کتاب آیلتس

21 منابع آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

آزمون آیلتس از جمله آزمون‌های مشهوری است که در زمینه سنجش زبان انگلیسی برگزار می‌گردد. این آزمون در چهاربخش مهارت‌های داوطلبان را مورد سنجش قرار می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید این آزمون در دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می‌گردد. از این‌رو نیاز است تا داوطلبان بنابر نوع آزمون از منابع موجود استفاده کنند. در ادامه در خصوص منابع آزمون آیلتس و کتاب های آیلتس برای شما بیشتر خواهیم گفت. همراه ما باشید.

بیشتربخوانید: تاریخ برگزاری آزمون لایف اسکیلز

منابع آیلتس

در زیر منابع آیلتس را به دو بخش منابع آیلتس جنرال و منابع آیلتس آکادمیک تقسیم‌بندی کرده‌ایم. در صورتیکه هنوز برای انتخاب بین آیلتس جنرال یا آکادمیک تصمیم‌گیری نکرده‌اید، مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

10 منابع آزمون آیلتس جنرال

IELTS Vocabulary Masterclass

افرادی که قصد گرفتن نمره هشت و نیم از آزمون آیلتس در بخش جنرال را دارند می‌توانند از این منبع استفاده کنند. چرا که این کتاب پر از لغات ارزشمند است که به شما کمک می‌کند نمره خوبی از این آزمون کسب کنید. شما می‌توانید با استفاده از این کتاب میزان یادگیری خود را بالا ببرید. این کتاب دارای فریزال ورب است و واژگان مخصوص نوشتن رایتیتنگ آیلتس را دارد. همچنین این منبع دارای کلمات هدفمند در سطح بالا می‌باشد.

Check your vocabulary for IELTS by Rawdon Wyatt

اگر به دنبال کتابی برای ارتقاء سطح واژگان هستید، این منبع را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چننچه شما بتوانید تمامی کلمات موجود در این کتاب را فرابگیرید، سطح و دامنه واژگان شما به حد عالی می‌رسد. همچنین توجه داشته باشید، این کتاب نه تنها به شما در درک واژگان کمک خواهد کرد، بلکه شما را در واژگان اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس قوی خواهد کرد.

کتاب های آیلتس آکادمیک

IELTS Trainer

یکی از بهترین منابع آزمون آیلتس در بخش جنرال، کتاب IELTS Trainer می‌باشد. این کتاب با شش تست کلی و تمرینی به شکل فرمت آزمون طراحی شده است که به شما کمک می‌کند تا موقعیت آزمون براش ما شبیه سازی شود. همچنین این کتاب دارای لغات گرامر و لغات بخش رایتینگ است که به شما کمک می‌کند عملکرد بهتری در این آزمون داشته باشید.

منابع آیلتس 8

 Barron’s IELTS Superpack

یکی دیگر از کتاب‌هایی که می‌توانید هم برای آزمون جنرال و هم آکادمیک استفاده کنید، کتاب Barron’s IELTS Superpack می‌باشد. این منبع شما را از لحاظ واژگانی تقویت کرده و با دارا بودن چند حلقه سی دی به شما در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس کمک خواهد کرد.

IELTS Academic and General with Answers Book 13 to 15

یکی دیگر از بهترین منابع آزمون آیلتس، مربوط به این کتاب است که حاوی مقاله‌های رسمی از کمبریج است و بهنوعی شرایط آزمون واقعی را برای داوطلبان فراهم می‌کند. این کتاب نیز در دو سطح جنرال و آکادمیک می‌تواند به شما کمک کند. همچنین شما می‌توانید از طریق کد QR در کتاب، به تمامی صوت‌ها برای لیسنینگ یا ویدئوها برای اسپیکینگ دست پیدا کنید.

IELTS Prep Plus 2019- 2020

یکی از بهترین منابع آزمون آیلتس، کتاب IELTS Prep Plus است که با مرور استراتژی ‌های آزمون به صورت عمیق به شما کمک می‌کند تا برای این آزمون به طور موثرتری حاضرشوید. این منبع دارای CDهای تمرینی است که شما را برای لیسنینگ آزمون آیلتس آماده خواهد کرد و تمرکز شما را در این زمینه بالا خواهد برد.

معرفی کتاب برای آیلتس

 The Official Cambridge Guide to IELTS

یکی دیگر از بهترین منابع آزمون IELTS که در سطح جنرال بسیار مناسب است، کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS می‌باشد. این کتاب توسط یکی از طراحان سوال آزمون آیلتس نوشته شده و برای افرادی است که می‌خواهند نمره بالایی در این آزمون کسب کنند. در واقع هدف اصلی این کتاب آشنایی داوطلبان با آزمون آیلتس و تجربه‌های آن است. همچنین این یکی از منابع اصلی و رسمی آزمون آیلتس شناخته شده است.

Ace the IELTS: IELTS General

در ادامه معرفی کتاب برای آیلتس، کتاب Ace the IELTS را معرفی خواهیم کرد. این کتاب برای آزمون جنرال تدوین شده است که به بررسی جنبه‌های کلی آزمون می‌پردازد و برای داوطلبانی که در پی دستیابی به نمره بالا در این نوع آزمون هستند، بسیار مناسب است.

بهترین کتاب های آیلتس

Essential Words for the IELTS

همان‌طور که می‌دانید، شما برای موفقیت در آزمون آیلتس نیاز به دانش واژگانی قوی دارید. کتاب Essential Words for the IELTS دارای تمرینات بسیار مفیدی است که دانش واژگانی شما را تقویت می‌کند. دسته‌بندی‌های این کتاب آیلتس شامل حوزه طبیعت و محیط زیست، فعالیت‌های تفریحی و اوقات فراغ، هنر و فرهنگ، حمل و نقل، سلامت، گردشگری، تجارت، تکنولوژی و… است. همچنین این کتاب نیز به شما استراتژی‌هایی برای به خاطر سپردن واژگان آموزش می‌دهد.

Oxford Word Skills

یکی دیگر از منابع امتحان آیلتس، کتاب پرطرفدار Oxford Word Skills است که از آموزش مبتدی تا پیشرفته تدوین شده است. این کتاب کمک می‌کند تا با لغات زیادی آشنا شوید و نحوه به خاطرسپاری آن را نیز یاد خواهید گرفت. همچنین CD این کتاب یادگیری خودآموز لغات را با لهجه صحیح British به شما آموزش می‌دهد که این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا در آزمون لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس جنرال موثرتر عمل کنید.

کتاب های آیلتس آکادمیک

9 منابع آزمون آیلتس آکادمیک

 Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers

یکی از بهترین منابع آیلتس آکادمیک، کتاب Cambridge IELTS 14 Academic است که آزمون‌های واقعی از سوی کمبریج را در خود جای داده است. این موضوع باعث می‌شود تا شما با نوع سوالات این آزمون وشرایط آن آشنا شوید و آمادگی بهتری برای شرکت در آزمون کسب کنید. در واقع این آزمون‌ها، آزمون‌هایی هستند که در طول سال‌ها در سطح جهان برگزار شده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به تجارب زیادی دست پیدا کنید.

بهترین منابع برای آزمون آیلتس

Official IELTS Practice Materials

یکی دیگر از منابع آیلتس آکادمیک، کتاب Official IELTS Practice Materials است که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید هر بخش از آزمون چطور ارزیابی می‌شود. این منبع نه تنها برای داوطلبان بلکه برای معلمانی که در حال آماده کردن زبان آموزان برای آزمون آیلتس هستند نیز کاربرد دارد. در این کتاب تجارب خوبی به شما منتقل خواهد که شد که در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد.

Collins Reading for IELTS

یکی از بهترین کتاب‌ها برای آمادگی آزمون آیلتس، کتاب‌های مجموعه Collins Reading for IELTS است که برای افرادی که نمره‌ی آنها در حد ۵ الی ۵٫۵ است و به دنبال منابع بهتری برای بالا بردن نمره خود هستند. این منبع دارای 11 درس است که هر درس به آموزش و تحلیل یکی از انواع سوال آزمون نظیر سوالات چهار گزینه‌ای، سوالات تکمیل جمله و غیره می‌پردازد. همچنین این کتاب داوطلب را در زمینه ریدینگ آزمون ایلتس تقویت خواهد کرد.

کتاب ielts

 Collins Listening for IELTS

یکی دیگر از بهترین منابع برای شروع آیلتس، کتاب listening آیلتس است که برای این بخش از آزمون طراحی شده و بر اساس نوع سوالات این بخش روش‌های پاسخگویی و استراتژی‎‌های درک listening، نت برداری و… را آموزش می‎‌دهد. به علاوه این منبع دارای CD همراه است که سرشار از نمونه سوالات آزمون آیلتس است.

منابع امتحان آیلتس

 Collins Writing for IELTS

کتاب writing مجموعه‌ی ایلتس کالینز، از جمله کتاب های آیلتس است که داوطلب را در زمینه نگارش آماده و تقویت می‌کند. در این منبع ابتدا لغات کلیدی آزمون و سپس به استراتژی های تولید یک انشاء موفق بررسی می‌شوند. در این منبع آزمون آیلتس انواع سوالات و موضوعات writing گنجانده شده است و برای تمامی این موضوعات سوالات مشخصی طراحی شده است. فراموش نکنید که رایتینگ آیلتس از یک از بخش‌های مهم این امتحان است.

کتاب های آیلتس

 Collins Speaking for IELTS

کتاب speaking آیلتس این مجموعه، بر روی سه موضوع اساسی تاکید دارد. در قدم اول این کتاب ساختار سوالات آزمون ایلتس و انتظارات از آزمون دهنده جهت کسب نمره‌ی متناسب را بیان می‌کند. سپس در بخش بعدی موضوعات این بخش از آزمون را بیان می‌کند و نکات کلیدی هر یک از موضوعات را بیان می‌کند. در ادامه این منبع استراتژی‌های بهبود کیفیت speaking را شرح خواهد داد. تمامی این نکات باعث می‌شود تا داوطلب بهترین نمره را از این بخش کسب کند.

منابع آزمون آیلتس

 Mindset For IELTS از انتشارات کمبریج

طراح آزمون آیلتس یعنی موسسه کمبریج، سری کتاب‌های Mindset را برای آزمون آیلتس آکادمیک تدوین کرده است که از سطح ابتدائی آیلتس (Foundation) تا سطوح پیشرفته (Advanced) را تحت پوشش قرار می‌دهد. استفاده از این منبع ارزشمند به شما کمک می‌کند تا به طور موثرتری در این آزمون حاضر شوید. اگر از قصد شروع آیلتس از صفر را دارید این کتاب مناسب شماست.

Oxford Word Skills-Idioms and Phrasal verbs

برای افزایش دانش واژگانی خود می‌توانید از کتاب Oxford Word Skills استفاده کنید. این منبع با آموزش ۱۰۰۰ اصطلاح (Idioms) و افعال دو بخشی (Phrasal Verbs) به شما کمک می‌کند تا با سطح وسیعی از واژگان آشنا شوید.

Essential Grammar in Use

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با وجود داشتن دایره لغت خوب باز هم نتوانید انگلیسی را راحت صحبت کنید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود ایت اتفاق رخ دهد، نا آگاهی بر ساختار زبان انگلیسی است. در واقع زبان انگلیسی ساختار و یا گرامر مخصوص به خود را دارد که رکن اساسی این زبان است. برای رفع این مشکل می‌توانید از منابع موجود در این زمینه استفاده کنید. یکی از منابع مفید در زمینه گرامر آیلتس Essential Grammar in Use است که در هر درس از این کتاب نکات گرامری مهمی گنجانده شده است و با دارا بودن تمرینات زیاد، این نکات گرامری را در زهن شما تثبیت می‌کند.

کتاب آیلتس

کتاب‌ های خود آموز

Target Band 7 by Simone Braverman – IELTS Academi

یکی دیگر از کتاب های آیلتس آکادمیک، Target Band 7 است که داوطلب را برای کسب نمره 7 به بالا اماده می‌کند. در واقع هدف از تدونی این کتاب فهم آسان فرمت آزمون آیلتس است؛ از این رو در این کتاب موانع و چالش‌هایی که داوطلبان قبلی با آن برخورد داشته‌اند، گردآوری شده است و راهکارهای خوبی برای هر یک ارائه شده است. همچنین از این کتاب می‌توان به عنوان یکی از منابع خودآموز آیلتس نام برد.

Barrons ielts essential words

یکی از کتاب‌های خوب برای فراگیری زبان انگلیسی به منظور شرکت در آزمون آیلس، کتاب Barrons ielts essential words می‌باشد که بیشتر لغات مهم و نکات اساسی در آن گنجانده شده است. توجه داشته باشید این کتاب یکی کتاب خودخوان است که می‌توانید از آن به صورت فردی استفاده کنید و از آن برای رسیدن به نمره بالاتر در آزمون آیلتس بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارزش نمرات آیلتس کلیک کنید.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آیلتس

سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی به شما کمک می‌کند تا به سهولت و سرعت در آزمون‌های بین المللی همچون آزمون آیلتس شرکت کنید. به منظور کسب آگاهی بیشتر و اطلاع از هزینه آزمون آیلتس می‌توانید با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط بگیرید.

نتیجه

همان‌طور که می‌دانید آزمون بین المللی آیلتس از جمله آزمون‌های مطرح و مشهوری است که در سرتاسر دنیا در حال برگزاری است و هر ساله داوطلبان زیادی به منظور مهاجرت و یا ادامه تحصیل در آن شرکت می‌کنند. این آزمون در دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می‌گردد. از این‌رو منابع هر یک از این دو سطح کمی با یک دیگر متفاوت می‌باشد. در این مقاله منابع و کتاب‌های مطرح برای آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال را برای شما توضیح داده شده است. امیدواریم با استفاده از اطلاعات این مقاله، نتایج خوبی از آزمون آیلتس در هر سطح کسب کنید.

سوالات متداول

– کدام کتاب بهترین منبع برای آمادگی در آیلتس است؟

منابع آیلتس بسیار متنوع هستند. این موضوع به سطح زبان شما و ارتباط‌گیری و راحتی شما با آن خاص مرتبط است.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *