عکاس فریلنسر

رازهای موفقیت در حرفه فریلنسری عکاسی

آخرین بروز رسانی:  ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

فریلنسری یا کار آزاد یکی دیگر از مشاغل پررونقی است که امروزه در تنوعات زیاد شغلی به چشم می‌خورد. فریلنسر عکاسی نمونه‌ای از این تنوعات است که بیشتر به حوزه کاری عکاسان مربوط می‌شود. اما موفقیت در این حرفه و طریق کسب درآمد از آن نیازمند تجربه و آگاهی می‌باشد. این مقاله با به اشتراک گذاری تجربه واقعی یک فرد، به شما به عنوان عکاس فریلنسر کمک خواهد کرد تا آگاهی اجمالی نسبت به این حرفه و موفقیت در آن کسب کنید. پس همراه ما باشید.

عکاس فریلنسر چه کسی است؟

آیا عکس گرفتن هنری است که از آن لذت می‌برید؟  خود را در حال حمل دوربین و آماده کردن آن برای گرفتن عکس می‌بینید؟ آیا خانواده و دوستان از شما می‌خواهند که برای آن‌ها عکس بگیرید؟ اگر چنین است، ممکن است به دنبال شغلی در این سبک باشید.

عکاسی آزاد یا فریلنسر عکاسی به تهیه عکس به صورت قراردادی برای مشتریان مختلف یا به عنوان یک عکاس فریلنسر گفته می‌شود. به زبان ساده، این بدان معناست که شما رئیس خود هستید.

عکاسان فریلنسر معمولاً در عکاسی از مراسم عروسی، فارغ‌التحصیلی دبیرستان و سایر رویدادهای خاص کار می‌کنند و از طریق نمونه کارها و رسانه‌های اجتماعی، کار خود را برای یافتن مشتریان جدید تبلیغ می‌کنند. آیا این به نظر جذاب می‌رسد؟ برای بسیاری از متخصصان در این زمینه، این ژانر به همان اندازه که به نظر می‌رسد شگفت انگیز است. بیایید نقاط قوت شغل عکاسی را بررسی کنیم و ببینیم آیا شغلی در این زمینه می‌تواند برای شما مفید باشد یا خیر؟

عکاس فریلنسر چگونه کار می‌کند؟

این نوع عکاسی با استخدام در یک شرکت متفاوت است، زیرا یک عکاس آزاد باید وظایف و مسئولیت‌های بیشتری را نسبت به یک کارمند انجام دهد. برخی از این وظایف عبارتند از: امور حقوقی، مالیات، بازاریابی، برنامه ریزی و…

عکاسان فریلنسر اغلب یک برنامه بازاریابی کامل با یک وب سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند که در آن مشتریان بالقوه می‌توانند در مورد خدمات پرس و جو کنند.

وقتی به عنوان فریلنسر عکاسی تازه شروع به کار می‌کنید، باید به دنبال مشتریان احتمالی باشید که از روابط با خانواده و دوستان استفاده می‌کنند. داشتن یک طرح کسب و کار عکاسی مستقل و ارائه نتایج ثابت می‌تواند به ایجاد و رشد شما کمک کند.

فریلنسرها برای گسترش مشتریان به تبلیغات شفاهی خوب متکی هستند.

بسیاری از عکاسان آزاد بر روی یک نوع و سبک خاص تمرکز می‌کنند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عروسی
  • رویدادهای خانوادگی
  • ورزش‌ها
  • شرکت‌های بزرگ

هنگامی که مشتری و فریلنسر اولین ارتباط را برقرار می‌کنند، باید همه چیز را بررسی کنند و مطمئن شوند سبک عکاس فریلنسر و دیدگاه مشتری با هم مطابقت دارند. بهترین کار در این زمینه، تنظیم یک قرارداد است.

هر شغل دارای سبک و نوع خاصی است و بنابراین نیاز به یک قرارداد منحصر به فرد دارد. اگر مشتری شما عروس است، برای او قرارداد عروسی می‌فرستید اگر برای عکاسی از ساختمان برای یک مشاور املاک استخدام شده باشید، قرارداد بسیار متفاوت خواهد بود.

چگونه یک عکاس فریلنسر شویم؟

برای پرداختن به این عنوان از تجربیات یکی از افراد موفق در این زمینه برای شما خواهیم گفت:

“من در یک اتاق شلوغ با 2 دوربین که به گردن من آویزان شده بود، ایستاده بودم. تقریبا 4 روز گذشته را صرف عکاسی از سخنرانان و رویدادهای جشنواره سفر نیویورک کرده بودم. زنی که درباره حرفه من کنجکاو بود، متوجه شده بود که من در حال گردش در جشنواره هستم. وقتی به حرفه خود فکر می‌کردم به این نتیجه می‌رسیدم که فریلنسری عکاسی تقریباً به طور اتفاقی برای من اتفاق افتاده بود.

در پی سوالی که آن زن از من کرد، توضیح دادم که من در واقع بیشتر سال گذشته را صرف ساختن شهرت خود به عنوان مدیر مستقل رسانه‌های اجتماعی کرده‌ام، اما دستیابی به این نوع کار برای من چندان آسان نبود. افراد زیادی هستند که می‌خواهند مدیر رسانه‌های اجتماعی شوند و در مقابل شرکت‌های زیادی هستند که به افراد فریلنسر نیاز دارند. در نتیجه، شرکت‌ها می‌توانند برای انجام این کار یک کارآموز بدون حقوق بگیرند.

عکاسی یک داستان کاملاً متفاوت است. تقریباً تعداد افرادی که سعی می‌کنند عکاس شوند زیاداست. البته که این موضوع چندان عجیب نیست؛ زیرا تقریباً همه به تلفن هوشمند با دوربین نسبتاً مناسب دسترسی دارند. شما فکر می‌کنید که همه ما در عکاسی مهارت داریم، اما این طور نیست. عکاس بودن بسیار بیشتر از داشتن یک دوربین و ملزومات به چیزهای زیبا نیاز دارد. برای به دست آوردن عکس مناسب نیاز به تفکر و برنامه ریزی است. نیاز به آگاهی از نحوه دستکاری نور دارد. به شخصی نیاز دارد که بتواند از DSLR در حالت دستی استفاده کند، زیرا گاهی اوقات حالت خودکار به اندازه کافی خوب نیست.

پیشنهاد مطالعه: گرافیست فریلنسر

من چند سالی است که خودم را در عکاسی خوب می دانم، اما هرگز واقعاً انتظار نداشتم که یک فریلنسر عکاس شوم. این همیشه شغلی بود که فکر می‌کردم رسیدن به آن بسیار دشوار است. اما در مقابل، در حالی که برای کار به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کردم، کارهای عکاسی تقریباً در برنامه من نیز قرار گرفت. و از اینجا داستان تبدیل شدن من به یک عکاس فریلنسر شکل گرفت.

فریلنسر عکاسی

اولین کار عکاسی من زمانی اتفاق افتاد که برای مصاحبه در وب سایت Upwork دعوت شدم، که به نوعی به یک فاجعه تبدیل شد. این شرکت من را برای مستندسازی جشنواره لاله‌های آلبانی در ماه مه گذشته استخدام کرد. من چند ایمیل ارسال کردم و پرسیدم دقیقاً چه نوع عکس‌هایی نیاز دارند؛ اما هیچ پاسخی دریافت نکردم، بنابراین بهترین قضاوت خود را بکار گرفتم و چند صد عکس گرفتم به این امید که شرکت از آنها راضی باشد. پس از دریافت عکس‌ها، آن‌ها به من گفتند که نمی‌توانند از عکس‌هایی استفاده کنند که چهره افراد در آنها وجود داشته باشد. طبیعتا این موضوع باعث شده بود تا نیمی از عکس‌های من رد شود. اما خوشبختانه هنوز چیزهای برای ارائه داشتم.

سپس، آن‌ها از من خواستند تا هر کدام از گل‌هایی را که برای زیرنویس‌ها عکاسی کرده‌ام، شناسایی کنم. تشخیص لاله‌ها از توضیحات مبهم در اینترنت بسیار دشوار بود. در نهایت مجبور شدم به آن‌ها بگویم که من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. اگر من قبل از سوار شدن به قطار به آلبانی می‌دانستم که آنها چه می‌خواهند، این کار میلیون‌ها بار آسان‌تر می‌شد. اما من خودم را برای این فاجعه سرزنش نمی‌کنم، زیرا چندین بار سعی کردم با آن‌ها تماس بگیرم، اما مطمئناً باعث نمی‌شد که احساس خوبی نسبت به خودم به عنوان یک عکاس فریلنسر داشته باشم.

کار بعدی عکاسی من تنها چند ماه بعد هنگامی که یک پست را در یک گروه فیس بوک برای نویسندگان سفر در نیویورک دیدم، مطرح شد. یک وبلاگ نویس سفر و شیوه زندگی در حال گردآوری مجموعه‌ای از محصولات به نمایندگی از Grabr بود و به دنبال یک عکاس بود تا چند عکس خوب از محصول بگیرد. من خدمات خود را ارائه دادم  و ما نیم روز را صرف عکاسی از 12 مورد از جمله جواهرات، لوازم جانبی مد، لوازم التحریر و محصولات زیبایی کردیم.

دوستان او در خصوص عکس‌ا و این که چه کسی آن‌ها را عکاسی می‌کند، از او جویا می‌شدند و این باعث شد او مرا به دیگر وبلاگ نویس سفر نیویورک توصیه کند که به عکس‌های مشابه نیاز داشت.

جدیدترین کار فریلنسری عکاسی من در پوشش جشنواره سفر نیویورک بود. من با درخواست برای نقش مدیر رسانه‌های اجتماعی در جشنواره به این شغل رسیدم. من این شغل را به دست آوردم و درنهایت مدیریت حساب اینستاگرام nytravfest را برای ماه‌های منتهی به جشنواره در دست داشتم. وقتی جشنواره من را برای این نقش در نظر گرفت، برگزارکننده جشنواره به حساب اینستاگرام من نگاه کرده بود و از کار من نیز تحسین کرد و سپس از من پرسید آیا علاقه ای به عکاسی از جشنواره نیز دارم؟

اینکه عکاس رسمی جشنواره 4 روزه باشید یک شانس بزرگ بود. من قبلاً از جشنواره‌ها عکس گرفته بودم اما هرگز چیزی در این مقیاس را تجربه نکرده بودم. تمامی این‌ها باعث شد من مهارت و تجربه بیشتری را در این زمینه کسب کنم. من اکنون به مهارت‌های خود به عنوان عکاس جشنواره یا رویداد اطمینان بیشتری دارم!”

عکاس فریلنسر

نکاتی برای تبدیل شدن به یک عکاس مستقل

1- ایجاد نمونه کار آنلاین

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در فریلنسر عکاسی باید به ان توجه داشته باشید، ایجاد یک حساب اینستاگرام یا یک وب سایت ساده باشد برای نشان دادن نمونه‌ کارهای خود به عنوان یک عکاس فریلنسر است. قرار دادن نمونه کار فریلنسری در این حساب یا وب سایت، شما را به مشتریان زیادی معرفی می‌کند. همچنین می‌توانید نمونه‌کارهای خود را در اکانت یک سایت فریلنسری بارگذاری کنید. linkedin نیز برای این عمل گزینه مناسبی است.

2- رزومه و نمایه خود را به روز کنید.

حتی اگر هیچ تجربه حرفه‌ای به عنوان عکاس ندارید بازهم سعی کنید که رزومه خود را بر اساس کارهایی که انجام می‎‌دهید و یا آموزش‌هایی که می‌بینید به روز کنید. این به روز بودن در حوزه فریلنسر عکاسی به نفع شما است.

3- چرخ دنده مناسب و لنز خوب انتخاب کنید.

اگرچه امروزه دنیای لنزها و به طور کلی قطعات دوربین حسابی از قیمت بالایی برخوردار هستند اما شما سعی کنید به عنوان عکاس فریلنسر بهترین لنطها و چرخ دنده‌ها را برای دوربین خود انتاخاب کنید. در این صورت عکس‌های با کیفیتی را از خود به جای خواهید گذاشت و این افزایش مشتریان را برای شما به دنبال دارد.

فریلنسر عکاسی

4- عکاسان بزرگ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

سعی کنید در شبکه‌های مجازی و سایت‌های گوناگون اشخاص معروف و بزرگان مشهور در زمینه عکاسی را دنبال کنید تا بتوانید هر روزه نمونه کارهای آن‌ها را مشاهده کنید. این کار به شما کمک می‌کند که با خط فکری و خلاقیت آن‌ها آشنا شوید.

5- تمرین کنید

تمرین کردن یک اصلا اساسی برای تبدیل شده به بهترین عکاس فریلنسر است. تا می‌توانید در این زمینه تمرین کنید و نقاط ضعف و قوت خود را بهبود بخشید. همچنین اگر می‌خواهید شخصی چند مهارت کلیدی را به شما بیاموزد، می‌توانید یک دوره عکاسی انجام دهید.

6- برای شروع کار کوچک آماده باشید.

اگر به تازگی در این حوزه وارد شده‌اید صبر کنید و برای انجام کارهای بزرگ عجله‌ای نداشته باشید. چند شغل اول شما احتمالاً دستمزد زیادی نخواهد داشت، اما بازهم خالی از لطف نیست و برای تمرین و کسب تجربه بسیار خوب است.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه فریلنسینگ

سفیرپیمنت یکی از مجموعه‌های تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی است که می‌تواند در زمینه فریلنسینگ نیز به شما کمک کند. شما به عنوان فریلنسر عکاسی می‌توانید از خدمات این مجموعه در جهت ثبت نام در سایت‌ها متنوع به عنوان فریلنسر و یا نقد کردن درآمد فریلنسری خود استفاده کنید.

نتیجه 

همان‌طور که گفته شد، عکاسی یکی دیگر از حرفه‌هایی است که در قالب شغل فریلنسری نیز پیش برده می‌شود. در این مقاله در خصوص فریلنسر عکاسی و نکاتی که برای یک عکاس فریلنسر ضروری است صحبت کردیم. شما با استفاده از این مقاله می‌توانید خود را بهتر از قبل در این زمینه و این حرفه نشان دهید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *