فریلنسر عمران

روش های کاربردی برای تبدیل شدن به بهترین فریلنسر عمران!

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

مهندسی عمران یکی از مشاغل پرطرفدار و پر درآمد است که امروزه در قالب فریلنسری نیز پیش برده می‌شود. به عبارتی افراد متخصص در این زمینه با انجام پروژه‌ها و ارائه خدمات به صورت دورکاری به نوعی وارد حوزه فریلنسری عمران شده‌اند. در این مقاله در خصوص این حرفه توضیحاتی بیان کرده‌ایم همچنین روش‌هایی را برای موفقیت فریلنسر عمران برشمرده‌ایم که استفاده از این روش‌ها منجر به گسترش کسب و کار آن‌ها می‌شود. همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: پرداخت نرم‌افزارهای شرکت autodesk

جدول محتوا پنهان

چگونه یک مهندس عمران فریلنسر باشیم؟

مهندسان عمران به طور سنتی به عنوان مهندسان فریلنسر شناخته نمی‌شوند. فریلنسینگ به سادگی به این معنی است که شما به طور مستقل و به تنهایی برای مشتریان، شرکت‌ها یا همکاران مختلف کار می‌کنید.

چگونه می‌توانم یک مهندس فریلنسر شوم؟

  • از شبکه شخصی خود استفاده کنید؛ بسیاری از مردم برای راه‌اندازی کسب و کار به عنوان یک فریلنسر مشکل دارند. بسترهای شغلی و ارائه‌دهندگان کارکنان می‌توانند به شما کمک کنند.
  • مطمئن شوید که وضعیت مالی خود را پیگیری می‌کنید.
  • مطمئن شوید که پروفایل لینکدین شما به‌روز باشد.
  • مطمئن شوید که روی خودتان و مهارت‌هایتان سرمایه‌گذاری می‌کنید.
  • شما باید یاد بگیرید که چگونه ارتباط برقرار کنید.
  • شما باید یک نمونه کار برای نشان دادن داشته باشید.

آیا مهندسان عمران می‌توانند فریلنسر شوند؟

فریلنسرها حدود 20 درصد از مهندسان عمران را تشکیل می‌دهند. به طور کلی، این میزان، بالاتر از حد متوسط ​​در نظر گرفته می‌شود.

آیا می‌توانید به عنوان یک مهندس فریلنسر کار کنید؟

مهندسان فریلسنر از طیف گسترده‌ای از مزایا برخوردار هستند. فریلنسینگ به شما این امکان را می‌دهد که با سرعت خود، طبق برنامه خود کار کنید و به تعداد پروژه‌هایی که دوست دارید رسیدگی کنید. به علاوه، فریلنسینگ به شما آزادی بیشتری را ارائه می‌دهد که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید، به عنوان مثال وقتی یک فریلنسر باشید، می‌توانید براساس برنامه خود کار کنید.

آیا یک مهندس عمران می‌تواند به صورت فریلنسینگ کار کند؟

فریلنسینگ به سادگی به این معنی است که شما به طور مستقل و به تنهایی برای مشتریان، شرکت‌ها یا همکاران مختلف کار می‌کنید. امروزه اگر مهندس عمران هستید قطعا می‌توانید خود را به عنوان یک فریلنسر در این زمینه معرفی کنید.

آیا یک مهندس عمران می‌تواند پیمانکار شود؟

روند رشد مشاغل مرتبط این بدان معناست که مهندسان عمران به حداقل یک سال تجربه ساخت و ساز نیاز دارند و باید تمام امتحانات لازم را برای تبدیل شدن به یک پیمانکار پشت سر بگذارند. برای اخذ مجوز به عنوان پیمانکار باید در صنعت ساخت و ساز تجربه داشته باشید.

آیا باید یک مهندس فریلنسر باشم؟

قطعا فریلنسر شدن ارزش دارد. این امکان برای شما وجود دارد که ساعات انتخابی خود را کار کنید و پروژه‌هایی را که واقعاً می‌خواهید، انجام دهید و همچنین پروژه‌هایی را که فکر می‌کنید غیر ضروری هستند را رد کنید. داشتن توانایی انتخاب مسیر شغلی یک مزیت بزرگ است که اگر فریلنسر باشید می‌توانید به راحتی به آن دست یابید.

آیا یک مهندس می‌تواند مستقل کار کند؟

بستگی به مدرک مهندسی شما دارد که آیا می‌توانید با مشتریان مختلف یا روی یک نوع پروژه خاص، کار کنید یا خیر. لحظه‌ای به این فکر کنید که با تجربه مهندسی خود چه کاری می‌توانید انجام دهید تا به یک پیمانکار مستقل تبدیل شوید. به بیان ساده‌تر اگر شما به اندازه کافی مهارت داشته باشید و با دانش بالا بخواهید در این زمینه وارد بازار کار شوید، قطعا موفق خواهید شد. البته موارد دیگری همچون تجربه نیز در این موفقیت تاثیرگذار خواهند بود.

چگونه می توان فریلنسر عمران شد؟

فریلنسر با ظهور بازارهای مستقل آنلاین و رشد اقتصادی محبوبیت زیادی در بین عموم مردم و مشتریان در هر صنفی پیدا کرده است و حتی این موضوع بسیاری از مهندسان عمران را بیشتر از قبل برای تبدیل شدن به فریلنسر عمران آماده می‌کند. اصطلاح “فریلنسر” برای مهندس عمران حالت سنتی و قدیمی ندارد و پدیده‌ای کاملا جدید است. از نظر فنی، فریلنسینگ عمران به این معنی است که شما به طور مستقل و به تنهایی برای مشتریان مختلف، شرکت‌ها یا مهندسان یا معماران دیگر کار می‌کنید. بنابراین امروزه هیچ چیز عجیبی در مورد این اصطلاح وجود ندارد و مطمئناً شما هم می‌توانید خود را مهندس عمران مستقل بنامید.

کدام دسته از مهندسین عمران می توانند به صورت فریلنسر کار کنند؟

همان‌طور که میدانید، مهندسی عمران به مشاغل مختلف در صنعت مهندسی و ساختمان منشعب می‌شود.

شما ممکن است در زمینه مشاغل طراحی و مشاوره که عمدتا کار آن‌ها بیشتر در حیطه دفتر کار صورت می‌پذیرد، تخصص داشته باشید و یا می‌توانید مسیری را انتخاب کنید که نیاز به حضور شما در محل در پروژه‌ها، مانند مدیریت ساخت و ساز دارد. پس به عنوان فریلنسر عمران شما می‌توانید در هر بخشی که تخصص دارید کار کنید.

همچنین اگر شما یک مهندس سازه، مهندس حمل و نقل، مهندس ژئوتکنیک، مهندس منابع آب، نقشه بردار، برآوردگر یا هر متخصص مهندسی عمران هستید که می‌تواند پس از دریافت تمام داده‌های مورد نیاز خود از راه دور روی یک پروژه کار کند، پس می‌توانید وارد حرفه فریلنسری شوید. البته ناگفته نماند که در برخی از این حوزه‌ها محدودیت‌هایی در کار وجود دارد. در بیشتر کشورها، صنعت مهندسی و ساختمان از نظم بالایی برخوردار است و برای ارائه خدمات مهندسی خود باید در آن کشور یا ایالت مجوز داشته باشید.

بنابراین ممکن است فقط بتوانید تعداد محدودی خدمات مانند پیش نویس CAD ،QS و پشتیبانی طراحی را ارائه دهید و این مسائل بسته به کشور شما و مشتری که برای او کار می‌کنید، متغیر می‌باشد.

فریلنسر عمران

نکات مهم برای موفقیت فریلنسر عمران

اگر قصد دارید که به عنوان یک فریلنسر عمران فعالیت کنید باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید در این عرصه به موفقیت برسید. در واقع نکاتی وجود دارند که اگر آن‌ها را رعایت نمایید می‌توانید به عنوان یک فریلنسر عمران موفق شوید. مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

  • مهارت‌ها و تجربه خود را تقویت کنید.

در مهندسی عمران، تجربه کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. این یک حرفه بسیار کاربردی است و شما فقط در هنگام کار می‌توانید با زیر و بم آن آشنا شوید. پس بهتر است قبل از وزود به حرفه فریلنسری چند سالی تجربه کاری داشته باشید تا در مسیر شغل مستقل خود دچار مشکل نشوید. در واقع باید گفت برای تبدیل شدن به یک فریلنسر عمران موفق لازم است از وقت خود برای آموختن مهارت‌های اساسی در این زمینه استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید مهارت‌های نرم افزاری مهندسی خود را بهبود ببخشید و آن را نیز تقویت کنید و یا تمام تلاش خود را به کار گیرید تا در کار مهندسی خود سریع و کارآمد شوید.

به عبارتی شفاف‌تر شما باید جایگاه خود را در این حرفه پیدا کنید و سپس آن را رشد دهید به گونه‌ای که به استاد رشته خود تبدیل شوید. در این صورت جذب پروژه و یا انجام آن‌ها به صورت دورکاری برای شما سخت نخواهد بود.

 

  • ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی 

یکی دیگر از عواملی که شما را به یک فریلنسر عمران موفق تبدیل خواهد کرد ساخت اکانت در شبکه‌های مجازی و دیده شدن از این طریق است. شما می‌توانید در اکثر پلتفرم‌های عمومی موجود که تقریباً به همه صنایع موجود می‌پردازند و فقط تعداد کمی از آنها تخصصی هستند شروع به تبلیغات برای خود کنید. توجه داشته باشید که در این مورد مشخصات شما در جذب مشتریان برای استخدام بسیار مهم است. پس سعی کنید یک خلاصه شغلی از خود بنویسید که نشان دهد چه کاری می‌توانید انجام دهید.

همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی با همکاران و سایر دوستان خود در ارتباط باشید. این حالت به شما کمک خواهد کرد که در ارتباط با آن‌ها نکاتی را بیاموزید و یا فرصت شغلی به صورت همکاری در یک پروژه پیدا کنید.

فریلنسری عمران

  • پیشنهادات برنده را بنویسید.

منظور از پیشنهادات برنده آن است که در کار خود گاهی مشتری را با تخفیف در دستمزد به نوعی به پیشنهادی برنده دعوت کنید. البته توجه کنید که مشتری جدی که به دنبال ارزش واقعی و کیفیت کار است، لزوماً به دنبال کمترین قیمت نیست اما از آنجایی که اکثر پلتفرم‌های مستقل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رقابت بسیار بالایی در آن جریان دارد، از این‌رو شاهد کاهش قیمت دستمزدها خواهید بود. اما شما نباید خدمات خود را زیر قیمت بگذارید. در عوض، قیمت مناسبی را حفظ کرده و در سایر زمینه‌ها از طریق ارائه پیشنهاد خود این رقابت را جبران کنید.

پیشنهاد مطالعه: بیمه فریلنسر

  • وب سایت خود را ایجاد کنید.

ایجاد یک وب سایت ساده به شما در این زمینه و موفق شدن در این حرفه کمک زیادی خواهد کرد. شما می‌توانید از یک سازنده وب سایت مانند وردپرس یا نمونه‌های دیگر برای ساخت یک سایت برای خودتان کمک بگیرید. ساخت یک وب سایت تصویر حرفه‌ای شما را افزایش می‌دهد و این یک سرمایه گذاری کوچک است که با خود پیشرفت بزرگی را به همراه می‌آورد. در واقع اگر شما بتوانید یک سایت شخصی حتی ساده برای خود داشته باشید و در آن خودتان را معرفی کرده و نمونه کارهای خود را قرار دهید، از شما یک شخص حرفه‌ای به دیگر کارفرماها نشان خواهد داد. این مسئله به شما کمک می‌کند به موفقیت‌های بیشتری در این حوزه دست یابید.

  • درباره تجربه خود در مهندسی عمران وبلاگ بنویسید

نوشتن یک وبلاگ با مقاله‌های متعدد در زمینه کاری خود و یا تجربه‌های شخصیتان در این زمینه پیشنهاد دیگری است که به شما در موفقیت کمک خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید این وبلاگ را با سایت خود ادغام کنید و شاهد نتیجه‌های فوق العاده در این زمینه باشید؛ یعنی اگر بتوانید برای سایت شخصی خود مقالات متعددی نیز منتشر کنید به نتایج خیلی بهتری دست خواهید یافت.

فریلنسر عمران

  • یک حساب Google برای کسب و کار من ایجاد کنید

نکته دیگری که می‌تواند کار مسقل شما را رونق ببخشد ایجاد یک حساب Google برای کسب و کار خودتام است. در واقع هنگامی که افراد به دنبال مهندسین عمران در منطقه شما هستند، این حساب کاریری به شما در جذب مشتریان محلی کمک می‌کند. به عبارتی با ساخت این حساب شما  در نتایج جستجوی محلی Google ظاهر می‌شوید و گوگل کاربران را به وب سایت شما هدایت می‌کند که این موضوع باعث ایجاد ترافیک بیشتر  و در نتیجه پروژه‌های بیشتر خواهد شد.

  •  با همکاران خود در ارتباط باشید.

به عنوان یک فریلنسر عمران سعی کنید در رویدادها و کنفرانس‌های شبکه‌ای شرکت کنید تا با مهندسان، معماران و شرکت‌های ساختمانی محلی ارتباط برقرار کنید. با انجام این کار شما می‌توانید شبکه خود را با استفاده از اتصالات موجود ایجاد کنید و آن را به طور معنی‌دار توسعه دهید. همچنین ممکن است در ادامه همین اتصال برای کار با شما تماس بگیرند یا در پروژه‌های متعددی با شما همکاری کنند.

فریلنسر عمران

  •  ارسال مطالب در شبکه های اجتماعی

با ارسال نظرات، پست‌های وبلاگ، نمودار پیشرفت، عکس‌های پروژه و هر چیزی که به شما در ساختن تصویر و نمایش دادن توانایی‌های شما کمک می کند، از رسانه‌های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که مردم شما را دوست داشته باشند، شما را به خاطر می‌سپارند و به نوعی به شما و کار شما اعتماد کنند. پس بهتر است خودتان باشید، خواه خنده دار باشد یا جدی، کاربلد باشید یا کم تجربه.

همچنین سعی کنید مطالب خود را در این شبکه‌ها به روز کنید. در واقع کهنگی و نو نبودن مطالب به اشتراک گذاشته شما به عنوان یک مهندس عمران و یک فریلنسر عمران جلوه خوبی در میان کاربران ندارد؛ زیرا با وجود بسترهای ارتباطی فراوان، کاربران همواره به دنبال جدیدترین اطلاعات خواهند بود و اگر در صفحه شما این اطلاعات را نیابند به سراغ دیگر صفحات خواهند رفت. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما روی به‌روز نگهداشتن مطالب و اطلاعات صفحه اجتماعی خود دقت داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: فریلنسر حسابداری

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه 

شما به عنوان فریلنسر عمران می‌توانید به صورت دورکاری پروژه‌های متعددی را از داخل و یا خارج ایران برعهده بگیرید و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنید. سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت های ارزی به شما کمک خواهد کرد تا درآمدهای ارزی که از این طریق کسب می‌کنید را به راحتی و سهولت آن را نقد کنید. همچنین شما با استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید در سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که برای جذب مشتری ارائه شده‌اند ثبت نام کنید و کسب و کار فریلنسری خود را توسعه دهید.

به طور کلی برای نقد کردن درآمد ارزی خود نیاز به سرویس‌های بین‌المللی نقل و انتقال پول دارید تا بتوانید پول خود را از کارفرما دریافت کرده و سپس نقد کنید. از آنجایی که کشور ایران در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد، کاربران ایرانی نمی‌توانند به این سرویس‌ها دسترسی داشته باشند؛ در نتیجه باید از یک واسطه کمک بگیرند. سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند تا این موانع را برطرف کرده و به خوبی از این سرویس‌ها بهره‌مند شوید. همچنین شرایط ویژه‌ای برای نقد کردن درآمد ارزی بدون حساب در سفیرپیمنت وجود دارد که شما می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. تنها کافی است با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط برقرار نمایید.

نتیجه

همان‌طور که گفته شد، مهندسی عمران یکی از شغل‌های خوب و پردرآمد است که شاخه‌های زیادی را نیز در دل خود جای داده است. امروزه با توجه به پیشرفت جوامع این حرفه نیز به عنوان یک کار فریلنسری و مستقل در حال توسعه است؛ یعنی شما به عنوان یک مهندس عمران می‌توانید به صورت دورکاری پروژه‌هایی را از خارج کشور پذیرفته و درآمد دلاری داشته باشید. در این مقاله در خصوص این شغل و چگونگی ورود به آن و همچنین روش‌های موفقیت فریلنسر عمران نکاتی را بیان کردیم که به شما کمک می‌کند به کسب درآمد دلاری در این حوزه بپردازید.

همچنین راجع به حساب‌های ارزی و موانع آن‌ها نیز صحبت کردیم و گفتیم که برای دور زدن تحریم‌ها می‌توانید روی کمک تیم سفیرپیمنت حساب باز کنید. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در رابطه با موضوع پرداخت‌های ارزی و نقد کردن درآمد دلاری که در این مقاله صحبت شد سوالی دارید، آن را در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند. همچنین اگر تجربه فریلنسری در حوزه عمران را داشته‌اید و قبلا توانسته‌اید از این راه به درآمد دلاری برسید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *