سایت freelancer چیست

سایت Freelancer چیست؟ آموزش کسب درآمد و کار با سایت

آخرین بروز رسانی:  ۹ مرداد, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  16 دقیقه

سایت freelancer یکی از سایت‌های مطرح در بازار پروژه‌های دورکاری است. این سایت برای فریلنسرهای سرتاسر دنیا طراحی شده است که با توجه به توانایی‌های خود بتوانند به صورت دورکاری پروژه‌هایی را انجام دهند و در منزل خود کسب و کار فریلنسری داشته باشند. در ادامه ماهیت این سایت را بررسی خواهیم کرد.

 

فریلنسر کیست؟

قراردادهای کاری است که بر اساس آن فرد یا شرکتی تعهد انجام کاری را برای یک کارفرما در ازای دستمزدی مشخص به عهده می‌گیرد فریلنس (Freelance) نام دارد. فریلنسر کسی است که این سرویس‌ها و خدمات را بدون تعهد طولانی مدت به کارفرما ارائه می‌دهد و معمولاً ساعتی، روزانه یا پروژه‌ای دستمزد خود را دریافت می‌کند. به عبارت دیگر، این شغل یکی از راه های کسب درآمد بدون داشتن سرمایه اولیه است.

موسیقی، نویسندگی، روزنامه نگاری، برنامه نویسی، عکاسی، طراحی گرافیک، طراحی سایت و برخی فعالیت‌های مهندسی معماری از جمله زمینه‌هایی است که در آن فریلنسینگ فعالیت می‌کند. برخی از مشتریان این سایت خواستار امضا و عقد قرارداد با فریلنسرها هستند؛ درحالی که برخی دیگر کار را با توفق‌های کلامی شروع می‌کنند. همچنین بعضی از فریلنسرها ممکن است هزینه اجرایی کل پروژه را تخمین زده و در ابتدای شروع کار، بیعانه درخواست کنند. از این‌رو می‌توان گفت عملکرد فریلنسرها با هم بسیار متفاوت است.

سایت freelancer

 

فریلنسینگ از کجا آمده است؟

اصطلاح «فریلنسر» به دهه 1800 برمی‌گردد، زمانی که «فریلنسر» به مزدوری قرون وسطایی اشاره داشت که برای هر ملت یا فردی که بیشترین پول را به آن‌ها می‌داد می‌جنگید.

اصطلاح “لنس” به سلاح بلندی اطلاق می‌شود که شوالیه‌های سوار بر اسب برای ضربه زدن به حریفان از اسب‌های خود استفاده می‌کردند.
با گذشت زمان، این اصطلاح همچنان به معنای “مستقل” بود اما میدان جنگ را ترک کرد تا در سیاست و در نهایت کار از هر نوعی به کار رود.

اقتصاد گیگ در حال رونق است. بر اساس گزارش فوربس، بین سال‌های 2005 تا 2015، 94 درصد از 10 میلیون شغل ایجاد شده به صورت آزاد یا موقت بوده است. برای فریلنسرها، این نشان‌دهنده تقاضای زیاد در بخش‌ها و صنایع مختلف و کاهش مداوم مشاغل سنتی 9 تا 5 روزه است.

با این حال، فریلنسینگ به معنای مالکیت کسب و کار خود است. چه برای آن آماده باشید چه نباشید، باید رئیس خود باشید.

 

جامعه فریلنسری

مهم است که جامعه‌ای برای حمایت، مسئولیت‌پذیری و منابع داشته باشیم. ممکن است جوامع محلی اتحادیه فریلنسرها در شهرهای بزرگ وجود داشته باشد اما اگر نمی‌توانید مورد مناسبی را پیدا کنید، از راه‌اندازی جامعه خود نترسید.

هانی نویسنده فریلنسر توصیه می‌کند: «جامعه‌ای از سایر فریلنسرها بسازید تا با انگیزه بمانید و ادامه دهید. من از طریق موفقیت‌های دوستانم انرژی و انگیزه زیادی کسب می‌کنم و از اشتباهات یکدیگر نیز درس می‌گیریم. پس از انتقال به نویسندگی مستقل تمام وقت در تابستان گذشته، وبلاگی به نام فریلنسر هزاره را تأسیس کردم تا جامعه‌ای را در میان نویسندگان فریلنسر هزاره ساله و ویراستارانی که به صورت آنلاین می‌شناسم، ایجاد کنم. یک هفته در میان، مصاحبه‌ای با یک نویسنده فریلنسر موفق منتشر می‌کنم.

 

ارتباط کلیدی است

شما ممکن است کارمند تمام وقت مشاغلی نباشید که شما را به عنوان فریلنسر استخدام می‌کنند اما زمانی که با آن‌ها کار می‌کنید، فرد مورد نظر شما در هر شرکت رئیس شما است. این شخص از شما انتظار دارد که یک کار خاص را انجام دهید، و درست مانند یک رئیس معمولی، باید خطوط ارتباطی را باز نگه دارید تا مطمئن شوید که هر دو طرف به آنچه نیاز دارند، می‌رسند.

 

سایت freelancer چیست؟

سایت فریلنسر (Freelancer) همانند یک بازار بزرگ آنلاین مستقر در Pyrmont استرالیا است که برای افرادی که به دنبال کار هستند و یا برای مشتریان خارجی و کسانی که به دنبال تکمیل کار خود هستند، طراحی شده است. این شرکت 4.5 میلیون پروژه انجام شده و نزدیک به 8 میلیون کاربر تایید شده در درون خود جای داده است و در حال حاضر بزرگترین بازار وابسته به بخش خصوصی در جهان است. همان‌طور که گفته شد، این سایت بر روی طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله توسعه وب، نرم افزار، طراحی، نویسندگی، بازاریابی و وارد کردن داده‌ها تمرکز دارد.

این وب سایت برای اکثر کشورهای مختلف جهان بدون مشکل و محدودیت قابل دسترس است اما فریلنسرهایی که در داخل ایران زندگی می‌کنند، نمی‌توانند به راحتی در این سایت و دیگر سایت های فریلنسری فعالیت کنند. از این‌رو داشتن اکانت در این سایت می‌تواند تا حدودی آن‌ها را در انجام فعالیت‌های این سیستم یاری کند.

 

تاریخچه ای از Freenlancer.com

در سال 2009 توسط مت بری (Matt Barri) در کشور استرالیا این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد. موسس این شرکت ایده داشتن فضایی که کارفرما و کارمند بتوانند به راحتی به یک دیگر دسترسی داشته باشند را در سر می‌پروراند و با راه اندازی این سایت ایده خود را پیاده کرد. سایت برای هر کار انجام شده 10% قیمت را می گیرد.

لازم به ذکر است که با عضویت ماهانه در این سایت و پرداخت هزینه‌ای به مبلغ حداقل 5 دلار، از مبلغ کارمزد برای کارگزاران این سایت کم می‌شود و به نوعی با کارمزد کمتری سفارشات مختلفی را کسب می‌کنند. در حال حاضر Freenlancer.com، بیش از 20 میلیون کاربر از 247 کشور داردکه بیشتر کاربران آن هندی، آمریکایی، فلیپینی، پاکستانی و انگلیسی هستند. همچنین توجه داشته باشید که بیشترین بازار کار به ترتیب عبارت‌اند از:

  • آی تی و نرم افزار (IT & Software)
  • طراحی، مدیا و معماری (Design, Media & Architecture)
  • تولید محتوا (Writing & Content)

 

نحوه ثبت نام در سایت فریلنسر

ثبت نام در سایت فریلنسر کار چندان دشواری نیست و به آسانی انجام می‌شود.

  • برای شروع به کسب درآمد از فریلنسر و یا به عبارت دیگر ثبت نام در این سایت، وارد این صفحه به آدرس Freelancer.com شوید و بر روی دکمه ” Sign Up ” در صفحه اصلی کلیک کنید.
  • لازم به ذکر است که فرآیند ثبت نام رایگان است و می‌توانید از طریق ایمیل یا اکانت فیس بوک خود، یک حساب کاربری در فریلنسر ایجاد کنید.
  • پس از انتخاب گزینه موردنظر (ایمیل یا اکانت فیس بوک)، می‌بایست نام کاربری خود را انتخاب کنید. البته این نام برای ” LOG IN ” شدن به سایت کاربرد دارد و نام مورد استفاده جهت معرفی به کارفرما نیست.
  • پس از این مرحله شما باید نوع حساب خود را انتخاب کنید. حساب Work برای کار کردن به عنوان فریلنسر و حساب Hire برای استخدام و جذب فریلنسرها به عنوان کارفرما یا مشتری می‌باشد.
  • حال باید مهارت‌های خود را از بین صدها گزینه‌ی موجود انتخاب کنید. با حساب کاربری رایگان، شما قادر به انتخاب ۲۰ مهارت مختلف هستید.
  • در پنجره بعدی ثبت نام سایت Freelancer، باید اطلاعات دیگری از خود مانند اطلاعات شخصی خود به منظور نمایش به کارفرما، زبان‌هایی که به آن مسلط هستید، سطح مهارت در زمینه‌های انتخاب شده و… را وارد کنید.
  • پس از این در مرحله بعد به منظور Verify شدن حسابتان از شما خواسته می‌شود که حساب اعتباری یا کارت اعتباری خود را ثبت کنید. توجه کنید که انجام این مرحله ضروری نیست اما مطلوب است که آن را انجام دهید. چراکه کارفرما به افرادی که حساب تایید شده و وریفای Freelancer داشته باشند، بیشتر اعتماد می‌کنند. از طرفی برای دریافت دستمزد و… هم به این حساب نیاز خواهید داشت.

 

پیشنهادات و گزینه های عضویت در سایت Freelancer

اگرچه عضویت شما در سایت Freelancer رایگان است اما محدودیت‌های زیادی برای ثبت نام و یا استفاده از خدمات آن برای شما اعمال می‌شود. به طور مثال یکی از این محدودیت‌ها آن است که می‌توانید فقط ۸ پیشنهاد در هر ماه بدهید. از این‌رو این محدودیت شما را مجبور می‌کند که اشتراک کاربر ویژه سایت را بخرید.

بنابراین بهتر است که ابتدا تا زمان آشنایی با سایت از حالت رایگان آن استفاده کنید و پس از مسلط شدن، اقدام به دریافت یک ماه اشتراک رایگان کنید و پس از آن با پرداخت هزینه از امکانات سایت استفاده نمایید. اگر سایت Freelancer منبع درآمد خوبی برای شما باشد، هزینه کردن برای آن سرمایه گذاری قابل قبولی خواهد بود.

توجه داشته باشید که هزینه اشتراک سایت Freelancer بسته به سطوح مختلف آن متفاوت است و پیشنهادات ویژه‌ای بر اساس تعداد پیشنهادات ماهانه، روش اخذ درآمد، تعداد مهارت‌ها، استفاده از نوتیفیکشن و… برای شما وجود دارند. بنابراین شما می‌توانید از سطوح پایین و ارزان قیمت‌تر شروع کنید و به مرور آن را افزایش دهید. در حال حاضر پلن‌هایی با هزینه ۰٫۹۹ دلار در ماه تا ۵۹٫۹۵ دلار در ماه وجود دارد.

 

آموزش کسب درآمد از فریلنسر (Freelancer)

کسب درآمد از این سایت مراحل گوناگونی را دارد که در ادامه آن را بیان می‌کنیم.

مرحله 1: در این مرحله می‌بایست ابتدا تعیین کنید که در چه زمینه‌هایی توانایی و مهارت دارید. قابلیت ارتقاء عضویت در فریلنسر به شما کمک می‌کند تا درآمد بیشتری کسب کنید. بعضی از پروژه‌ها به پروفایل شما نیاز دارند تا مهارت‌های خاص‌تان را نشان دهند و با کارفرماها به اشتراک گذارند، به طوری که میزان بیشتر توانایی‌های لیست شده شما فرصت‌های بیشتری جهت کسب درآمد از فریلنسر در اختیار شما قرار می‌دهد.

مرحله 2: صفحه پروفایل برای خود ایجاد کنید. این صفحه باید به گونه‌ای باشد که شخصیت، خلاقیت، نمونه کارها و مهارت‌های شما را به دیگران نشان دهد. این یک ابزار مهم برای متقاعد کردن است؛ کارفرمایان ممکن است قضاوت خود را بر اساس قابلیت‌هایی که خودتان ارائه داده‌اید، انجام دهند.

مرحله 3 : اولین گام در کسب درآمد از فریلنسر پیدا کردن پروژه‌ها و شروع مزایده است. در این سایت صدها پروژه و مسابقه در مقوله‌های مختلف به صورت روزانه منتشر می‌شود که تعدادی از آنها با توانی‌های شما هماهنگ است. با چک کردن منظم موارد موجود در صفحه مشاغل یا مسابقات، کار متناسب با خود را پیدا کنید. بیش از 750 زمینه کاری در صفحه مشاغل، از توسعه و نوشتن وب تا بازاریابی و حسابداری وجود دارد.

مرحله 4: همان‌طور که می‌دانید، کاری که انجام آن سخت‌تر باشد پاداش و مزایای بیشتری خواهد داشت. همچنین قبل از شروع کار اطمینان حاصل کنید که هر دو سمت معامله، یعنی شما و کارفرما، از لحاظ محدوده پروژه، مهلت مقرر و پرداخت هزینه‌ها به توافق رسیده‌اید. .

به زمان بندی، بودجه و ارتباط منظم با کارفرما پایبند باشید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن این سایت به منظور به روزرسانی اطلاعات خود با کارفرمایتان استفاده کنید.

  • مرحله 5: این مرحله مربوط به دریافت پول، دریافت امتیاز و کسب بازخورد پنج ستاره است.
  • همچنین امکان برداشت از طریق PayPal، حواله بانکی، Moneybookers یا حساب بانکی محلی مشخص شده در این مرحله وجود دارد. 

    .

 

 

پیدا کردن کار در سایت Freelancer

در این بخش هدف اصلی شما در این سایت را که همان پیدا کردن کار و کسب درآمد است را بررسی می‌کنیم. شما برای پیدا کردن کارهای مناسب باید سخت جستجو کنید. برای افزایش تجربه کار در Freelancer بهتر است ابتدا کارهای ساده و ارزان را انجام دهید تا نمونه کار و سابقه کاری برای مناسبی برای خود بسازید. همینطور برای پیدا کردن شغل می‌توانید از فیلترهای زیر استفاده کنید:

  • Project Type: شما می‌توانید نوع پروژه خود را انتخاب کنید.
  • Skills: مهارت‌های در توان خود را برای انجام پروژه‌ها قرار دهید.
  • Listing Type: از بین گزینه‌هایی مانند تمام وقت، فوری و… می‌توانید حالت مورد نظر خود را برای مرتب سازی لیست انتخاب کنید.
  • Fixed/Hourly Price: نوع قیمت گذاری پروژه (ساعتی و ثابت) و همچنین میزان حداکثر و حداقل را می‌توانید مشخص کنید.
  • Location: محل جغرافیایی برای اجرای کار
  • Language: زبانی که پروژه باید بر اساس آن تهیه شود.

 

آموزش سایت freelancer

 

انواع شغل و پروژه های موجود در سایت Freelancer

در این سرویس شغل‌ها به دسته‌های متنوعی تقسیم می‌شوند که ساختار و هزینه‌های متفاوتی را نیز به دنبال دارند:

  • Hourly Projects

    پروژه‌های ساعتی پروژه‌هایی هستند که در آن شما و مشتری با نرخ ساعتی برای انجام پروژه‌ها توافق می‌کنید و در ازای میزان زمانی که برای پروژه قرار داده‌اید، دستمزد دریافت می‌کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Freelancer Desktop App روند انجام پروژه را به کارفرما خود نشان دهید و همچنین ساعت نهایی که کار می‌کنید را در آن ثبت کنید.

  • Fixed Projects

    پروژه‌های ثابت مربوط به این بخش می‌باشند.

  • Contests

    این بخش کارکنان و کارشناس‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. البته ناگفته نماند که این قسمت کاملا به نفع مشتری است و در آن فریلنسرها باید پروژه کامل را ارسال کنند تا کارفرمایان تنها یکی از آن‌ها را که بهتر می‌دانند، انتخاب کنند.

  • Services

    این بخش شامل خدمات پیشنهاد شغلی است که توسط فریلنسرها ارسال شده است. در واقع شما انتخاب می‌کنید که چه خدماتی می‌دهید (با پیشنهادات وتخفیف های خاص) و یک پست تهیه می‌کنید تا مشتری جذب شما شود.

  • Preferred Freelancer Program

    در این دسته معیار‌های خاصی وجود دارد که فقط واجدین شرایط می‌توانند آن ها را قبول کنند. همچنین فقط افرادی که مهارت خود را ثابت کرده و Certification دارند می‌توانند در این بخش پیشنهاد بدهند.

 

ارسال پیشنهاد برای کار در سایت Freelancer

در این قسمت لازم است تا به شما آموزش دهیم چگونه کار مورد نظر خود را دست بگیرید. پس از پیدا کردن پروژه موردنظر خود، با کلیک روی Bid on This Project می‌توانید یک پیشنهاد برای انجام آن کار به کارفرما مربوطه ارسال کنید. این بخش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دریافت پروژه است باید شامل اطلاعاتی مانند مبلغ پیش پرداخت، ضمانت، در برخی مبلغ پیشنهادی انجام کل پروژه و… باشد.

اما شما برای انجام این کار باید تعدادی نکته را به خاطر داشته باشید!

  • برای ارسال پیشنهاد لازم است که شرح کامل پروژه یا شغل را بخوانید.
  • چنانچه در پروژه مدنظر سوال و یا ابهامی داشتید از کارفرما سوال کنید.
  • سعس کنید پیشنهادات خود را منحصر به  فرد بنویسید. به گونه‌ای که برآمده از فکر و ایده شما باشد و به هیچ وجه عمل کپی پیست کردن متن پیشنهادات برای هر پروژه را انجام ندهید؛ چرا که این ویژگی از قدرت و اعتبار شما می‌کاهد.
  • شما می‌توانید به منظور جذب مشتری نمونه کارها مشابه پروژه را جداگانه در پیشنهاد خود قرار دهید. این کار کارفرما را باخط کاری شما آشنا می‌کند.
  • زمان موردنیاز و هزینه‌ها را برای انجام آن پروژه به طور کامل در نظر بگیرید.
  •  نسبت به سایر همکاران خود نقاط عطف و مثبتی را در پروفابل خود قرار دهید تا به عبارتی به مشتری آپشن بیشتر بدهید.

 

مسابقات (Contests) در مقایسه با پروژه ها (Projects)

  • مسابقات (Contests)

مسابقات در این سایت برای شما شرایط ویژه‌ای را فذاهم می‌کنند. چرا که به شما اجازه می‌دهند تا بررسی انواع ارسالی‌ها از سوی فریلنسرها، به سرعت و به راحتی بررسی شود. شما می‌توانید از چندین فریلنسر مستقل پیشنهاد انجام کار بر اساس خلاصه مسابقه‌ای که ارائه کرده‌اید، دریافت کنید و پس از  بررسی امتیاز و بازخورد هر کدام از فریلنسرها، نیاز خود را به آسانی برآوررده کنید. در این زمینه می‌توانید از نظرسنجی‌ها کمک بگیرید.

راه اندازی نظرسنجی نیز ممکن است برای کمک به انتخاب یک برنده مناسب باشد. همچنین علاوه بر انتخاب برنده، شما می‌توانید ورودی‌های اضافی را خریداری کنید. مسابقات معمولاً گزینه بهتری برای کارهای بصری و طراحی محسوب می‌شوند.

درباره سایت freelancer

 

  • پروژه ها(Projects)

برخی از کارها و پروژه‌ها در این سایت ممکن است شرایط و الزامات خاصی داشته باشند و یا حتی شما به عنوان یک کارفرما بخواهید از یک فریلنسر ماهر در پروژه‌های خود استفاده کنید. پروژه‌ها به شما اجازه می‌دهند انتخاب کنید که چه کسی به عنوان کارگزار برای شما کار کند؟ بهترین پیشنهاد برای همکاری با یک فریلنسر خوب و کاربلد آن است که فرد موردنظر خود را بر اساس سابقه و امتیاز پروژه‌های قبلی داوطلبان انتخاب کنید؛ هرچند روش صددرصدی‌ای نیست اما بازهم تا حدودی شما را یاری می‌کند.

خدمات Recruiter نیز برای کمک به پیدا کردن بهترین فریلنسر برای پروژه شما در دسترس است. اگر شما قبلا یک پروژه ارسال کرده‌اید، اما در حال حاضر می‌خواهید آن را به یک مسابقه تبدیل کنید، ابتدا آن را ببندید یا حذف کنید، و سپس یک مسابقه را شروع کنید.

 

 

حل اختلاف در سایت Freelancer

گاهی ممکن است بین کارفرما و فریلنسر اختلافی پیش آید در این صورت می‌توانید از قسمت Dispute Resolutions استفاده کنید. اگر خودتان به هیچ توافق نرسیدید، در این قسمت با ارائه توضیحات و… وضعیت و شرایط کار برای شما مشخص می‌شود.

 

نقد کردن درآمد های ارزی سایت فریلنسر توسط سفیرپیمنت

در صورتی که توانمندی و یا علاقه به شروع کسب و کار در این سایت را دارید اما حساب پرداخت جهت پرداخت‌های بین المللی را ندارید، می‌توانید از سفیرپیمنت در این زمینه کمک بگیرید.

 

نتیجه

همانطور که گفته شد، وب سایت فریلنسر به افراد مختلف اجازه می دهد تا با کارفرمایان در طیف گسترده ای از پروژه های آنلاین و آفلاین تحت عنوان فریلنسر همکاری کنند. مقدمات لازم برای انجام این همکاری، ساخت اکانت در این سایت و داشتن اطلاعات کافی از ماهیت این سایت به منظور استفاده و کسب درآمد است.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
ماه کاربر سایت ۰۷ فروردین ۱۴۰۲

دسترسی برای ایران باز نیست