اسپیکینگ آیلتس

برای اسپیکینگ آیلتس آماده شوید!

آخرین بروز رسانی:  ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

آزمون آیلتس به عنوان آزمون بین المللی برای سنجش زبان انگلیسی در چهار بخش اسپیکینگ، لیسنینیگ، رایتینگ و ریدینگ طراحی شده است. بخش اسپیکنیگ آزمون آیلتس که به صورت رو در رو و حضوری برگزار می‌گردد از این‌رو از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه در خصوص این موضوع و تقویت اسپیکینگ آیلتس برای شما بیشتر خواهیم گفت.

اسپیکینگ آیلتس چیست؟

همان‌طور که می‌دانید یکی از بخش‌های مهم آزمون آیلتس، بخش اسپیکینگ است. این بخش شامل یک مصاحبه رو در رو و یا به اصطلاح (Face to Face) بین آزمون گیرنده و داوطلب است. این گفتگو و یا به عبارتی این مصاحبه حدود 11 الی 14 دقیقه طول خواهد کشید و تمامی صحبت‌ها ضبط خواهد شد. این آزمون نیز خود متشکل از سه بخش است که توانایی گفتاری داوطلبان را در حوزه زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

آموزش اسپیکینگ آیلتس
اسپیکینگ آیلتس

اسپیکینگ IELTS کجا برگزار می شود؟

مکان برگزاری اسپیکینگ آیلتس با مکان آزمون کتبی این آزمون متفاوت است. در واقع مکان این آزمون یک اتاق کوچک (و آکوستیک) است که درآن میزی قرار دارد و در یک سو ممتحن و در سوی دیگر داوطلب قرار می‌گیرد.

بخش‌های مختلف اسپیکینگ آیلتس

آزمون شفاهی آیلتس دارای سه بخش است که در ادامه در خصوص آن خواهیم گفت.

بخش اول: معارفه و سوال و جواب

مدت زمان این بخش 4 الی 5 دقیقه
تعداد سوالات بخش اول اسپیکینگ آیلتس 9 الی 11 سوال
موضوع سوالات مورد پرسش مباحث روزانه به ویژه کار، تحصیل، خانواده و…
مراحل معرفی ممتحن

دریافت کارت شناسایی داوطلب

شروع مصاحبه

بخش دوم: سوالات توصیفی

مدت زمان این بخش 3 الی 4 دقیقه
تعداد سوالات بخش دوم اسپیکینگ آیلتس Task card + تعدادی سوال مرتبط
موضوع سوالات مورد پرسش در این بخش از آزمون تمام سوالات با کلمه describe آغاز می‌شود. در این صورت لازم است شما مکان، شخص و یا واقعه‌ای را توصیف کنید.
مراحل در این مرحله آزمون گیرنده یا ممتحن مراحل آزمون و نحوه پاسخ دادن را برای شما توضیح خواهد داد. سپس شروع به پرسیدن خواهد کرد. شما می‌توانید برای آمادگی سوالات را بر روی برگه‌ای که در اختیار شما قرار خواهند داد، بنویسید.

بخش سوم: موضوعات گسترده‌تر

مدت زمان این بخش 4 الی 5 دقیقه
تعداد سوالات بخش سوم اسپیکینگ آیلتس 3 الی 7 سوال
موضوع سوالات مورد پرسش موضوعاتی مرتبط با بخش دوم
مراحل نسبت به مرحله قبلی سوالات عمیق‌تری از شما پرسیده خواهد شد.

برای آشنایی با موضوعات اسپیکینگ آیلتس کلیک کنید.

آیا ممتحن اسپیکینگ آیلتس یک Native است؟

با توجه به این که در سال‌های اخیر سفر به کشورهای مختلف و همچنین موقعیت ارزی در کشور ایران دچار تغییر شده است، دیگر تقربیا تمام ممتحنین آیلتس در ایران، ایرانی می باشند. البته ممکن است برخی از مراکز از چندین ممتحن خارجی برای این بخش از آزمون استفاده کنند. از این‌رو بهتر است بدانید آزمون‌گیرنده شما با احتمال خیلی زیاد یک ایرانی است. این موضوع فضای جلسه را از نظر فرهنگ، زبان و کشور تغیر خواهد داد.

اسپیکینگ آیلتس

نمره خوب اسپیکینگ آیلتس به چه چیزی بستگی دارد؟

کسب نمره خوب در آزمون آیلتس نیازمند تقویت اسپیکینگ آیلتس است. از این‌رو لازم است داوطلبان خود را برای این بخش آماده کنند. موراد زیر به شما کمک خواهد کرد نمره خوبی از این بخش از آزمون کسب کنید.

1- صحبت روان و پیوسته

همان‌طور که می‌دانید یکی از معیارهایی که نشان میدهد شما به زبانی مسلط هستید و در آن ناپختگی ندارید، روان و بدون تپق، صحبت کردن است. شما باید بتوانید در آزمون آیلتس بخش اسپیکینگ روان صحبت کنید این مسئله به این معنی است که شما بتوانید بدون مکث و پشت سرهم حرف بزنید.

حالت مکث یا درنگ بیشتر برای زبان آموزان مبتدی پیش می‌آید، چرا که در ذهن خود به دنبال عبارات و کلمات مناسب می‌گردد تا بتواند نظر و احساس خود را بیان کند. از این‌رو این ویژگی برای فردی که در این آزمون شرکت می‌کند چندان مناسب نیست. همچنین توجه داشته مدت صحبت کردن شما نیز تاثیر زیادی در نمره‌ای که کسب می‌کنید تاثیر دارد.

2- توجه به گرامر

شاید فکر کنید در این مرحله از آزمون گرامر چندان دخالتی ندارد. اما این مسئله درست نیست. در واقع شما در این بخش همانند سایر بخش‌های دیگر مانند رایتینگ و… به گرامر نیاز دارید. در صورتی که به ساختارهای دستوری در این بخش از آزمون دقت نکنید، خطاهای زیادی را مرتکب خواهید شد که از نمره شما در این بخش می‌کاهد.

چنانچه قصد دارید نمره‌ای بالای 8 بگیرید باید قواعد دستوری و گرامری را نیز در گفتار خود رعایت کنید.  در این زمینه باید به ترتیب نیز اهمیت دهید، در واقع صحیح صحبت کردن و رعایت ترتیب هردو مهم هستند.

تقویت اسپیکینگ آیلتس
تقویت اسپیکینگ آیلتس

3- منبع واژگانی

همان‌طور که می‌دانید صحبت کردن نیازمند آگاهی شما از کلمات بسیاری است. در واقع آنچه صحبت شما را موثرتر خواهد کرد، افزایش دامنه لغات شماست. علاوه بر این‌ باید توجه داشته باشید که ترتیب واژه‌ها را حفظ کنید و به درست بودن آن‌ها اطمینان داشته باشید. همچنین شما نیز باید توانایی تفسیر و تعریف کلمات و جمله‌ها، کاربرد اصطلاحات در جایگاه صحیح و… را داشته باشید.

4-تلفظ

لهجه‌های آمریکایی، کانادایی، جنوب آفریقا، انگلستان، استرالیا یا نیوزیلند از جمله لهجه‌های پرکاربردی است که در زبان انگلیسی به چشم می‌خورد.اما توجه کنید که تلفظ واژه با لهجه از هم دیگر مجزا هستند. در واقع تلفظ، تولید صداها به روشی ساده است به طوری که مخاطب بومی توانایی تشخیص کلمه و یا جمله را داشته باشد. بنابراین، در آزمون آیلتس نگران لهجه‌ی خود نباشید بلکه به تلفظ خود دقت کنید که صحیح و بی‌ایراد باشد.

راه‌‌های تقویت اسپیکینگ آیلتس

اگر می‌خواهید بدون هیچ‌گونه تپق زدن، مکث و یا اختلال‌ در صحبت کردن این بخش از آزمون را پشت سر بگذارید، لازم است خود را برای این مهارت به خوبی آماده کنید. همان‌طوری که گفته شد، تسلط شما بر گرامر، دایره لغات بالا، استفاده از اصطلاحات و… به شما کمک می‌کند تا در این زمینه پیش‌رو باشید. اما دوره‌های زیادی در کشور ایران در حال برگزاری است که به شما برای آموزش اسپیکینگ آیلتس کمک خواهد کرد. شما با شرکت در این دوره‌ها و کلاس‌های خصوصی می‌توانید خود را چند برابر قبل برای این بخش از آزمون آماده کنید.

سریع‌ترینی راه تقویت و آموزش اسپیکینگ آیلتس چیست؟

اگر به دنبال سریع‌ترین راه برای تقویت اسپیکینگ آیلتس هستید، مشاهده فیلم‌ها متناسب با سطح شما، گوش دادن به داستان‌های کوتاه و شرکت در کلاس‌های مفید می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

آیا گرامر در تقویت اسپیکینگ موثر است؟

گرامر یکی از راه‌های تقویت اسپیکینگ است. در صورتی که به این قواعد آگاهی نداشته باشید، اسپیکینگ شما سراسر اشتباه خواهد شد و کمکی به کسب نمره بالاتر در این آزمون به شما نخواهد کرد.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آیلتس

سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در حوزه ارزی به شما کمک می‌کند که به ثبت نام آزمون آیلتس و دیگر آزمون‌های بین المللی بپردازید. چرا که این آزمون‌ها و شرکت رد آن نیازمند پرداخت پول از طریق کارت‌های ارزی است و از آنجایی که این پرداخت‌ها با استفاده از کارت‌های ارزی‌ای همچون مسترکارت و ویزا کارت صورت می‌پذیرد و انجام آن نیز کار دشواری است، سفیرپیمنت این خدمات را برای شما انجام خواهد داد.

نتیجه

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های مشهوری است که در حوزه زبان انگلیسی و در سطح بین المللی برگزار می‌شود. این آزمون چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ داوطلبان را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهد. بخش اسپیکینگ آیلتس نیز یکی از بخش‌های مهمی است که لازم است داوطلبان خود را به خوبی برای آن آماده کنند. در این مقاله در خصوص بخش اسپیکینگ آیلتس و تقویت اسپیکینگ آیلتس توضیحاتی برای راهنمایی شما داوطلبان گنجانده شده است.

در نهایت برای آمادگی بیشتر در این بخش از آزمون، پیشنهاد میکنیم که نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس و منابع اسپیکینگ آیلتس را نیز دنبال کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *