شروع آیلتس از صفر

شروع آیلتس از صفر: برای گرفتن آیلتس چه کنیم؟

آخرین بروز رسانی:  ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

برای گرفتن آیلتس چه کنیم؟ در این مقاله، ما به برخی از سوالات متداول شما در مورد آزمون آیلتس پاسخ می دهیم و چهار مرحله‌ای را که باید برای ساماندهی مطالعه و شروع سفر آیلتس خود انجامشان دهید، شرح می‌دهیم؛ پس اگر شما هم قصد شروع آیلتس از صفر را دارید با ما همراه باشید.

سیستم سطح بندی آیلتس را درک کنید

مهم است که بدانید نمره دهی در آزمون آیلتس چگونه انجام می‌شود تا بتوانید به درستی پیشرفت خود را بسنجید. آزمون آیلتس در مقیاس 1 تا 9 درجه بندی می‌شود. این سطح‌ها به عنوان band یا بند شناخته می‌شوند.

برای درک بهتر استاندارد سطح زبان انگلیسی که هر بند نشان می‌دهد، به اینفوگرافی زیر نگاهی بیندازید.

برای آیلتس از کجا شروع کنمهنگامی که با سیستم بند مورد استفاده برای درجه بندی IELTS آشنا شدید، باید این سیستم را برای هر بخش از آزمون اعمال کنید. هر بخش از امتحان – صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن – یک آزمون جداگانه است و بنابراین نمره بند جداگانه داده می‌شود. نتیجه نهایی آیلتس شما میانگین این چهار نمره خواهد بود.

به عنوان مثال، فرض کنید نتایج آیلتس شما عبارتند از:

صحبت کردن- 8
گوش دادن- 7
خواندن- 7
نوشتن- 6

سپس نمره کل شما (8 + 7 + 7 + 6) ÷ 4 = 7 خواهد بود؛ یعنی شما در بند 7 قرار می‌گیرید.

پیشنهاد می‌کنیم که برای آشنایی با مراحل گرفتن مدرک آیلتس مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

با قالب آزمون بیشتر آشنا شوید

برای آمادگی آزمون آیلتس، ابتدا باید درک کاملی از شکل آزمون داشته باشید. این کار باعث می‌شود که در روز امتحان غافلگیر نشوید و به شما امکان می‌دهد روی کیفیت کار خود تمرکز کنید.

برای شروع، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به اینفوگرافی زیر بیاندازید که دقیقاً قالب هر بخش آزمون را توضیح می‌دهد:

آمادگی آزمون آیلتسهنگامی که شرایط امتحان را درک کردید ، می توانید با تکمیل مقالات عملی با قالب آیلتس آشنا شوید.

سطح فعلی خود را مشخص کنید

اگر در آیلتس کاملاً تازه وارد هستید، بهترین راه برای درک سطح فعلیتان و آمادگی برای آزمون آیلتس، دادن یک آزمون سنجش سطح در شرایط کاملا رسمی و صادقانه است.

شرکت در آزمون‌های عملی نیز یک روش عالی برای بهبود درک شما از قالب آزمون است. با این حال، فقط باید از آزمون‌های منابع رسمی و معتبر استفاده کنید. دلیل این امر این است که تست‌های جعلی بسیار گمراه کننده هستند و می‌توانند شما را از درک آزمون واقعی دور کنند.

برای یافتن آزمون‌های تعیین سطح مناسب می‌توانید به سراغ این مراجع بروید:

  • کتاب‌های Cambridge Past Papers
  • کتاب‌های کنسول بریتانیا
  • ملزومات آیلتس

به یاد داشته باشید: بین تمرین برای آیلتس و آمادگی برای آزمون آیلتس تفاوت اساسی وجود دارد. در دام این باور قرار نگیرید که شرکت در آزمون‌های اعتبار سنجی نمره شما را بهبود‌ می‌بخشد. مهم این است که از اشتباهات خود بیاموزید تا توانایی‌های خود را گسترش دهید.

ابزارهای مورد نیازتان را تهیه کنید

ابزارهای زیادی برای کمک به شما در بهبود مهارت‌های آیلتس در دسترس است، مانند درس‌های ویدیویی در YouTube، پادکست‌های آیلتس، وبلاگ‌ها و دوره‌های آنلاین رایگان.

توجه: وقت ارزشمند خود را صرف یک معلم جعلی یا کلاهبردار آیلتس نکنید. متأسفانه امروزه در اینترنت این موضوع بسیار رایج است.

علی رغم حجم محتوای آیلتس موجود در اینترنت، بیشتر دانشجویان آیلتس در طول دوره تحصیل خود نیاز به کمک معلم دارند.

دلیل این امر این است که ارزیابی عینی توانایی‌های گفتاری و نوشتاری خود تقریباً غیرممکن است؛ زیرا این‌ها مهارت‌های تولیدی هستند که هم به تمرین و هم به بازخورد متخصص احتیاج دارند. یک متخصص آیلتس می‌تواند به شما بگوید که سطح فعلی شما چیست؛ اما مهم‌تر از همه، نقاط ضعف شما را برجسته می‌کند.

شناسایی نقاط ضعف شما یک قسمت اساسی در آماده سازی آیلتس است؛ زیرا اگر نمی‌دانید چه اشتباهی دارید، هرگز یاد نخواهید گرفت که چگونه پیشرفت کنید.

نتیجه

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ برای شروع آیلتس از صفر لازم است که ابتدا سطح مهارت فعلی خود را مشخص کنید و بر اساس آن و هدفتان، کار آموزش را شروع کنید. بهتر است با بندهای مختلف آیلتس و نمرات مورد نیاز هر بند آشنا شوید و آگاه باشید که قرار است با چه مدل سوالاتی مواجه شوید. همچنین، اطلاع از فرمت کلی آزمون آیلتس و تهیه‌ی منابع و ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری به شما کمک می‌کنند که فرایند شروع آیلتس از صفر را به سادگی آغاز نمایید.

در نهایت برای آمادگی بهتر در این آزمون (با توجه به اینکه قصد دارید آن را از صفر شروع کنید) با منابع آیلتس نیز آشنا شوید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *