راهنمای ثبت نام در wes

صفر تا صد ثبت نام WES + تکمیل فرم WES

آخرین بروز رسانی:  ۲۹ مهر, ۱۴۰۲
8 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

آزمون کانادایی WES برای افرادی است که قصد مهاجرت و فعالیت در کانادا را دارند. اگر قصد ادامه تحصیل و یا فعالیت شغلی در کانادا را داشته و خارج از کانادا و یا آمریکا مهارت کسب کرده باشید، لازم است تا مدارک و مهارت‌های خود را اعتبارسنجی نمایید. با شرکت در این آزمون به نوعی شما توانایی و مهارت‌هایی که ادعا کرده‌اید را به اثبات می‌رسانید. در فرایند ثبت نام در WES لازم است که شما یک فرمی را پر نموده و ارسال کنید. نمونه فرم پر شده WES را جهت آشنایی با نحوه پر کردن آن در ادامه مشاهده می‌نمایید.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

آزمون WES چیست؟

کار معادل‌سازی مدرک شما با مدرکی که در کانادا معتبر باشد را این آزمون انجام می‌دهد. در واقع مدارکی که شما در خارج از کانادا و آمریکا کسب کرده‌اید، با شرکت در آزمون WES اعتبارسنجی و به نوعی معادل‌سازی خواهد شد. اگر قصد مهاجرت به قصد تحصیل و یا کار را در کانادا دارید، باید در این آزمون شرکت کرده تا بتوانید مدارک خود را در کانادا معتبر کنید.

 

نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی

ارزشیابی مدارک تحصیلی در موسسه WES و برای دو گروه انجام می‌شود. گروه اول تحت عنوان ارزشیابی مدارک است که برای متقاضیان کار و اقامت انجام می‌گیرد. این نوع ارزشیابی برای ارگان‌های دولتی و مرتبط با مهاجرت ارسال می‌شود. نوع دیگر ارزشیابی با عنوان ارزشیابی واحد انجام می‌گیرد. این نوع مختص افرادی است که برای ادامه تحصیل قصد رفتن به کانادا را دارند.

 

مراحل ارسال مدارک تحصیلی به موسسه  WES

جهت ارسال مدارک تحصیلی خود به WES لازم است تا مراحل زیرا طی کنید:

 

1) ثبت‌نام در wes

1) ابتدا باید ثبت نام در WES را انجام و Reference Number اختصاصی خود را دریافت نمایید.

 

راهنمای ثبت نام درWes

جهت انجام امور ارزیابی مدارک و کسب اجازه برای ثبت نام در آزمون wes، لازم است شما در ابتدا داخل سایت wes ثبت نام نموده و اطلاعات خود را تکمیل نمایید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

 

ورود به سایت wes

ابتدا از طریق اینجا وارد سایت wes شوید. روی گزینه get started کلیک نمایید.

 

وارد سایت شوید و شروع را بزنید

 

سپس روی Apply now کلیک نمایید.

 

گزینه Apply now را بزنید

 

در این مرحله شما باید مشخص نمایید که این ارزشیابی مدارک را برای کشور کانادا می‌خواهید و یا قصد دارید آن را به آمریکا ارائه کنید. گزینه کانادا را انتخاب نمایید.

 

مشخص کنید ارزشیابی برای چه کشوری است

 

انتخاب اپلیکیشن مناسب

در این قسمت بین دو گزینه پیش رو، انتخاب مناسب، گزینه «ECA Application for IRCC» است.

 

گزینه مناسب را انتخاب کنید

 

تکمیل اطلاعات

فرمی در مقابل شما قرار می‌گیرد که باید به دقت پر کنید. نکته مهم در این قسمت وجود فیلدی برای نام میانی است که ایرانیان ندارند و باید خالی باشد. اصلا حرف یا کاراکتری در این خانه وارد نکنید. ضمنا نام و نام خانوادگی را با spell درست ترجمه شده نام خود به انگلیسی بنویسید که مشکلی پیش نیاید.

پس از مشخص کردن تاریخ تولد خود در پاسخ به سوال « آیا شماره ارجاعی از مؤسسه WES دارید؟» گزینه «No» را انتخاب کنید. در ادامه آدرس ایمیل را وارد کرده و یک رمز عبور معتبر برای خود تعیین نمایید. اگر که رمز عبور شما دارای حداقل یک حرف بزرگ و یک کاراکتر باشد، معتبر شناخته خواهد شد.

 

اطلاعات درخواستی را وارد کنید

 

در ادامه همان صفحه لازم است تا اطلاعات پستی شما تکمیل شود. توجه کنید که مدرک شما به آن آدرس ارسال می‌شود، پس در وارد کردن این اطلاعات، نهایت دقت را داشته باشید. وارد کردن آدرس باید طبق عرف بین‌المللی و از آخر به اول باشد؛ یعنی ابتدا پلاک، واحد و بعد کوچه، خیابان و… . حتما از گوگل‌مپ برای تعیین آدرس خود نیز استفاده نمایید. در نهایت باید در قسمت city شهر و در قسمت State/Region نام استان را وارد نمایید. کد پستی خود را نیز در قسمتPostal Code وارد کنید.

 

تکمیل پروسه

 

وارد کردن مدارک

در این صفحه باید مدارکی که می‌خواهید در wes ارزیابی شود را وارد نمایید. پیشنهاد می‌شود که اگر مدارک شما مربوط به دوره دانشگاهی است، مدارک مقاطع قبلی را نیز در این قسمت وارد کنید. برای این کار لازم است که برای هر کدام فرم جداگانه ایجاد کنید. اگر مدارک خود را در کانادا گرفته‌اید، در توضیحات کنار مدرک ذکر کنید. ضمنا هر کسی باید مدارکش را جداگانه وارد کند و امکان بارگذاری مدرک همسر، پارتنر و… به صورت یکجا وجود ندارد.

 

وارد کردن مدارک

و

وارد کردن مدارک درخواستی

 

پس از آنکه تمام مدارک خود را وارد کردید، روی گزینه Next کلیک کرده تا به قسمت بعدی بروید.

 

مرور آدرس و تعیین آدرس جدید

در مرحله بعدی علاوه بر اینکه می‌توانید آدرسی را که ابتدا وارد کرده‌اید، مجددا بررسی کنید، می‌توانید درخواست خود را برای ارسال یک نسخه از مدرک به محل و شخص خاص دیگری در کانادا ثبت کنید. برای انجام این کار، روی گزینه Add Recipients بزنید. در تصویر آدرس پیش‌فرضی از امور مهاجرتی استان نوا اسکوشیا درج شده است.

 

 

 

نمایش توضیحات کلی از گواهی wes و میزان مبلغ قابل پرداخت

در این صفحه توضیحات کلی از گواهی مربوطه و هزینه آن را مشاهده می‌نمایید.

 

 

مشاهده داکیومنت

در این قسمت توضیحات کاملی برای اینکه چه مواردی نیاز دارید، ارائه شده است.

 

 

نحوه ارسال مدارک لازم

اغلب افراد برای این قسمت، ارسال به صورت مستقیم توسط خودشان را انتخاب می‌کنند. در این صورت باید پاکت نامه حاوی مدارک به آدرس ارائه شده ارسال شود و خود پاکت نیز باید شرایطی را داشته باشد. این شرایط در تصویر مشخص است.

 

راهنمای ثبت نام در wes

 

راهنمای ثبت نام در wes

بازبینی کلی

در این قسمت شما تمام اطلاعات وارد شده را مجددا می‌توانید بررسی کنید. پس از بررسی و اطمینان از آن‌ها با زدن تیک‌های لازم و انتخاب گزینه Next به صفحه بعد خواهید رفت. ضمنا یک باکس به صورت دیالوگ برای شما باز خواهد شد تا از تایید نهایی اطلاعات شما اطمینان یابد.

 

راهنمای ثبت نام در امتحان wes

 

و

 

راهنمای ثبت نام در ازمون wes

 

در ادامه

 

راهنمای ثبت نام در wes

 

پرداخت هزینه

پس از تکمیل اطلاعات لازم، باید هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. پرداخت این هزینه با استفاده از ویزاکارت و مسترکارت انجام می‌شود. در صورتی که خود امکان پرداخت را ندارید، پرداخت هزینه خود را به کاشان‌پی بسپارید. مجموعه کاشان‌پی متشکل از تیم متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی است و انواع پرداخت‌های بین‌المللی را در زمینه‌های مختلف از جمله آزمون‌های جهانی را انجام می‌دهد. کار خود را به کاشان‌پی سپرده تا در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل، پرداخت مورد نظر انجام شود.

 

راهنمای ثبت نام در wes

 

آپلود مدارک و اتمام کار

در آخرین مرحله شما باید مدارک الکترونیکی خواسته شده را بارگذاری نمایید و درواقع کار ثبت نام شما به اتمام رسیده است.

 

راهنمای ثبت نام در wes

 

2) تکمیل فرم دانلود شده

فرمی که مخصوص ارسال مدارک در سایت WES وجود دارد را دانلود کرده و براساس نکات زیر، آن را تکمیل نمایید:

  1.  قسمت بالای فرم و قسمت انتهای فرم (فقط قسمت WES Reference NO) را باید به صورت تایپ شده کامل کنید.
  2.  قسمتی مربوط به امضا و تاریخ دارد. آن را پس از گرفتن پرینت با خودکار امضا کرده و تاریخ را وارد نمایید.
  3.  قسمت دوم فرم یا همان قسمت B را باید دانشگاه شما تکمیل کند.
  •  اصل مدارک تحصیلی و اصل یا کپی ترجمه رسمی خود را به دانشگاه برده تا فرم را تکمیل و تایید نمایند. معمولا دفتر همکاری علمی و بین‌المللی یا واحد بین‌الملل در هر دانشگاهی این مسئولیت را بر عهده داشته و فرم را تایید، مهر، امضا و مدارک را بسته‌بندی می‌کند. دانشگاه‌های دولتی ارسال مدارک را بر عهده خود دانشجو می‌گذارند در حالی که بعضا دانشگاه‌های آزاد خودشان مدارک را ارسال می‌کنند.
    دقت کنید که اگر مدارک شما به صورت کپی باشند، باید آموزش دانشکده اصل بودن آن را تایید نماید. این کار را باید قبل از مراجعه به واحد بین‌الملل دانشگاه انجام دهید.

نمونه فرم پر شده WES را در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید. نکاتی که مطرح شد، در تصویر قابل مشاهده است.

 

نمونه فرم پر شده wes

 

کلام آخر

به هنگام ثبت نام در WES، دقت در ورود اطلاعات بسیار مهم است. در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، چالشی برای ثبت نام شما وجود نخواهد داشت. تنها موردی که ممکن است کمی برای شما مشکل ایجاد کند، بحث پرداخت ارزی است. برای این مورد نیز همانظور که گفتیم، می‌توانید با مجموعه سفیرپیمنت ارتباط گرفته تا به سرعت حل شود.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(8)
   
مزدا صابرحبیبی کاربر سایت ۱۳ دی ۱۴۰۱

سلام. برای تکمیل فرم و مهر و موم کردن پاکت مدارک در مقطع دیپلم باید به آموزش و پرورش کل استان مراجعه کنیم؟ و دیگه اینکه ارسال کپی برابر اصل ترجمه رسمی کافیه یا حتما باید اصل ترجمه رو به wes بفرستیم؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۱ دی ۱۴۰۱

    سلام. دوست عزیز، مقالات صرفا به منظور آشنایی افراد نگارش شده اند و قادر به ارائه مشاوره در این زمینه نیستیم.

   
Mehrasa Ramezanpour کاربر سایت ۲۸ آبان ۱۴۰۱

سلام وقت بخير
ميشه آدرس سايت وس رو بفرماييد؟ به چه آدرسي بايد مدارك رو ارسال كنم؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۹ آذر ۱۴۰۱

    با سلام. لطفا به مقاله مراجعه کنید. آدرس سایت قرار داده شده است.

   
navid haratian کاربر سایت ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

سلام،
مدارک توسط دانشگاه به صورت دیجیتالی هم میشه ارسال بشه؟توسط ایمیل دانشگاه؟یا فقط باید پست بشه؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

    سلام و احترام
    پاسخ این سوال را لطفا از طریق سایت رسمی wes پیگیری بفرمایید

   
Ali کاربر سایت ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

ممنون از توضیحاتتون
در قسمت مدارک ایا باید مدارک ترجمه شده ی خودمون رو وارد کنیم یا نیازی نیست؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    سلام و عرض ادب
    خواهش می‌کنم
    بله