منابع رایتینگ آیلتس

11 منبع برتر آزمون Writing آیلتس

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

آیلتس نمونه‌ای از آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی می‌باشد که سطح تسلط زبان انگلیسی افراد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مدرک این آزمون شرایط لازم برای زندگی و یا کار در کشورهای انگلیسی زبان را برای داوطلبان خود که قصد مهاجرت یا تحصیل دارند، فراهم می‌کند. این آزمون مهارت‌های مختلفی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. از این‌رو نیاز است تا داوطلبین خود را برای قسمت‌های مختلف این آزمون آماده کنند. آماده شدن برای آزمون علاوه بر اینکه شما را زودتر به هدفتان می‌رساند و مدرک مد نظرتان را می‌گیرید، نیازی به پرداخت مجدد برای ثبت نام نخواهید داشت. از بخش‌های مهم این آزمون قسمت رایتینگ آیلتس است.در ادامه این مقاله بهترین منابع رایتینگ آیلتس را معرفی خواهیم کرد پس تا پایان همراه ما باشید.

 

بیشتربخوانید: 11 کتاب برتر لغت آیلتس

 

11 منابع رایتینگ آیلتس

 Longman Academic Series 4

کتاب‌های Longman Academic Writing Series یکی از بهترین منابع موجود برای تقویت رایتینگ آزمون آیلتس می‌باشد. این سری از کتاب‌ها، مهارت‌های مورد نیاز برای تحصیل در سطح آکادمیک را به زبان آموزان آموزش داده و در پنج سطح، کلیه موضوعات مربوط به writing از جمله سازی تا نوشتن مقالات تحقیقاتی را پوشش می‌دهد. همچنین این کتاب‌ها در هر سطح کلیه‌ی مراحل نوشتن از pre-writing تا revision را در بر می‌گیرند.

البته هر یک از کتاب‌های این مجموعه برای سطح خاصی تدوین شده است. برای مثال سطح چهارم این کتاب‌های منابع رایتینگ آیلتس در برگیرنده سطح فوق متوسطه یا همان Upper Intermediate می‌باشند و essay writing را آموزش می‌دهد‌. این موضوع در آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس بسیار مهم است. از این‌رو تهیه این سطح از کتاب می‌تواند در موفقیت داوطلبان تاثیر به سزایی داشته باشد. به علاوه در این کتاب نکات گرامری مفید، آموزش لغات و اصطلاحات مورد نیاز زبان‌آموزان، نکات و قوانین مربوط به نقطه‌گذاری و… همراه با تمرین‌ها و فعالیت‌های متنوع ارائه می‌شود و به عنوان یک پکیج کامل می‌کوشد تا داوطلبان را به خوبی آماده این آزمون کند.

منابع برتر رایتینگ آیلتس

 Collins Writing for IELTS

یکی دیگر از منابع موجود در زمینه رایتینگ آیلتس، کتاب رایتینگ فور آیلتس از انتشارات Collins می‌باشد. این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس در پی تقویت مهارت نوشتاری زبان آموزان با تمرکز ویژه روی بخش writing آزمون آیلتس در سطح آکادمیک می‌باشد. آن دسته از داوطلبانی که قصد کسب نمره بالای 6 در رایتینگ آزمون آیلتس را دارند، می‌توانند از این منبع استفاده کنند.

در واقع می‌توان گفت این کتاب با تقویت مهارت‌های نوشتاری از جمله describing charts and graphs، expressing opinions و arguing a case in an essay داوطلبان را به خوبی برای آزمون آیلتس آماده می‌کند. این کتاب در دوازده درس نکات مهمی مربوط به لغت، گرامر و  توصیف چارت و گراف، بیان عقیده و بحث کردن در مورد موضوعات مختلف را به داوطلبان آموزش می‌دهد.

به عبارتی در یک توصیف اجمالی این کتاب به سه بخش تقسیم می‌گردد، در بخش اول لغات مربوط به موضوع درس و همچنین لغات آکادمیک مورد نیاز زبان آموزان گنجانده شده و در بخش دوم درس بخش‌های مختلف writing task 1 و writing task 2 به صورت گام به گام و منطبق با آزمون آیلتس اورده شده است. بخش سوم این کتاب به نمونه سئوالات امتحان آیلتس و تمرینهای مشابه آن اختصاص یافته است.

کتاب رایتینگ آیلتس

 IELTS Advantage Writing

یکی دیگر از منابع موجود برای آزمون رایتینگ آیلتس و اخذ نمره شش و نیم به بالا در نوع آکادمیک کتاب IELTS Advantage Writing می‌باشد. این کتاب با دربرگیری محتوای تولید شده توسط اساتید با تجربه، داوطلبین آزمون آیلتس را در بخش رایتینگ تقویت کرده  و امکان بالا بردن نمره آن‌ها را به دنبال دارد. در واقع داوطلبین این آزمون با استفاده از این کتاب با  انواع سئوالات تسک 1 و تسک 2 writingآشنا شده و با مطالعه نمونه  writingها و نظرات ممتحین، کلیه نکات لازم برای اخذ نمره را خواهند آموخت.

در این بین پیشنهاد می‌کنیم که نمونه رایتینگ آیلتس را نیز بررسی نمایید.

کتاب IELTS Advantage Writing دارای 9 درس می‌باشد که برای استفاده در کلاس و یا فراگیری به صورت خودآموز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی این کتاب در زمینه رایتینگ آیلتس موقعیت خوبی را برای موفقیت داوطلبان فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید جزو افرادی هستید که می‌توانید به صورت خودآموز خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنید، این کتاب می‌تواند جزو منابع رایتینگ آیلتس معتبر برای شما مفید واقع شود.

منابع رایتینگ آیلتس

 Headway Academic Skills

کتاب Headway Academic Skills یکی دیگر از منابع رایتینگ آیلتس و جزو کتاب‌هایی است که برای تقویت reading و writing نوشته شده و حاوی موضوعات و مطالب متنوع و مرتبط با تحصیلات آکادمیک است. در این کتاب نکات مهمی از انواع استراتژی‌هایی که در خصوص مهارت خواندن و نوشتن وجود دارد معرفی شده است و به داوطلبان برای نت‌برداری، نوشتن انشا و همچنین ارائه presentation به زبان انگلیسی کمک می‌کند. کتاب فوق شامل 10 درس می‌باشد که لغات مربوط به هر موضوع را جداگانه تدریس می‌کند. با مطالعه این کتاب جدای از بخش رایتینگ خود را برای قسمت‌های دیگر نیز آماده کرده‌اید؛ زیرا بر تقویت مهارت خواندن شما نیز تمرکز دارد.

کتاب رایتینگ آیلتس

IELTS preparation and practice-Reading & Writing-General

اگر برای شما سطح جنرال از اهمیت بیشتری برخوردار است و در پی کتابی برای رایتینگ این سطح هستید، می‌توانید از کتاب IELTS preparation and practice-Reading & Writing-General استفاده کنید. این کتاب دربردارنده دو بخش اصلی است که بخش‌های ریدینگ و رایتینگ آزمون ایلتس جنرال را در خود جای داده است. همچنین به منظور سهولت استفاده داوطلبان از این منبع، درس‌ها و تمرین‌ها به طور مجزا و برای هر مهارت شماره‌گذاری شده‌اند و در انتهای کتاب پاسخ نامه آن‌ها قرار داده شده است.

همچنین در این کتاب نکات مهم رایتینگ آزمون جنرال، تسک 1 و تسک 2 بخش رایتینگ آزمون و توضیح کامل معیارهای نمره دهی در بخش رایتینگ آزمون آیلتس شرح داده شده است. استفاده از این کتاب به شما کمک می‌کند تا با اگاهی و آمادگی بیشتری برای شرکت در این آزمون حاضر شوید. پس اگر به دنبال یک منبع رایتینگ آیلتس در سطح جنرال هستید که با مطالعه آن بتوانید امتیاز بالایی از این آزمون کسب نمایید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

کتاب رایتینگ ielts

IELTS preparation and practice-Reading & Writing-Academic

کتاب ایلتس پریپریشن و پرکتیس – ریدینگ و رایتینگ مختص آزمون آکادمیک آزمون آیلتس می‌باشد که برای موفقیت هرچه بیشتر داوطلبین تدوین شده است. این کتاب در سه بخش اصلی تدوین شده است که شامل نکاتی مانند معرفی کلی بخش رایتینگ آزمون، رایتینگ‌های نوشته شده در تسک 1، آموزش لغات و جملات کاربردی و… می‌باشد. این کتاب نیز جزو منابع رایتینگ آیلتس معتبر شناخته می‌شود.

 

Best Practice Book for IELTS Writing

کتاب Best Practice Book for IELTS Writing یکی از منابع رایتینگ آیلتس است که شامل ۲۳۰ موضوع در زمینه نوشتن آیلتس می‌باشد. در این منبع آزمون آیلتس بیش از ۷۰ نمونه سوال و تمرین برای بخش اول آزمون و بیش از ۱۷۰ نمونه سؤال و تمرین برای بخش دوم گنجانده شده است. اگر به دنبال منبعی برای آزمون هستید که نمونه سوال نیز داشته باشد، این کتاب گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

کتاب رایتینگ آیلتس

Improve your IELTS Writing Skills

کتاب‌های Improve your IELTS Writing Skills از جمله بهترین انتخاب‌ها برای آزمون آیلتس در سطح آکادمیک می‌باشند.  این کتاب دارای ۱۰ درس موضوع محور است که برای آمادگی بیشتر داوطلبان به صوت خودآموز تدوین شده است. تکنیک‌های به کاربرده شده در این کتاب می‌تواند شما را به خوبی برای موفقیت در این آزمون و کسب نمره بالا آماده کند. وجود این تکنیک‌ها باعث شده است تا این کتاب به عنوان یک منبع معتبر و مناسب رایتینگ آیلتس جای خود را باز کند.

 

کتاب رایتینگ آیلتس

IELTS Advantage: Writing skills

در این کتاب رایتینگ آیلتس سازمان‌دهی و ساختاربندی سؤالات در بخش‌های مختلف آزمون رایتینگ توضیح داده شده است. این کتاب از منابع رایتینگ آیلتس در هر بخش حاوی یک نوع مقاله برای آشنایی بیشتر داوطلبان با آنچه که باید در آزمون باید بنویسند، نیز آمده است. مقاله‌ها در باب موضوعات روز و عمومی، توسعه واژگان و ترکیب‌های علمی و تمرینات گرامری از جمله ویژگی‌های مثبت این کتاب است. این کتاب توسط Richard Brown نوشته شده و انتشارات جنگل نیز آن را به چاپ رسانده است.

برای موفقیت بیشتر در این بخش از ازمون آیتلس، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله آموزش رایتینگ آیلتس را نیز مطالعه نمایید.

 BARRON’S WRITING FOR THE IELTS

این کتاب شما را برای کسب نمره 8 به بالا در آزمون رایتینگ آیلتس کمک خواهد کرد. انتشارات بارونز از جمله بزرگترین منتشران منابع تست و کتاب‌های منبع آزمون آیلتس است. در این منبع رایتینگ آیلتس مهارت‌های بسیاری همانند برنامه‌ریزی، نوشتن و تجدیدنظر و ویرایش آنچه نوشته شده به طور کامل شرح داده شده است. این کتاب در موفقیت شما و پیشبرد اهداف شما در این زمینه نقش مهمی دارد و می‌توانید برای کسب امتیاز بالا از آن بهره‌مند شوید.

 

کتاب رایتینگ آیلتس

High-scoring IELTS Writing Model Answers

این کتاب رایتینگ آیلتس به داوطلبان برای تسلط بیشتر بر این بخش از آزمون کمک می‌کند. در این کتاب نیز استراتژی نوشتن، ساختار جملات علمی و تمرینات زیادی گنجانده شده است که آن را برای هر دو گروه آزمون آکادمیک و عمومی مناسب ساخته است.

کتاب رایتینگ آیلتس

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همان‌طور که می‌دانید آزمون بین المللی آیلتس نیازمند پرداخت های ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزاکارت به منظور ثبت نام، خرید کتاب و… می‌باشد. اگر تهیه این کارتها برای شما دشوار است می‌توانید خدمات خود را به سفیرپیمنت بسپارید. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت های ارزی فعالیت می‌کند و می‌تواند شما را در انجام پرداخت‌‌های این آزمون یاری کند. تنها کافی است درخواست خود را به تیم پشتیبانی سفیرپیمنت اطلاع داده تا در اسرع وقت برای پرداخت آزمون به شما کمک نمایند. همچنین می‌توانید به جهت دریافت راهنمایی‌های لازم برای پرداخت هزینه این آزمون با مشاوران این مجموعه ارتباط بگیرید.

 

نتیجه

آیلتس آزمونی بین المللی در حوزه زبان انگلیسی است. مدرک این آزمون می‌تواند شرایط لازم برای زندگی و یا کار در کشورهای انگلیسی زبان را برای داوطلبان خود فراهم کند. نکته مهم آن است که داوطلبان بتوانند خود را برای این آزمون به طور موثری آماده کنند. در متن مقاله منابع رایتینگ آیلتس گنجانده شده است. منابع رایتینگ آیلتس که در این مقاله خدمت شما معرفی شد، هر کدام مزایایی دارند. پیشنهاد می‌شود ابتدا همه این منابع را بررسی کرده و سپس انتخاب نمایید. شما نیز می‌توانید با استفاده از آن‌ها خود را برای این آزمون آماده‌تر کنید. در صورتی که منبع معتبری برای این آزمون می‌شناسید و یا از منابع معرفی شده استفاده کرده‌اید آن را در کامنت معرفی کرده و یا تجربه خود را مطرح نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
حسن کاربر سایت ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

اینکه منابع رایتینگ آیلتس رو به صورت تفکیک توضیح داده بودین خیلی عالی بود.

   
Hadi کاربر سایت ۰۲ آذر ۱۴۰۰

مقاله مفیدی بود ممنون