تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی

تفاوت پی پال شخصی با پی پال بیزنسی | paypal personal vs business

آخرین بروز رسانی:  ۲۱ دی, ۱۴۰۲
14 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

سیستم پرداخت آنلاین پی پال مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نوع خود در سرتاسر جهان است. پی پال در بیش از 240 کشور فعالیت می‌کند و بیش از 480 میلیون کاربر به خود جذب کرده است. اگر تا به حال به دنبال خرید از فروشگاهی بین‌المللی بوده‌اید، به احتمال زیاد از درگاه خرید پی پال استفاده کرده‌اید. امروزه بیش از 80 درصد فروشگاه‌های اینترنتی از حساب پی پال بیزنسی برای انجام تراکنش‌های خود استفاده می‌کنند. این در حالی است که اکثر فریلنسر‌ها تنها از حساب‌های پی پال پرسوال برای فعالیت خود استفاده می‌کنند. بررسی تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی.

تمام افرادی که به دنبال افتتاح حساب پی پال هستند حتماً در انتخاب گزینه مناسب میان پی پال پرسونال و بیزنسی به مشکل خورده‌اند. این نگرانی قابل درک است؛ زیرا حساب‌های پرسونال و بیزنسی پی پال با ویژگی‌ها، خدمات و هزینه‌های متفاوتی ارائه می‌شود که هر کدام برای نیاز‌های مختلف مخاطبین با طراحی شده‌اند.

در این مقاله به صورت مفصل و جامع به بررسی تفاوت‌ها، ویژگی‌ها و استفاده‌های حساب‌های پرسونال و بیزنس پی پال می‌پردازیم. همچنین تفاوت‌های هرکدام را به صورت جامع مطرح می‌کنیم. اگر شما نیز به دنبال افتتاح حساب پی پال هستید و می‌خواهید بدانید کدام گزینه برای کاربری شما مناسب‌تر است، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

حساب پرسونال PayPal

اولین و پایه‌ای‌ترین اشتراک پی پال، حساب پرسونال است. حساب پرسونال پی پال برای پرداخت‌های شخصی و افرادی عالی است که می‌خواهند به صورت آنلاین پول ارسال و دریافت کنند. اگر تنها قصد خرید یا ارسال پول برای دوستان و خانواده خود را دارید حساب پرسونال تمام نیاز‌های شما را پوشش خواهد داد. این حساب‌ها برای کاربران معمولی طراحی شده‌اند و از کارمزد‌های انتقال کمتری بهره‌ می‌برند. در مقابل از نظر حجم تراکنش و خدمات مدیریت سرمایه محدود هستند. این حساب‌ها عمدتاً انتخاب مناسبی برای فریلنسر‌ها و مهاجرین هستند.

 

حساب شخصی پی پال مزایا

 

مزایای حساب شخصی پی پال

  • برای تراکنش ارسال وجه داخلی کارمزدی ندارد.
  • برای انتقال‌های بین‌المللی کارمزد پایه به اضافه 1.9 درصد حجم انتقال
  • امکان انتقال وجه رایگان به حساب‌های دوستان و خانواده را دارد.
  • امکان خرید و انتقال وجه به سرتاسر دنیا را میسر می‌کند.
  • به تراکنش‌های پرسونال مالیاتی اختصاص نمی‌یابد.
  • برداشت از حساب پی پال بدون کارمزد است.

 

پی پال (Paypal) چیست؟

 

محدودیت‌های paypal personal

  • حجم مجاز تراکنش‌های حساب پرسونال محدود است.
  • امکان ارسال فاکتور و درخواست پرداخت وجود ندارد.
  • امکان دریافت هدایا مالی وجود ندارد.
  • نام و اطلاعات هویتی فرد به دریافت‌کننده نشان داده می‌شود.
  • تنها مشمول سیاست‌های محافظت‌کننده از مشتریان می‌‍شود.

 

لینک خرید اکانت پی پال
افتتاح حساب پی پال وریفای شده

 

اطلاعات مورد نیاز برای افتتاح حساب پرسونال (تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی)

اطلاعات مورد نیاز برای افتتاح هر نوع حساب PayPal متفاوت است. به طول کلی حساب‌های پرسونال به دلیل حجم کمتر تراکنش‌ها از سخت‌گیری کمتری برخوردار است. البته توجه داشته باشید به دلیل تحریم‌های ایران، پی پال برای ایرانیان در دسترس نیست و صورت شناسایی حساب شما مصادره می‌شود. برای استفاده ایمن از حساب پی پال حتماً به VPN نیاز خواهید داشت. مدارک مورد نیاز برای پی پال پرسونال عبارتند از:

  • نام و نام خانوادگی شما
  • نشانی
  • شماره تلفن
  • آدرس ایمیل
  • پاسپورت
  • اطلاعات کارت بدهی یا اعتباری (اختیاری)
  • بررسی شماره حساب و شماره مسیریابی (اختیاری)

 

 

حساب بیزنسی پی پال

حساب‌های بیزنسی پی پال تمام ویژگی‌های حساب‌ پرسونال را در بر دارند و همچنین ویژگی‌های اضافه‌ای ارائه می‌دهند که برای صاحبان بیزنس‌های کوچک تا متوسط مناسب هستند. اصلی‌ترین ویژگی حساب بیزنس پی پال خدمات eCommerce است. با کمک پی پال بیزنس می‌توانید سایت خود را به پلتفرمی برای فروش گسترده محصولات خود تبدیل کنید. برای یادگیری فرایند اتصال درگاه پی پال به سایت از طریق این لینک می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید. در این مقاله به صورت جامع و کاربردی تمام مراحل اتصال درگاه آموزش داده می‌شود.

همچنین برای مدیریت فعالیت‌های مالی سازمانی، پی پال بیزنس این امکان را به شما می‌دهد تا به مکسیموم 200 نفر اجازه دسترسی به یک حساب را بدهید.
به بیان دیگر حساب بیزنس برای افرادی مناسب است که در حال اجرای تجارت هستند. با قابلیت‌های مدیریت مالی پی پال بیزنس می‌توانید فرایند سفارشات و تهیه محصولات را اتوماتیک کنید و تمام دخل و خرج‌های خود را ردیابی کنید. همچنین حساب‌های بیزنسی پی پال مجموعه‌ای از محصولات و خدمات مانند چاپ برچسب، پیگیری پرداخت‌ها و دریافت پشتیبانی مشتریان مستقیم را به صاحبان تجارت‌ها ارائه می‌دهد. بر خلاف حساب‌های شخصی، در حساب‌های تجاری می‌توانید حساب خود را تحت نام تجاری شرکت خود ایجاد کنید تا در هنگام انجام تراکنش توسط مشتریان، اطلاعات هویتی شما به خطر نیفتد.

با وجود مزایای فراوان، حساب‌های بیزنسی مشکلاتی نیز دارند. این حساب‌ها هدف اصلی درآمد پی پال هستند و تراکنش‌های شما شامل کارمزد‌های بالایی می‌شوند. همچنین این حساب‌ها مورد توجه بیشتر پی پال هستند و به صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرند. این به آن معنا است که پی پال گاهی از شما می‌خواهد هویت خود را دوباره تأیید کنید. مهم آن است که بسته به نوع تجارتی که در پی پال ثبت می‌کنید، میزان سخت‌گیری‌های پی پال نسبت به محصولات شما تغییر می‌کند.

 

حساب بیزینسی پی پال مزایا

 

مزایای حساب بیزنس پی پال

  • حجم تراکنش‌های بالا
  • امکان ثبت حساب تحت نام تجاری شرکت
  • امکان دسترسی حداکثر 200 نفر به یک حساب
  • امکان دریافت پرداخت‌های تجاری
  • امکان ایجاد دکمه پی پال برای اتصال درگاه خرید پی پال به سایت
  • امکان مدیریت و ردیابی دخل و خرج‌های سازمانی
  • امکان ارتباط مستقیم و زنده با بخش پشتیبانی پی پال
  • امکان دریافت وجه از کارت‌های اعتباری

 

معایب حساب پی پال business

  • کارمزد‌های تجاری بالا
  • عدم امکان انتقال دوستانه
  • هزینه‌های تبدیل ارز بالا
  • محدودیت برداشت 200 هزار دلاری در ماه
  • عدم پشتیبانی رسمی از تجارت‌های ایرانی

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
خرید کارت پی پال

 

اطلاعات مورد نیاز برای افتتاح حساب بیزنس (تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی)

طبیعتاً نسبت به حساب شخصی، برای ایجاد حساب بیزنس مدارک بیشتری نیاز خواهید داشت. این مدارک عبارتند:

  • نام و آدرس مالک حساب پی پال
  • آدرس ایمیل مالک حساب
  • نام و آدرس کسب و کار
  • اطلاعات تماس خدمات مشتریان تجاری
  • اطلاعات عمومی کسب و کار (به عنوان مثال، نوع کسب و کار، کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، و غیره)
  • نام بانک
  • شماره حساب بانکی تجاری یا شخصی
  • شماره مسیریابی بانک

 

تفاوت پی پال شخصی و بیزینسی

 

تفاوت‌های پی پال شخصی با بیزنسی (personal vs business)

به صورت کلی تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی را می‌توان در چند دسته‌بندی مطرح نمود. در ادامه به صورت مفصل هر کدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

کارمزد‌ها و هزینه‌ها (تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی)

یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی در هزینه‌ها و کارمزد‌های آن است. در ادامه به بررسی کارمزد حساب پی پال شخصی و بیزینسی می‌پردازیم.

 

کارمزد حساب پی پال شخصی

همانطور که از اسم آن مشخص است، حساب‌های شخصی برای خرید‌های آنلاین روزمره و انتقال‌های سبک بین دوستان و خانواده است. از این‌رو، پی پال برای جذب کاربران، در انتقال‌های دوستانه کارمزدی بابت ارسال یا دریافت وجه نقد دریافت نمی‌کند. همچنین در زمان خرید و پرداخت از طریق درگاه پی پال، هیچ کارمزدی از خریدار کسر نمی‌شود. با این وجود برای انتقالات بین‌المللی مشمول 1.9 تا 3 درصد کارمزد خواهید شد. همچنین برای تبدیل‌های ارزی 3 درصد کارمزد کسر می‌شود. کارمزد‌ خرید و فروش‌های رمزارز‌ها در حساب‌های شخصی، بر اساس حجم معامله، از 0.5 دلار تا 1.5 درصد متغیر است. همچنین برداشت وجه از حساب پی پال و واریز آن به حساب بانک در تمام دنیا به غیر از آمریکا رایگان است. واریز وجه به حساب بانکی در آمریکا 3 درصد کارمزد دارد. با این وجود واریز به کارت اعتباری یا بانکی هیچ کارمزدی ندارد.

دلیل رایگان بودن انتقالات پی پال برای حساب‌های شخصی آن است که استراتژی درآمد‌زایی پی پال برای حساب‌های تجاری تنظیم شده است. در حساب‌های بیزنسی تمام تراکنش‌ها به چشم تجاری دیده می‌شود و از کارمزد‌های استاندارد تجاری پیروی می‌کند. این به آن معنا است که نمی‌توان در حساب‌های بیزنسی، انتقال‌های دوستانه انجام داد.

 

 

کارمزد حساب بیزینسی

ارسال فاکتور و درخواست پرداخت تنها برای حساب‌های بیزنسی ممکن است و کارمزد 3.49 درصدی دارد. همچنین تمام هزینه‌های دریافت شده از طریق درگاه پرداخت پی پال مشمول 3.49 درصد کارمزد خواهند بود. این موضوع در خصوص کاربران و فروشندگان ونمو نیز صدق می‌کند. در خصوص تراکنش‌های انجام شده از طریق QR کد اگر زیر 10 دلار باشند 2.4 درصد و اگر بالای 10 دلار باشند 1.9 درصد کارمزد خواهند داشت.

ارسال و دریافت وجه برای خدمات یا محصولات 2.89 درصد و در خصوص کارت‌های اعتباری یا آمریکن اکسپرس 2.99 درصد کارمزد دارند.

همچنین در حساب‌های بیزنس امکان دریافت هدیه‌های مالی به شکل واریز وجود دارد. تمام تراکنش‌های داخلی اهدای وجه مشمول 2.89 درصد کارمزد می‌شوند که مورد اهدا‌های بین‌المللی 1.5 درصد دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

 

کارمزدهای پی پال بیزینس

 

نکته: تمام تراکنش‌های ذکر شده برای حساب‌های بیزنسی، در کنار کارمزد درصدی شامل یک هزینه ثابت نیز هستند که متناسب با کشور دریافت‌کننده مبلغ آن متغیر است.

 

کاربرد‌ها و نیاز‌های تجاری

هر کدام از حساب‌های پی پال متناسب با نیاز‌های مختلف کاربران تنظیم شده‌اند. اکثر کاربران معمولی به خدمات تجاری حساب بیزنس نیاز ندارند و از حساب خود فقط برای خرید و انتقال‌های کوچک استفاده می‌کنند. در مقابل حساب‌های بیزنس برای تجارت‌هایی مناسب است که گردش مالی بالایی دارند و پرداخت کارمزد برایشان دغدغه بزرگی نیست.

با این تفاسیر کدام حساب برای یک فریلنسر مناسب‌تر است؟ برای جواب به این سؤال 2 موضوع اهمیت دارد.
در وهله اول حجم درآمد فریلنسر تا چه اندازه است و در وهله دوم از چه پلتفرمی برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کند. اگر حجم تراکنش‌های ماهانه فرد از مبلغی بیشتر شود، حساب او مسدود شده و مجبور می‌شود حساب خود را به بیزنس ارتقا دهد.

نکته مهم‌تر و حیاتی در خصوص فریلنسر‌ها پلتفرمی است که از آن برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع آن است که اکثر سایت‌های فریلنسیری تنها به حساب‌های شخصی که به نام فرد است واریز وجه می‌کنند. این به آن معنا است که استفاده از حساب بیزنس برای اکثر سایت‌های فریلنسری امکان‌پذیر نیست و به ناچار فریلنسر مجبور به ارائه حساب شخصی می‌شود که به نام و اطلاعات هویتی در آن مشخص است.

 

آموزش کار با حساب paypal

 

محدودیت‌های حجم تراکنش (تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی)

دیگر تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی در حجم تراکنش‌ آن‌ها است. حساب‌های شخصی به دو دسته تأیید شده و نشده تقسیم می‌شوند. در حساب‌های تأیید نشده مکسیمون حجم تراکنش‌های حساب 4 هزار دلار خواهد بود که بعد از آن به تأیید حساب نیاز خواهد داشت.

در خصوص حساب‌های تأیید شده حجم تراکنش‌های حساب به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند. با این وجود برای یک حساب تازه تأسیس، حجم تراکنش 5 هزار دلار در ماه خواهد بود که با گذشت زمان این عدد به سقف 10 هزار دلار می‌رسد.

سقف تراکنش‌ حساب‌های بیزنسی به میزان قابل توجهی بیشتر است. تمام حساب‌های بیزنسی تأیید شده هستند و از همان ابتدا می‌توانید تا سقف 10 هزار دلار در روز، 60 هزار دلار در هفته و 200 هزار دلار در ماه تراکنش داشته باشید. بدیهی است با افزایش میزان گردش مالی حساب، توجه و سخت‌گیری‌های هویتی پی پال نیز افزایش خواهد یافت. این موضوع برای حساب‌های آمریکا دوچندان شدید‌تر است؛ زیرا حساب‌های بیزنسی می‌بایست اطلاعات درآمد و مالیاتی خود را به سازمان مالیات آمریکا (IRS) اعلام کنند.

 

سرعت و کیفیت پشتیبانی از مشتریان

از آنجایی که حساب‌های شخصی پی پال عمدتاً حجم تراکنش پایینی دارند و کارمزد به تراکنش‌های آن‌ها اختصاص نمی‌یابد در رده‌بندی خدمات مشتریان عقب‌تر از حساب‌های بیزنسی قرار می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود گاهی ساعت‌ها منتظر پاسخی از طرف تیم پشتیبانی پی پال باقی بمانید. این در حالی است که حساب‌های بیزنسی از اولویت خدمات پشتیبانی بهره‌مند هستند و می‌توانند به صورت زنده با پشتیبانی ارتباط برقرار کنند.

حساب‌های پرسونال تنها از ویژگی‌های محافظت از مشتریان بهره‌مند هستند که در صورد بروز مشکلی در فرایند خرید می‌توانند برای ریفاند و بازگشت پول خود درخواست صادر کنند. برای دیدن آموزش چگونگی ثبت درخواست ریفاند از طریق این لینک مقاله مربوطه با مطالعه کنید.

 

بررسی نهایی تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی

 

جمع‌بندی تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی

پی پال بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین در سرتاسر جهان است که بیش از 480 میلیون کاربر داشته و بیش از 70 درصد فروشگاه‌های آنلاین از درگاه پرداخت آن استفاده می‌کنند. این شرکت برای نیاز‌های مختلف کاربران حساب‌های متنوعی ارائه می‌دهد که معروف‌ترین آنها حساب پرسونال و بیزنسی است.
انتخاب میان حساب شخصی و تجاری نهایتاً به خود کاربر و نیاز‌های فرد باز می‌گردد. هر کدام از این دو حساب قابلیت‌ها و محدودیت‌هایی دارند که برای قشرهای مختلف مناسب باشند. اگر شما تنها به حسابی نیاز دارید که با آن خرید‌های اینترنتی خود را انجام دهید و یا برای دوستان و آشنایان انتقال وجه کنید؛ پس حساب شخصی پی پال نیاز‌های شما را برآورده می‌کند.

همچنین به دلیل آن که شرط فعالیت در اکثر سایت‌های فریلنسری ثبت حساب پرسونال فرد است؛ افتتاح حساب پرسونال پی پال تنها گزینه خواهد بود. در مقابل اگر به حسابی نیاز دارید تا گردش مالی شرکت خود را مدیریت کنید یا درگاه پرداختی مختص به سایت خود ایجاد کنید تا فروش‌های اینترنتی خود را انجام دهید؛ حساب بیزنسی تنها گزینه مناسب است.

امیدواریم با مطالعه این مقاله از تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی آگاه شده باشید و توانسته باشید گزینه مناسب با نیاز‌های خود را انتخاب کنید. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین سفیرپیمنت ارائه‌دهنده اصلی خدمات پی پال نظیر شارژ حساب پی پال (دریافت ریال و واریز معادل دلاری به حساب پی پال)، خرید با پی پال، افتتاح حساب پی پال، نقد کردن درآمد پی پال (دریافت دلار، یورو پی پال و واریز معادل ریالی) و… در ایران است.

سوالات متداول؛ تفاوت پی پال شخصی با بیزینسی

برای حساب‌های تازه تأسیس و تأیید نشده این مبلغ در مجموع به 4 هزار دلار می‌رسد. در صورتی که حساب فعال شده باشد، این مبلغ چیزی میان 5 تا 10 هزار دلار خواهد بود.
به صورت کلی برای تمام تراکنش‌‌های بین‌المللی مبلغی به عنوان کارمزد پایه کسر می‌شود. در مورد حساب‌های بیزنسی این مبلغ به کارمزد معاملاتی پی پال (2.8 تا 3.5 درصد) اضافه می‌شود.
بله بر اساس قابلیت محافظت از مشتریان پی پال؛ در صورت بروز هرگونه مشکل با فروشنده می‌توانید درخواست ریفاند خود را ثبت کنید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(14)
   
محمدمهدی محمدی کاربر سایت ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

سلام
چرا بعد از افتتاح حساب بیزینس پی پال اخیرا حساب رو میبنده؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام. سختگیری پی پال بر روی ساخت اکانتهای بیزنس بیشتر شده و باید با آی پی واقعی این اکانتها ساخته بشه

   
احمد وفااحمد کاربر سایت ۲۵ تیر ۱۴۰۱

سلام…خیلی عالی بود…سوالی که دارم انه که ایران کشور پاکستان رو پشتیبانی مکنه یا خیر ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز. بله ایران، پاکستان، افغانستان و غیره جز کشورهای ممنوعه در پی پال هستند.

   
محمد صادق کاربر سایت ۱۵ تیر ۱۴۰۱

سلام به نظر شما با افتتاح حساب پی پال بیزینس بیشتر لیمیت میشیم یا پرسونال ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    تفاوتی نداره. در کل اگر سورس دریافت و پرداخت شما معتبر نباشه هر لحظه امکان بسته شدن حساب هست.

   
لیدا حاتمی کاربر سایت ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

سلام چگونه میتوانم بفهمم که با کدام حسابم درآمد ارزی داشته ام در حالی که من حدود سه سال از یک بازی خیلی درآمد داشتم و حال که اطلاع پیدا کرده ام که میتوانم در آمدم را دریافت کنم اگر به گوگل پلی رجوع کنم میتوانم همان بازی را با همان امتیاز ارزی مجددا نصب کنم؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۰۸ فروردین ۱۴۰۱

    سلام
    اگر بازی دارای اکانت بوده (مثلا با ایمیل وارد بازی میشدین) الان هم میتونید با استفاده از همون ایمیل مجدد وارد بازی بشین. اما اگر همچین موردی نداشته امکان ورود به اکانت قبلی وجود نداره.

   
پیمان کاربر سایت ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

سلام وقت بخیر
ببخشید سقف انتقال دلار به حساب های پرسونال و بیزینس چقدره؟
ممنون

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

    سلام و احترام
    برای اطلاع از کارمزدهای پی پال به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

   
علی جلایی فر کاربر سایت ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

سلام
حساب بیزینس پی پال میخوام واسه درامد از بازی. چجوری میتونین کمکم کنین

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

    سلام، وقت بخیر
    لطفا برای راهنمایی و افتتاح حساب، از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان مجموعه صحبت کنید

   
رضا کاربر سایت ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

سلام … خسته نباشید
برای اینکه بتونم درامد از بازی آنلاین و… رو دریافت کنم…چون حساب پرسونال هفته ای تا ۸۰۰ دلار سقف داره…
سوالم اینکه شما می تونید حساب بیزینس پی پال برای دریافت درامد از بازی آنلاین رو برام بسازید?
ممنون…

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۰۳ بهمن ۱۳۹۹

    سلام، خیلی ممنون و به همچنین

    با آن‌لیمیت و قدرتمند کردن حساب‌های پرسونال می‌توانید بیش از سقف اعلام‌شده از حساب استفاده کنید

    بله،‌ می‌تونیم براتون حساب‌های بیزنس پی‌ پال افتتاح کنیم
    همچنین در صورتی که درآمد شما در ماه بالاست، می‌تونید درخواست خرید حساب‌‌های کارکرده بدید