موفقیت در آپ ورک

10 راه برای موفق شدن در Upwork

آخرین بروز رسانی:  ۸ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  16 دقیقه

رشد کسب‌وکار و یافتن مشتریان جدید اغلب چالش برانگیزترین بخش فریلنسر بودن است؛ با این حال، این امکان وجود دارد که یک جریان درآمد ثابت ایجاد کنید. رشد کسب‌و‌کار فریلنسری شما منجر به پول بیشتر، مشتریان بهتر برای کار و پروژه‌های پیوسته می‌شود. برای رسیدن به این هدف، ممکن است لازم باشد برنامه‌ای ایجاد کرده و اقدامات عملی انجام دهید. با درک راه‌هایی که فریلنسر‌های موفق کسب‌وکار‌های پایدار طی کرده‌اند، می‌توانید برای رسیدن به اهداف تجاری خود قدم بردارید. در این مطلب از سایت سفیرپیمنت به راه‌های موفق شدن در Upwork می‌پردازیم و روش‌های عملی موفقیت در Upwork را بیان می‌کنیم؛ اگر به‌عنوان یک فریلنسر مشغول به کار هستید مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنم.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت اکانت وریفای شده upwork

۱- یک پروفایل با کیفیت بالا بسازید

 

روش های عملی موفقیت در Upwork

 

بله درست است؛ ساخت پروفایل باکیفیت یک توصیه قدیمی است که در همه جا تکرار می‌شود. در هر صورت، کیفیت بسیار مهم است و نمایه Upwork شما مانند یک رزومه دیجیتال عمل می‌کند. پروفایل و نمایه شما در این سایت مانند یک مقدمه برای مشتریان احتمالی است؛ بنابراین، ایجاد یک نمایه کامل و با کیفیت بالا بسیار ضروری است.
پس برای موفق شدن در Upwork در مرحله اول باید یک پروفایل درجه یک و حرفه‌ای بسازید! شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که نمایه حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟ پروفایل درجه یک شما باید شامل یک عکس نمایه، یک نمای کلی از مهارت‌ها و تجربیات شما، یک نمونه کار، نرخ‌ها، سابقه کاری و شاید حتی یک ویدیوی معرفی باشد!
آیا میدانستید؟ تکمیل نمایه فقط برای مشتریان شما مفید نیست و همچنین به Upwork کمک می‌کند تا شما را با پروژه‌های مرتبط‌تر مطابقت دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه در Upwork کار کنیم؟

۲- پیشنهاد‌های کاری را متفکرانه بنویسید!

همان‌قدر که تکمیل یک پروفایل حرفه‌ای مهم است، نوشتن پیشنهاد نیز اهمیت دارد. موفق شدن در Upwork بدون شک به نوشتن یک پروپوزال خوب که مشتری بالقوه را جذب کند، وابسته است.
هر مشتری می‌خواهد بداند که چرا باید شما را برای پروژه خود به جای هر فریلنسر دیگری که درخواست می‌کند انتخاب کند؛ یک پیشنهاد خوب به شما کمک می‌کند تا مشتریان ترغیب شوند شما را انتخاب کنند.
مینیچباخ، طراح حرفه‌ای گرافیک و تبلیغات ویدیویی، توصیه می‌کند هنگام نوشتن یک پیشنهاد، سعی کنید چیزی منحصربه‌فرد و شخصی بنویسید. «کسی نباشید که پیشنهادات را کپی و پیست می‌کند. هنگام نوشتن پیشنهادات خود، مطمئن شوید که در مورد پروژه واقعی صحبت می‌کنید. من دوست داشتم پیشنهادات خود را با جمله‌ای شروع کنم در مورد اینکه چگونه می‌توانم به آن‌ها در این پروژه خاص کمک کنم و سپس در مورد کار‌های مشابه دیگری که انجام داده‌ام صحبت می‌کردم.
تادئوس پاسیرب، تصویرگر، برای موفق شدن در Upwork می‌گوید: در پیشنهاد‌های خود کوتاه و مستقیم اما با شخصیت باشید. مهم است که در مورد شغل بخوانید و به طور خاص در پیشنهادی که می‌نویسید به آن اشاره کنید.

 

راه های موفق شدن در Upwork

 

جاکوبسون نیز توصیه می‌کند پیشنهادات خود را مختصر نگه دارید. اولین قدم ایجاد علاقه از سمت مشتری و درک پروژه با جزئیات است؛ سپس می‌توانید در مورد پروژه بیشتر صحبت داشته باشید. مشتری را با متن زیاد غرق نکنید، اما از کوتاهی بیش از حد نیز خودداری کنید.
جابسکون می‌گوید: هر پیشنهادی که ارائه می‌کنم سفارشی است. سعی کنید پیشنهاد را از منظر مشتری ببینید و بر اساس نیاز‌های دقیق آن‌ها مشاوره شخصی ارائه دهید. من از قالب خاصی استفاده نمی‌کنم با این حال، متن پیشنهاد من همیشه از یک ساختار خاص برخوردار است. در بخش اول تأیید می‌کنم که متوجه شده‌ام آن‌ها در پروژه به دنبال چه چیزی هستند و در مورد آنچه باید انجام شود، توضیح می‌دهم. بعد، به آن‌ها می‌گویم که چگونه این مشکل را برای مشاغل مشابه حل کردم و مطالعات موردی را به اشتراک می‌گذارم. در نهایت، من سؤالاتی می‌پرسم و در برخی موارد مراحل احتمالی بعدی پروژه را بیان می‌کنم.

 

۳- پروژه‌ها و مشتریان مناسب را شناسایی کنید!

فریلنسینگ به شما این آزادی را می‌دهد تا با افرادی که می‌خواهید در پروژه‌هایی که بیشتر برای شما جذاب هستند، کار کنید. همانطور که شروع به رشد کسب و کار مستقل خود در Upwork می‌کنید، یاد خواهید گرفت که کاری را انتخاب کنید که برای مهارت‌ها و علایق شما مناسب‌تر است؛ همچنین یاد خواهید گرفت مشتریانی را که برای شما مناسب هستند، شناسایی کنید. شناسایی مشتریان مناسب یکی از راه‌های موفق شدن در Upwork است.
طراح محتوا و مشاور UX، Kelsey Notstad، رویکرد خود را در این زمینه به اشتراک می‌گذارد: «من به دنبال مشتریانی می‌گردم که قبل از هر چیز شغل‌هایی را پیشنهاد می‌کنند که متناسب با علایق من باشد. مشتریان مورد علاقه من کسانی هستند که به‌راحتی می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد و با من مانند یکی دیگر از اعضای تیمشان رفتار کرد و نه یک فریلنسر!
کوین کمپبل، توسعه‌دهنده وب، بودجه و درک مشتری از پروژه را نیز در نظر می‌گیرد. من مطمئن می‌شوم که بودجه آن‌ها با نرخ ساعتی من مطابقت دارد؛ همچنین به‌دنبال توضیح واضح در مورد شغل هستم.

 

موفق شدن در Upwork
Lisa Jeannet که یک فرد حرفه‌ای در زمینه تبلیغات حرفه‌ای است، می‌گوید: پرچم سبز من مشتریانی با انتظارات روشن و اهداف واقعی هستند.
فابیانا اچوریا، که در زمینه رسانه‌های اجتماعی حرفه‌ای است، قبل از درخواست برای شغل در Upwork، چند نکته کلیدی را ارزیابی می‌کند. او می‌گوید: من به زمان ارسال مشاغل و تعداد افرادی که درخواست داده‌اند، نگاه می‌کنم؛ اگر کار از قبل ۵۰ پیشنهاد داشته باشد، مزاحم نمی‌شوم.

پیشنهاد برای مطالعه: طریقه ساخت اکانت upwork و نکات مربوط به آن

۴- نرخ خود را به‌صورت استراتژیک تغییر دهید

تعیین هزینه مناسب برای انجام هر پروژه نیز بسیار اهمیت دارد و برای موفق شدن در Upwork باید به آن توجه شود. فهمیدن اینکه چقدر برای خدمات فریلنسری خود هزینه دریافت کنید، برای فریلنسر‌های جدید دشوار است. برخی از متخصصان توصیه می‌کنند برای شروع نرخ‌های خود را کاهش دهید! برای شروع، نرخی را انتخاب کنید و ببینید مشتریان بالقوه چگونه به این نرخ واکنش نشان می‌دهند، سپس می‌توانید آن را برای مطابقت با نیاز‌های خود بالا یا پایین ببرید.

 

موفقیت فریلنسر Upwork

کمپبل در این خصوص می‌گوید: کاهش نرخ دستمزد می‌تواند یک تصمیم استراتژیک باشد که به شما کمک می‌کند اولین مشتریان خود را در Upwork دریافت کنید. بزرگ‌ترین چالشی که هنگام پیوستن به Upwork با آن روبرو شدم، جذب مشتریان جدید بود. با کاهش قیمت خود به حدی بر این امر غلبه کردم که مردم با امتحان کردن من چیزی برای از دست دادن نداشتند. انجام این کار و ارائه کار با کیفیت بالا در همان زمان به من امکان داد تا بازخورد خوبی داشته باشم و ساعات کاری ارزشمندی ثبت کنم. با گذشت زمان، انجام این کار به من اجازه داد تا نرخ خود را افزایش دهم. برای موفق شدن در Upwork شما می‌توانید نرخ خود را کاهش داده و توضیح دهید که چرا این کار را انجام می‌دهید. دلیل کم کردن نرخ دستمزد خود را حتماً توضیح دهید، در غیر این صورت مشتریان بالقوه ممکن است فکر کنند شما خوب نیستید.
به مشتریان بالقوه اجازه دادم بدانند که باید از نرخ پایین موقت من استفاده کنند زیرا من بیش از ۱۰ سال تجربه داشتم و فقط برای ایجاد نمایه خود در Upwork نرخ خود را کاهش داده‌ام.
تصویرگر و طراح بصری Ana Cosovic از همین استراتژی استفاده کرد. به‌عنوان یک تازه‌کار، بزرگ‌ترین چالش من جلب اعتماد مشتری بود. برای غلبه بر این موضوع، نرخ خود را کاهش دادم و توسط یک مشتری فرانسوی فوق‌العاده خوب استخدام شدم. پس از پایان پروژه من، آن‌ها بازخورد خوبی به من دادند که برای دریافت پروژه‌های بعدی به من کمک کرد.

 

۵- صادق و شفاف باشید

 

Upwork

 

روابط تجاری موفق بر پایه اعتماد بنا شده‌اند؛ موفق شدن در Upwork نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای رونق کسب و کار فریلنسری باید از همان ابتدا روی ایجاد روابط قابل اعتماد با مشتریان کار کنید. هنگام درخواست شغل، در مورد آنچه می‌توانید و نمی‌توانید ارائه دهید صادق و شفاف باشید.
کوزوویچ خیلی زود متوجه شد که اعتمادسازی به‌عنوان فریلنسر یک عنصر کلیدی است. در قسمت قبلی، او از ایجاد اعتماد در پروفایل نوپا خود با کاهش نرخ دستمزد برای ایجاد بازخورد خوب صحبت کرد. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیز این است که صادق باشیم. خودتان را بیش از حد یا کمتر تخمین نزنید. اگر پروژه‌های مشابهی در گذشته انجام داده‌اید، آن را ذکر کنید و به آن‌ها بگویید چگونه مشکلشان را حل می‌کنید.
مینیچ باخ نیز با این عقیده موافق است، من با شفاف بودن کامل در مورد اینکه چه کسی هستم و چه کاری می‌توانم انجام دهم، برای مشتریانم اعتماد ایجاد کردم. فقط روی پیشنهاد‌های شغلی تمرکز کردم که میدانستم با مهارت‌ها و تجربیاتم مطابقت دارد.

 

۶- با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید!

 

موفق شدن در Upwork

 

مهارت‌های ارتباطی خوب برای موفقیت در زندگی و موفق شدن در Upwork ضروری است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ایجاد و حفظ اعتماد یک ضرورت برای روابط مشتری و فریلنسر است. ارتباط خوب نقشی حیاتی در این فرآیند اعتماد‌سازی ایفا می‌کند.
کوزوویچ می‌گوید: «نکته مهم برای من این بود که یاد بگیرم چگونه به‌درستی ارتباط برقرار کنم و چگونه به مشتری نشان دهم که من شخص مناسبی برای انجام پروژه آن‌ها هستم.
جاکوبسون معتقد است که ابراز علاقه واقعی شما به پروژه مشتری می‌تواند راه درازی داشته باشد. او می‌گوید: سؤال بپرسید تا پروژه را با جزئیات درک کنید؛ این مورد همچنین باعث ایجاد احساس اعتماد در سمت مشتری می‌شود و نشان می‌دهد که شما می‌خواهید قبل از شروع همه چیز را درک کنید و فقط نمی‌خواهید پروژه را برنده شوید و بعداً همه چیز را حل کنید.

 

۷- بالاتر و فراتر بروید!

بهترین و موفق‌ترین فریلنسر‌ها فقط در کاری که انجام می‌دهند خوب نیستند و برای مشتریان خود تلاش بیشتری می‌کنند. موفق شدن در Upwork نیز به همین شکل است؛ در روز‌های اولیه شما به‌عنوان یک فریلنسر، هر نمونه از بازخورد خوب احتمالاً تفاوت زیادی جهت موفق شدن در Upwork برای شما ایجاد می‌کند. Minnichbach و Jacobsson هر دو قویاً معتقدند که تمایل آن‌ها به تلاش بیشتر به آن‌ها کمک کرده است تا مشاغل فریلنسینگ موفقی را ایجاد کنند.
مینیچباخ می‌گوید: « در برخی مواقع من به این دلیل که مشتری چیزی را که برایش ساخته‌ام دوست نداشت، راه بیشتری را طی کردم. من این کار را به‌صورت رایگان انجام می‌دهم، فقط برای اینکه مطمئن شوم تجربه آن‌ها عالی بوده است. من واقعاً معتقدم که فراتر رفتن و ارائه تجربه مشتری عالی به مردم برای شما به عنوان یک فریلنسر باعث ایجاد تفاوت می‌شود. لازم نیست شما بهترین فریلنسر دنیا باشید، فقط کافی است به مشتریان خود یک تجربه عالی ارائه دهید.
جاکوبسون می‌گوید: «من با تجربه‌ای صفر در رشته‌ام شروع کردم. در ابتدا، تمرکز اصلی من ارائه پروژه‌های عالی و دریافت نظرات برتر بود. در اوایل من به قیمت پروژه اهمیت نمی‌دادم و روی حرکت سریع با چندین پروژه در کوتاه مدت تمرکز کردم تا در بلندمدت از آن سود ببرم. »

 

۸- نمونه کار خود را در معرض دید قرار دهید.

نمونه کار شما به‌عنوان یک فریلنسر حرفه‌ای مانند یک کتاب نمایش آنلاین از تمام کار‌هایی است که انجام داده‌اید. برای یک مشتری، این مدرک ملموسی است که شما واقعاً می‌توانید خدمات موردنظر آن‌ها را ارائه دهید. Echeverria توصیه می‌کند که حرفه‌ای‌ها حتماً یک نمونه‌کار قوی ارائه دهند. من نمی‌توانم به اندازه کافی روی این موضوع تأکید کنم، اما کار خود را به معرض نمایش بگذارید! کار‌های قبلی را نشان دهید، نمونه‌هایی از کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید و نمونه کار‌ها را بسازید تا مشتریان بتوانند کار‌های شما را ببینند. هنگام نوشتن پیشنهادات خود، همیشه مشکل و اینکه مهارت حل آن را دارید، برجسته کنید!
جاکوبسون نیز با این نظر موافق است. یک مطالعه موردی خوب برای خدماتی که ارائه می‌دهید، ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند دقیقاً ببینند که چگونه مهارت‌های شما می‌تواند به آن‌ها در دستیابی به اهدافشان کمک کند.

 

۹- از ویژگی‌های Upwork نهایت استفاده را ببرید.

راه‌اندازی نمایه Upwork شما فقط شروع کار است؛ برای اینکه واقعاً در این پلتفرم پیشرفت کنید، متخصصان مستقل باتجربه پیشنهاد می‌کنند از ابزار‌ها و ویژگی‌های مختلف Upwork حداکثر استفاده را ببرید. توصیه دو جانبه مینیچ باخ این است که:
ـ جستجو‌های شغلی سفارشی را در Upwork تنظیم کنید تا فید شما فقط پروژه‌هایی را به شما نشان دهد که با مجموعه مهارت و تجربه شما مطابقت دارند.
هرچه تعداد Connects بیشتری خریدم، هر هفته برای مشاغل بیشتری می‌توانستم پیشنهاد بدهم و در نهایت مشاغل بیشتری به من تعلق می‌گرفت.

 

۱۰- صبور باشید و به تلاش ادامه دهید

 

موفق شدن در Upwork

 

برای موفقیت در حرفه فریلنسری و موفق شدن در Upwork صبور باشید. موفق شدن به‌عنوان یک فریلنسر اغلب به آزمون و خطا نیاز دارد. سعی کنید و از امتحان کردن نترسید.
اگر چیزی برای شما کار نکرد، یک قدم به عقب بردارید، از اشتباهات خود درس بگیرید و ادامه دهید. چیزی به نام موفقیت یک شبه وجود ندارد و هر موفقیتی نیاز به صبر و تلاش دارد.
بسیاری از متخصصان توصیه‌های مشابهی را به اشتراک گذاشتند. آن‌ها می‌خواهند به شما یادآوری کنند که زمانی در جایی بوده‌اند که شما هستید. پروژه اول ممکن است گاهی اوقات دست نیافتنی به نظر برسد، اما تسلیم نشوید.
Thaddeus Pasierb می‌گوید: «من معتقدم که چالش‌برانگیزترین بخش شروع کار و موفق شدن در Upwork، رسیدن به اولین پروژه است. هنگامی که چند شغل و پروژه در رزومه خود داشته باشید، بقیه کار‌ها با کسب این شهرت آسان‌تر می‌شوند.
توصیه جف مینیچ باخ این است که هرگز از تحلیل رویکرد خود دست نکشید. اگر هرگز برای شغلی استخدام نمی‌شوید، توقف کنید و به این فکر کنید که چرا این‌طور است؟ یکی از مشکلات بزرگی که من با آن مواجه بودم این بود که خدمات طراحی گرافیک را بدون نمونه کار واقعی ارائه می‌کردم. من شروع به تغییر نمایه خود در Upwork کردم تا کار خود را به نمایش بگذارم و همچنین توضیحات نمایه خود را تغییر دادم تا بیشتر با مشتریان در پلتفرم صحبت کنم و فقط در مورد اینکه چه کسی هستم صحبت نکنم.
سخنان حکیمانه کلسی نوستاد این است: به راه خود و صحبت کردن ادامه دهید! وقتی تازه شروع به کار می‌کنید شریط ممکن است دلسردکننده باشد اما فرصت‌های واقعاً شگفت‌انگیزی وجود دارد. پروژه‌های رویایی شما مطمئناً در دسترس هستند، تا زمانی که خودتان را در آنجا قرار دهید، در مصاحبه‌های مختلف حاضر شوید و تجربه کسب کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی سایت upwork و آموزش کسب درامد ارزی

جمع‌بندی

اگرچه شروع به کار به زمان و کار سخت نیاز دارد، تبدیل شدن به یک فریلنسر و موفق شدن در Upwork هم دست‌یافتنی و هم ارزشمند است. موفقیت با مزایای بسیاری همراه است و فریلنسینگ فرصتی باورنکردنی برای کنترل روش کار شما ارائه می‌دهد.
تبدیل شدن به یک حرفه‌ای مستقل به شما این آزادی را می‌دهد که در هر زمان، هر کجا و با هر کسی که می‌خواهید، کار کنید؛ این تازه شروع کار است و در نهایت فریلنسینگ به شما این امکان را می‌دهد که کار خود را مطابق با زندگی خود تنظیم کنید نه زندگی را مطابق با کارتان. اگر علاقه‌مند به راه‌اندازی یا رشدکسب‌و‌کار فریلنسری خود هستید، در حساب فریلنسر Upwork ثبت‌نام کنید و به راه‌های موفق شدن در Upwork که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، عمل کنید.
بعد از دریافت پروژه در سایت Upwork، برای دریافت دستمزد خود باید از سیستم‌های انتقال وجه ارزی و بین‌المللی رایج استفاده کنید. همانطور که در جریان هستید متأسفانه این سیستم‌های پرداخت در ایران تحریم هستند و دسترسی به آن‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. اگر قصد ثبت‌نام و وریفای حساب پی پال یا سایر سیستم‌های پرداخت را دارید، می‌توانید از مشاوران سفیرپیمنت راهنمایی بگیرید.

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *