معرفی adobe

معرفی و پرداخت نرم‌افزارهای شرکت adobe

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

آیا تا به حال به دنبال طراحی تصاویر و یا ساخت ویدئو تیزرهای تبلیغاتی رفته‌اید؟ آیا می‌دانید بهترین نرم‌افزارها برای این کار چه نرم‌افزارهایی هستد؟ جواب این سوال را در این مقاله خواهید یافت. در این مقاله قصد معرفی adobe و کاربردهای نرم‌افزارهای این شرکت را داریم. اگر به علم طراحی و یا تدوین ویدئو، موشن گرافیک، طراحی لوگو و… علاقه‌مند هستید، مطالعه این محتوا آگاهی بسیار خوبی را به شما خواهد داد.

 

معرفی شرکت adobe

ادوبی (به انگلیسی: Adobe Incorporated) یک شرکت آمریکایی است که نرم‌افزارهای کامپیوتری تولید می‌کند. فعالیت اصلی این شرکت تولید نرم‌افزارهای طراحی و گرافیک می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در سن خوزه کالیفرنیا واقع شده است. Adobe بیشتر به دلیل نرم‌افزار ویرایش تصویر فتوشاپ، نرم‌افزار اسناد قابل حمل PDF و Adobe Creative Suite شناخته شده است. در ادامه به معرفی توضیحات بیشتری در رابطه با معرفی adobe و سایر نرم‌افزارهای ساخته شده توسط این مجموعه خواهیم پرداخت.

 

معرفی Photoshop

نرم‌افزار Adobe Photoshop یک ویرایشگر تصویر گرافیکی است که توسط Adobe Systems برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک توسعه یافته است. نرم‌افزار فتوشاپ در سال 1988 توسط توماس و جان نول ساخته شد. از آن زمان این نرم‌افزار به یک استاندارد در صنعت ویرایش تصاویر گرافیکی تبدیل شد؛ به طوری که نرم‌افزار فتوشاپ به یک ابزار حرفه‌ای تبدیل گردید. در برابر چنین استفاده‌هایی از این برنامه، این نرم‌افزار می‌تواند تصاویر گرافیکی را در چند لایه ویرایش و ایجاد کند و از masking، ترکیب آلفا و مدل‌های رنگی مختلف مانند RGB، CMYK، Lab Color Space، Spot Color و Duotone پشتیبانی کند.

نرم‌افزار فتوشاپ طیف گسترده‌ای از فرمت‌های گرافیکی را ارائه می‌دهد اما فرمت‌های PSD و PSB خود را نیز دارد که به راحتی قابل ذخیره کردن و اجرا روی یک کامپیوتر دیگر است. جدا از تصاویر شطرنجی، فتوشاپ قابلیت‌های محدودی برای ویرایش متن، تصویربرداری (به ویژه از طریق مسیر برش)، گرافیک‌های سه بعدی و فیلم‌ها دارد. امکانات و ویژگی‌های فتوشاپ را می‌توان با استفاده از پلاگین‌ها فتوشاپ افزایش داد. با ساخت این برنامه توسط شرکت ادوبی نسخه‌های بسیار زیادی توسط این شرکت برای کارهای طراحی ارائه شد که تاریخچه معرفی adobe را بسیار درخشان می‌کند.

 

پرداخت adobe

 

معرفی After Effects

Adobe After Effects یک برنامه جلوه‌های بصری دیجیتال، موشن گرافیک و ترکیب‌بندی است که توسط Adobe Systems توسعه یافته و در مراحل پس از تولید فیلم، بازی‌های ویدیویی و تلویزیون استفاده می‌شود. از جمله امکانات After Effects می‌توان به ساخت انیمیشن، جلوه های vfx، رندرگیری با کیفیت بالا و‌… اشاره کرد.

افتر افکت در سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز ارائه شده است. افتر‌ افکت به طور گسترده‌ای در صنعت فیلم و تلویزیون پس از تولید برای ایجاد جلوه‌های ویژه، انیمیشن و ترکیب ویدئو استفاده می‌شود. پروژه‌هایی که با این نرم‌افزار ایجاد می‌شوند را می‌توان در پخش تلویزیون، ویدئو، وب، ویترین مغازه‌ها و… استفاده کرد. افتر افکت بخشی از Adobe Creative Cloud است. این نرم‌افزار مکمل نرم‌افزار پریمیر است که در ادامه به توضیحات بیشتری برای معرفی adobe می‌پردازیم.

 

برنامه adobe

 

معرفی Illustrator

ایلوستریتور نرم‌افزاری برای طراحی، تصویرسازی و خلق آثار هنری با استفاده از رایانه با سیستم عامل مک یا ویندوز است. Illustrator در سال 1987 منتشر شد و به طور منظم در حال ارائه نسخه‌های جدید و اکنون بخشی از Adobe Creative Cloud است. ایلوستریتور در درجه اول توسط طراحان گرافیک، طراحان وب، هنرمندان تجسمی و تصویرگران حرفه‌ای در سراسر جهان برای خلق آثار هنری باکیفیت استفاده می‌شود. Illustrator شامل بسیاری از ابزارهای حرفه‌ای است که می‌تواند در زمان طراحی صرفه‌جویی زیادی در زمان شما داشته باشد. این برنامه بهترین جایگزین برای فتوشاپ می‌باشد.

 

معرفی محصولات شرکت adobe

 

معرفی Premiere Pro

در این قسمت از معرفی adobe به Adobe Premiere Pro می‌پردازیم. یکی از ابزارهای ویرایش ویدئو است که شامل فیلم، تلویزیون و کلیپ‌های وب و رسانه‌های اجتماعی می‌شود. Premiere Pro نرم‌افزار پیشرو ویرایش ویدئو برای فیلم، تلویزیون و همینطور در پروژه‌های سینمایی است. ابزارهای خلاقانه، ادغام با سایر برنامه‌ها و سرویس‌های Adobe و قدرت Adobe Sensei به شما کمک می‌کند فیلم‌ها و ویدیوهای تدوین شده را در یک جریان کاری بدون وقفه تولید کنید؛بنابراین می‌توانید فیلم‌ها را ضبط کرده و آن‌ها را در همه دستگاه‌ها و در هر مکانی ویرایش کنید.

Premiere Pro امکان ویرایش تصاویر و صدا را فراهم می‌کند. تصاویر و صداها همچنین دارای یک مسیر ویرایش جداگانه برای ویرایش حرفه‌ای و فرآیندهای مدیریت هستند. Adobe Premiere Pro شامل برنامه‌های ابری کامل است. این برنامه به عنوان نرم‌افزار پدر صنعت تدوین در سینما شناخته می‌شود.

 

معرفی برنامه های adobe

 

معرفی InDesign

Adobe InDesign یا Adobe InDesign یک نرم‌افزار ساخت تصاویر است که توسط Adobe ایجاد شده است. از این برنامه می‌توان برای طراحی پوستر، تبلیغات، بروشور، مجله، روزنامه، پایان‌نامه، کتاب و کتاب الکترونیکی استفاده کرد. InDesign همچنین می‌تواند محتوای سازگار با تبلت‌های متصل به Adobe Digital Publishing Suite را منتشر کند. طراحان گرافیک و وب، کاربران اصلی این نرم‌افزار هستند که از آن برای طراحی و صفحه‌آرایی، انتشار و چاپ استفاده می‌نمایند.

InDesign همچنین از فرمت‌های EPUB و SWF پشتیبانی می‌کند که برای طراحی کتاب‌های الکترونیکی، مجلات دیجیتال و محتوای مناسب تبلت استفاده می‌شود؛ علاوه بر این، این نرم‌افزار از XML، شیوه‌نامه‌ها، نشانه‌گذاری و کدنویسی پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توان از آن برای تهیه محتوای متن برچسب گذاری شده مناسب برای فرمت‌های آنلاین استفاده کرد. این برنامه هم در سال 2004 ایجاد شد و می‌توان آن را در لیست نرم‌افزارهای معرفی adobe نام برد.

 

معرفی adobe

 

معرفی Lightroom

لایت روم یک برنامه ویرایش عکس از شرکت ادوبی است که برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک منتشر شده است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌های زیادی را به طور هم‌زمان روتوش و ویرایش کنید. لایت روم نسبت به فتوشاپ امکانات کمتری دارد؛ اما یکی از مزیت‌های آن این است که همیشه فایل اصلی کاربر را ذخیره می‌کند و اجازه نمی‌دهد فایل اصلی خراب شود.

اولین نسخه لایت روم در سال 1999 توسط مارک هامبورگ ساخته شد؛ اما در آن زمان به لطف فتوشاپ هنوز ناشناخته بود. پس از چند سال در سال 2007 مجدداً با امکانات و رابط کاربری جدید وارد بازار شد و با استقبال خوبی مواجه شد. آخرین نسخه این برنامه مربوط به سال 2017 است، اما Adobe هر ساله یک توسعه نرم‌افزاری برای رفع مشکلات فنی آن منتشر می‌کند.

 

لایت-روم-چیست

 

معرفی Animate

فلش پلیر را به خاطر دارید؟ اگر به خاطر داشته باشید، پس شما یکی از کاربران قدیمی دنیای کامپیوتر هستید. فلش پلیر در ساخت بازی‌های آنلاین و نمایش بنرهای تبلیغاتی و به طور کلی در دنیای تجارت الکترونیک کاربرد زیادی داشته و برای نمایش محتوای متحرک در وب استفاده می‌شود؛ اما چرا از زمان گذشته استفاده می‌کنیم؟ چند سال پیش در سال 2007، Adobe نرم‌افزار فلش را از Macromedia خریداری کرد و متعاقباً این نرم‌افزار با نام Adobe Flash به کار خود ادامه داد و این باعث معرفی adobe به کاربران بیشتری شد. تا چند سال پیش نیاز بود که پلاگین فلش را در مرورگرها نصب کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و هر چیزی که در وب حرکت می کند را تماشا کنیم.

 

معرفی برنامه های adobe

 

Adobe Animate در شرایط زیر استفاده می‌شود:

  • ساخت و پیاده سازی نرم‌افزار فول فلش
  • استفاده در برنامه‌های تلویزیونی (زیرنویس، آرم شبکه)
  • سایت‌های فعال در زمینه پخش آنلاین
  • ساخت نرم‌افزار و بازی برای اندروید و iOS
  • ایجاد محتوای تبلیغاتی مانند بنر، گیف و…
  • ساخت انیمیشن‌های تبلیغاتی، کاریکاتور و…
  • بازی‌های جذاب و سازگار با وب
  • ساخت گرافیک متحرک

 

معرفی Audition

Adobe Audition نرم‌افزاری برای ویرایش، تنظیم، میکس و مسترینگ فایل‌های صوتی است. با استفاده از Audition می‌توانید تقریباً تمام نیازهای ویرایش و تنظیم یک فایل صوتی را برطرف کنید. با این برنامه می‌توانید به ویرایشش صدا بپردازید، ریمیکس، موسیقی یا پادکست و… بسازید.

 

معرفی نرم افزار ادب ادیشن

 

برنامه Adobe Audition

در این قمست به معرفی Adobe Audition می‌پردازیم. همانطور که گفتیم Adobe برنامه کاربردهای زیادی دارد. برخی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید با Adobe Audition انجام دهید شامل موارد زیر است:

  • ویرایش فایل‌های صوتی
  • تولید پادکست
  • تنظیم صدا با کیفیت بسیار بالا
  • ضبط صدا در مدت زمان طولانی
  • ترکیب صدا با ویدئو
  • حذف نویزها و صداهای اضافی از داخل یک فیلم یا صوت
  • ساخت آهنگ
  • تقویت صدا

 

معرفی Acrobat Reader

Adobe Acrobat Reader DC نرم‌افزار مشاهده PDF است که می‌تواند انواع اسناد PDF را باز کرده، اجرا کند و با آنها تعامل داشته باشد. با استفاده از Adobe Acrobat Reader می‌توانید فایل‌های PDF را مشاهده کنید، متن یا کلمه مورد نظر خود را جستجو کنید و به صورت دیجیتالی و با گزینه‌ها و قابلیت‌های مختلف علامت‌گذاری و درنهایت نسخه کار خودتان را چاپ نمایید. در حال حاضر با گسترش استفاده از اسناد الکترونیکی و کتاب‌های الکترونیکی، نیاز به نرم‌افزارهای خوب و با حجم مناسب برای خواندن این گونه اسناد متنی بیش از پیش احساس می‌شود، این اسناد اکثراً در فرمت محبوب PDF مورد استفاده هستند. این نرم‌افزار برای اجرای فایل‌هایی با فرمت پی‌دی‌اف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دانلود adobe

 

ویژگی های برنامه Adobe Reader:

  • استانداردترین نرم‌افزار برای مشاهده اسناد الکترونیکی و فایل‌های PDF
  • مشاهده، چاپ و جستجوی محتوای اسناد PDF
  • اسناد بنویسید، ذخیره و به اشتراک بگذارید
  • با پشتیبانی بومی از فناوری Adobe Flash، محتوا را در محیطی غنی‌تر و تعاملی‌تر تجربه کنید.

 

معرفی Flash Player

Adobe Flash Player یک استاندارد وب بسیار قوی برای ایجاد و انتشار انواع فایل‌های ویدئویی است، این برنامه به شما امکان پخش فایل‌های ویدئویی فلش را می‌دهد، امروزه بیش از 450 میلیون نفر از این فناوری برای اجرای انواع بازی‌های تحت وب، فیلم‌های آموزشی و گرفتن استفاده می‌کنند.

دور از فعالیت‌های تجاری شما به زبان ساده، این برنامه به کاربر اجازه می‌دهد تا فایل‌های طراحی شده توسط برنامه Adobe Flash را اجرا کند؛ به همین دلیل، اکثر فایل‌های چندرسانه‌ای موجود در اینترنت نیاز به مشاهده برنامه‌های Flash Player و Shockwave Player در مرورگر دارند. این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد فایل‌های فلش را در محیط ویندوز و در مرورگرهای مختلف اینترنت اجرا کنید.؛ به این ترتیب، می‌توانید به راحتی انواع فایل‌های فلش را در محیط ویندوز اجرا نموده و همچنین سایت‌هایی که از این عنصر استفاده شده است را به طور کامل مشاهده کنید. ای برنامه نیز یکی از عوامل معرفی adobe به جهانیان بود.

 

فلش پلیر

 

خدمات سفیر پیمنت برای خرید و پرداخت نرم‌افزارهای adobe

چنانچه قصد پرداخت adobe و یا خرید لایسنس از این مجموعه را دارید، می‌توانید به قسمت پشتیبانی وب‌سایت سفیرپیمنت مراجعه کرده و درخواست خودتان را ثبت نمایید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما هستند. تمامی پرداخت‌های بین‌المللی را با مناسب‌‎ترین قیمت برای شما انجام خواهیم داد. تمامی نرم‌افزارهای شرکت ادوبی نیازمند تهیه یک کد تأییدیه هستند که به اصطلاح به آن شماره سریال می‌گویند.

همه افرادی که علاقه‌مند به کار کردن در حوزه گرافیک هستند باید از نسخه‌های اصلی نرم‌افزار استفاده کنند تا در زمان انجام پروژه مشکلی به جهت ذخیره و یا آپدیت پلاگین‌ها برایتان پیش نیاید. نسخه‌های کرک شده فاقد لایسنس هستند و در صورت استفاده از آنها فقط به یک سری از امکانات برنامه دسترسی دارید با این وجود افراد بسیار زیادی از نسخه‌های کرک شده استفاده می‌کنند. اگر شما یک کاربر حرفه‌ای هستید، توصیه ما خرید نسخه‌های اصلی برنامه است تا در زمان وصل شدن به اینترنت مشکلی برای شما ایجاد نگردد.

 

چکیده کلی از مقاله

در این مقاله به معرفی محصولات شرکت adobe پرداختیم. این مجموعه بهترین نرم‌افزارها را در زمینه طراحی، تدوین، گرافیک و… فعالیت می‌کند. ادوبی محصولات بسیار زیادی را تا به امروز روانه بازار کرده است که برای استفاده از هر کدام بهتر است نسخه‌های اصلی آن را تهیه کنید. از اینکه وقتتان را به جهت مطالعه این مقاله گذاشتید کمال تشکر را داریم. امیدواریم که دانش و آگاهی کافی را به جهت معرفی adobe به شما منتقل کرده باشیم.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *