قوانین مسترکارت

قوانین و مقررات مسترکارت چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۴ فروردین, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

Mastercard International Incorporated که به اختصار mastercard نامیده می‌شود، برای استفاده شخصی اطلاعاتی، آموزشی و سرگرمی شما شرایطی را ایجاد کرده است. در صورت تمایل به مطالعه، بارگیری و یا استفاده از سایت Mastercard باید از قوانین مسترکارت آگاه باشید و از آن‌ها استفاده کنید. با دسترسی و استفاده از سایت مسترکارت، شرایط استفاده از آن را بدون محدودیت می‌پذیرید و با آن‌ها موافقت می‌کنید.

قوانین کپی رایت

اگر فکر می‌کنید مطالب موجود در سایت یا اکانت شما یا فردی دیگر، ناقض کپی رایت هستند؛ باید با استفاده از روش اعلان ادعای نقض قانون تحت DMCA  مستر کارت را مطلع کنید. مسترکارت سریعاً برای حذف یا غیرفعال کردن دسترسی به مطالبی که ادعا می‌شود کپی رایت را نقض کرده‌اند، پاسخ خواهد داد و مراحل حل شده در DMCA را برای حل ادعا بین طرف اعلان کننده و متخلف دنبال می‌کند. شما باید گزارش‌های تخلف خود را تحت DMCA به آدرس زیر ارسال کنید: copyrightagent@mastercard.com

در این شکایت، باید موارد زیر را به مسترکارت ارائه دهید:

  1. اثرِ دارای حق نشر یا سایر دارایی‌های معنوی را که ادعا می‌کنید نقض شده‌اند، شناسایی کنید.
  2. مطالب موجود در سایت را که ادعا می‌کنید، کپی رایت را نقض می‌کنند؛ با جزئیات کافی شناسایی کنید تا مسترکارت بتواند آن را در سایت قرار دهد.
  3. تاییدیه‌ای که ثابت می‌کند که: الف) اطلاعات فوق در نامه‌ی شما صحیح است و (ب) شما صاحب حق چاپ مربوط یا مجاز به نمایندگی از آن مالک هستید.
  4. آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل شما
  5. امضای فیزیکی یا الکترونیکی شما

قوانین مسترکارتمسترکارت می‌تواند از طریق اطلاعیه عمومی در هر یک از وب‌سایت‌های خود، نامه الکترونیکی به آدرس ایمیل کاربر در سوابق خود، یا از طریق ارتباط کتبی ارسال شده توسط نامه محرمانه به کاربر فیزیکی، هرگونه اخطار تخلف را به کاربران خود اطلاع دهد. در صورت دریافت چنین اخطاری برای تخلف، می‌توانید دفاعیه در برابر اخطار را به صورت کتبی به نماینده تعیین شده ارائه دهید که شامل اطلاعات زیر است. برای دفاعیه در برابر اخطار باید یک پیام کتبی داشته باشید که شامل موارد زیر باشد:

  1. امضای فیزیکی یا الکترونیکی شما
  2. شناسایی موادی که حذف شده یا دسترسی به آن‌ها غیرفعال شده است
  3. بیانیه‌ای از شما مبنی بر اینکه شما در شناسایی اشتباه یا مطالب نادرستی که باید حذف یا غیرفعال شوند، حسن نیت دارید.
  4. نام، آدرس فیزیکی و شماره تلفن و بیانیه‌ای مبنی بر رضایت شما از صلاحیت دادگاه منطقه ای فدرال برای ناحیه قضایی که آدرس فیزیکی شما در آن واقع شده است.

dmca چیست؟

قانون حق چاپ هزاره دیجیتال (DMCA) یک قانون بحث‌ برانگیز مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) ایالات متحده است که در 28 اکتبر 1998 توسط رئیس جمهور وقت بیل کلینتون به تصویب رسید. هدف DMCA ایجاد نسخه به‌ روز شده قوانین کپی رایت برای مقابله با چالش‌های ویژه تنظیم مواد دیجیتال بود. به طور کلی، هدف DMCA محافظت از حقوق صاحبان حق چاپ و مصرف‌کنندگان است. این قانون با معاهده حق نسخه‌برداری سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) و معاهده اجراها و آواگرام‌های WIPO ، که هر دو توسط بیش از 50 کشور در سراسر جهان در سال 1996 تصویب شدند، مطابقت دارد.

قوانین مستر کارت برای اعتبارنامه پرداخت ذخیره شده چیست؟

ویزا و مسترکارت اکنون از تاجران می‌خواهند که رضایت مشتریان را برای ذخیره اطلاعات پرداخت خود دریافت کنند و این رضایت از شرایط و ضوابط عادی تاجر جدا باشد.

نسخه خلاصه شده قانون این است که توافقنامه اجازه می‌دهد تا تاجر اطلاعات پرداخت را ذخیره کند در صورتی که این اطلاعات شامل چهار رقم آخر کارت اعتباری، توضیحی در مورد نحوه استفاده از اطلاعات ذخیره شده و نحوه اطلاع مشتری از هرگونه تغییر در قرارداد باشد.

علاوه بر این، بازرگانان موظفند شاخص‌های مناسب را برای اطلاع بانک از تراکنش‌های مکرر انجام‌شده با استفاده از اعتبارات پرداخت ذخیره‌شده درج کنند..

قوانین جدید مستر کارت برای اشتراک چیست؟

در سال 2020، یک قانون جدید توسط ویزاکارت اجرایی شد که قوانین اشتراک را تغییر داد. اکنون بازرگانان باید به مشتریان اجازه لغو آنلاین را بدهند، قبل از پردازش هر پرداخت به آن‌ها اطلاع دهند و به صفحه لغو در این اعلان‌ها پیوند دهند.

هنگامی که مشتری ثبت نام می‌کند، بازرگانان باید رسید دیجیتالی ارائه دهند که شامل شرایط توافقنامه و جدول زمانی و مبالغ پرداخت‌های آینده است.

مشتریان باید بتوانند اشتراک خود را به صورت آنلاین لغو کنند، حتی اگر به صورت آنلاین ثبت نام نکرده باشند.

شرح صورت‌ حساب برای هزینه‌های مکرر باید به وضوح نشان دهد که تاجر و هزینه برای چه چیزی است. حداقل 7 روز قبل از پایان دوره آزمایشی رایگان، باید از طریق ایمیل یا پیام متنی به مشتری اطلاع داده شود و این اطلاعیه باید حاوی پیوندی به صفحه لغو باشد.

تغییراتی در قوانین مستر کارت با الزامات تقریباً مشابه ایجاد شد. آخرین مورد از این تغییرات که قانون اطلاع رسانی به مشتریان جدید در مورد جدول زمانی و میزان پرداخت های آتی را اجرا می کند، از 9 ژوئن 2022 اجرایی می شود.

چرا قوانین مستر کارت تغییر کرد؟

یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد این نوع پرداخت‌ها تکرار مکرر بودن آن‌ها است، که از تاجر می‌خواهد اطلاعات پرداخت را ذخیره کند و پرداخت‌های آتی را بدون دریافت تأیید بیشتر از مشتری در زمان معامله پردازش کند.
موارد متعددی از سوء استفاده از این فرآیند وجود داشته است که معروف‌ترین آنها صورت‌حساب گزینه منفی است که اساساً مشتریان را بدون رضایت آن‌ها برای اشتراک ثبت نام می‌کردند.

انجمن‌ها و گروه های تعاملی و بازخورد

پیشنهادات بازرگان 

بازرگانان ممکن است تخفیف یا سایر مزایای خرید کالاها و خدمات را که در سایت مسترکارت در دسترس است، به مسترکارت ارائه دهند. چنین پیشنهادهایی منوط به شرایط و ضوابط خاصی هستند و ممکن است در هر زمان و بدون اطلاع شما تغییر کنند. مسترکارت هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب دیدگی ناشی از تعامل بین شما و بازرگانان نخواهد داشت. بجز آنچه در اینجا ذکر شده است، کلیه امور، از جمله تحویل کالا و خدمات، بازده و ضمانت نامه‌ها فقط و فقط بین شما و بازرگانان اعمال می‌شود. شما تأیید می‌کنید که مسترکارت بازرگانانی را که از طریق سایت مسترکارت قابل دسترسی نیستند را تایید یا ضمانت نمی‌کند.

قرعه کشی ها

هر از چند گاهی، مسترکارت شما را از برخی قرعه کشی های مربوط به خود یا سایر تبلیغات، آگاه می‌کند. همه این قرعه کشی‌ها و تبلیغات تابع قوانین رسمی، مقررات و اساسنامه های قابل اجرا مربوطه می‌باشند.

محتوای شخص ثالث و پیوند به سایر وب‌سایت ها

سایت مسترکارت ممکن است حاوی محتوای شخص ثالث و پیوندهایی به وب سایت‌های دیگری باشد که کاملاً مستقل از این سایت باشند. محتوای شخص ثالث و پیوندها صرفاً برای سهولت کاربران در نظر گرفته شده‌اند و هیچ تأیید یا ضمانتی از طرف مسترکارت ندارند. علاوه بر این، مسترکارت در قبال صحت، کامل بودن یا قابلیت اطمینان اطلاعات شخص ثالث یا محصولات یا خدمات ارائه شده یا فروخته شده از طریق هر سایت مرتبط، مسئولیتی ندارد و شما مسئولیت استفاده از اطلاعات شخص ثالث را خودتان بر عهده دارید.

هرگونه معامله یا سایر توافقات صورت گرفته بین شما و شخص ثالث صرفاً با مسئولیت خود شما انجام می‌شود. وقتی روی پیوند شخص ثالث کلیک کنید، سایت مسترکارت را ترک خواهید کرد. هرگونه اطلاعات شخصی که در سایت شخص ثالث ارسال کنید جمع آوری نخواهد شد. لطفاً برای اطلاعات بیشتر در مورد شیوه‌های حفظ حریم خصوصی، سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده از سایت شخص ثالث را مرور کنید.

قوانین مستر کارتجبران خسارت

شما موافقت می‌کنید مسترکارت و شرکای تجاری، کارمندان و شرکت‌های وابسته به آن را از هرگونه مسئولیت، ضرر، ادعا و هزینه، از جمله حق الزحمه وکلای معقول، مصون بدارید.

سلب مسئولیت از ضمانت ها

در حالی که مستر کارت تمام تلاش خود را برای اطمینان از صحت تمام مطالب موجود در این سایت خواهد كرد. با این حال، صحت اطلاعات را نمی توان تضمین کرد و مسترکارت هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت، کامل بودن یا اصالت هرگونه اطلاعات موجود در این سایت را بر عهده نمی‌گیرد.

سلب مسئولیت از خسارت و محدودیت

به هیچ وجه نباید کارت‌های مستر کارت را درمقابل آسیب‌های مستقیم، غیر مستقیم، ویژه، مجازات، احتمالی یا سایر موارد قرار داد. اما در ارتباط با محدودیت‌هایی در مورد خسارات ناشی از ضرر یا از دست دادن سود، بدون توجه به فرم عمل (شامل موارد محدود شده برای قرارداد، بی‌دقتی، یا سایر اقدامات زجرآور) که از خارج یا در ارتباط با آن اعمال می‌شود، مستر کارت همراه شما خواهد بود.

مسئولیت کلی مستر کارت در قبال شما نسبت به کلیه خسارات، ضررها و علل عملکرد، هرچند در قرارداد یا غیر از این مبلغی است که از طرف شما پرداخت می‌شود. این مبلغ صد دلار (۱۰۰ دلار) برای دسترسی یا مشارکت در هر فعالیت مرتبط با هر سایت است. قانون قابل اجرا نمی‌تواند محدودیت یا انفصال مسئولیت یا آسیب‌های احتمالی را مجاز داند، بنابراین محدودیت یا انحصار فوق ممکن است در مورد شما اعمال نشود.

غیر قابل استفاده بودن شرایط استفاده برای هر قرارداد مالک کارت مستر کارت

مستر کارت یک سازمان پیشرو در خدمات پرداخت است. مسترکارت یک موسسه مالی نیست و کارتهای اعتباری، نقدی، چک یا پرداختی از هر نوع صادر نمی‌کند. کارت پرداخت مارک مستر کارت رابط شما با یک بانک صادر کننده یا موسسه مالی است و مستقیماً با مستر کارت نیست. سوالات و مشکلات مربوط به کارت پرداخت مارک مستر کارت یا حساب ardholder شما باید به بانک یا موسسه مالی صادر کننده کارت شما ارسال شود و نه به Mastercard. درست است که مستر کارت با بانک صادر کننده یا موسسه مالی شما رابطه دارد، اما این رابطه مربوط به دارندگان کارت یا پرداخت فردی نیست.

حساب‌های کارت سایت مسترکارت توسط Mastercard و شرکت‌های تابعه آن اداره می‌شود.

نتیجه

مسترکارت به عنوان یک سیستم پرداخت بین‌المللی از قوانین خاص خود پیروی می‌کند. در این مقاله به صورت جامع، قوانین مسترکارت را معرفی و بررسی کردیم. با رعایت قوانین این شرکت می‌توانید بدون نگرانی مضاعف از خدمات آن استفاده ببرید. می‌توانید از طریق این مقاله به نحوه ساخت حساب مستر کارت نیز پی ببرید.

لازم به ذکر است که مسترکارت در ایران با مورد توجه قراردادن نکاتی قابل استفاده است.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *