فریلنسری معماری

فریلنسر معماری کیست؟ مزایا و معایب فریلنسری معماری

آخرین بروز رسانی:  ۱۹ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

حرفه فریلنسینگ می‌تواند یکی از حرفه‌های خوب و گزینه‌ای عالی برای آن دسته از معمارانی باشد که به دنبال استقلال و آزادی بیشتر در کار خود هستند. البته اشکالات موجود در این حرفه را نمی‌توان نادیده گرفت اما استراتژی‌های خاصی در این زمینه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای غلبه بر چالش‌ها و مشکلات استفاده کرد.

شاید برای افرادی که در شرکت‌های گوناگون استخدام هستند شغل فریلنسری را الگوی کاری فرومایه می‌دانند که به طور خودکار امنیت مالی کمتری را نشان می‌دهد و تعریف شل از مسئولیت را به کارفرمایان پیشنهاد می‌کند. اما نتایج از آمار رو به رشد این حرفه در کشورهای گوناگون خبر می‌دهد و این موضوع می‌تواند اهمیت این حرفه را بیشتر از پیش ثابت کند. این آمار به گونه‌ای است که نمشان می‌دهد 35٪ نیروی کار ایالات متحده از فریلنسرها هستند. در ادامه در خصوص فریلنسری معماری توضیحاتی بیشتری خواهیم داد. در این مقاله نیز همراه ما باشید.

فریلنسر معماری چیست؟

قبل از اینکه بدانیم که آزادکاری معماری و یا فریلنسینگ معماری چیست، باید بین مالکیت انفرادی و آزاد کار تمایز قائل شویم. در واقع یک مالک انفرادی مجبور است برای ثبت شرکت خود و دستیابی به گزینه استخدام کارگران، مدارک مناسب را به مقامات محلی و ایالتی ارسال کند. اما به طور کلی فریلنسرها توانایی قانونی استخدام کارمندان را ندارند. البته ناگفته نماند که فریلنسر می‌تواند با ارائه اسناد و مدارک لازم پروانه کسب انتخاب کند، در این صورت حرفه او دیگر به عنوان خود اشتغالی ثبت نمی‌شوند؛ بلکه به عنوان یک مالک انفرادی ثبت می‌گردد.

همچنین مشاغل مجرد مجبورند آدرس شغلی خود را ثبت کنند، اما فریلنسرها این فرصت را دارند که از هر جای کشور کار کنند. از این‌رو شما به عنوان یک فریلنسر معماری می‌توانید در هر کجای دنیا کار خود را داشته باشید و مقید به شرکت و یا مکان خاصی نباشید. همچنین کار در خارج از کشور به نوع نیازهای هر ایالت بستگی دارد و به طور بالقوه شما را مجبور به درخواست ویزا و مجوزهای خاص می‌کند. شما اگر به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا شناخته شوید، برای کار در یک کشور در داخل اتحادیه اروپا به مجوز کار نیاز ندارید. پس می‌توان گفت برای این حرفه در کشورهای خارجی جایگاه خوبی نیز مطرح است.

معماران فریلنسینگ مشابه معماران معماری معمولی در یک مسیر حرفه ای کمتر متعارف قرار دارند که مجموعه خاصی از چالش‌ها را با خود به همراه می‌آورد. مهم این است که فریلنسرها دارای برنامه‌های احتمالی و منابع درآمدی باشند که آن‌ها را از شرایط سخت گذر دهد.

سایت فریلنسر معماری

دلایلی که می‌توانید به عنوان یک فریلنسر معماری کار کنید

بیایید واضح بگوییم: تبدیل شدن به یک فریلنسر معمار یا تکنسین معماری مستقل، گزینه آسانی نیست و برای همه مناسب نیست. کار زیادی می‌طلبد و شما در نهایت کارهای بسیار بیشتری نسبت به کارهای معمولی معماری/طراحی که به آن عادت دارید انجام خواهید داد.

اگر فریلنسری را انتخاب کنید، دیگر نمی‌توانید برای یافتن کار به کارفرمای خود تکیه کنید و باید همه این کارها را خودتان انجام دهید.

گفته می‌شود، اگر به دنبال استقلال بیشتر در حرفه خود و به طور بالقوه رشد کسب و کار خود هستید یا اگر خود را بیکار می‌بینید، فریلنسینگ می‌تواند برای شما کارساز باشد. یک فریلنسر می‌تواند از استقلال بیشتر، بوروکراسی کمتر و به طور کلی کنترل بیشتری بر کار خود برخوردار شود. به طور مشابه، انتخاب چند پروژه فریلنسری به شما این امکان را می‌دهد که در زمان سختی، مقدار بیشتری درآمد کسب کنید.

مزایای فریلنسینگ معماری

اکنون بیش از هر زمان دیگری، کار از راه دور و کار انعطاف‌پذیر توسط شرکت‌ها پذیرفته شده است، زیرا کار از خانه به یک امر عادی تبدیل شده است. فریلنسینگ در حال حاضر بسیار گسترده است، شرکت‌های بسیاری در صنایع مختلف از خدمات فریلنسرها استفاده می‌کنند و معماران و تکنسین‌های معماری به دلایل مختلف به فریلنسینگ روی می‌آورند.

  • استقلال

فریلنسینگ اغلب برای بسیاری جذاب است زیرا خود مختاری کار برای خودتان است. با فریلنسری شما این آزادی را دارید که با شرایط خود کار کنید، مشتریان و پروژه‌های خود را انتخاب کنید.

  • انعطاف پذیری

فریلنسینگ اغلب در روز کاری شما انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند. در حالی که در دسترس بودن برای بحث و گفتگو (در صورت لزوم به صورت آنلاین) با مشتریان در ساعات اداری عادی ضروری است، شما همچنان می‌توانید از انعطاف‌پذیری در نحوه انجام کار خود لذت ببرید. برای مثال، ممکن است ساعت‌های خود را تقسیم کنید و در وسط روز استراحت طولانی‌تری داشته باشید، شاید دوست دارید صبح زود کار کنید و بعدازظهرها آزاد باشید. هر چه که باشد، تا زمانی که کار را در بازه زمانی توافق شده انجام دهید، مشتریان شما راضی خواهند بود.

  • انتخاب

فریلنسرها از نظر فنی می‌توانند انتخاب کنند و تصمیم بگیرند که با چه کسی و در کدام پروژه کار کنند. در روزهای اول شروع فریلنسر معماری، ممکن است شما حق انتخاب زیادی نداشته باشید و باید آنچه را که می‌توانید انجام دهید اما در دراز مدت، می‌توانید امیدوار باشید که با مشتریانی که از کار کردن برای آن‌ها لذت می‌برید و پروژه‌هایی که شما را هیجان زده می‌کنند، روابط خوبی ایجاد کنید.

  • مزایای تخصصی فریلنسری معماری

  1. کنترل بیشتر بر همه جنبه‌های تجارت شما
  2. استقلال بیشتر
  3. دیوان سالاری کمتر و یا به عبارتی عدم پایبندی به شرکت و یا اداره مخصوص
  4. پیشروی با تحولات جامعه (اگرچه در حرفه فریلنسری ناامنی مالی وجود دارد و این موضوع به رابطه ناپایدار فریلنسر و مشتری (در مقابل قراردادهای مستقر و طولانی مدت با یک شرکت منفرد) باز می‌گردد، اما حدود 53٪ از فریلنسرها معتقدند که داشتن چندین کارفرما گزینه امن‌تر اقتصادی است نسبت به کار تمام وقت برای یک شرکت و یا سازمان. چرا که ممکن است شرکت‌ها با تحولاتجامعه دگرگون شوند و یا حتی بسته شوند اما فریلنسری با تحولات جامعه جلو خواهد آمد.)
  5. مدیریت ساعت کاری
  6. مشخص کردن نرخ

پیشنهاد مطالعه: به عنوان یک فریلنسر پیشنهاد میکنیم که حتما با بیمه فریلنسر آشنا شوید.

حل مشکلات فریلنسری

همان‌طور که پیش تر اشاره شد، در زمینه فریلنسری نیز مشکلات زیادی از قبیل کاهش همکاری فرد با همکاران و از دست دادن تجارب آن، نرخ انجام کار و… وجود دارد. از این‌رو برای دور زدن این مشکلات، به فریلنسرها خصوصا فریلنسینگ معماری توصیه می‌شود چند دستورالعمل اصلی را دنبال کنند:

  • ایجاد روابط و مشارکت ها

اگرچه امروزه وب‌سایت‌ها و سایت های فریلنسری معماری زیادی هستند که به شما کمک می‌کنند در آن‌ها کار پیدا کنید، اما بهتر است شما روش‌های دیگر پیدا کردن شغل را نیز به کار گیرید. شما می‌توانید از طریق شبکه‌ها، ارتباطات و روابط با معماران دیگر، شرکت‌های ساختمانی و سازندگان با همکاران و همکاران سابق خود در تماس باشید و یا به انجمن‌های حرفه ای بپیوندید و در پروژه‌های جدید همکاری کنید. این نوع روش یافت شغل به شما کمک خواهد کرد که از تجارب زیادی در این حرفه برخوردار شوید.

فریلنسینگ معماری

  • تعیین نرخ

یکی از اشتباهات رایجی که فریلنسرها برای انجام خدمات خود انجام می‌دهند، دریافت دستمزد کم است که در نتیجه استاندارد را برای کل جامعه فریلنسر کاهش می‌دهد. شما به عنوان فریلنسر معماری قراردادی تنظیم کنید که تضمین می‌کند مستقل از توسعه پروژه حقوق دریافت خواهید کرد. پروژه‌های ساختمانی اغلب ماه‌ها به طول می‌انجامد. از این‌رو شما اگر خدمات طراحی برای کارفرمایی را ارائه می‌دهید و خود را به پروژه‌ای متعهد می‌دانید، می‌توانید هزینه ماهیانه یا پرداخت اقساطی را برای خدمات خود مطالبه کنید. در این صورت حتی در مواقعی که شرکت به شما نیازی ندارد یا اگر پروژه به اضافه کاری برسد، حقوق دریافت خواهید کرد.

  • حفاظت از کار

شما به عنوان یک فریلنسر باید سعی کنید خیلی حرفه‌ای تر رفتار کنید. تا زمانی که به شما حقوق داده نشده است نسخه‌های قابل استفاده دیجیتالی کار خود را به کسی ندهید. همچنین اگر چیزی را بخشیدید، باید مطابق با قرارداد شما باشد. نسخه‌های فقط خواندنی پرونده‌های خود را فقط با امضا در اختیار افراد قرار دهید. همچنین مطمئن شوید که به مالکیت معنوی مشتریان خود احترام می‌گذارید. سرقت پروژه‌ها، نقض مقررات تألیف و رد کردن کار دیگران به عنوان کار خود و… چندان اخلاقی نست و در طولانی مدت کار شما را مختل خواهد کرد.

بهتر است بدانید که راه اندازی مشاغل آزاد با اداره یک شرکت تفاوت چندانی ندارد. شما برای رقابت با دیگران در کار آزاد به مهارت، استراتژی بازاریابی مناسب و روابط خوب احتیاج دارید. مجموعه‌ی این مهارت‌ها به شما کمک خواهد کرد که در آینده شرکتی حقیقی را بنا کنید و با آگاهی‌های مدیریتی آن را پیش ببرید.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه فریلنسینگ

سفیرپیمنت به شما کمک خواهد کرد تا حساب فریلنسری خود را بسازید و از طریق این مجموعه به نقد کردن درآمد‌های حاصل شده از این حرفه بپردازید.

نتیجه 

همان‌طور که گفه شد فریلنسری یک حرفه آزاد است که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار شده و در کشورهای مختلف رشد خوبی دارد. فریلنسری معماری یکی از مشاغل خوب، پردرآمد و البته پرچالش است که برای معمارانی که قصد فعالیت به صورت آزاد دارند بسیار مناسب است. استفاده از سایت فریلنسری معماری می‌تواند شما را دارای شغل‌های متنوع در این زمینه کند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *