکت‌های فضای کار فریلنسر، رویدادهایی را برگزار می‌کنند که شرکت در آن‌ها بهتر از هر منبع دیگری می‌تواند برای یادگیری و رشد فریلنسر، مفید باشد.

پیشنهاد مطالعه: بیمه فریلنسر

معایب فضای کار اشتراکی

  • قیمت بالا

یکی از معایب فضای کار فریلنسر، قیمت و نرخ اجاره بالای آن است. در واقع تجربیات فریلنسران این‌طور نشان می‌دهد که هزینه اجاره این مکان در قبال خدماتی که ارائه میدهند بسیار زیاد است.

  • می‌توانید همه روز را بیرون از خانه کار کنید، اما به قیمت آسایش شما تمام می‌شود

اگر شما در فضای خناه کار کنید؛ آسایش بیشتری دارید و لازم نیست هر روز مسیری را برای رفت و امد و یا ماندن در آن فضا اختصاص دهید. اما با اجاره این فضا اندکی از آسایش شما در این زمنیه‌ها کمتر می‌شود.

  • دردسر گفتگوی نابجای همکاران

ممکن است در محیط کار با سایر فریلنسرها مشکلی پیدا کنید و یا باعث بر هم زدن تمرکز شما شوند. این مورد اگرچه برای یک فضای اشتراکی طبیعی است اما می‌توان به عنوان یک عیب از آن نام برد.

دفاتر کار اشتراکی

  • هر شب باید دفتر و میز کارت مثل روز اول شود

در این فضا لازم است شما هر روزه میز خود را تمیز کرده و به قول معروف مانند روز اول آن را تحویل دهید. در واقع هیچ گونه بی‌نظمی در این مکان راه‌ ندارد.

  • ممکن است با برخی افراد آنجا هیچ وجه اشتراکی نداشته باشید

اگرچه ممکن است در این مکان فرلینسرهای هم تخصص خود را پیدا کنید و با هم معاشرت کنید؛ اما گاها با افرادی رو به رو خواهید شد که هیچ وجه اشتراکی با آن‌ها ندارید. این موضوع ممکن است کمی کار در آن محیط را برای شما دشوار کند.

  • مشکلات ناخواسته مربوط به افراد و محل

از آنجایی که افراد زیادی در این مکان در حال کار کردن و یا رفت و آمد هستند، ممکن است مشکلات احتمالی زیادی مانند ترک برداشت لوله، دست به یقه شدن  افراد، مکشلات برق و… پیش آید. این موضوع نیز از دیگر معایب فضای کار فریلنسر است.

پیشنهاد مطالعه: سایت های فریلنسری ترجمه

ویژگی‌های فضای کار اشتراکی

  • فضای کار فریلنسرها و دورکارها

فضای کاری فریلنسرها باید کمی با سایر فضاها متفاوت باشد. در واقع این فضا باید آرام باشد تا فرد بتواند به راحتی تمرکز کند و کار خود را پیش برد. هر گونه عوامل بر هم زننده تمرکز، نه تنها فریلنسر را اذیت می‌کند، بلکه بر روی کار او نیز تاثیر دارد.

  • اتاق کار پرنور و تمیز

اتاق یک فریلنسر باید دارای نور نسبتا خوبی باشد. وجود یک پنجره در اتاق می‌تواند کمک بزرگی به تأمین نور محیط کند. اگر این پنجره رو به محیطی زیبا باشد نه تنها نور مناسب تامین می‌شود بلکه در روحیه فرد نیز تاثیرگذار است. از این‌رو به عنوان فریلنسر اتاقی را برای کار انتخاب کنید که حداقل یک پنجره داشته باشد. وجود منظره نیز در روحیه شما تاثیر دارد و خستگی را از تن شما به در خواهد کرد. همچنین سعی کیند اتاق خود را خلوت انتخاب کنید و یا آن را عاری از شلوغی و کثیفی کنید تا انگیزه بیشتری برای کار داشته باشید.

  • تکنولوژی به روز

امروزه آشنایی به تکنولوژی در حرفه فریلنسری حرف اول را می‌زند و باعث می‌شود که رابطه میان شما و کارفرما برقرار شود. بنابراین سعی کنید که تکنولوژی را در وسایل ارتباطی خود بهبود ببخشید و خود را در این زمینه به روز کنید. در غیر اینصورت فرصت‌های زیادی را از دست خواهید داد.

فضای کار اشتراکی ارزان

  • انبار وسایل موردنیاز

همان‌طور که گفته شد، فریلنسر باید محیط کاری کاملاً آسوده به همراه همه امکانات داشته باشد. در صورت کمبود این امکانت ممکن است، تمرکز خود را از دست بدهد و رشته و کار فرد پاره شود. از این‌رو سعی کنید همواره انباری داشته باشید که پر از وسایل ضروری مانند مداد، لوازم التحریر، فلش و… باشد و یا شما می‌توانید با توجه به درآمد فریلنسری خود قهوه ساز و یخچال کوچک تهیه کنید.

  • میز مناسب کار

شما به عنوان یک فریلنسر بیشترین مدت زمان خود را پشت لپ تاو می‌گذرانید و مشغول فعالیت‌هایی مانند تولید محتوا، طراحی و معماری به طور طولانی مدت هستید. از این‌رو بهتر است که از صندلی و میز مناسب برای انجام کارهای خود استفاده کنید. انتخاب میز و صندلی مناسب در افزایش بازدهی شما در انجام کارهای روزانه، جلوگیری از مشکلات اسکلتی به مانند قوز کمر و… جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: فریلنسری معماری

قوانین عمومی

همان‌طور که می‌دانید اجاره فضاهای کار، قوانین مخصوص به خود را دارد که می‌بایست به آن توجه شود. فضای کار فریلنسر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این قوانین شامل عقد قرارداد، پرداخت اجاره بها در موعد مقرر، پذیرفتن شرایط فسخ قرارداد و… است.

قوانین فضای کار

همان طور که گفته شد فضای کار فریلنسر نیز قوانین و قواعد مخصوص به خود را دارد. شما به عنوان فردی که برای اجاره فضای کار اشتراکی اقدام می‌کنید لازم است از این قوانین مطلع باشید و پس از پذیرفتن آن برای عقد قرارداد اقدام کنید. برای مثال استفاده از فضای اشتراکی زمانی ممکن است که شما هزینه شارژ را در ابتدای هر ماه به طور کامل پرداخت کنید و یا شما به عنوان صاحب موقتی در این فضا لازم است در طول مدت حضور در مرکز از میز و فضای کاری خود مراقبت کنید و مسئولیت هرگونه خسارت نسبت به این موضوع را بر عهده بگیرید.

برای هر فضای اشتراکی قوانین ممکن است متفاوت باشد از این رو سعی کنید قبل از بستن قرارداد از این قوانین مطلع شوید و ان را با شرایط خود تطبیق دهید.

اتاق کار اشتراکی

قوانین استفاده از امکانات

از دیگر قوانینی که لازم است در فضای کار فریلنسر به آن توجه کنید، قوانین مربوط به استفاده از امکانات است. در برخی اوقات فضای اشتراکی تمامی امکانات را در اخیتار سما قرار می‌دهد و در برخی دیگر ممکن است برای استفاده از برخی امکانات لازم باشد هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید. پس تمامی این نکات را با توجه به مکان مورد نظر خود در نطر داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: فریلنسر پایتون

لیست فضاهای کاری اشتراکی

۱- مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پارک علم و فناوری در مرکز شهر تهران قرار دارد و مکان خوبی برای ارائه خدمات فضای کار اشتراکی دارد. بفضای کار اشتراکی دانشگاه شریف برای کارهای تکی و روهی مناسب است و هزینه نسبتا خوبی در ازای خدمات خود دریافت می‌کند.

آدرس: خیابان کارگر شمالی، خیابان شانزدهم، پردیس شمالی دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

۲- مرکز رشد واحدهای فناور

این مرکز یکی از مجموعه‌های محبوب در زمینه ارائه فضای کار فریلنسر است که به دورکاران کمک می‌کند در فضایی آرام و به دور از هرگونه تنش کار خود را پیش ببرند.

محل کار اشتراکی

۳- باشگاه کارآفرینی تیوان

تیوان نه تنها فضای کار اشتراکی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، بلکه برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها خدمات مشاوره در نظر گرفته است.

امکانات تیوان

  • میزکار
  • اینترنت نامحدود
  • کمد اختصاصی
  • اتاق جلسات
  • رستوران
  • کافی‌شاپ

آدرس: تهران، بزرگراه صیاد شیرازی، خیابان صنایع، خیابان گلزار، کوچه لادن شرقی، دوازده متری ولیعصر، کوچه قائم

شماره تماس: 09362920965

ایمیل: info@tivan.org

پیشنهاد مطالعه:‌ فریلنسر فتوشاپ

۴- فینووا

فینووا یکی دیگر از مراکز ارائه کننده فضای اشترایک است که در دانشگاه امیرکبیر واقع شده است. این موسسه در شهرهای سنندج و شهرکرد نیز فعالیت دارد.

امکانات فینووا

  • میز و فضای کار اشتراکی
  • اتاق جلسات منعطف برای جلسات مختلف
  • چیا و قهوه رایگان
  • اینترنت
  • اتاق بازی و ناهارخوری
  • خط تلفن اختصاصی
  • لاکر

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، مابین خیابان حافظ و ولیعصر، کوچه بالاور، پلاک 7، طبقه دوم

تلفن تماس: 42719600

فکس: 89786462

ایمیل: info@finnova.ir

لیست فضای کار اشتراکی

۵- زاویه

زاویه فضای کار اشتراکی است و به عبارتی یکی از مشهورترین مجموعه‌های ارائه کننده خدمات در این زمینه است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات فضای کار اشتراکی زاویه محیط کار جذاب و پویایی را تجربه کنید.

امکانات فضای اشتراکی زاویه:

  • میز کار
  • دسترسی 24 ساعته
  • اینترنت نامحدود
  • چای رایگان
  • اتاق جلسات
  • کمد اختصاصی
  • باشگاه ورزشی
  • رستوران و کافی‌شاپ

آدرس: میدان آزادی، ابتدای بزرگراه شهید لشکری، نبش ایستگاه مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، فضای کاری مشترک زاویه

فضای کار اشتراکی زاویه

۶- پارادایس هاب

پارادایس‌هاب یکی دیگر از موسسه‌هایی است که به اجاره دفتر کار اشتراکی می‌پردازد. با استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید محیط کاری جدید را تجربه کنید. همچنین اگر به دنبال فضای کار اشتراکی ارزان هستید، این مجموعه به خوبی می‌تواند به شما کمک کند.

امکانات:

  • اینترنت پرسرعت
  • سالن کنفرانس
  • کافی‌شاپ

تهران، بلوار ارتش، خیابان ابوالفضل صمیع، باغ بهشت، پارادایس‌هاب

پیشنهاد مطالعه: فریلنسر عمران

۷- کارمانا

یکی دیگر از مراکز ارائه کننده محیط کار اشتراکی، کارمانا است که مجموعه فعالیت آن در تهران می‌باشد.

امکانات:

  • اتاق کنفرانس
  • کلاس آموزشی
  • اینترنت پرسرعت
  • فضای کار گروهی
  • دفتر کار خصوصی
  • اتاق استراحت

آدرس: تهران بلوار کشاورز، ابتدای خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۷۸، طبقه ۹

شماره تماس: ۰۲۱-۴۰۸۸۳۴۳۹

۸- فضای کار اشتراکی آبی‌سفید

این فضای اشتراکی که در اصفهان واقع است می‌تواند خدمات خوب و متنوعی را در زمینه‌ها گوناگون به شما ارائه دهد.

امکانات:

  • اتاق فکر
  • دفتر کار اختصاصی
  • اینترنت ۱۰۰Mb
  • تست یک‌روزه رایگان
  • آشپزخانه
  • وسایل استراحت
  • فضای سبز
  • اتاق بازی

آدرس: اصفهان، خیابان فردوسی، کوچه شهید علیخانی/نسترن، شماره ۴، پلاک ۲

پیشنهاد مطالعه: عکاس فریلنسر

۹- نکسترا

این مجموعه اگرچه یک شتاب‌دهنده در تهران است اما به ارائه خدمات متنوعی میپردازد که یکی از آن‌ها اجاره اتاق کار اشتراکی است.

امکانات:

  • اینترنت پرسرعت
  • لاکر
  • میز و صندلی اختصاصی
  • اتاق جلسات و آشپزخانه برای تیم های استارتاپی

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بزرگراه جلال‌آل‌احمد، پردیس فنی دانشگاه تهران، دانشکده مکانیک قدیم، طبقه همکف

شماره تماس: ۰۲۱ ۸۸۳۳۵۸۱۹۴

میز کار اشتراکی

۱۰- آراتل

فضای اشتراکی آراتل میزبان فریلنسرها و دورکارانی است که نیاز به فضای کار دارند. با استفاده از این فضا می‌توان فضای کاری جدیدی را تجربه نمود.

امکانات:
  • آشپزخانه
  • اتاق بازی
  • اتاق جلسات
  • اتاق بازی
  • اینترنت پر سرعت
  • کافی شاپ
  • نمازخانه
  • فضای مخصوص سیگار
  • اتاق فکر
  • فضای تلفن
  • اتاق کنفرانس
  • بام سبز

آدرس: تهران، شیان، خیابان شهید فرشادی، نبش کوچه خندان، پلاک ۵

تلفن:۷۲۲۰۸۴۱۶-۰۲۱

پیشنهاد مطالعه: طراحی سایت فریلنسر

۱۱- فضای کار اشتراکی باکس

فضای کار باکس دارای ۳۶۰۰ مترمربع مساحت است و از نظر موقعیت مکانی نزدیک دانشگاه شریف می‌باشد که این خود مزیت بزرگی برای آن محسوب می‌شود.

امکانات این فضا:

  • کلینیک تخصصی کسب‌وکار
  • اتاق جلسات
  • سالن رویداد و کنفرانس
  • برگزاری رویدادها
  • دفتر سرمایه‌گذاری
  • فضای استراحت و سرگرمی
  • کافی‌شاپ

آدرس: تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب‌اللهی، خیابان قاسمی، جنب دانشگاه شریف، پلاک ۷۹

۰۲۱۶۶۰۵۵۶۲۵-۷

۱۲-  کارینوین

فضای کار اشتراکی کارینوین مجموعه‌ای است که می‌توانید درهرحال و در هر سمت باخیال راحت کار کنید.

امکانات:

  • میز و صندلی کار
  • اینترنت پرسرعت
  • اتاق جلسه
  • سالن همایش
  • کمد شخصی
  • امکان درخواست کارت روزانه

آدرس: تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان سیاوش، بن‌بست گل پیچک

شماره تماس: 88651420

پیشنهاد مطالعه: فریلنسر گرافیک

فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟

  • فریلنسرها

فضای کار فریلنسر با امکانات خود بهترین گزینه برای فریلنسرانی است که به دنبال تمرکز در کار و آرامش محیط هستند. دورکاران به جای سپری کردن زمان کار خودر در خانه، کافی شاپ و… می‌توانند در این فضاها مشغول به کار شوند.

  • استارت آپ‌ها

یکی از مزایای فضای کار برای استارتاپ‌ها انعطاف‌پذیری این مجموعه است. فضاهای کار اشتراکی هزینه معقولی دارند و تعهداتی که برای اجاره دفترکار وجود دارد، در این خصوص وجود ندارد. همچنین مزایای زیاد دیگری برای استارتاپ‌ها دارد و گزینه مناسبی برای آن‌ها تبدیل شده است.

فضای کار فریلنسر

در فضای کار اشتراکی چگونه رفتار کنیم؟

  • نوع رفتار افراد در این مکان مهم است و آداب مخصوص به خود را دارد. همان گونه که از عنوان این مجموعه پیداست؛ همه چیز در آن اشتراکی است. این موضوع بدین معناست که برای ورد به این مکان لازم است عادت‌های شخصی خود، یا تجربه‌های فضاهای قبلی کاری را کنار بگذارید و با ذهنی روشن و پذیرا به این مکان وارد شوید.
  • هر فضای کار فریلنسر دارای قوانین مخصوص به خود می‌باشد. از این‌رو سعی کنید قبل از بستن قرارداد، شرایط آنها را کاملاً بسنجید و قوانین حاکم بر آن را مطالعه کنید. اگر تمامی این موراد برای شما قابل پذیرفتن بود، قرارداد ببندید.
  • با حس و حال خوبی وارد این فضا شوید. در واقع این فضای کار اشتراکی شما را با افراد زیادی رو به رو می‌کند که حس و حال شما بر روی آن‌ها نیز تاثیر دارد. پس سعی کنید در مدت زمانی که در این فضا مشغول به کار هستید اجتماعی و با حس و حال خوب باشید.
  • میز کاریتان را مرتب کنید و آن را عاری از هر گونه ریخت و پاش کنید. این تمیز کاری در روحیه شما و سایر همکارانتان تاثیر گذار است.
  • از زمانبندی حضور، جلسات، استفاده از امکانات و… کاملاً آگاه باشید. این موراد شما را برای استفاده هر چه بهتر از این فضا یاری می‌کند.
  • در این محیط‌ها معمولاً فضایی اختصاصی برای مکالمۀ تلفنی یا استراحت و گپ زدن تدارک دیده شده است. از این‌رو سعی کنید صحبت‌های گروهی خود و یا تماس‌های خود را در این محل و دورتر از سایر همکاران خود که مشغول به کار هستند انجام دهید.
  • در این مکان لازم است رفتارهای آرام و بدون واکنشی را از خود بروز دهید. بلند حرف نزنید، بلند آه نکشید یا ایده‌ها و درددل‌های خود را با صدای بلند به گوش دیگران نرسانید. این موضوع احساس بد دیگران را نسبت به شما بر می‌انگیزد.
  • برای شنیدن موسیقی یا فایل‌های صوتی مربوط به کارتان از هدست استفاده کنید.
  • و…

تمامی این نکات، به شما کمک خواهند کرد تا هرچه بهتر بتوانید از این فضا استفاده کنید و با سایر همکاران خود رد این مجموعه به مشکل برنخورید.

پیشنهاد مطالعه: فریلنسر الکترونیک

خدمات سفیرپیمنت در حوزه فریلنسینگ

سفیرپیمنت مجموعه‌ای تخصصی و فعال در زمینه پرداخت های ارزی است که در حوزه فریلنسینگ و انجام خدمات مربوط به آن می‌تواند همراه شما باشد. برای اطلاع از خدمات این مجموعه و استفاده از آن، با مشاوران این تیم در ارتباط باشید.

نتیجه

همان‌طور که گفته شد، فریلنسری یکی از حرفه‌هایی است که نیزامند آرامش و تمرکز است. این ویژگی زمانی حاصل می‌شود تا فرد دورکار در محیطی به دور از هرونه عوامل بر هم زننده تمرکز به فالیت بپردازد. اغلب فریلنسرها محیطی مانند خانه و یا کافی شاپ را برای مار خود انتخاب می‌کنند. اما این محیط‌ها نیز معایب خود را به دنبال دارد. در این مقاله در خصوص محیط کار اشتراکی اطلاعاتی را بیان کردیم.

در واقع فضای کار فریلنسر یکی از بهترین مکان‌هایی است که فرد در آن می‌تواند شروع به کار کند و با صرف هزینه نسبتا کم تمرکز و آرامش در کار را تجربه کند. از این‌رو برای راحتی هر چه بیشتر شما چندین نمونه از این فضاها را در قالب لیست فضاهای کاری اشتراکی نام بردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله در راهنمایی شما موثر واقع شده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *