مسترکارت در ایران

آیا ویزاکارت و مسترکارت در ایران قابل استفاده هستند؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ فروردین, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

ایا مستر کارت در ایران کار می‌کند؟ استفاده از مستر کارت در ایران شدنی است؟ گسترش نیاز به پرداخت‌های بین‌المللی از یک سو و از سوی دیگر افزایش تحریم‌های بانکی در ایران موجب شده تا بسیاری از افراد در ارتباط با سرنوشت ویزا کارت و مسترکارت در ایران دچار سردرگمی شوند. واقعیت این است که هر چند تحریم‌های گسترده فرایند دریافت مسترکارت و ویزاکارت برای ایرانیان را با اختلال و سختی مواجه کرده‌اند؛ اما گرفتن مستر کارت در ایران ناممکن نیست.

ویزاکارت چیست؟

این حساب نوعی کارت پرداخت‌ بین‌المللی است که از شبکه‌ی ویزا استفاده می‌کند و توسط ویزا مارک می‌شود. این شرکت در ابتدا کارت‌های اعتباری صادر می‌کرد؛ اما امروزه انواع مختلف کارت‌های اعتباری، اقساطی و کارت‌های هدیه را نیز صادر می‌کند. اگرچه کارت های ویزا دارای نماد ویزا هستند؛ اما توسط خود شرکت صادر نمی‌شوند. در عوض، ویزا با مشارکت شرکت‌های مختلف خرده فروشی یا کمپانی‌های مالی مختلف اقدام به صدور این کارت‌ها می‌کند.

مسترکارت ایرانمستر کارت چیست؟

MasterCard یک شرکت فناوری‌محور در صنعت پرداخت الکترونیکی جهانی است که از طریق طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و خدمات پرداخت، کار پردازش پرداخت‌های الکترونیکی را انجام می‌دهد. این شرکت با موسسات مختلف در سراسر جهان برای افزایش مشارکت افراد مختلف از جمله کارمندان، موسسات مالی، بازرگانان و مصرف کنندگان در انواع معاملاتی که با استفاده از کارت‌های پرداخت الکترونیکی انجام می‌شوند، همکاری می‌کند. مسترکارت فناوری و شبکه‌ای را فراهم می‌کند که فرایند پرداخت الکترونیکی را تسهیل می‌کند. این شرکت از کارت‌های اعتباری و نقدی برای پرداخت بهره می‌برد.

مسترکارت برای ایرانیان

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت چیست؟

شباهت‌های بین ویزا و مستر کارت بسیار بیشتر از تفاوت‌ها است. تفاوت اصلی مسترکارت و ویزا کارت در این است که هر دو مزایا و پاداش‌های اضافی متفاوتی را ارائه می‌دهند، هر چند بانک صادرکننده کارت شما تأثیر بسیار بیشتری بر امتیازات و شرایط استفاده شما خواهد داشت.

ویزا و مسترکارت دارای طرح‌های امنیتی متفاوتی هستند. اگر برای چیزی در مسترکارت خود پرداخت کنید و سپس قیمت آن ظرف 60 روز کاهش یابد، مسترکارت معمولا مابه التفاوت را به شما پرداخت می‌کند اما باید ویزا کارت خود را نیز بررسی کنید، زیرا برخی از ارائه‌دهندگان کارت سیاست‌های حفاظت از قیمت مشابهی دارند. از آنجایی که این دو کارت بسیار شبیه هستند، بهتر است در هنگام انتخاب، روی تفاوت بین ویزا و مسترکارت تمرکز نکنید و کارت مناسب برای موقعیت شخصی و سبک زندگی خود را پیدا کنید. انتخاب کارت مناسب ممکن است بر اساس نرخ‌های ارائه شده یا شاید مزایا باشد.

همچنین اگر در خارج از کشور از آ‌ن‌ها استفاده می‌کنید، این دو کارت، از نرخ‌های ارز کمی متفاوت استفاده می‌کنند. هر دو به طور باورنکردنی نزدیک به نرخ “بازار” مورد استفاده معامله‌گران ارز هستند اما مسترکارت به طور سنتی کمی بهتر بوده است.

آیا تفاوتی بین مسترکارت و ویزا از نظر مکان استفاده از آن‌ها وجود دارد؟

در مورد جایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، به سختی تفاوتی بین مستر کارت و ویزا کارت وجود دارد. هر دو را می‌توان تقریباً در هر کجای جهان که پرداخت کارت را می‌پذیرد، چه در فروشگاه یا آنلاین استفاده کرد. به ندرت یک خرده فروش، یکی را می‌پذیرد اما دیگری را نمی‌پذیرد، بنابراین زمانی که نوبت به پذیرش آن‌ها می‌رسد، تفاوتی بین این دو کارت وجود ندارد.

اگر می‌خواهید از کارت خود در خارج از کشور استفاده کنید، اکثر کشورها ویزا و مسترکارت را به طور مساوی قبول می‌کنند.

 کدام کارت را انتخاب کنم؟

ویزا کارت و مسترکارت، انواع مختلف کارت‌های اعتباری و نقدی را ارائه می‌دهند. شرایط و مزایا بسته به ارائه‌دهنده یا صادرکننده کارت اعتباری متفاوت است.

به طور سنتی، ارائه‌دهندگان کارت، بانک‌ها هستند. بهترین کارت برای شما کمتر به شبکه پرداخت و بیشتر به نیازهای خاص شما برای کارت بستگی دارد. صادرکننده کارت، به جای شبکه پرداخت، معمولاً سطح مزایایی را که دارنده کارت دریافت می‌کند، تعیین می‌کند، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری در مورد بهترین کارت، توجه به مزایای صادرکننده بسیار مهم‌تر است.

با مقایسه مزایا، می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید که در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند و یا نوع پاداشی را که می‌خواهید به شما ارائه می‌دهد.

تحریم و محدودیت های استفاده از ویزا و مسترکارت در ایران

در سال‌های اخیر و به دلیل تحریم‌های گسترده‌ی اقتصادی در ایران، ارتباط سیستم بانکداری کشورمان به طور کلی با بانک‌های دنیا قطع شده است. این مشکل سبب شده تا بسیاری از افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند به cash یا همان پول نقد روی بیاورند؛ اما همان‌طور که بر همگان واضح است، حمل پول نقد به مقدار زیاد از امنیت کافی برخوردار نبوده و چندان رایج نیست.

مشکل عدم استفاده از کارت‌های بین‌المللی در ایران هم چنان پایدار است؛ ولی دیگر پیدا کردن راه حل برای آن کار دشواری نیست. ایرانی‌هایی که قصد استفاده از خدمات بانکی بین‌المللی را دارند، می‌توانند به راحتی از طریق سایت‌های معتبر داخلی نظیر سفیرپیمنت، اقدام به خرید کارت بانکی بین‌المللی مورد نظر خودشان نمایند. با استفاده از این سایت‌ها، ایرانی‌ها می‌توانند تحریم‌های مسترکارت و ویزاکارت در ایران را به نوعی پشت سر بگذارند و کارت بانکی با نام به همراه حساب بانکی بین‌المللی داشته باشند.

نحوه استفاده از مسترکارت و ویزا در ایران

پس از تهیه‌ی مستر کارت و ویزا کارت در ایران می‌توانید یک حساب بین‌المللی داشته باشید و بدون واسطه مبلغ مورد نظرتان را جا به جا کنید. همچنین می‌توانید کلیه‌ی امور خرید و خدماتی خود را به راحتی انجام داده و حتی قبل از سفر به خارج از کشور، خودرو یا منزل مورد نظر خود را نیز اجاره کنید. دقت کنید که در هنگام خرید از سایت‌های خارجی با مستر کارت و ویزا کارت لازم است حتما IP خود را به IP کشور دیگری غیر از ایران تغییر دهید.

نمونه‌ای از صفحات پرداختی که ممکن است در هنگام پرداخت‌های بین‌المللی با آن مواجه شوید در تصویر زیر آمده است:

مسترکارت تحریم

پس از مواجهه با چنین صفحاتی باید انتخاب کنید که قصد استفاده از کدام درگاه پرداخت را دارید. در ادامه، باید اطلاعات مربوط به کارتتان را وارد کنید. این اطلاعات اغلب شامل موارد زیر است:

  1. شماره 16 رقمی کارت
    Card Number – 16 Digits
  2. نام دارنده کارت
    Card Holder Name / Name on Card
  3. تاریخ انقضای کارت
    Expire Date / Valid Through Date
  4. کد سه رقمی پشت کارت
    CCV2 / CVV2 / Security Code / Card Verification Value / CID
  5. آدرس صورتحساب Billing Address

ویزا کارت برای ایرانیاننحوه صدور مسترکارت و ویزا در ایران

بسته به سایتی که از آن اقدام به خرید ویزاکارت و مسترکارت در ایران می‌کنید، ممکن است مراحل صدور کارت متفاوت باشند؛ اما به طور کلی باید مراحل زیر را سپری کنید:

  • ثبت نام در سایت مورد نظر نظیر سایت سفیرپیمنت
  • انتخاب نوع کارت مورد نیاز و ثبت درخواست برای صدور آن
  • پر کردن اطلاعات بانکی
  • ارسال مدارک شناسایی نظیر کارت ملی و گذرنامه
  • پرداخت مبلغ پیش پرداخت مورد نیاز برای صادر شدن کارت

معمولا فرایند صدور مستر کارت و ویزا کارت در ایران حداقل نیاز به 10 روز کاری دارد.

خدمات سفیر پیمنت در حوزه‌ی کردیت کارت

خرید مسترکارت و ویزاکارت در کشور ما به علت تحریم‌ها و عدم امکان پرداخت ارزی با مشکلات متعددی همراه است. شما می‌توانید به کمک سایت‌هایی مانند سفیرپیمنت اقدام به ثبت نام و خرید مستر کارت و ویزا کارت نموده و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

سوالات متداول

۱- تبادل ارزی از طریق ویزاکارت و مسترکارت برای ایرانیان ممکن است؟

به طور کلی با ویزا یا مسترکارت در ایران ( چه انواعی که قابلیت اتصال به حساب بانکی دارند و چه به حساب بانکی متصل نیستند ) کارت به کارت به کارت‌هایی با بانک‌ها یا شرکت‌های مختلف ممکن نیست.

۲- احتمال بلوکه شدن پول در حساب کردیت کارت من وجود دارد؟

هیچ مجموعه‌ای به دلیل تحریم‌های موجود در ایران نمی‌تواند تضمین کاملی برای جلوگیری از  بلاک یا مسدود شدن مسترکارت یا ویزا کارت در ایران بدهد.

نتیجه

هرچند تحریم‌های بین‌المللی فرآیند دسترسی ایرانیان به ویزا کارت و مستر کارت را با مشکل مواجه کرده است؛ اما امروزه با کمک سایت‌های واسط نظیر سفیرپیمنت می‌توانید به سادگی به ویزا کارت و مسترکارت در ایران دسترسی پیدا کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *