لیسنینگ آیلتس

9 روش کاربردی برای تقویت لیسنینگ آیلتس!

آخرین بروز رسانی:  ۴ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

لیسنینگ یکی دیگر از بخش‌های آزمون آیلتس است که موفقیت در آن مستلزم درک مطالب مکالمات است. همچنین، گوش دادن یک مهارت است و بهترین راه برای بهبود گوش دادن، غوطه ور شدن در زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس مهارت‌های گوش دادن فعال شما را آزمایش می‌کند. در واقع این آزمون در بخش لیسنینگ توانایی شما را در استخراج معنا از مکالمات یا سخنرانی‌ها مورد سنجش قرار می‌دهد. این مقاله شامل راه هایی برای بهبود لیسنینگ آیلتس برای موفقیت است.
در این مقاله روش کاربردی برای تقویت لیسنینگ آیلتس خواهیم پرداخت.

چگونه مهارتهای گوش دادن به آیلتس را بهبود ببخشیم؟

در ادامه استراتژی‌های مهم برای تقویت لیسنینگ آیلتس را به شما آموزش خواهیم داد.

1- هر روز متنی با انگلیسی گوش دهید.

به لیسنینگ آزمون آیلتس برای سنجش میزان درک شما از زبان انگلیسی طراحی شده است. بنابراین، یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت زبان انگلیسی گوش دادن به این زبان است. اما این سوال وجود دارد که چه چیزی باید گوش کنید؟

مطالب زیادی وجود دارد که شما می‌توانید به صورت آنلاین و رایگان به آن دست پیدا کنید. همچنین شما خود نیز می‌توانید با توجه به برنامه‌ریزی روزانه مقدار زمانی که را به این گوش دادن اختصاص دهید. اما سعی کنید به طیف وسیعی از موارد و موضوعات گوناگون به زبان انگلیسی گوش دهید. همچنین توجه داشته باشید این بخش از آزمون آیلتس هم به صورت مونولوگ (یک نفر صحبت می‍‌کند) و هم به صورت مکالمه است.

  • یکی از منابع مفید در این زمینه کانال‌های خبری می‌باشند. کانال‌های خبری حاوی ترکیب خوبی از گزارش‌ها و مکالمات است. برای تمام قسمت‌های آزمون آیلتس، BBC News را به عنوان بهترین کانال خبری توصیه خواهیم کرد. همچنین شما می‌توانید برای تقویت لهجه‎‌ و درک آن‌ها به اخبار طیف وسیعی از کشورهای انگلیسی زبان (انگلستان، ایرلند، ایالات متحده، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و آفریقای جنوبی) گوش دهید.
  • پادکست‌های خارجی نیز یک منبع عالی برای تقویت زبان انگلیسی است که می‎‌توانند از دو دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر ادامه داشته باشند. در این پادکست‌ها نیز موضوعات گوناگونی مورد بررسی قرار می‌گیرد. از این‌رو گوش دادن به ان‌ها خالی از لطف نیست. برخی از پادکست‌های مشهور: Castbox, Podbean
  • گفتگوهای TED از دیگر منابع مفید است که دارای سخنرانی‌های آنلاین می‌باشد و اغلب مدت زمان آن بسیار کوتاه و مناسب برای تمرین گوش دادن به مونولوگ‌ها می‌باشند. دامنه موضوعات گفتگوهای TED نیز بسیار زیاد است.
  • YouTube با در برداشتن میلیون‌ها ویدیو از موضوعات جدی گرفته تا سرگرمی‌ها، یک منبع ارزشمند برای شما در آزمون آیلتس است.
  • رادیو آنلاین، از دیگر منابع موجود است که در آن مصاحبه انجام می‌گیرد.

امتحان لیسنینگ

2- تست‌ های تمرینی کامل

شما به عنوان داوطلب آزمن آیلتس لازم است تست‌های تمرینی زیادی از این آزمونانجام دهید. شما باید تست‌های آزمایشی را انجام دهید و استراتژی‌هایی را برای پاسخگویی به 10 نوع سوال مختلف در آزمون لیسنینگ بیاموزید. همچنین توصیه می‌کنیم که فقط از آزمون‌های رسمی برای تمرین امتحان آیلتس استفاده کنید؛ زیرا فقط این موارد مقاله واقعی را که در روز آزمون خواهید گرفت را تکرار می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: کتاب ریدینگ آیلتس

شاید یهتر باشد که بدانید، منبع آزمون‌های اصلی، مجموعه مقالات آزمون معتبر انگلیسی کمبریج است. این منابع بسایر مفید هستند و هر یک شامل چهار مقاله آزمایشی کامل می‌باشند.

قبل از خرید این منابع، لطفاً مطمئن شوید که نسخه ای که خریداری می کنید شامل یک نمونه سی دی صوتی باشد. در غیر این صورت، شما باید آنها را جداگانه خریداری کنید.

3- نقاط ضعف خود را شناسایی کنید

افرادی که قرار است در آزمون آیلتس شرکت کنید پس وقت چندانی ندارید تا ساعت به ساعت فایل‌های صوتی انگلیسی را گوش کنید و آزمایشات آزمایشی را پشت سر بگذارید. از این رو بهتر است نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و در جهت رفع آن برآیید و تمرکز خود را بر روی آن بگذارید.

ی

یکی از راه های شناسایی نقاط ضعف، تجزیه و تحلیل نتایج خود در آزمون های قبلی و شناسایی اشتباهات خود است.

 

4- تمرین پارافزاری کنید

Parware، مهارت خاصی که می توانید هنگام گوش دادن به فایل های انگلیسی آنلاین انجام دهید. برای مثال شما می‌توانید از پادکست‌ها برای تمرین استفاده کنید و آن‌ها نیز بسیار ایده‌آل هستند. شما می‌توانید این پادکست‌ها را در هر نقطه متوقف کنید و دوباره آن را راه اندازی کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا به خوبی متوجه کلمات و معنای آن‌ها شوید. همچنین شما می‌توانید پادکست را بعد از یک جمله جداگانه متوقف کنید و فکر کنید که چگونه می‌توانید آن را به زبان دیگر بیان کنید و از چه مترادف‌هایی استفاده کنید. در این صورت مهارت شما در زمینه لیسنینگ آیلتس بالا می‌رود.

پیشنهاد مطالعه: نمونه ریدینگ آیلتس

5- پیش بینی را تمرین کنید

توانایی پیش بینی خود را در زمینه لیسنینگ بالا ببرید.

این به شما کمک می کند تا پیش بینی کنید چه چیزی در صدا شنیده می شود و چه چیزی بعداً در مکالمه گفته می شود.
و اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگویی را آماده کنید.  به عنوان مثال گفتگوهای TED مورد مناسبی برای این موضوع هستند.

بنابراین قبل از شروع فیلم، عنوان را بخوانید و برخی از ایده‌های مرتبط را که ممکن است در ضبط وجود داشته باشد پیش بینی کنید. سپس، همانطور که گوش می دهید، هر بار توقف کنید و تصور کنید که موضوع در چند جمله بعدی چگونه توسعه می یابد..

تقویت لیسنینگ آیلتس

6- درک گفتار متصل

گفتار متصل در قسمت لیسنینگ آیلتس زمانی رخ می‌دهد که کلمات و اصوات به یکدیگر برخورد می‌کنند و درک جمله را برای یک شخص غیربومی دشوار می‌کنند. هیچ راه دیگری برای بهبود این موضوع وجود ندارد جز اینکه به زبان مادری با سرعت عادی صحبت کنید. همچنین پادکست‌ها برای این کار ایده‌آل هستند؛ زیرا می‌توانید آن‌ها را نگه دارید و جمله‌های گیج کننده را بارها و بارها گوش دهید تا زمانی که کاملاً از گفته‌ها مطلع شوید. این تمرین و تکرار باعث می‌شود تا به تدریج با نحوه اتصال کلمات به یکدیگر آشنا شوید و درک گفتار متصل برای شما آسان شود.

6- توانایی تجسم کلمات

یکی دیگر از ره‌هایی که باعث تقویت لیسنینگ آیلتس می‌شود، توانایی تجسم کلماتی است که در فایل‌های صوتی می‌شنوید. در این صورت شما می‌توانید به طور موثرتری به این بخش از آزمون پاسخ دهید.

7- توانایی نگه داشتن اطلاعات

یکی دیگر از راه‌هایی که باعث می‌شود تا از این بخش از آزمون نمره خوبی کسب کنید، توانایی نگه داشتن اطلاعات در ذهنتان است. به عبارتی شما باید توانایی نگهداری اطلاعاتی که از فایل‌های صوتی می‌شنوید را داشته باشید. در این صورت پس از اتمام زمان فایل‌های صوتی می‌توانید به ذهنتان مراجعه کنید و اطلاعاتی لازم را استخراج کنید.

8-با در نظر داشتن پاسخ

 

راه دیگر برای بهبود لیسنینگ آیلتس این است که به سرعت در ذهن خود پاسخ هایی را برای محتوایی که در این بخش دریافت کرده اید ایجاد کنید. این توانایی نه تنها باعث صرفه جویی در زمان می شود، بلکه بر امتیاز این بخش نیز تاثیر می گذارد.

9- یادداشت برداری کنید

می توانید آنچه را که می شنوید بنویسید تا چیزی را از دست ندهید و زمانی که به نکاتی که یادداشت کرده اید پاسخ می دهید بهتر فکر کنید.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

آزمون آیلتس آزمونی بین المللی است که ثبت نام در آن نیازمند پرداخت های ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزا کارت است. از آنجایی که تهیه این کارت‌ها و پرداخت پول از طریق آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست، می‌توانید از خدمات مجموعه‌ی سفیرپیمنت که به صورت تخصصی در حوزه پرداخت‌های ارزی در حال فعالیت است، استفاده کنید.

نتیجه

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر بین المللی در حوزه سنجش زبان انگلیسی است که در بخش‌های متنوع دانش افراد را مورد سنجش قرار می‌دهد. یکی از این بخش ها مربوط به بخش لیسنینگ آیلتس است. این مقاله مهارت های مورد نیاز برای بهبود مهارت های شنیداری آیلتس را پوشش می دهد.. امیدواریم با استفاده از این مقاله در این بخش از آزمون آیلتس نمره خوبی کسب کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *