ریدینگ آیلتس

کسب آمادگی برای ریدینگ آزمون آیلتس

آخرین بروز رسانی:  ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

ریدینگ آزمون IELTS یکی دیگر از بخش‌های آزمون آیلتس است که مهارت‌های مختلف در زمینه خواندن داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این بخش از آزمون اگر چه قالب سوالات یکسان است، اما سبک‌های آن برای آزمون آکادمیک و جنرال متفاوت است.  این بخش حدود 60 دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا به 40 سوال پاسخ دهید و 3 متن موجود و متنوع را روخوانی کنید. در ادامه این مقاله در خصوص ریدینگ آیلتس بیشتر خواهیم گفت.

5 نکته برتر برای ریدینگ آیلتس

1- زمان بندی نکته کلیدی است

در این بخش از آزمون باید به زمان‌بندی نیز دقت داشته باشید. در این بخش برای تکمیل 40 سوال فقط 1 ساعت وقت خواهید داشت، بنابراین باید از وقت خود بهینه استفاده کنید. به داوطلبان توصیه می‌شود که هر قسمت را در 20 دقیقه به پایان برسانند. در این صورت داوطلبان 17-16 دقیقه برای ریدینگ و پاسخگویی به سوالات و 3-4 دقیقه برای انتقال و بررسی پاسخ‌ها وقت دارید.

2- دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.

بسیاری از داوطلبان با استعداد از بخش ریدینگ آیلتس نمرات خوبی کسب نخواهند کرد؛ زیرا دستورالعمل‌های این بخش از آزمون را به درستی نمی‌خوانند. از این‌رو برای جلوگیری از از دست دادن نمرات در این بخش سعی کنید به دستورالعمل‌هایی که به شما داده می‌شود، بسیار توجه کنید.

3- وحشت نکنید.

همان‌طور که می‌دانید هر آزمونی دارای سوالات سخت و آسان است. در این بخش از آزمون آیلتس نیز برخی از سوالات آسان و برخی دیگر بسیار دشوار خواهد بود. این که شما به عنوان یک داوطلب تمامی زمان خود را صرف سوال سخت کنید، کار اشتباهی است و باعث می‌شود زمان برای سایر سوالات کم بیاورید. از این‌رو لازم است در برخورد با سوال سخت شما آرام باشید و اعصاب خود را تحت کنترل داشته باشید. سپس سوالات ساده‌تر را پاسخ دهید و در زمان باقی مانده به سراغ سوالات سخت بروید.

4- این واقعا یک تست واژگان است.

شاید بهتر باشد بدانید که ریدینگ آیلتس بیشتر از آنکه یک تست برای خواندن باشد، یک تست واژگان است. چرا که شما در این بخش از آزمون برای درک متن ارائه شده، نیاز به آگاهی از دامنه وسیعی از واژگان نیاز دارید. در این صورت برای پاسخگویی صحیح به سوالات باید به مترادفات و پارافزاری بیشتری اشراف داشته باشید.

5- انتظار نداشته باشید که هر کلمه ای را درک کنید.

سطح توقع از خودتان را در این بخش کمی پایین‌تر بیاورید. به عبارتی اگر در آزمون ielts کلمه‌ای را متوجه نمی‌شوید، باید به کلمات و جملات اطراف آن دقت کنید تا از طریق آن معنی کلمه مدنظر را دریابید. اگر هم متوجه نشدید، بهتر است از وقت خود برای سوالات دیگر استفاده کنید.

ریدینگ آیلتس آکادمیک

انواع سوالات ریدینگ آیلتس

  • سوالات پاسخ کوتاه

برخی از سوالات این قسمت، نیازمند پاسخ‌های کوتاه هستند. از این‌رو از زیاده گویی برای این سوالات پرهیز کنید.

  • چند گزینه‌ای

سوالات چند گزینه‌ای نمونه‌ی دیگری از سوالات این بخش از آزمون است که لازم است شما از بین گزینه‌های موجود پاسخ صحیح را انتخاب کنید.

  • تکمیل خلاصه

در این نوع سوالات، خلاصه‌ای از متن به شما داده می‌شود که رد آن‌ها فضای خالی وجود دارد و لازم است شما آن را پر کنید.

  • تطبیق پایان های جمله

برا این نوع سوالات، لیستی از جملات ناقص بدون پایان و لیست دیگری با پایان‌های احتمالی به شما داده می‌شود و از شما خواسته می‌شود تا جملات ناقص را با پایان صحیح بر اساس متن تطبیق دهید.

  • تکمیل جمله

در این نوع سوالت به شما تعدادی جمله با شکاف‌هایی داده می‌شود و از شما می‌بایست جملات را با کلمات متن خواندنی کامل کنید.

  • درست، نادرست، داده نشده

سوالات “درست، نادرست، داده نشده” از شما می‌خواهند که تشخیص دهید اطلاعات موجود در یک متن درست است یا خیر؟ در این نوع سواات تعدادی گزاره واقعی به شما داده می‌شود و شما باید آن را مطابق متن مورد بررسی قرار دهید.

  • نکات و استراتژی تطبیق عناوین

در آزمون ریدینگ آیلتس ممکن است از شما خواسته شود عناوین را با بخش‌های متن مطابقت دهید. هدف این نوع سوالات سنجش درک ایده اصلی هر پاراگراف توسط شما است.

  • برچسب زدن نمودار

در آزمون ریدینگ آیلتس، ممکن است سوالی پیدا کنید که از شما بخواهد نمودار را برچسب گذاری کنید.

  • تطبیق اطلاعات با پاراگراف ها

تطبیق عبارات با پاراگراف‌های متن، از دیگر نمونه سوالات این بخش می‌باشد.

آموزش ریدینگ آیلتس

اطلاعات ضروری برای بخش ریدینگ آیلتس

همان‌طور که گفته شد در آزمون ریدینگ آیلتس شما می‌بایست در مدت 40 دقیقه به 40 سوال پاسخ دهید. این آزمون نیز در دو نوع آکادمیک یا جنرال برگزار می‌گردد(برای اطلاعات بیشتر مقاله آیلتس جنرال یا آکادمیک را مطالعه نمایید.). همچنین شما می‌بایست تعیین کنید که به چه نمره‌ای در این آزمون نیاز دارید. از این‌رو با تماس با موسسه‌ای که به گواهینامه آیلتس شما احتیاج دارد می‌توانید این اطلاعات را بدست آورید.

چه تفاوتی بین آزمون ریدینگ آیلتس عمومی و آکادمیک وجود دارد؟

انواع سوالاتی که در آزمون آکادمیک دریافت می‌کنید دقیقاً مشابه به سوالاتی است که برای آزمون عمومی طراحی شده است. داوطلبان آزمون عمومی باید ترکیبی از متون کوتاه و ماهیت کلی و خاص متن داده شده را بدانند. اما داوطلبان ریدینگ آیلتس آکادمیک باید با سه متن طولانی از ماهیت متن را بدانند.

مدیریت زمان ریدینگ آیلتس

یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های رایتینگ آیلتس، پاسخ دادن به سوالات در مدت زمان تعیین شده است. همان‌طور که در بالا نیز گفته شد، شما ملزم به پاسخگویی به 40 سوال در 60 دقیقه هستید. بنابراین خود را به خوبی برای تقویت ریدینگ آیلتس در زمانی که در نظر گرفته شده آماده کنید.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آیلتس

سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در حوزه پرداخت‌ های ارزی به شما کمک خواهد کرد تا به سهولت و سرعت در آزمون‌های بین المللی همچون آیلتس، تافل و… ثبت نام کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت نام آزمون آیلتس یا دیگر آزمون های بین المللی با تیم پشتیبانی این مجموعه در ارتباط باشید.

نتیجه

همان‌طور که می‌دانید آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های مشهور در حوزه زبان انگلیسی است که مهرات داوطلبان را در سطوح مختلف مورد سنجش قرار می‌دهد. یکی از این بخش‌ها مربوط به ریدینگ آیلتس است که در این مقاله در خصوص آن توضیح داده شده است. برای آموزش ریدینگ آیلتس به نحو احسنت پیشنهاد می‌کنیم که در دوره های آیلتس شرکت کنید و از مقاله کتاب ریدینگ آیلتس (که در آن به معرفی منابع ریدینگ پرداختیم) و نمونه ریدینگ آیلتس بهره‌مند شوید. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید واقع شود.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *