ایجاد رسید Invoice در حساب پی پال

چگونه رسید invoice در حساب پی پال خود ایجاد کنیم؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۳ شهریور, ۱۴۰۲
5 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

.ارسال فاکتور (invoice) از طریق پی پال برای بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، از جمله کسانی که به صورت فریلنسر در سایت‌های خارجی فعالیت می‌کنند، بسیار ضروری است. همچنین ایجاد فاکتور invoice برای افرادی که حساب پی پال ندارند نمی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ در واقع دریافت کننده باید حساب پی پال داشته باشد (هر چند که invoice مانند درگاه پرداخت است). در ادامه این مقاله به توضیح کامل نحوه ایجاد فاکتور در پی پال و همچنین توضیح گزینه‌های دیگری که شاید در مواردی برای شما کارآمد باشد پرداختیم؛ با ما در ادامه همراه باشید. توجه: پی پال برای ارسال فاکتور کارمزد اضافه‌ای دریافت نمی‌کند و در واقع کارمزدهایی که برای ارسال و تبادل پول دریافت می‌کرده را در این نوع انتقال لحاظ می‌کند. برای دانستن بیشتر درباره کارمزد پی پال مقاله آن را مطالعه کنید.

 

لینک خرید اکانت پی پال
افتتاح حساب پی پال پرسونال و بیزینس

 

invoice پی پال چیست؟

invoice یکی از امکانات ویژه پی پال است؛ این سیستم به کاربران امکان ایجاد فاکتور سفارشی را با یک رابط کاربری آسان و کارآمد می‌دهد. شیوه کارکرد invoice پی پال بدین صورت است که کاربر ابتدا فاکتور invoice را بررسی می‌کند و با جزئیات آن آشنا می‌شود سپس از همان‌جا امکان پرداخت مبلغ را به روش‌های مختلفی مانند کارت اعتباری دارد. هنگامی که کاربر پرداخت را انجام داد در عرض چند دقیقه مبلغ به حساب فروشنده واریز می‌گردد.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
یزا کارت برای وریفای پی پال

 

نحوه ایجاد سریع رسید (invoice) در پی پال

برای اینکه بخواهید سریع رسید خود را ایجاد کنید، شما باید اطلاعاتی مثل جیمیل شخص گیرنده، توضیحات رسید، مقدار و نوع ارز را به همراه داشته باشید تا تنها بدون وارد اطلاعات تکمیلی دیگر رسید خود را ایجاد نمایید.

ایجاد فاکتور invoice در وب سایت

۱. پس از خرید پی پال در ابتدا وارد وب‌سایت Paypal شده و با وارد کردن اطلاعات لازم، وارد حساب کاربری خود شوید.

۲. گزینه request را انتخاب کنید تا خدمات مرتبط با این قسمت برای شما نمایان شود.

توجه: این قسمت ممکن است در بعضی از حساب‌ها متفاوت باشد؛ به نحوی که در بعضی از موارد شما باید وارد قسمت tools یا manage حساب خود شوید تا بتوانید گزینه invoice را مشاهده کنید. گزینه invoice را انتخاب کنید و وارد صفحه ایجاد رسید پی پال شوید.

ایجاد فاکتور invoice۳. در مرحله بعد شما کافی است تا میزان درخواست پول و شخص گیرنده رسید را مشخص کنید.

برای اینکار در قسمت Bill to و description، مقدار و توضیحات رسید ارسالی را وارد کنید

 

رسید پی پال۴. در آخر پس از تکمیل اطلاعات فوق می‌توانید بر روی قسمت send در بالای صفحه کلیلک کنید.

توجه: در قسمت send شما می‌توانید انتخاب کنید که لینک رسید توسط پی پال به جیمیل و حساب شخص ارسال شود یا اینکه خود لینک رسید را کپی کرده و به هر طریقی که می‌خواهید برای فرد ارسال کنید.

ایجاد رسید پی پال در اپلیکیشن

  1. وارد اپلیکیشن پی پال شده و با استفاده از ایمیل و پسورد خود وارد حساب کاربری‌تان شوید
  2. در پایین صفحه گزینه request‌ را انتخاب کنید
  3. در این قسمت شما رسید پی پال خود را تنظیم کرده و بعد گزینه share your link to get paid را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب این گزینه، لیست اپلیکیشن‌های مختلفی برای شما به نمایش در می‌آید و با انتخاب هر کدام می‌توانید لینک رسید پی پال را برای شخص مورد نظر ارسال کنید

امکانات دیگری که می‌توانید در صفحه ایجاد invoice در پی پال مشاهده کنید

توضیحاتی که در بالا گفته شد برای کسانی که قصد دارند تا سریعا یک فاکتور پی پال ایجاد کنند، مناسب است؛ ولی اگر می‌خواهید تا رسید فروشگاهی ایجاد کرده و یا از امکانات دیگر invoice در پی پال باخبر شوید با ما همراه باشید و مطالب زیر را مطالعه کنید!

  • امکان قسمت‌بندی کردن وجه در invoice

شما با استفاده گزینه allow partial payment می‌توانید این امکان را به شخص بدهید تا وجه مورد نظر را در چند قسمت پرداخت کند.

  • گرفتن انعام از شخص گیرنده رسید پی پال

گزینه allow customer to add a tip این ویژگی را به رسید شما اضافه می‌کند تا گیرنده رسید امکان ارسال انعام را برای شما داشته باشد.

این ویژگی بیشتر برای فروشگاه‌های اینترنتی و یا وب‌سایت‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند کاربردی‌تر است؛ به نحوی که شخص در صورت رضایت از محصول و یا خدمات ارائه شده می‌تواند انعامی برای شما ارسال کند.

  • امکان تغییر در نوع رسید و یا تولید رسید منحصر به فرد

در قسمت my templates که در اول صفحه invoice وجود دارد، می‌توانید رسید پی پال خود را به صورت ساعتی (hours)،‌ تعدادی (quantity) و مقدار پول (amount only)، ایجاد کنید و یا حتی رسید خود را به صورت دلخواه تنظیم کنید. (تصویر دوم)

به عنوان مثال اگر شما نوع تمپلیت ساعتی (hour) را انتخاب کنید، قادر خواهید بود تا به ازای هر ساعت مبلغی را مشخص کرده و تعداد کل ساعت را وارد کنید تا مشخص شود که در فاکتور پی پال شما به ازای هر ساعت چه مقدار پول پرداخت شود و مبلغ کل چقدر است؛ همین ویژگی برای انتخاب تمپلیت تعدادی هم وجود دارد.

  • اضافه کردن توضیحات برای مدیریت بهتر

شما در قسمت memo در پایین صفحه می‌توانید توضیحاتی را برای خود وارد کنید تا درصورتی‌که تعداد رسیدهای شما افزایش یافت، بتوانید راحت‌تر حساب خود را مدیریت کنید.

توضیحات در قسمت memo فقط برای شما نمایش داده می‌شود و تکمیل کردن این قسمت و سه مورد قبل اجباری نیست. پس اگر چندان وقت و حصوله ای ندارید می‌توانید از این مرحله عبور کنید. 

فاکتور پی پالشما در حال حاضر اطلاعاتی را در مورد ایجاد رسید (create invoice) در پی‌پال کسب کردید. شاید برای شما جالب باشد که تفاوت request money با invoice، در قسمت send and request پی پال وجود دارند چیست؟

تفاوت invoice با request money

یکی از سوالات اساسی که برای کاربران پرفکت مانی وجود دارد آن است که تفاوت invoice با request money در چیست؟ در پاسخ باید گفت در واقع این دو نوع درخواست تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. شما در invoice می‌توانید به صورت رسمی و با توضیحات درخواست خود را ایجاد کنید

اما در request money شما فقط مقدار درخواست خود را به ایمیل شخص ارسال می‌کنید و از امکاناتی که در invoice وجود دارد محروم می‌شوید.

خدمات سفیرپیمنت در این زمینه

سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی در کنار شما است. تا هرگونه ابهام و یا مشکلی در زمینه پرداخت‌های ارزی و یا ساتفاده از خدمات پی پال دارید را برای شما رفع کند. چنانچه برای رسید invoice در حساب پی پال سوال و یا چالشی دارید کافی است با تیم پشتیبانی سفیرپیمنت در ارتباط باشید. همچنین این مجموعه قادر است شما را در سایر زمینه‌های دیگر در خصوص پی پال راهنکایی و یاری کند. 

بیشتر بخوانید: نقد کردن درآمد ارزی پی پال

کلام آخر

یکی از معضلاتی که کاربران حساب پی پال با آن رو به رو هستند آن است. که چگونه رسید invoice در حساب پی پال خود را در حساب پی پال ایجاد کنند؟ بنابراین، با پیروی از دستورالعمل های این مقاله، می توانید هر زمان که بخواهید رسید پی پال ایجاد کنید.. اگر احیاناً سوال و یا درخواستی در مورد خدمات پی پال نظیر خرید اکانت پی پال، افتتاح حساب پی پال، وریفای حساب پی پال، شارژ حساب پی پال و… داشتید با ما در میان بگذارید. شما می‌توانید درخواست‌های Invoice خود را با قیمتی مناسب به سفیرپیمنت بسپارید.   که باعث افتخار مجموعه ما است تا در خدمت شما باشیم و به سوالاتتان پاسخ دهیم. چنانچه پرسش و یا پیشنهادی داشتید در بخش کامنت‌ها پذیرای آن‌ها هستیم.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(5)
   
Morteza ahmadi کاربر سایت ۰۶ مرداد ۱۴۰۱

سلام ببخشید یه سوال داشتم. امکانش هست با حساب شخصی یا همون پرسونال پی پال invoice صادر کرد ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام. بله. حسابهای شخصی هم امکان ارسال اینویس رو دارا هستند

   
موسی محمدی کاربر سایت ۲۵ تیر ۱۴۰۱

سلام ببخشید میشه یک آموزش هم برای request بزارید

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز. مقالات جامع و کامل در خصوص نحوه کار کردن با پی پال به مرور در وبلاگ بارگذاری میشه.

   
سمیه چمن پرداز کاربر سایت ۱۶ تیر ۱۴۰۱

سلام در پاسخ به اینکه invoice چیست واقعا اطلاعات خوبی دادین. خیلی ممنون