آمادگی برای آیلتس بدون کلاس

آمادگی برای آیلتس بدون کلاس و در خانه!

آخرین بروز رسانی:  ۸ مرداد, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را داشته باشید، قطعا در دوراهی آمادگی برای آیلتس در خانه و آمادگی برای آیلتس در کلاس، گیر افتاده اید! در این مطلب به پرسش‌های شما در این رابطه پاسخ می‌دهیم و منابع لازم را برای مطالعه‌ی آیلتس در خانه در اختیار شما قرار می‌دهیم. در نهایت متوجه خواهید شد که گرفتن مدرک آیلتس بدون کلاس نیز ممکن است و منابع آزمون آیلتس بدون استاد نیز قابل استفاده می‌باشد. جهت آمادگی برای آیلتس بدون کلاس تا پایان با ما همراه باشید

آیلتس چیست؟

آزمون IELTS (International English Language Testing System) دروازه‌ای برای ورود به کشورهای انگلیسی زبان برای تحصیلات عالی یا کار است. دانشگاه‌ها و سازمان‌های انگلستان، استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزیلند و حتی در ایالات متحده آمریکا تا حدودی آیلتس را به رسمیت می‌شناسند و پذیرش را بر اساس نمرات آزمون آیلتس انجام می‌دهند. این امتحان مهارت شما را در اصول زبان انگلیسی از نظر گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن آزمایش می‌کند.

گرفتن مدرک آیلتس بدون کلاس

آیا برای گرفتن مدرک آیلتس باید مبلغ زیادی هزینه کنید؟

زمانی که شما نگاه خود را به دانشگاه رویایی خود معطوف کرده‌اید، ممکن است این سوال بزرگ برایتان پیش بیاید که چگونه باید خود را برای امتحان آماده کنید، آیا باید خود را در یک موسسه آموزشی ثبت نام کنید یا اینکه در خانه هم می‌توانید خود را آماده کنید؟ خبر خوب این است که لازم نیست مبالغ هنگفتی برای داشتن مربی هزینه کنید. با برنامه ریزی روشمند و سیستماتیک و با درک عمیق از ساختار آزمون، می‌توانید برای خواندن آیلتس در خانه آماده شوید.

چگونه می توان برای آیلتس در خانه آماده شد؟

دانشجویانی که می‌خواهند در خانه خود را آماده کنند می‌توانند به راهنمای آماده سازی آیلتس که شامل نمونه مقالات و راهکارهای آیلتس برای آماده سازی شما بدون مراجعه به هیچ موسسه آموزشی رسمی است، مراجعه کنند. کتاب ها و منابع آیلتس همچنین مطالب بسیار خوبی برای آمادگی آیلتس دارند و در همه جا موجود هستند. داوطلبان همچنین می‌توانند برای مطالعه بیشتر به وب سایت رسمی آیلتس مراجعه کنند. با تمام مواد و منابعی که در دست دارید، در اینجا چند راهنما و نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند خود را برای آزمون آماده کنید:

این آزمون به چهار بخش تقسیم شده است و هر بخش برای دستیابی به یک امتیاز بند مناسب نیاز به یک رویکرد منحصر به فرد دارد

  • شنیدن
  • خواندن
  • نوشتن
  • صحبت كردن

منابع آیلتس بدون استاد

شنیدن

تصور می شود که گوش دادن آسان‌ترین بخش در میان بخش‌های آیلتس است. داوطلب در مدت 30 دقیقه به 4 ضبط مختلف گوش می‌دهد و به 40 سوال پاسخ می‌دهد. قسمت مشکل کار این است که شما همزمان که جواب‌ها را می‌شنوید، آن‌ها را می‌نویسید. حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چگونه قسمت گوش دادن را به راحتی پشت سر بگذاریم؟

  • تمرین، تمرین و تمرین. قبل از امتحان واقعی، تا آنجا که ممکن است آزمون های شبیه سازی را انجام دهید.
  • تمرکز کلید موفقیت است، به تک تک جزئیات مکالمه‌ای که پخش می شود گوش دهید. در بیشتر مواقع، از دست دادن تمرکز برای چند ثانیه شما را در پاسخ دادن به یک یا دو سوال دچار مشکل می‌کند، اینجاست که نمره شما پایین می‌آید.
  • سعی کنید بر لهجه‌های مختلف انگلیسی تسلط داشته باشید.
  • وقتی در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنید، به پادکست گوش می‌دهید، کانال‌های خبری انگلیسی را دنبال می‌کنید و از برنامه های انگلیسی لذت می‌برید، توانایی شنیداری شما بهتر شده و لهجه‌های انگلیسی زبانان را بهتر درک می‌کنید.

خواندن

قسمت خواندن شامل 3 بخش با 40 سوال است و شما باید ظرف 60 دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید. اگر گوش دادن با تمرین بهبود پیدا می‌کند، خواندن با مدیریت زمان انجام می‌شود.

  • هنگام تمرین خواندن بخش‌ها، به آزمون های آزمایشی خود زمان دهید.
  • بخش 3 در مقایسه با 1 و 2 نسبتاً سخت تر است، بنابراین برای دو بخش اول تا جایی که ممکن است زمان کمتری بگذارید و برای بخش سوم تمرین کافی داشته باشید.
  • مهارت‌های واژگان خود را تقویت کنید. از آنجا که زمان عامل تعیین کننده در اینجا است، شما باید معنی کلمات پیچیده را بدانید تا به سرعت پیش بروید.
  • قبل از خواندن متن نگاهی به سوالات بیندازید. هنگام خواندن، کلمات کلیدی را یادداشت کنید. این به شما کمک می‌کند پاسخ بهتری داشته باشید.
  • همینطور که می‌خوانید، خلاصه ای از پاراگراف‌ها را در ذهن خود ایجاد کنید.

خواندن آیلتس در خانه

نوشتن

نوشتن شامل 2 بخش است، سوال1 و سوال 2. سوال 1 شامل تجزیه و تحلیل یک موقعیت یا تجزیه و تحلیل نمودار است. در سوال 2، شما نیاز به نوشتن یک مقاله طولانی در مورد یک موضوع خاص دارید.

  • نوشتن، مهارت‌های زبانی شما را به معنای واقعی آزمایش می‌کند. قبل از نوشتن بر روی پاسخ‌نامه، ذهنیت خود را برنامه ریزی کنید و درباره ساختار آن بیاندیشید.
  • مطالب خود را به 4 تا 5 بند کوتاه تقسیم کنید.
  • با مقدمه ای جذاب شروع کنید و با نتیجه گیری معنی دار پایان دهید.
  • کلمات را تکرار نکنید از بسیاری از مترادف‌ها استفاده کنید.

صحبت كردن

آزمون گفتاری یا چند روز قبل یا بعد از سه بخش دیگر انجام می‌شود. برای این بخش لازم است که اعتماد به نفس خود را بسیار تقویت کنید. کل این آزمون حدود 15 دقیقه طول می‌کشد و شامل سه بخش است، مقدمه، مونولوگ فردی و مکالمه دو طرفه بین ممتحن و فرد.

  • جملات را خوب شروع و پایان دهید.
  • کلمات یا جملات را تکرار نکنید.
  • در خانه با صحبت کردن با دوستانتان در موضوعات مختلف تمرین کنید و از آنها بخواهید که بازخورد دهند.
  • جملات ساده و بدون خطا بسازید.
  • تلفظ درستی داشته باشید.

بنابراین، مطمئناً می توانید برای آیلتس در خانه آماده شوید و در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید. سخت کوشی و کار هوشمندانه راهی است که باید طی شود.

نکات کلیدی برای آمادگی آیلتس در خانه

مدیریت زمان:  شما باید کاملاً از الگوی آیلتس آگاهی داشته باشید تا بتوانید زمان خود را به درستی مدیریت کنید. 
یک شنونده عالی باشید:  در بخش شنیداری آیلتس می‌توانید از لهجه‌های متفاوتی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که با انواع مختلف لهجه آشنا هستید و می‌توانید صحبت‌های گوینده را تفسیر کنید.
مواد مطالعه:  اطمینان حاصل کنید که از بهترین منابع مطالعه استفاده کنید. به طور کلی، کتاب های کمبریج از بهترین منابع هستند. آنها مواد تمرینی کافی برای آمادگی آیلتس در خانه را دارند. 

واژگان (گفتار و نوشتن):  عناصر اصلی متمایز دستور زبان و واژگان هستند . اطمینان حاصل کنید که می‌دانید چه می نویسید و چه می‌گویید. کلمات مناسب بندهای شما را افزایش می‌دهد. 

از تردید در صحبت‌هایتان خودداری کنید:  باید روزانه صحبت کنید. صحبت در محیط بسته در مقابل مأمور ممتحن به یکباره ترسناک است. بهتر است خود را برای قرار گرفتن در این محیط آماده کنید.
مقاله ها و گزارش ها:  بسته به این که در کدام آزمون شرکت کنید، به پشتکار و تلاش بالایی برای نوشتن مقاله و گزارش نیاز دارید. توصیه می‌کنیم هر روز یک قطعه بنویسید تا سرعت بگیرید و مطمئن شوید که سرعت نوشتنان را افزایش دهید.
بدانید که از چه چیزهایی اجتناب کنید: همان اندازه که باید بدانید که پاسخ مناسب و نوشتن مقاله نمره شما را ارتقا می‌دهد، همان اندازه نیز باید بدانید چه چیزهایی موجب کم شدن نمره شما می‌شود. 

گرفتن مدرک آیلتس بدون کلاس

منابع مناسب خواندن آیلتس در خانه

  • کتاب Oxford Word Skills
  • کتاب Kaplan IELTS 2009-2010
  • کتاب Listening for IELTS
  • کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS
  • کتاب های آیلتس کمبریج ۱ تا ۱۵
  • کتاب Oxford Word Skills-Idioms and Phrasal verbs
  • کتاب Get ready for IELTS Listening
  • کتاب New insight into IELTS
  • مجموعه دوره‌های آنلاین Road to ielts
  • سایت رسمی آیلتس
  • سایت کنسول بریتانیا برای آیلتس

در مقاله‌های زیر به معرفی منابع برتر آیلتس مناسب هر بخش این آزمون پرداخته‌ایم. لازم به ذکر است که تمام منابع آیلتس بدون استاد نیز قابل استفاده‌اند (هرگاه سوالی داشتید می‌توانید به طرق گوناگون آن را برطرف کنید.).

خدمات سفیر پیمنت در این حوزه

همان‌طور که می‌دانید آزمون بین المللی آیلتس نیازمند پرداخت های ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزاکارت به منظور ثبت نام، خرید کتاب و… می‌باشد. اگر تهیه این کارت‌ها برای شما دشوار است می‌توانید خدمات خود را به سفیر پیمنت بسپارید. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت های ارزی می‌تواند شما را در انجام پرداخت‌‌های مربوط به ثبت نام آزمون آیلتس یاری کند.

نتیجه

ممکن است گمان کنید که آماده شدن و خواندن آیلتس در خانه کار دشواری است؛ اما باید توجه داشته باشید که با پشتکار کافی و در اختیار داشتن منابع لازم، می‌توانید به سادگی برای آیلتس در خانه آماده شوید. برای تمرین آیلتس در منزل بهتر است از منابع و سایت‌های معتبر استفاده کنید. در منزل بخش‌های مختلف نوشتاری، خوانداری، شنیداری و گفتاری آیلتس را تمرین کنید. به کمک توصیه‌هایی که جهت آمادگی برای آیلتس بدون کلاس در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم، می‌توانید برای آیلتس آماده شوید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
امیرحسین کاربر سایت ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید.بنده دانشجو یکی از رشته های مهندسی هستم راستش درحال حاضر متوجه شدم یکی از مهارت های لازم برای ورود به بازار کار داشتن مدرک زبان ایلتس هستش راستش بنده سطحم نمیدونم درچه حده حدودا میتونم بگم درحد زبان عمومی مدرسه دانشگاهه الانم که لازم دارم برای این مدرک اقدام کنم یکی ازمحدودیت هام دسترسی نداشتن به کلاس من جمله بخاطر هزینه و…بنظرتون بهترین پیشنهاد وکار چیه برای من تاخودمو به یک سطحی برسونم که در۴یا۵ ماه اینده که شرایط کلاس رفتن اگر برام مهیا بود وخواستم برم کلاس باری ایلتس زودتر بتونم به مدرک ایلتس برسم ؟واصن برای یادگیری زبان به صورت خوداموز درخانه برای رسیدن به یک سطح متوسط چیکارباید بکنم؟ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    سلام
    شما می توانید از پکیج های آزموزشی که آنلاین هستند استفاده کنه و خودتون را به سطحی که مطلوبه برسونید