فریلنسر الکترونیک

زیر و بم فریلنسری الکترونیک

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

حرفه فریلنسری به عنوان یک حرفه نوظهور از محبوبیت خاصی در بین مشاغل گوناگون برخوردار شده است. حرفه الکترونیک نیز از این موضوع دور نمانده است و امروزه مهندسان این رشته در قالب فریلنسر الکترونیک به فعالیت می‌پردازند. اما موفقیت در این زمینه و توسعه کسب و کار نیازمند آگاهی از شرایط این حرفه است. از این‌رو در مقاله حاضر در خصوص این شاخه فریلنسری توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

 

چگونه می توان به عنوان یک مهندس الکترونیک مستقل کار کرد و شغل پیدا کرد؟

اگر شما به عنوان یک مهندس الکترونیک در شرکتی مشغول به کار هستید جهش از یک کارمند سنتی به یک فریلنسر شدن چندان کار ساده‌ای نیست اما با تلاش و پشتکار می‌توانید این مسیر را هموار کنید. اما اگر قرار است به فریلنسر الکترونیک تبدیل شوید لازم است قبل از اتخاذ چنین تصمیمی، عوامل زیادی را در این خصوص در نظر بگیرید. اگرچه تصمیم‌گیری برای کار به عنوان یک فریلنسر با ریسک بیشتری نسبت به یک شغل سنتی همراه است، اما مزیت‌های بسیار بیشتری نیز به دنبال خود دارد. از این‌رو سعی کنید با آگاهی از این حرفه و ملزوماتی که نیاز است تا شما به عنوان یک فریلنسر الکترونیک برتر شناخته شوید، شروع به کار کنید.

 

فریلنسینگ چیست و چگونه کار می کند؟

ایده فریلنسری مهندسی الکترونیک چیزی است که برای بسیاری از متخصصان این حرفه جذابیت زیادی دارد. به عبارتی امروزه مردم تمایل دارند زندگی روزمره‌ای را در بر بگیرند که شامل کار در خانه با لباس خواب یا لباس راحت و به دور از هرگونه تنظیم و ضوابط اداری است.

با این حال، فریلنسری این اتفاق را برای افرادی که خواهان این نوع روش کار هستند فراهم می‌کند. فریلنسرها می‌توانند تعداد مشتریان خود، میزان کار و میزان دریافت هزینه را انتخاب کنند. علاوه بر این عوامل، آزادی مطلق، یکی دیگر از عواملی است که افراد را به خود جذب می کند.

 

فریلنسر الکترونیک

 

مزایای کار به عنوان فریلنسر الکترونیک

 

آزادی برنامه ریزی

در حرفه فریلنسری راه‌های زیادی برای برنامه‌ریزی بر اساس خود دارید. بالاخره در این حرفه فریلنسرها می‌توانند درباره میزان کار خود تصمیم می‌گیرند. انعطاف پذیری یکی از  ویژگی‌های اصلی این حرفه است که سودمندی زیادی برای شما و مشتریان دارد. شما با برنامه ریزی آزاد در این شغل می‌توانید تصمیم بگیرید به عنوان یک کارگر آزاد درآمد بیشتری داته باشید و یا به تعطیلات بروید، و با برنامه ریزی مناسب کار خود را داشته باشید.

آزادی برنامه‌ریزی در این نوع کار به شما اجازه می‌دهد که برای هر کسی که با شما در ارتباط است سود بزرگی برسانید و این خود یکی از مزایای فوق العاده برای این حرفه است که باعث می‌شود با آرامش و نظم خاص به امور روزانه خود بپردازید.

 

2. تعیین نرخ های خود

شما می‌توانید به عنوان یک فریلنسر الکترونیک با توجه به مهارت‌ها و ارزش‌هایی که در این زمینه دارید، نرخ دستمزد خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نرخ‌ها باید در حد منطقی باشد، اما مقدار آن به دلار و سنت به مهارت و ارزش شما باز می‌گردد. در این زمینه سوال دیگری نیز مطرح می‌شود که آیا شما قابل اعتماد هستید؟ این ویژگی‌ای است که مشتریان عاشق آن هستند؛ زیرا باعث آرامش خاطر آن‌ها می‌شود و شما می‌توانید با نرخ خود و خدماتی که ارائه می‌دهید آن را ثابت کنید.

همچنین تجربه یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند تعیین کننده نرخ کاری شما باشد. به طور معمول، سطح مهارت مهمتر است، اما زمانی که میزان مهارت و قابلیت اطمینان در میان بیاید، تجربه مهمتر خواهد شد. پس هنگام تعیین نرخ برای خدمات خود به تجربیات خود در کنار دانش و مهارتی که در این زمینه دارید توجه کنید. این توجه باعث میشود هماهنگی مطلبوبی بین کیفیت کار شما و نرخ تعیین شده دستمزدتان صورت پذیرد.

 

3. انتخاب پروژه های مورد علاقه

یکی دیگر از مزای فریلنسری الکترونیک آن است که شما می‌توانید پروژه‌ای را برای کار انتخاب کنید که به آن نیز علاقه دارید و از انجام ان نیز لذت می‌برید. به عبارتی در این حرفه کار اجباری وجود ندارد و شما می‌توانید بر اساس علایق و سطح مهارت‌های خود اقدام به دریافت پروژه کنید.  به طور کلی، فریلنسرها کنترل زیادی بر پروژه‌هایی که در آن مشارکت می‌کنند، دارند و بدون شک کنترل آن بسیار بیشتر از یک کارمند تمام وقت است. اما وقتی انتخاب می‌کنید که روی کدام پروژه‌ها کار کنید، کار برای شما نیز لذت بخش‌تر می‌شود.

 

فریلنسر الکترونیک

 

کار آزاد به عنوان مهندس الکترونیک

کار به عنوان یک مهندس الکترونیک مستقل تا حدودی مشابه کار به عنوان یک فریلنسر در هر زمینه دیگری است. اگر مانند بسیاری دیگر از راه دور کار می‌کنید، ممکن است هرگز مشتریان خود را رو در رو نبینید. این معمولاً مسئله‌ای خاص و نگران کننده نیست، اما برخی از آن‌ها این جنبه از روابط تجاری را از دست می‌دهند و با ملاقات حضوری با مشتریان خود را تنظیم می کنند.

 

اما به عنوان یک فریلنسر الکترونیک پیوستن به پلتفرم‌های آنلاین مناسب برای یافتن مشتریان و ارتباط با آن‌ها، ساده‌ترین کار است. در پلتفرم‌های آنلاین برای فریلنسرها پروژه‌هایی ذکر شده است و هر فریلنسر علاقمندی معمولاً می‌تواند برای آنها پیشنهاد بدهد. بزرگترین نقطه ضعف سیستم عامل‌های فریلنسینگ عمومی این است که نرخ‌ها اغلب به دلیل تعدد فریلنسرها در نواحی مختلف پایین است. اما شما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه رقابت در زمینه قیمت نیز مهم است اما لازم نیست خدمات خود را ارزان بفروشید. بلکه قیمتی منطقی تعیین کنید و سعی کنید در کیفیت کارهای خود با سایر فریلنسرهای الکترونیک رقابت کنید.

 

الکترونیک فریلنسر

 

نکاتی برای شروع کار به عنوان فریلنسر الکترونیک

راههای زیادی برای شروع به کار کردن به عنوان یک فریلنسر وجود دارد که صرفاً تصمیم‌گیری در مورد این که کدام راه‌ را انتخاب کنید نیز می‌توایند بسیار سخت باشد. در ادامه تعدادی از این نکات را برای شروع کار شما خواهیم گفت:

 

۱- بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم اشکال مختلفی دارد. این می تواند ایجاد یک نامه، یک کارت پستال یا حتی یک ایمیل باشد. این نوع بازاریابی برای هدف‌گیری مشتریانی که متناسب با مشخصات مشتری ایده آل شما هستند استفاده می‌شود. در این روش شما می‌توانید پس از انتخاب شرکت، نامه‌ای را به مخاطب مربوطه در آنجا بنویسید. نامه باید شامل مواردی مانند صلاحیت، مهارت و سابقه شما باشد. مهمترین نکته‌ای که باید به آن اضافه کنید شرح نحوه استفاده از خدمات شما برای آن‌ها است. در واقع باید سعی کنید خدمات خود را به صورت کاملا مستقیم به مشتریان خود بفهمانید تا آن‌ها با آگاهی که ناشی از شفافیت کاری شماست، پروژه‌های خود را به شما بسپارند.

 

فریلنسر الکترونیک

 

۲- حضور در اینترنت

یکی دیگر از عواملی که دیده شدن شما را برای مشتریان افزایش می‌دهد، حضور در اینترنت و فضای مجازی است. وب سایت‌ها یک ابزار عالی برای متخصصان مستقل هستند. البته اگر سعی کنید تمامی حساب‌های کاربری را خود ایجاد کنید، بسیار مقرون به صرفه هستند. اگر یک وب سایت برای خود ایجاد کنید، می‌توانید با مواردی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ، میزان بازدید آن را بیشتر افزایش دهید. همچنین شما باید سعی کنید در شبکه‌های مجازی که به عنوان پل ارتباطی شناخته می‌شود پروفایل کاری بسازید تا در این صورت مشتریان بتوانند نمونه‌ کارهای شما و میزان تجربه‌ای که در این زمینه کسب کرده‌اید را متوجه شوند.

 

۳- پلتفرم های تخصصی

سیستم عامل‌های فریلنسینگ عمومی ممکن است در ارائه خدمات به شما ضعیف عمل کنند. از این‌رو می‌توانید از پلتفرم‌های تخصصی در این زمینه استفاده کنید. یکی از مهمترین تفاوت‌ها بین این دو پلتفرم آن است که نگرش مشتریان که پروژه‌هایی را ارائه می‌دهند، متفاوت است. در سیستم عامل‌های عمومی، قیمت اغلب عامل تعیین کننده نسبت به سایر موارد است.

پلتفرم های تخصصی مانند Cad Crowd مشتریان را با طرز فکر متفاوت جذب می‌کند. آن‌ها تمایل دارند کار با کیفیت و معاملات روان را در اولویت قرار دهند. از آنجا که آن‌ها به دنبال انتظارات هستند و به کیفیت نیاز دارند، آماده پرداخت هزینه‌های مناسب برای آن هستند. تفاوت بین سیستم عامل‌های آزاد و عمومی و تخصصی واقعاً می‌تواند مانند تفاوت شب و روز باشد.

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

سفریپیمنت یکی از مجموعه‌های تخصصی در حوزه پرداخت های ارزی است که به شما کمک خواهد کرد با سهولت و سرعت نسبت به پرداخت‌های ارزی خود اقدام کنید. همچنین این مجموعه می‌تواند در حوزه فریلنسینگ نیز شما را یاری کند. کافیست با مشاوران سفیرپیمنت در ارتباط باشید تا از خدمات آن در حوزه فریلنسری الکترونیک آگاه شوید.

 

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم در خصوص حرفه فریلنسری و شاخه فریلنسری الکترونیک نکاتی را برای شما بیان کنیم. فریلنسری الکترونیک شاخه‌ای جدید اما پر متقاضی در فریلنسری است که می‌توانید آن را به عنوان کسب و کار خود بدانید و در آن رشد کنید. در متن بالا اطالاعاتی برای شروع کار در این حوزه و دانستن مزایای آن بیان کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تا هر چه سریع‌تر به یک فریلنسر الکترونیک تبدیل شوید و به استقلال مالی برسید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *