کارمزد پی پال

آشنایی با انواع کارمزد پی پال

آخرین بروز رسانی:  ۲۷ شهریور, ۱۴۰۲
5 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

با توجه به گستردگی پی پال (Paypal) در خدمات ارزی، نیاز افراد به افزایش اطلاعات درباره این سرویس هر روز بیشتر می‌شود. ما در این قسمت سعی داریم تا اطلاعاتی را در مورد انواع کارمزد پی پال در اختیار شما قرار دهیم؛ از طرفی چون پی پال سرویسی با امنیت بالا و جهانی‌ است، کارمزدهای نسبتاً بالایی برای تراکنش‌های خود در نظر می‌گیرد؛ از این رو دانستن کارمزد حساب پی پال برای هر تراکنش، می‌تواند کمک بسیاری به شما برای انتخاب بهترین گزینه با کمترین کارمزد در تراکنش‌هایتان داشته باشد.

 

لینک خرید اکانت پی پال
افتتاح حساب پی پال وریفای شده

 

چرا پی‌پل کارمزد دریافت میکند؟

پی‌پل که بیشتر آن را با نام پی‌پال می‌شناسند یک شرکت خدمات پرداخت الکترونیک است که به صورت شخصی راه اندازی شده و وابستگی به هیچ نهادی در جهان ندارد؛ بنابراین پی‌پل با سرمایه شخصی در ابتدا احداث شده ودر زمان افتتاح خدمات زیادی به کاربران خود ارائه نمی‌داده است. این مجموعه برای ارائه خدمات خود به کاربران بر اساس شرایط مختلفی میزان مشخصی کارمزد دریافت می‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید که دلیل کارمزد پی پال چیست و میزان آن چقدر است؟ همچنین کارمزد پی‌پال صرف کجا می‌شود؟

عمده این کارمزدها صرف حقوق کارکنان می‌شود و در واقع کارمزدی که برای کاربران در نظر گرفته شده با صرف شدن برای کارمندان در نهایت به ارائه خدمات بهتر برای خود کاربران منجر خواهد شد. شما اگر یک شرکت خدماتی یا شهرداری شهر خود را درنظر بگیرید که 10 ماه به کارکنان خود حقوقی ندهد یقینا در یکی دوماه ابتدایی که حقوق آن‌ها پرداخت نشود، همه انها دست از کار میکشند و در شهر هرج ومرج ایجاد میشود.

ما نمی‌توانیم برای کارمزدهای پی‌‌پل نرخ قیمت تعیین کنیم زیرا ما تسلطی به زیرساختهای علمی و عملی این شرکت نداریم. از سوی دیگر با توجه به تعداد کاربران و حجم تراکنش‌های روزانه درپی‌پل نمی‌توانیم بگوییم که خدمات آنها به صرفه نیست.

پیشنهاد مطالعه:  نقد کردن درآمد ارزی پی پال

کارمزد انتقال پی پال به چه مسائلی وابسته است؟

شاید برای شخصی که در اوایل از حساب پی پال استفاده می‌کند، اندکی محاسبه مقدار کارمزد گیج کننده باشد؛ دلیل این امر هم تفاوت کارمزدها در میزان مبلغ تراکنش و همچنین کشور حساب مبدا و کشور حساب مقصد است. در واقع کارمزد پی پال بستگی به موارد مختلفی دارد و بر اساس شرایط تراکنش انجام شده کارمزد کسر خواهد شد؛ برای مثال طبق قانون پی پال برای ارسال گیفت (بین دوستان و خانواده در همان کشور) هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود؛ ولی برای حالت‌های دیگر کارمزد دریافت کرده و مقدار آن متفاوت است.

در ادامه انواع کارمزد انتقال پی پال و همچنین راه‌هایی را برای پرداخت کارمزد کمتر، معرفی می‌کنیم.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
خرید ویزا کارت برای پی پال

 

پی پال در چه شرایطی کارمزد دریافت می‌کند؟

  • استفاده از حساب پی پال خود برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین و خدماتی (مثل AliBaba و eBay)
  • برای کشور دیگری پول ارسال ‌کنید
  • وقتی از اعتبار دبیت کارت یا کریدیت کارت خود برای تراکنش استفاده کنید
  • انتقال پول از اعتبار حساب پی پال به دبیت یا کریدیت کارت (انتقال به حساب بانکی رایگان است)

انواع کارمزد پی پال

در این قسمت انواع کارمزدهای پی پال را برای تراکنش‌های مختلف بررسی می‌کنیم که پس از خرید پی پال مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به عبارت دیگر در ادامه شرایط مختلفی به همراه میزان کارمزد پی پال بررسی خواهد شد.

کارمزد پی پال در فروش خدمات و اجناس

1) فروش در ایالات متحده:

این یک کارمزد استاندارد است؛ اگر فروشنده و خریدار هر دو از آمریکا باشند.

۲.۹٪ + ۳ دلار برای هر تراکنش

۳ دلار در این قسمت در واقع کارمزد ثابتی است که برای هر کشور متفاوت است.

2) فروش‌ بین‌المللی:

در این حالت اگر که خریدار و فروشنده از یک کشور نباشند پی پال کارمزد ۴.۴٪ + کارمزد ثابت را دریافت می‌کند.

کارمزدهای ثابت را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده بفرمایید

کارمزد انتقال پی پال

کارمزد پی پال برای انتقال وجه چقدر است؟

کارمزد پی پال برای انتقال وجه از حساب پی پال به حساب بانکی متصل یا کارت‌های اعتباری چقدر است؟

انتقال وجه به حساب بانکی متصل کاملا رایگان است ولی مبلغ ارسالی دارای محدودیت است

به عنوان مثال محدودیت‌های برداشت در حساب‌ بیزنس به صورت زیر است:

۵۰ هزار دلار در هر تراکنش

۱۰۰ هزار دلار در هر روز

۲۵۰ هزار دلار در هر هفته

۵۰۰ هزار دلار در هر ماه

انتقال وجه به کارت‌های اعتباری رایگان نیست و کارمزد شامل یک درصد از کل مبلغ و حداکثر ۱۰ دلار است.

کارمزد حساب پی پال

کارمزد برای INVOICE در پی پال

پی پال این امکان را به شما می‌دهد که بدون هیچ هزینه‌ای از طریق فاکتورها (invoice)‌ تراکنش خود را انجام دهید.

کارمزد پرداخت‌های خرد (Micropayment Fees)

اگر تراکنش‌های شما به طور معمول کمتر از ۱۰ دلار باشد می‌توانید از این نوع پرداخت استفاده کنید؛ زیرا در طولانی مدت برای شما به صرفه است.

  • تراکنش دو حساب آمریکایی: ۰.۵ درصد مبلغ تراکنش + ۰.۰۵ دلار (مبلغ ثابت)
  • تراکنش دیگر حساب‌ها با یکدیگر: ۶.۵ درصد مبلغ تراکنش + ۰.۰۵دلار (مبلغ ثابت)

کارمزد پایانه‌های مجازی پی پال (Virtual Terminal fees)

پایانه‌های مجازی پی پال درواقع راه‌هایی برای خرید و فروش با مشتریان را فراهم می‌کنند؛ جدیداً کمتر از این روش برای انتقال پول استفاده می‌شود.

۳.۱٪ کل مبلغ تراکنش + ۰.۳ دلار کارمزد تراکنش پایانه مجازی است؛ در صورت یکسان نبودن کشورهای دو طرف تراکنش، پی پال ۱.۵٪ از کل مبلغ را مازاد بر کارمزد قبل دریافت می‌کند.

کارمزد‌های خدمات اضافی پی پال به مشتریان

پی پال یکسری خدمات برای کاربران خود در نظر گرفته که می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید: ولی این خدمات رایگان نیست. کارمزد و هزینه خدمات را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

دریافت صورت‌حساب دوره‌ای حساب خود: کارمزد ماهیانه ۱۰ دلار

خدمات پیشرفته محافظت از حساب: کارمزد ماهیانه ۱۰ دلار + ۰.۰۵ دلار برای هر تراکنش

کارمزد انتقال چندنفره به صورت هم‌زمان (Mass Pay)

این قابلیت در حساب‌های بیزنس پی پال وجود دارد و شما به‌سادگی می‌توانید همزمان به چند نفر مبالغ مختلفی را ارسال کنید.

برای داخل و خارج از کشور حداکثر مقدار کارمزد، ۲ درصد از کل تراکنش است و خیلی از مواقع این تراکنش صفر است.

کارمزدهای مختلف دیگر از طرف پی پال

  • ۳٪ کارمزد کل مبلغ برای تعویض ارزهای موجود در حساب‌های خود
  • دریافت ۰.۳ دلار کارمزد به ازای اضافه کردن هر کارت به حساب پی پال
  • برای برگشت پول، پی پال کارمزدی دریافت نمی‌کند؛ ولی کارمزدی ‌را که برای عملیات انتقال گرفته بر‌نمی‌گرداند

کارمزد رایگان پی‌پل برای مشتریان

پی پال فقط برای پرداخت های شخصی که مقصد انتقال وجه به دوستان و خانواده در ایالات متحده امریکا باشد به صورت رایگان انجام می شود. برای نقل و انتقالات بین المللی و تراکنش های تجاری، هزینه های نقل و انتقال همانطور که در بالا توضیح داده شده است.

 اجتناب از پرداخت کارمزد

 شاید تا حالا شما هم کنجکاو شده اید که ایا میتوان از پرداخت کارمرزد خدمات پی‌پال اجتناب کرد.

درپاسخ این سوال که در ذهن شما مطرح میشود باید بگوییم که برای اجتناب از پرداخت کارمزد خدمات پی‌پل هیچ راهی وجود ندارد؛ بنابر این حتما مواظب پیشنهاد افراد سود جو باشید که به شما پیشنهاد میدهند که انتقال شمارا از طریق پی‌پال بدون کارمزد انجام میدهند.

 کارمزد رقبا

 شرکت های زیادی در زمینه خدمات پرداخت الکترونیکی در حال فعالیت هستند از شرکت های ایرانی گرفته تا شرکت های خارجی. درمقایسه با شرکت های خارجی کارمزد خدمات این شرکت ها تفاوت زیادی ندارد شاید نسبت به بعضی از شرکت ها کارمزد بیشتری دریافت کند اما در عوض اعتماد را به کاربران خودش هدیه داده است و دیگر کاربرانش نگران انتقال وجه خود نیستند. 

لازم به ذکر است که صحبت های بالا اشاره به خدمات بد هیچ شرکت فعالی در این زمینه ندارد بلکه فقط یکی از دلایل مجبوبیت پی پال در بین مردم و کاربرانش را بیان کردیم.

سفیرپیمنت و خدمات ارزی

امروزه سرویس‌های بین‌المللی زیادی هستند که بر جابه‌جایی پول در سطح دنیا تمرکز دارند اما برخی از این سرویس‌ها برای کاربران ایرانی در دسترس نیستند. در واقع با توجه به تحریم‌های بین‌المللی که علیه کشور ایران وجود دارد، کاربرانی که از ایران هستند نمی‌توانند از خدمات این سرویس‌ها استفاده کنند. در چنین شرایطی باید از یک واسطه برای استفاده از این خدمات کمک بگیرید.

مجموعه سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی هر گونه خدمات در زمینه پرداخت‌های ارزی آنلاین را ارائه می‌دهد. این مجموعه سال‌ها است که در این زمینه فعالیت داشته و با تخصص و تجربه‌ای که دارد، همراه شما در پرداخت‌های ارزی خواهد بود. با سپردن کار به تیم ما دیگر نگران موانع تحریمی موجود نخواهید بود و در کمترین زمان ممکن کارتان انجام خواهد شد. همچنین می‌توانید در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه پرداخت‌های ارزی و یا برای اطلاعات بیشتر از روش‌هایی که کارمزد پی پال کمتری بپردازید نیز می‌توانید با پشتیبانی این مجموعه ارتباط بگیرید.

بیشتر بخوانید: ویزا کارت مجازی برای پی پال

نتیجه

سرویس بین‌المللی پی‌پال با فراهم کردن بستری امن برای جابه‌جایی پول در سراسر دنیا کاربران زیادی دارد. شما می‌توانید به کمک این سرویس به راحتی و با سرعت بالا در سراسر دنیا نقل و انتقال ارز را انجام دهید. این مجموعه بابت انجام تراکنش‌های مختلف میزان مشخصی کارمزد دریافت می‌کند. در این مقاله کامل و جامع به بیان انواع کارمزد پی پال پرداختیم. بنابه نوع تراکنش شما، کارمزد انتقال پی پال نیز به صورت متفاوتی محاسبه می‌شود. افرادی که میزان تراکنش‌های آن‌ها بالا است سعی می‌کنند از روش‌های مختلفی جهت کاهش میزان کارمزد پی پال استفاده کنند. شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی در این زمینه با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط بگیرید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. چنانچه سوالی در مورد این مقاله و یا موارد مرتبط با سرویس پی پال مانند: چگونه حساب پی پال بسازیم یا نحوه استفاده از پی پال در ایران، خرید کارت پی پال مخصوص، کاربرد پی پال و… داشید، برای ما کامنت کرده یا با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط بگیرید. در صورتی که قبلا تجربه‌ی استفاده از این سرویس و پرداخت کارمزد پی پال را داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(5)
   
محمدحسین فدائی کاربر سایت ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

سلام
ببخشید راهی نیست که پی پال کارمزد خودش رو از حساب فرستنده کم کنه؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام. اگر تراکنش بصورت Friend & family انجام بشه، کارمزد تراکنش با فرستنده است. البته اکانت همه کشورها از این قابلیت برخوردار نیستند. مضاف بر اینکه انتقال وجه به این صورت، خطر بسته شدن اکانت رو بیشتر میکنه و اصلا توصیه نمیکنیم از این شیوه استفاده کنید.

   
ستاره رحمانیان کاربر سایت ۲۵ تیر ۱۴۰۱

خیلی مقاله کاملی بود ممنون

   
مهیار صمدی کاربر سایت ۱۵ تیر ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید
سوالی که داشتم اینه که کارمزد پی پال برای کشورهای مختلف با هم متفاوته یا اینکه فرقی نمیکنه؟ مثلا اگر از مالزی به مالزی بفرستیم تا اینکه واسه امریکا بفرستیم کارمزدش فرق داره؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    کارمزد پی پال بسته به اینکه حسابهای گیرنده و فرستنده از چه کشوری باشند متفاوته. شما میتونید از طریق لینک زیر فی تراکنش رو ملاحظه بفرمایید:
    https://www.paypal.com/en/webapps/mpp/paypal-fees