آشنایی با سایت ovh

دیتاسنتر OVH، سومین دیتاسنتر بزرگ جهان را بهتر بشناسید

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

دیتاسنتر OVH یکی از بزرگترین و بهترین دیتاسنترهایی است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. خدمات سایت OVH به قدری کیفیت دارد که نظر بسیاری از افراد را در کشورهای مختلف جلب نموده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی OVH به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات وب بپردازیم. همچنین در خصوص این موضوع که سایت ovh و پرداخت ovh به چه صورت است نیز نکاتی را بیان خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

دیتاسنتر ovh چیست؟

دیتاسنترها محل نگهداری و ذخیره‌سازی اطلاعات وب هستند. دیتاسنتر ovh نمونه‌ای از این منابع برای ذخیره اطلاعات است. به عبارتی این دیتاسنتر فرانسوی به عنوان یکی از بزرگترین دیتاسنترهای مطرح در جهان شناخته می‌شود. دیتاسنتر ovh در سال 1999 توسط شخصی به نام Oktave Klaba در شهر Roubaix تأسیس شد. در واقع این دیتاسنتر در سالی شروع به فعالیت حرفه‌ای خود کرد که مثل امروز افراد با اینترنت و دنیای وب آشنایی نداشتند.

بعد از سال‌ها فعالیت، OVH در سال 2012 به صورت کاملاَ رسمی میزبانی 150,000 سرور را در 15 کشور به عهده گرفت. در ادامه این دیتاسنتر در سال 2016 حدود 250 میلیون دلار را برای گسترش خود در سایر کشورها هزینه کرد تا توانست در سال 2018 به میزبانی 300,000 هزار سرور در 27 کشور با 27 مرکز داده دست پیدا کند. اکنون OVH توانسته به اولین دیتاسنتر مطرح اروپا و سومین دیتاسنتر بزرگ جهان تبدیل شود و در حال حاضر به بیش از یک میلیون مشتری خدمات خود را ارائه می‌دهد.

 

 

6 ویژگی برتر دیتاسنتر OVH

دیتاسنتر ovh دارای مزایا و ویزگی‌های زیادی برای کاربران است. در واقع سایت OVH مزایا و ویژگی‌هایی دارد که نظر افراد را به خود جلب می‌کند. در میان ویژگی‌هایی که می‌توان برای معرفی OVH بیان کرد، 6 مورد از آن‌ها مهمتر و اصلی‌تر هستند. به عبارتی این دیتاسنتر ویژگی‌های بسیار جالب و منحصر به فردی دارد که در ادامه 6 مورد از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 

امنیت فیزیکی بسیار بالا

تنها کارمندان شرکت ovh می‌توانند به موقعیت فیزیکی سرورها دسترسی داشته باشند و متخصصین به صورت تمام وقت، سلامت سرورها را بررسی می‌کنند. از طرفی دسترسی کارکنان به تجهیزات توسط نشان‌های ویژه‌ای کنترل می‌شود و سرورها در تمام ساعات توسط دوربین چک می‌گردند. همچنین محل نگهداری سرورها توسط سیستم تشخیص دود تجهیز شده‌ است. همه این موارد نشان می‌دهد که از لحاظ امنیت فیزیکی سایت ovh عملکرد خیلی خوبی دارد.

 

زیرساخت‌های همیشه در دسترس سایت OVH

برای یک دیتاسنتر دسترس‌پذیری سرورها معیار بسیار مهم و با ارزش است. سایت OVH با تدابیری که برای دسترس‌پذیری سرورها اندیشیده است، از لحاظ این معیار خیلی خوب عمل می‌کند. سیستم تغذیه دوگانه، ژنراتورهای مولد برق با تداوم 48 ساعته و شبکه‌ای با ظرفیت بسیار بالا از جمله اقداماتی است که این دیتاسنتر برای حفظ آپتایم و دسترس‌پذیری سرورها انجام می‌دهد.

معرفی سایت ovh

 

منطبق با استاندارد‌های بین‌المللی

اخذ گواهینامه‌ها و استانداردهای Iso 27001:2005 (استاندارد اجرا و ارئه زیرساخت اختصاصی)، ISO 27002 و ISO 27005 (استاندارد مدیریت ایمن و ارزیابی ریسک) و… نشان می‌دهد که سایت OVH منظبق با استانداردهای بین‌المللی است. از این نظر که کاربران زیادی در کشورهای مختلف مشتریان این دیتاسنتر هستند، مشخص خواهد بود که OVH استانداردهای بین‌المللی را دارد و به همین دلیل رضایت کاربران خود را نیز جلب نموده است.

 

سایت OVH نام نیک در حفظ محیط زیست

در دیتاسنتر OVH اتاق‌های سرور تهویه هوا ندارند و گرمای سرورها 70 درصد توسط سیستم سرمایشی آب گرفته می‌شود. پنل‌های خنک کننده هوا نیز مابقی گرما را تخلیه می‌کنند. هزینه‌های مصرف انرژی با این اقدامات نصف شدند که در مجموع این اقدامات برای محیط زیست مناسب هستند. با توجه به این اقدامات در معرفی OVH توجه به محیط زیست یک عامل مهم خواهد بود.

 

تحقیق، توسعه و نوآوری متداوم

معیار دیگری که برای معرفی سایت OVH می‌توان در نظر گرفت، رشد و توسعه این مجموعه است. از سال 2003 به بعد او وی اچ دیتاسینترهایش را خودش طراحی می‌کند. از طرفی تحقیقات گسترده برای نصب و راه‌اندازی دیتاسنترها به بهترین نحو انجام می‌دهد. همچنین تجهیزات پیشرفته، دائما بر روی دیتاسنترها نصب و تعویض می‌شوند. به عبارتی سایت OVH همواره در حال توسعه و رشد است.

 

پیشنهاد مطالعه: مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

 

انتخاب دقیق محل‌ها

Ovh محل دیتاسنترهایی که سرویس‌های یکسانی را ارائه می‌دهند به نحوی تعیین می‌کند که فاصله فیزیکی آنها از یکدیگر، کمتر از 200 کیلومتر باشد. این کار کمک می‌کند تا بتوانند با یکدیگر به راحتی ارتباط برقرار کنند. این نیز یکی دیگر از ویژگی های خوب این دیتاسنتر است که برای کاربران نیز از اهمیت بالایی برخودار است. در واقع سایت OVH برای انتخاب محل دیتاسنترهای خود بسیار حساس و دقیق عمل می‌کند که بازدهی بهتری نیز در ارائه خدمات دارد.

 

زیر مجموعه های اصلی دیتاسنتر سایت OVH

شرکت ovh با توجه به نیاز کاربران و همچنین به صرفه کردن خدمات خود، سرورهای خود را تقسیم کرده است. سرورهای اصلی OVH از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و شما برای استفاده از آنها باید هزینه بالایی را بپردازید. به همین علت ovh سرورهای خود را در زیر مجموعه‌های Kimsufi و Soyoustart تحت اختیار کاربران قرار می‌دهد. این کار نیز به جذب بیشتر مخاطب در سایت OVH کمک می‌کند.

 

  • So you start: سرورهای استفاده شده در این مجموعه، سرورهایی هستند که عمر مفید آنها تمام است اما از نظر فنی هنوز سالم‌ هستند و قابلیت استفاده را دارند. سرورها پس از نظارت سخت‌گیرانه و چند بار بازرسی با قیمتی مناسب آماده خدمات‌دهی هستند. این نوع سرورها برای فعالیت‌های نوپا و سایت‌های بازی آنلاین مناسب و مقرون به صرفه هستند.
  • Kimsufi : سرورهای استفاده شده در این زیرمجوعه، سرورهایی هستند که در دیتاسنتر ovh استفاده شده‌اند و نیاز به تعویض قطعات پیدا کرده‌اند. این سرورها پس از بازرسی‌های فنی توسط متخصصان، بار دیگر قابلیت و کارآیی‌شان توسط یک ربات هوشمند بررسی می‌شود. در نهایت آن‌ها با نام kimsufia به کاربران عرضه می‌گردند. سرورهای این مجموعه نیز عمدتاَ برای کسب و کارها و فروشگاه‌های نوپا مناسب خواهد بود.

 

خرید اکانت OVH
وریفای اکانت ovh با مدارک واقعی

 

روش‌های پرداختی در سایت ovh و خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

روش‌های پرداخت در دیتاسنترها تقریبا مشابه یکدیگر هستند و شما توانایی پرداخت از طریق راه‌های متنوعی را دارید؛ ولی به هر حال روش‌هایی مانند پی‌پال، حواله پول، استفاده از کارت‌های اعتباری و نقل و انتقالات بانکی رایج‌تر از بقیه روش‌های پرداختی هستند. سایت ovh نیز روش‌های پرداختی مختلفی دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها پرداخت فاکتور OVH را انجام دهید. این روش‌های عبارتند از:

  1. کارت های اعتباری و نقدی
  2. پی‌پال
  3. چک
  4. حواله پول
  5. حساب پیش پرداخت
  6. نقل و انتقالات بانکی

 

کاربران گرامی در صورتی که تمایل به خرید سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی OVH را دارید می‌توانید با مجموعه سفیرپیمنت  ارتباط بگیرید تا خریدتان به سادگی انجام شود. توضیحات لازم برای نحوه پرداخت فاکتور را در مقاله پرداخت فاکتور OVH مطالعه نمایید. همچنین چگونگی خرید از این دیتاسنتر را در مقاله زیر ارائه کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه آن به راحتی کار خرید از این سایت و دیتاسنتر OVH را انجام دهید.

 

 

به طور کلی سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی، هرگونه پرداخت در سایت‌های خارجی را برای شما انجام می‌دهد. همچنین در صورت داشتن درآمد ارزی، می‌توانید نقد کردن درآمد دلاری خود را نیز به تیم ما بسپارید. در رابطه با دیتاسنترهای مشهور دنیا نیز سفیرپیمنت حساب کاربری همه این دیتاسنترها را به صورت کاملا وریفای شده ارائه می‌دهد. شما می‌توانید خرید اکانت OVH و یا سایر دیتاسنترها را در سفیرپیمنت انجام دهید. لینک خرید این محصولات را در پایین صفحه قرار داده‌ایم.

 

جمع‌بندی

انتخاب دیتاسنتر برای کسب و کارهای آنلاین بسیار اهمیت دارد و به نحوی می‌تواند بازدهی وب‌سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این میان دیتاسنتر ovh نمونه‌ای از دیتاسنترهای قدرتمند است که ما در این مقاله درباره آن و مزیت‌هایی که دارد توضیحاتی را بیان کردیم. با توجه به توضیحاتی که برای سایت OVH دادیم، می‌توانید از این دیتاسنتر با اطمینان خاطر سرویس‌های میزبانی خود را تهیه کنید. همچنین در معرفی OVH توجه به محیط زیست را نیز گفتیم که از ویژگی‌های مهم این مجموعه فرانسوی است.

در صورتی که قبلا از خدمات دیتاسنتر سایت OVH استفاده کرده‌اید، تجربه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید سوالات خود در رابطه با پرداخت هزینه هاست و سرور در دیتاسنترهای خارجی را از پشتیبانی سفیرپیمنت و یا بخش نظرات همین صفحه بپرسید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما در این رابطه هستند. همراه شما برای انجام هرگونه خدمات و پرداخت‌های ارزی هستیم.

 

خرید اکانت هتزنر hetzner
خرید اکانت hetzner هتزنر

 

خرید اکانت Vultr ولتر
افتتاح حساب والتر Vultr

 

خرید اکانت لینود linode
خرید اکانت linode لینود

 

خرید دیجیتال اوشن digitalocean
خرید اکانت digitalocean دیجیتال اوشن

سوالات متداول؛ سایت ovh

بله حتما باید حساب وریفای شده باشه تا بتونید از خدمات سایت ovh استفاده کنید.
بله خدمات پرداخت هزینه‌ها برای همه ارائه میشه.
خیر شما میتونید پرداخت هزینه‌هاتون رو به ما بسپارید و اجباری به داشتن پی پال نیست.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
Sogand کاربر سایت ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

ممنونم از مقاله خوبتون در مورد بزرگترین دیتاسنتر جهان