ساخت حساب مستر کارت

صفر تا صد ساخت حساب مستر کارت

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

استفاده از مستر کارت یکی از روش‌های انتقال ارز و پرداخت بین المللی است. به دلیل تحریم‌های بانکی موجود در ایران، ایجاد و ساخت حساب مستر کارت با مسائل مختلفی همراه است. تیم فنی سفیرپیمنت مشکلات موجود در ساخت حساب مستر کارت و انجام تراکنش‌های بانکی این حساب را رفع نموده است. در این مقاله، با فرایند ساخت حساب مسترکارت، استفاده از آن و… بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتربخوانید: راهنمای خرید پرفکت مانی با ویزا و مسترکارت

تعریف و مثال‌هایی از Mastercard

مسترکارت یک شرکت فناوری پرداخت جهانی است که بستری را برای مصرف کنندگان، مشاغل و سازمان‌ها برای انجام پرداخت‌های الکترونیکی فراهم می‌کند. این شرکت، شبکه پردازش پرداخت آنی کارت‌های اعتباری، بدهی، تجاری و پیش پرداخت را نیز ارائه می‌دهد. Mastercard  با بیش از 150 ارز و در بیش از 210 کشور و منطقه کار می‌کند.

کسب و کار مسترکارت تا حدی به هزینه های مصرف کننده و انتخاب پرداخت‌های الکترونیکی به جای تراکنش‌های نقدی و چک بستگی دارد. یکی از جریان‌های درآمد اصلی این شرکت از کارمزدهای پردازشی است که از مشاغلی که تراکنش‌های انجام‌شده با کارت‌های مسترکارت را می‌پذیرند، دریافت می‌شود.

بیشتربخوانید: قوانین و مقررات مسترکارت چیست؟

مسترکارت چگونه کار می‌کند؟

مسترکارت انواع مختلفی از محصولات پرداخت را به موسسات مالی مانند بانک‌ها و صادرکنندگان کارت اعتباری ارائه می‌دهد. مؤسسه مالی کار واجد شرایط بودن و تأیید صاحبان حساب، جمع آوری سپرده‌ها یا پرداخت‌ها و تصمیم‌گیری در مورد قیمت را انجام می‌دهد. پس از تأیید، مصرف‌کنندگان می‌توانند از این محصولات برای خرید از مشاغلی که مجاز به پذیرش پرداخت الکترونیکی هستند استفاده کنند.

پروسه جابجایی پول

شبکه اصلی مسترکارت تراکنش‌های پرداخت را هدایت کرده و تبادل اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل تراکنش پرداخت را تسهیل می‌کند. اکثر تراکنش‌ها شامل چهار بازیگر کلیدی می‌شوند: دارنده حساب، صادرکننده کارت، تاجر و خریدار (بانک تاجر).

  • مصرف کننده از یک بیزینس خرید می‌کند.
  • صادرکننده کارت اجازه تراکنش را می‌دهد، ارزش تراکنش منهای کارمزد مبادله را به گیرنده می‌پردازد و تراکنش را به حساب دارنده کارت ارسال می‌کند.
  • خریدار مبلغ خرید را منهای نرخ تنزیل به تاجر می‌پردازد.

قوانین تجارت مسترکارت

تاجرانی که کارت‌های پرداخت مسترکارت را می‌پذیرند، باید همه مستر کارت‌ها را بپذیرند. این افراد نمی‌توانند از مشتریان بخواهند که مدارک شناسایی ارائه کنند مگر اینکه برای تکمیل تراکنش لازم باشد؛ به عنوان مثال، برای تأیید یک آدرس حمل‌ونقل.

انواع محصولات مسترکارت

مسترکارت چندین محصول را طراحی کرده است که بانک‌ها به نوبه خود می‌توانند به مصرف کنندگان ارائه دهند.

  • اعتبار مصرف کننده

با استفاده از اعتبار مصرف‌کننده مسترکارت، صادرکنندگان کارت اعتباری می‌توانند به مصرف‌کنندگان اجازه خرید و به تعویق انداختن پرداخت را بدهند. با پیشنهادات مزایای مسترکارت، صادرکنندگان کارت می‌توانند محصولات کارت اعتباری را برای بخش‌های مختلف مصرف‌کنندگان سفارشی کنند.

  • بدهی مصرف کننده

استفاده از این قابلیت، مسترکارت به مصرف‌کنندگان امکان دسترسی به وجوه در حساب‌های بانکی خود را می‌دهد. برخی از برنامه‌ها همچنین به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که خرید کنند و از شعبه بانک، دستگاه خودپرداز یا محل فروش پول نقد دریافت کنند.

  • کارت های پیش پرداخت

با استفاده از کارت‌های پیش پرداخت، مصرف‌کنندگان می‌توانند برای خرید، بدون حساب بانکی یا سابقه اعتباری پیش پرداخت کنند. برنامه پیش پرداخت مسترکارت به کسب و کارها و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا کارت‌هایی را برای موارد مختلف ارائه دهند: پرداخت قبوض، ارسال پرداخت‌های همتا به همتا، دریافت حقوق و دستمزد، دسترسی به حساب‌های پس انداز سلامت یا حتی دریافت مزایای بیکاری یا پرداخت‌های تامین اجتماعی.

  • اعتبار و بدهی تجاری

محصولات اعتباری و بدهی تجاری مسترکارت برای مشاغل با هر اندازه و سازمان‌های دولتی طراحی شده‌اند تا پرداخت‌ها را ساده‌تر کنند، اطلاعات و هزینه‌ها را مدیریت کنند و هزینه‌های اداری را کاهش دهند.

  • وفاداری و پاداش

صادرکنندگان کارت می‌توانند از پلتفرم پاداش مسترکارت برای ارائه مزایا و خدمات به دارندگان کارت استفاده کنند. امتیازات می‌تواند شامل دسترسی به سالن‌های هواپیمایی جهانی، خدمات دربان، خدمات بیمه، تعویض کارت اضطراری و پیش پرداخت نقدی اضطراری باشد.

نحوه ساخت مستر کارت

ساخت مستر کارت بسته به رده‌ی سنی و اعتبار شما در هر کشور، روش‌های مختلفی دارد. اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید، برای دریافت مستر کارت می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • وارد یک بانک محلی شوید و گزینه‌های موجود آن‌ها را بررسی کنید. معمولاً بیشتر بانک‌ها کارت‌های ویزا و مسترکارت را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ اما این امر به شعبه و کشور بستگی دارد. می‌توانید برای دو نوع کارت debit و credit درخواست دهید. اگر زیر 18 سال دارید یا از اعتبار خوبی برخوردار نیستید، باید کارت اعتباری دریافت کنید. اگر 18 سال دارید و اعتبار شما نیز قابل قبول است، می‌توانید برای کارت اعتباری درخواست دهید. فقط مطمئن شوید که حداقل پرداخت خود را داشته‌اید!
  • درباره برخی از کارت های اعتباری مستقل پیش پرداخت شده در آن کشور خود تحقیق کنید. معمولاً مسترکارت‌های پیش پرداخت گزینه‌ی مناسبی برای پیشگیری از هزینه‌های اضافی هستند.
  • فروشگاه‌هایی که مسترکارت پیش پرداخت می‌فروشند را پیدا کنید. در مکان‌هایی مانند Walmart و Target بخشی به کارت‌های اعتباری مسترد اختصاص یافته است که برای استفاده یکبار مصرف طراحی شده است و هر کسی می‌تواند آن را خریداری کند. قیمت آنها معمولاً 25 دلار، 50 دلار، 100 دلار و غیره است.
  • از سایت‌های معرفی شده توسط گوگل استفاده کنید. بسیاری از سایت‌ها از جمله سایت خود مستر کارت، صفحه‌ای برای ساخت مسترکارت دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید به سادگی کارت خود را دریافت کنید. فقط توجه داشته باشید که از سایت‌های معتبر استفاده کنید.

ایجاد حساب مسترکارتاما اگر در داخل ایران هستید و می‌خواهید اقدام به ساخت حساب مستر کارت نمایید، مسلما باید به سراغ شرکت‌های واسط بروید. این شرکت‌ها با دریافت مدارک شما و گرفتن هزینه‌ای برای صدور کارت، فرآیند درخواست مسترکارت را برای شما انجام می‌دهند.

مدارک لازم برای ساخت حساب مستر کارت

برای ایجاد حساب مستر کارت در ایران، علاوه بر پر کردن فرم ثبت نام هر شرکت واسط، لازم است مدارک زیر را نیز در دست داشته باشید:

  • عکس صفحه اول و صفحه اعتبار پاسپورت و یا ترجمه رسمی شناسنامه
  • عکس کارت ملی
  • یک قطعه عکس
  • عکس کارت بانکی

چگونه حساب مستر کارت باز کنیم

خدمات سفیر پیمنت در حوزه‌ی کردیت کارت

خرید مستر کارت و ساخت ویزا کارت در کشور ما به علت تحریم‌ها و عدم امکان پرداخت ارزی با مشکلات متعددی همراه است. شما می‌توانید به کمک سایت‌هایی مانند سفیرپیمنت اقدام به ثبت نام و خرید مسترکارت و ویزاکارت نموده و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

نتیجه

برای ساخت حساب مستر کارت در داخل ایران باید به شرکت‌های واسط مراجعه نمایید. برای این کار نیاز به مدارک شناسایی و مدارک دیگری از قبیل پاسپورت و عکس می‌باشد. در خارج از ایران نیز می‌توانید به روش‌های مختلفی اعم از مراجعه به یک بانکی محلی، خرید از فروشگاه و… مستر کارت خود را دریافت کنید.

سوالات متداول

چگونه می توان موجودی مستر کارت را چک نمود؟

هر سایت واسطی که برای خرید و ایجاد حساب مستر کارت از آن استفاده می‌کنید، روش مناسبی را برای چک کردن موجودی مسترکارت در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال، شما می‌توانید در پنل کاربری خود در سفیر پیمنت، مقدار باقیمانده‌ی حساب، تراکنش‌ها و دیگر امور مربوط به کارت خود را رصد کنید.

طریقه ساخت مستر کارت

آیا مستر کارت حساب بانکی دارد؟

این موضوع بسته به نوع مسترکارت انتخابی شما دارد. به عنوان مثال، مستر کارت پری پید یا پیش پرداخت به حساب بانکی متصل نیستند؛ اما برای ایجاد حساب مستر کارت debit و credit به حساب بانکی نیاز است که فرآیند آن برای ایرانیان داخل کشور، ممکن است مشکلات متعددی را ایجاد کند.

آیا با این کارت میتوان هواپیما رزرو کرد؟

بله. بیشتر کمپانی‌های هواپیمایی از مسترکارت پشتیبانی می‌کنند. (پیشنهاد میکنیم که مقاله سایت های خارجی خرید بلیط هواپیما را در این رابطه مطالعه نمایید.)

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *