معرفی و مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

معرفی و مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  17 دقیقه

دیتاسنتر و طرح این مسئله که بهترین دیتاسنتر از جوانب مختلف کدام است، امروزه گریبان‌گیر تمام افرادی است که قصد فعالیت در دنیای وب را دارند. گسترش کارایی روزافزون اینترنت در کسب‌وکارها و مسئله در دسترس ‌بودن همیشه داده‌ها در سال‌های اخیر، باعث به وجود آمدن مکان‌هایی به نام دیتاسنتر شده است. در این مقاله قصد داریم تمام سؤالاتی که در این زمینه مطرح است را با هم برطرف نماییم. در ادامه معرفی و مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان را مطالعه خواهید کرد.

 

دیتاسنتر چیست؟

دیتاسنتر یک مکان فیزیکی است که خدمات و زیرساخت‌های اصلی فناوری اطلاعات مورد استفاده برای سیستم‌های کامپیوتری خانگی و اجزای مرتبط مثل سیستم‌های مخابرات را در خود جای‌داده است. به بیان ساده‌تر، در دیتاسنتر تعداد زیادی رایانه قرار گرفته که هرکدام محل نگه‌داری اطلاعات موجود در دنیای اینترنت و وب است. از آنجا که در دسترس بودن همیشگی داده‌ها برای تداوم کسب‌وکار حیاتی هستند، دیتاسنترها مواردی همچون زیرساخت‌های منبع تغذیه، اتصالات تجهیزات ارتباط داده، کنترل‌های محیطی (به عنوان مثال، تهویه مطبوع، اطفاء حریق) و دستگاه‌های امنیتی مختلف را برای به وجود نیامدن مشکل در تداوم سرویس‌دهی فراهم می‌آورند.

 

بیشنر بخوانید: معرفی دیتا سنتر novogara و روش‌های خرید از آن

 

دیتاسنتر چه تأثیری در حفاظت اطلاعات دارد؟

ایجاد بستر امنیتی مناسب در مراکز داده بسیار مهم است؛ زیرا این مراکز، داده‌های مهم و حیاتی سازمان‌ها را در خود جای می‌دهند. هرگونه نقص در بستر امنیتی، امکان حمله سایبری را به وجود می‌آورد که علاوه بر تهدید اطلاعات، می‌تواند میلیون‌ها تومان ضرر به مرکز داده وارد نماید. بهترین دیتاسنترها برای حفاظت هر چه بهتر از اطلاعات و جلوگیری از صدمات احتمالی، به‌روزترین امکانات موجود برای برقراری امنیت را به کار می‌گیرند. با توجه به این امر می‌توان گفت از اطلاعات شما در دیتاسنتر به خوبی مراقبت خواهد شد.

 

پشتیبانی در دیتاسنترها

مسئله پشتیبانی در دیتاسنترها یکی دیگر از مواردی است که اهمیت آن‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. این مراکز از تجهیزات مختلف و افراد متخصص کمک می‌گیرند تا به خوبی بتوانند پشتیبانی از سرورها را انجام دهند. این پشتیبانی کمک می‌کند سرورها تا جایی که امکان دارد در دسترس باشند. اصطلاحا پشتیبانی دیتاسنترها کمک می‌کند تا آپتایم بالایی را تجربه کنید. پشتیبانی مراکز داده به دو شکل مختلف انجام می‌شود:

  1. زیرساخت: مراکز داده مکانی حیاتی هستند که با یک پشتیبانی قوی و قابل‌اعتماد متشکل از زیرسیستم‌های برق، منابع تغذیه بدون وقفه (UPS)، ژنراتورهای پشتیبان، تجهیزات تهویه و خنک‌کننده، سیستم‌های اطفاء حریق و سیستم‌های امنیتی از آن‌ها محافظت می‌کنند. با توجه به این توضیحات پشتیبانی امنیتی خوبی را در دیتاسنترها خواهید داشت.
  2. اکتیو: در این قسمت تمام دیتاسنترها ملزم به ترمیم و نگهداری سوئیچ‌ها، روترها و سرورها هستند، به شکلی که هر جزء بتواند بدون ایجاد اختلال برای انجام این فرایند جدا شود.

مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان و معرفی آن‌ها

 

سیستم برق‌رسانی و تهویه هوا در دیتاسنترها

با توجه به اینکه همه چیز در مرکز داده باید همیشه بدون مشکل اجرا شود، مدیران تأسیسات باید اطمینان یابند که تجهیزات حیاتی دارای یک منبع برق قوی و بدون وقفه به صورت ثابت هستند؛ به همین منظور، اکثر مراکز داده برای حصول تداوم در خدمات‌رسانی و به حداقل رساندن قطعی برق تا حد ممکن، یک منبع تغذیه پشتیبان در محل یا نزدیک خود دارند. اغلب اوقات، منبع تغذیه پشتیبان را از نوع ژنراتور سوختی تأمین می‌کنند که خود با بنزین یا گازوئیل کار کند. این کار اطمینان بیشتری به پشتیبانی تغذیه برق می‌دهد.

از طرفی دیتاسنترها برای از بین بردن گرمای تولیدی توسط سرورها و سایر منابع گرمائی به سیستم‌های تهویه مناسب نیاز دارند. این سیستم‌ها باید ایمن و در طول شبانه‌روز در دسترس باشند تا بتوانند از بروز هرگونه خطر احتمالی جلوگیری کنند. لازم به ذکر است که تمام اجزاء سیستم‌های تهویه در دیتاسنتر به هم مرتبط هستند و با توجه به موارد بالا نباید اجازه داد هیچ یک از آن‌ها نقص فنی پیدا کنند. در بهترین دیتاسنترهای جهان تهویه مناسب از جمله دما، رطوبت و تمیزی هوا باید با مشخصاتی که سازنده تجهیزات ارائه می‌کند، مطابقت داشته باشد.

 

دیوار آتش در مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

دیوار آتش مرکز داده، نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که ترافیک ورودی و خروجی از شبکه آن را برای فیلترکردن تهدیدات خارجی نظارت می‌کند. امروزه دیتاسنترها محل نگهداری مهم‌ترین سرورهای اینترنتی، فضاهای ابری و… بوده که به شدت آسیب‌پذیر هستند. بخش فناوری اطلاعات یک دیتاسنتر به خوبی می‌داند که ایمن کردن مجموعه از تهدیدات مخرب و عدم دسترسی غیرمجاز، برای ادامه کار آن ضروری است؛ به همین دلیل دیوارهای آتش در تمام مراکز داده جهان موجود و همواره در حال به‌روزرسانی هستند.

 

دیتاسنترهای ایرانی

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین دیتاسنترهای جهان برویم تا بتوانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، چند نمونه از دیتاسنترهای ایرانی را نیز معرفی می‌کنیم. در صورتی که به سرورهایی با آیپی ایران نیازمندید، می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید. در واقع به تناسب کسب و کار بعضا هستند افرادی که ترجیح می‌دهند اطلاعات یا میزبانی وب‌سایت خود را روی سرورهای داخل ایران قرار دهند. بزرگترین دیتاسنترهای ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

افرانت

از پیشروترین دیتاسنترهای تهران که در سال ۱۳۷۷ توسط دکتر فریدون قاسم‌زاده، یکی از برجسته‌ترین فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف تأسیس گردید. این دیتاسنتر پس از آن موفق به اخذ گواهینامه ISO 9001 و اخذ ISP از PTT (وزارت پست، تلگراف و تلفن) شده است. در حال حاضر افرانت به عنوان یکی از بزرگترین دیتاسنترهای ایران فعالیت گسترده‌ای دارد. همچنین از سال 1390 این دیتاسنتر به منظور جذب سرمایه برای گسترش و توسعه خود در فرابورس حضور دارد.

 

پارس آنلاین

از اولین دیتاسنترهای خصوصی در خاورمیانه که در سال ۱۳۷۸ شروع به کار نمود. این مجموعه خدمات کالوکیشن، سرورهای اختصاصی و مدیریت شده، IaaS، فضای ابری و خدمات میزبانی مشترک را ارائه می‌کند و می‌توان آن را جزو بهترین دیتاسنترهای ایرانی دانست. پارس آنلاین در حال حاضر به عنوان بزرگترین مجموعه بخش خصوصی است که در ارائه خدمات حوزه اینترنت فعالیت می‌کند.

 

آسیاتک

پرظرفیت‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز داده ایران که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد. از مهم‌ترین اقدامات این دیتاسنتر، انتقال سرورهای ایرانی خارج کشور به داخل ایران بود. این سازمان خدمات حوزه میزبانی و سرور اختصاصی را در کشور با امکان انتخاب لوکیشن ارائه می‌دهد. با اینکه آسیاتک فعالیت خود را دیرتر از دو مورد قبلی شروع کرد اما به سرعت توانست در ایران جایگاه خوبی پیدا کند.

 

آسیاتک یک دیتاسنتر ایرانی در مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

 

تبیان

سالن اصلی این دیتاسنتر ۷۲ رک سرور دارد. طبق گفته تبیان امنیت اطلاعات در این دیتاسنتر بسیار بالا است. این کمپانی با قراردادن دیوارهای آتش سخت‌افزاری پیشرفته در قسمت سرورها از حملات سایبری جلوگیری می‌کند و می‌توان آن را از برترین دیتاسنترهای ایران در این زمینه دانست. به عبارتی از لحاظ امنیتی دیتاسنتر تبیان عملکرد بهتری نسبت به دیگر رقبای خود دارد.

 

مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان – خارجی

در دنیای امروز دیتاسنترهای زیادی وجود دارند اما برخی از آن‌ها به نسبت دیگر رقبای خود برجسته‌تر هستند. به عبارتی برخی از دیتاسنترها هستند که مخاطبانی از کشورهای مختلف دارند و به نسبت دیگر رقبا کیفیت بهتری را ارائه می‌دهند. ما با هدف معرفی و مقایسه بهترین دیتاسنترهای خارجی چند نمونه از آن‌ها را در ادامه معرفی کرده‌ایم. با مطالعه توضیحات هر یک می‌توانید نسبت به تهیه سرویس از آن‌ها مطمئن شوید.

هتزنر (Hetzner) در مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

یکی از برترین دیتاسنترهای جهان که در سال ۱۹۹۷ میلادی در آلمان شروع به کار کرد. این شرکت سرویس‌های مختلفی از جمله سرورهای مجازی و اختصاصی، هاست اشتراکی و اختصاصی، دامنه، گواهی SSL و… را ارائه می‌دهد. بسیاری از افراد هتزنر را به عنوان بهترین دیتاسنتر از لحاظ قیمت در ارائه خدمات، می‌شناسند. سفیرپیمنت خدمات افتتاح حساب و خرید از این سایت را برای شما فراهم می‌کند.

خرید اکانت هتزنر hetzner
خرید اکانت هتزنر

 

دیجیتال اوشن (DigitalOcean)

زیرساخت‌های اصلی این مجموعه در ایالات متحده قرار دارد اما با داشتن مراکز متعدد در کشورهای مختلف، به ارائه خدمات در سراسر جهان می‌پردازد. از مزایای دیجیتال اوشن قیمت‌گذاری قابل تنظیم است که شما با توجه به نیاز می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. از طرفی با زمان بارگذاری صفحه ۲۶۸ میلی‌ثانیه، بهترین سرور جهان از نظر سرعت را به شما می‌دهد. همین حالا می‌توانید به کمک سفیرپیمنت یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید.

خرید دیجیتال اوشن digitalocean
خرید اکانت دیجیتال اوشن digitalocean

 

Linode

دیتاسنتر لینود یکی از بزرگترین ارائه دهندگان هاست ابری در جهان است. تمامی ماشین‌های مجازی این شرکت مبتنی بر لینوکس هستند و طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها را پشتیبانی می‌کنند. نکته مهم در مورد لینود این است که به دلیل کارایی بالا و تیم تخصصی آن برای انجام کارهای روتین مناسب نیست. به عبارتی اگر نیازمند یک سرویس برای میزبانی کارهای حرفه‌ای خود هستید، لینود گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. برای داشتن حساب کاربری در لینود و یا خرید از این سایت، سفیرپیمنت خدمات مورد نیاز شما را ارائه خواهد کرد.

خرید اکانت لینود linode
خرید اکانت لینود linode

 

مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان – او وی اچ (OVH)

سومین وب هاستینگ جهان و برترین دیتاسنتر در اروپا، OVH فرانسه است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرده است. این دیتاسنتر با دارا بودن تمامی استانداردهای بین‌المللی و استفاده از به‌روزترین سخت‌افزارها تلاش کرده به‌عنوان بهترین دیتاسنتر جهان از نظر امنیت معرفی شود. چنانچه به دنبال یک سرویس میزبانی با امنیت و کیفیت بالا هستید، OVH انتخاب مطمئنی خواهد بود. جهت احراز هویت حساب OVH و یا خرید اکانتی که هویت آن مورد تایید باشد، می‌توانید همین حالا اقدام کنید.

خرید اکانت OVH
وریفای اکانت ovh با مدارک واقعی

 

رد استیشن (Redstation)

ورود این مجموعه به دنیای صنعت در سال ۱۹۹۸ اتفاق افتاد و تاکنون قادر بوده در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا، هزاران سرور را مدیریت کند. این سازمان به صورت اختصاصی از سرورهایی استفاده می‌کند که شرکت دل آن‌ها را بسازد. این مجموعه متعلق به بریتانیا است و سرویس‌های باکیفیتی را ارائه می‌کند. در حال حاضر رد استیشن یکی از بهترین دیتاسنترهای جهان است که می‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید.

 

ایکسل هاست (XLHost)

دارای دو دیتاسنتر مجزا است که از سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز و به بیش از ۱۳۰ کشور ارائه خدمات کرده است. با مقایسه دیتاسنترها متوجه می‌شوید که این دیتاسنتر محبوبیت بالایی ندارد. به عبارتی علی‌رغم اینکه XLHost یکی از بزرگترین دیتاسنترهای جهان است اما نمی‌توانید آن را به عنوان یکی از بهترین دیتاسنترهای جهان بدانید. در واقع به نسبت دیگر رقبا خیلی خدمات قابل توجه و مطلوبی را ندارد.

 

ولتر (Vultr)

از سال ۲۰۱۴ در نیوجرسی فعالیت خود را با تمرکز بر ایجاد گزینه‌های انعطاف‌پذیر در سطح قیمت پایین آغاز نمود و با این ویژگی به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کارآفرینان فردی و مشاغل کوچک تبدیل شد. این سازمان سعی کرده است بهترین دیتاسنتر برای راه‌اندازی سرور ابری سریع SSD باشد. ولتر این امکان را به شما می‌دهد که سرور انتخابی خود را در بین ۱۴ کشور انتخاب کرده و در آن به فعالیت بپردازید. جهت خرید اکانت، شارژ حساب و پرداخت فاکتورهای این مجموعه، سفیرپیمنت در کنار شما خواهد بود.

خرید اکانت Vultr ولتر
خرید اکانت ولتر Vultr

 

لیزوب (Leaseweb)

ساختمان اصلی با بیش از ۹۰۰۰ مترمربع مساحت در شهر آمستردام هلند مشغول فعالیت است. این دیتاسنتر در اکثر کشورها از جمله آمریکا، آلمان، سنگاپور، استرالیا و… نیز خدمات‌رسانی می‌کند و از این نظر شما هیچ محدودیتی در انتخاب لوکیشن نخواهید داشت. همین مسئله تنوع در انتخاب لوکیشن یکی از مزیت‌های این دیتاسنتر است. خدمات لیزوب کیفیت مطولب دارند و به همین دلیل یکی از بهترین دیتاسنترهای جهان است.

 

بررسی آمازون (AWS) در مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

دارای ۱۱۶ مرکز در سراسر جهان است که دفتر مرکزی آن در شهر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن آمریکا قرار دارد. این دیتاسنتر توسط شرکت آمازون که خود بهترین سرور جهان را دارد به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کند. همچنین لیست عظیمی از خدمات اصلی همچون تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها، یکپارچه‌سازی برنامه‌ها، بلاک‌چین، ابزارهای توسعه‌دهنده و … را ارائه می‌دهد. از نظر خدماتی که ذکر کردیم، آمازون بهترین دیتاسنتر جهان خواهد بود. خدمات پرداخت در آن را نیز می‌توانید از سفیرپیمنت دریافت کنید.

 

سافت لایر(SoftLayer)

زیرمجموعه‌ای از شرکت IBM که در سال ۲۰۰۵ با هدف سفارشی‌سازی سرور و تنوع ارائه در آن قدم در این حوزه نهاد. SoftLayer این امکان را به شما می‌دهد که با شخصی‌سازی لایه‌های امنیتی و حفاظتی که ارائه می‌دهد، زیرساخت‌های خود را ایمن کنید. این سازمان در سال ۲۰۱۸ نام خود را از SoftLayer به IBM Cloud تغییر داد و در حال حاضر با این نام فعالیت می‌کند.

 

آژور (Azure) در مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

دومین پلتفرم بزرگ مبتنی بر کلود و از زیرمجموعه‌های شرکت مایکروسافت است. این دیتاسنتر زیرساخت‌های ابری را ارائه می‌دهد و مراکز زیادی در کشورهای گوناگون دارد. اگر به دنبال مجموعه‌ای هستید که خدمات ابری ارائه کند و متناسب با سرویس‌های مایکروسافت باشد، می‌توانید آژور را انتخاب نمایید. کیفیت خدمات این مجموعه نیز نسبتا مطلوب است و طرفداران خاص خود را دارد.

 

تلکام (Telecom) از بهترین دیتاسنترهای جهان در چین

بهترین دیتاسنتر چین که در سال ۲۰۰۲ تأسیس و ساختمان اصلی آن در پکن قرار دارد. این شرکت دارای ۴۵۶ مرکز است، در حالی که امکان استفاده از خدمات آن فقط برای ۱۰ کشور وجود دارد. به عبارت دیگر این دیتاسنتر یکی از بهترین دیتاسنترهای جهان است اما امکان استفاده از خدمات آن برای همه وجود ندارد. تلکام تنها خدماتش را به ده کشور ارائه می‌دهد.

 

مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان – سیتادل (Citadel)

با مساحتی بالغ بر ۷۲۰ هزار مترمربع در نوادا واقع در ایالات متحده قرار دارد. این سازمان قصد دارد ۶۵۰ مگاوات انرژی مصرفی خود را به‌صورت کامل از منابع انرژی تجدیدپذیر فراهم کند و با این کار بهترین دیتاسنتر جهان از نظر زیست‌محیطی خواهد بود. در واقع سیتادل تلاش می‌کند تا با تامین انرژی خود از روشی نوین، کمتر به محیط زیست آسیب بزند.

 

هاربین (Harbin)

بزرگ‌ترین سازه در شهر یخی هاربین که با مساحتی بالغ بر ۷۱۰ هزار مترمربع، ۱۵۰ مگاوات برق مصرف می‌کند. از نکات منفی این دیتاسنتر می‌توان به استفاده از منابع تجدیدناپذیر برای تأمین انرژی اشاره کرد. به عبارت دیگر برعکس سیتادل که در تلاش برای تامین انرژی از منابع تجدیدپذیر است، هاربین تمام برق مصرفی خود را از منابع تجدید ناپذیر تامین می‌کند. این مسئله یکی از ایراد بزرگ برای این دیتاسنتر است.

 

دیگر دیتاسنترهای مشهور دنیا

تا اینجا تعدادی از بهترین دیتاسنترهای جهان را معرفی کردیم. شما با مطالعه توضیحات مختصری که در رابطه با هر کدام ارايه کردیم می‌توانید متوجه شوید که خدمات کدام یک از آن‌ها بیشتر مناسب شما خواهد بود. در ادامه تعدادی دیگر از این مراکز را خدمت شما معرفی می‌کنیم که در نوع خود به عنوان یک مرکز بزرگ و مشهور فعالیت می‌کنند. چند نمونه دیگر از بهترین دیتاسنترهای جهان عبارتند از:

  • کولوس (Kolos): بهترین دیتاسنتر اروپا از لحاظ وسعت که در یک روستای کوچک در نروژ مشغول به فعالیت است. کولوس انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر و با استفاده از زیرساخت‌های برق‌آبی نروژ تأمین می‌کند.
  • رنج (Range): با فضایی به گستردگی ۱۱۰ زمین فوتبال در شهر لانگ‌فنگ چین از بزرگ‌ترین دیتاسنترهای جهان شناخته می‌شود. این مجموعه هدف خود را تأمین نیازهای روبه‌رشد فناوری چین بیان کرده است.
  • سوئیچ سوپرنپ (Switch Supernap): یک شرکت مستقل در لاس‌وگاس واقع در ایالات متحده آمریکا است که خدمات کولوکیشن، فضای ابری و مخابراتی را ارائه می‌دهد.
  • دوپونت فابروس (Doupont Fabros): شامل هفت ساختمان مجزا که در فضایی با وسعت ۲۰۰ هزار مترمربع در آلمان خدمات‌رسانی می‌کند. این دیتاسنتر در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ سرور را پشتیبانی می‌کند.
  • لیک ساید (Lakeside): این مرکز که در آمریکا قرار دارد، ادعا می‌کند که با سیستم‌های پیشرفته با ۵۳ ژنراتور پشتیبان، هر نوع قطعی برق را برای کاربران خود به حداقل می‌رساند.
  • تولیپ (Tulip): از بزرگ‌ترین و بهترین دیتاسنترهای جهان که در هند فعالیت دارد. طبق اعلام Computer World UK با حداکثر بار ۲۰۸ مگاوات، قابلیت پشتیبانی از ۱۰ هزار و ۵۰۰ سرور را خواهد داشت.

 

خدمات سفیرپیمنت؛ بهترین دیتاسنترهای جهان

با توجه به معرفی و مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان، مشخص است که بسیاری از خدمات مورد نیاز شما را دیتاسنترهای خارجی ارائه می‌کنند.برای استفاده از خدمات این مجموعه به دلیل تحریم‌ها چالش‌های زیادی وجود دارد. اصلی‌ترین چالش پرداخت هزینه خدمات‌رسانی است که برای کاربران ایرانی امکان پرداخت هزینه خرید هاست و سرور از سایت های خارجی وجود ندارد. در واقع این پرداخت‌ها همگی به صورت ارزی باید انجام شوند که کاربران ایرانی دسترسی به سرویس‌های بین‌المللی ندارند.

سفیر پیمنت علاوه بر ارائه اکانت‌های وریفای شده دیتاسنترهای هتزنر، ولتر، لینود، OVH و دیجیتال اوشن یا وریفای کردن حساب‌های کاربری شما در آن‌ها، پرداخت هزینه خربد از سایت های خارجی از جمله پرداخت در همه دیتاسنترها را نیز برای شما انجام می‌دهد. شما می‌توانید جهت انجام هرگونه تراکنش ارزی برای شارژ حساب و پرداخت فاکتورهای آن‌ها درخواست خود را از طریق پنل کاربران سفیرپیمنت برای ما ارسال نمایید. در نظر داشته باشید که برای نقد کردن درآمد ارزی خود نیز می‌توانید روی کمک تیم ما حساب کنید. پاسخگوی سوالات‌تان درباره پرداخت‌های ارزی در بخش نظرات یا پشتیبانی هستیم.

 

سوالات متداول؛ مقایسه بهترین دیتاسنترهای جهان

پارس آنلاین، آسیاتک، افرانت و تبیان.
پشتیبانی، قیمت، امنیت، آپتایم، کیفیت و...
بله شما باید از طریق یکی از سرویس‌های بین‌المللی مانند پی پال پرداخت‌های خود را انجام دهید. البته تیم ما نیز می‌تواند همه پرداخت‌ها را برای شما انجام دهد و با اینکار نیازی به حساب ارزی نخواهید داشت.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
محمدحسین کاربر سایت ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

ممنون از این مقاله مفیدتون، خداقوت