بیمه فریلنسر

3 نوع بیمه فریلنسری که باید بشناسید!

آخرین بروز رسانی:  ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید، فریلنسرها کارفرمای ثابتی ندارند و حتی گاهاً با توجه به شرایط کاری خود با چند کارفرما به صورت هم‌زمان در ارتباط هستند. از این‌رو شرایط این شغل همانند سایر مشاغل دیگر برای بیمه نیست و لازم است تا خود فریلنسرها به فکر حل این چالش باشند. در ادامه در خصوص بیمه فریلنسر توضیحات بیشتری خواهیم گفت. همراه ما باشید.

فریلنسر کیست؟

یکی از مشاغل آزاد در دنیای امروز مربوط به کار فریلنسری است. فردی که بدون متعهد شدن به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و در قبال انجام این امور پول دریافت می‌کند، یک فریلنسر است. این شغل محدودیت مکانی و زمانی خاصی ندارد و شاید این یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این حرفه است.

بیمه فریلنسر

بیمه چیست؟

بیمه عهد و یا پیمانی است که به موجب آن شرکت بيمه (بيمه‌گر) تعهد می‌شود در ازای دریافت مبلغی که از سمت فرد يا شرکت ديگری (بيمه‌گذار) به او پرداخت می‌شود، زيان وارد شده به بيمه‌گذار را در پی رويدادی اتفاقی و ناخواسته جبران کند. در واقع این بیمه حمایتی است که فرد بیمه‌گر در مقابل دریافت پول برای بیمه‌گذار انجام می‌دهد.

بیمه خویش فرما چیست؟

امروزه مشاغل مختلفی پدید آمده‌ند که وابسته به ارگان و یا شرکت خاصی نیستند و ممکن است شما حتی در خانه کار کنید و یا کسب و کار شخصی خودتان را داشته باشید. با توجه به این شرایط شرکت و یا فرد خاصی برای شما بیمه‌ای باز نخواهد کرد و لازم است شما خود بیمه‌گر خودتان باشید. بیمه خویش فرما تحت نظر بیمه تامین اجتماعی قرار دارد و بیمه‌ای است که شما خودتان، خودتان را بیمه و حق بیمه را هرماه به حساب تامین اجتماعی واریز می‌کنید. بنابراین اگر شما یک فریلنسر هستید، برای بیمه فریلنسری خود از این نوع بیمه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه یک فریلنسر شویم؟

بیمه فریلنسری

بیمه فریلنسر

۱بیمه تامین اجتماعی

یکی از ارگان‌های مشهور در زمینه بیمه، سازمان تامین اجتماعی می‌باشد. هدف اصلی این سازمان بیمه کردن کارمندان و کارگرانی است که در شرکت‌های دولتی یا خصوصی مشغول به کار هستند. از این‌رو معادل 30 درصد از حقوق کارکنان برای پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی کنار گذاشته می‌شود که از این عدد حدود 23 درصد آن به عهده کارفرما است. این نوع از بیمه تامین اجتماعی، بیمه اجباری نام دارد.

اما در این میان مشاغل آزادی همچون فریلنسری که کسب و کارشان را خودشان اداره می‌کنند و معمولاً قراردادی با کارفرما ندارند، شرایط متفاوت است. در این نوع مشاغل لازم است تا فرد حق بیمه تامین اجتماعی فریلنسری را بپردازد. برای استفاده از این نوع بیمه لازم است تا فرد به یکی از شعبه‌های سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نموده و درخواست انعقاد بیمه اختیاری کنید. مبلغ در نظر گرفته شده برای این نوع بیمه 27 درصد از حداقل دستمزدی است. به عبارتی می‌توان گفت این درصد در سال 1400 معادل ۸۶۰ هزار تومان محاسبه شده است.

۲بیمه‌ عمر و بازنشستگی

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای بیمه فریلنسر، بیمه‌ی عمر و تأمین آتیه است. از آنجایی که اکثر فریلنسرها معمولاً در سنین جوانی قرار دارند، بنابراین بیمه‌ی عمر و بازنشستگی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای بیمه فریلنسر باشد. در بیمه تامین اجتماعی سن بازنشستگی ۵۵ یا ۶۰ سالگی است ولی در بیمه‌ی عمر این محدودیت سنی وجود ندارد. در واقع از زمانی که شما این بیمه را شروع به پرداخت کنید، 15 سال بعد می‌توانید برای بازنشسته شدن اقدام کنید.

به علاوه در بیمه تامین اجتماعی لازم است بر اساس نرخ تعیین شده از سوی سازمان مبلغی را پرداخت کنید اما در بیمه عمر می‌توانید با توجه به درآمدتان و توانایی مالی که دارید، خودتان مبلغ پرداختی برای حق بیمه را مشخص کنید. استفاده از این نوع بیمه برای فریلنسرها بهتر از نمونه‌های دیگر است؛ چرا که میزان ول بیشتری را در اختیار خواهند داشت و پس از 15 سال می‌توانند مبلغی را که هزینه کرده‌اند باز پس گیرند.

بیمه فریلنسر

۳بیمه‌ سلامت

یکی دیگر از بیمه‌های مفید برای بیمه فریلنسر، بیمه‌ی سلامت می‌باشد. شما قادر هستید که به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه درآیید. در واقع این بیمه برای افرادی است که قادر به دریافت دفترچه بیمه نیستند و همچنین تحت پوشش هیچ بیمه‌ی دیگری نیستند. البته این نوع بیمه بازنشستگی ندارد و سابقه‌ی بیمه‌ای نیز محسوب نمی‌شود و فقط شامل هزینه‌ها و خدمات درمانی است.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه فریلنسینگ

سفیرپیمنت یک مجموعه‌ی تخصصی در حوزه پرداخت‌ های ارزی است که می‌تواند به شما در زمینه‌های ارزی و فریلنسری کمک کند. سفیرپیمنت به شما کمک خواهد کرد تا حساب فریلنسری خود را بسازید و یا به نقد کردن درآمد‌های حاصل شده از این حرفه بپردازید. با استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید به راحتی در زمینه فریلنسری مشغول به کار شوید.

نتیجه

همان‌طور که گفته شد فریلنسر کسی است که بدون تعهد به ارگان و یا سازمان خاصی برای انجام پروژه‌هایی که در آن مهارت دارد، اقدام به فعالیت می‌کند. از آنجایی که فریلنسر به هیچ ارگانی وابسته نیست و با کارفرمایی قرارداد ندارد، لازم است تا برای دریافت بیمه و خدمات آن خود اقدام کند. در این مقاله در خصوص بیمه فریلنسر و انواع آن مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این مطالب برای شما به عنوان یک فریلنسر مفید باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *