کسب درآمد از یوتیوب

معرفی 5 فاکتور تاثیرگذار در کسب درآمد از یوتیوب

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ تیر, ۱۴۰۲
3 دیدگاه
زمان مطالعه:  33 دقیقه

آیا به این فکر فرورفته‌اید که چگونه می‌توان در ایران درآمد دلاری کسب کرد؟ و یا راهی برای پیداکردن آن یافت؟ جواب این سؤال مشخصاً بله است. سرویس اشتراک یوتیوب متعلق به شرکت گوگل است و در اوایل سال 2006 توسط چند برنامه‌نویس آمریکایی روانه بازار شد. در اویل کار هدف آنها انتشار ویدئوهایی در رابطه‌ با طبیعت و موارد شگفت‌انگیز بود؛ اما پس از مدتی این شرکت به یکی از پول‌سازترین منابع درآمدزایی در جهان تبدیل شد. امروزه افراد بسیار زیادی در جهان درآمدهای قابل‌ توجهی از این وب‌سایت کسب کرده‌اند که ممکن است با برنده‌ شدن در قرعه‌کشی لاتاری هم نتوان به این مبالغ دست پیدا کرد؛ اما کسب درآمد از یوتیوب نیازمند داشتن دانش و اطلاعات است. برای دانستن این اطلاعات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: برنامه‌هایی که با دعوت دوستان پول می‌دهند

جدول محتوا پنهان

کسب درآمد از یوتیوب

اگر شما در اینترنت یک جستجوی حرفه‌ای انجام دهید و به دنبال یک راه درآمدزایی باشید، بدون شک سایت‌های تبلیغات کلیکی، شرط‌بندی و یا همکاری در فروش برای شما نمایان خواهد شد؛ اما کسب درآمد از یوتیوب امروزه طرفداران بسیار زیادی در جهان پیدا کرده است و افراد بسیاری توسط این وب‌سایت به درآمد رسیده‌اند. درآمد در این مسیر نیازمند تلاش و پشتکار بسیار است. اگر شما شخصی هستید که حوصله ساخت ویدئو و یا تولید محتوای باکیفیت را ندارید بهتر است که وقتتان را تلف نکنید و به سراغ یک روش درآمدزایی بهتر بروید. حال اگر می‌خواهید درآمد دلاری یوتیوب را تجربه کنید باید صبور باشید و تا انتهای این محتوا با ما همراه شوید.

شرایط کسب درآمد از یوتیوب

به درآمد رسیدن کانال‌های یوتیوب یک روش نسبتاً زمان‌بر و سخت است که شرح شرایط آن به دین گونه است:

1- باید از صفر تا صد یک ویدئوی آموزشی را خودتان تولید کنید.

2- اگر محتوای شما از جایی کپی شده باشد، یوتیوب در اولین فرصت این ویدئو را حذف می‌کند.

3- بارگذاری ویدئوهایی که خارج از قوانین یوتیوب است منجر به اخطار کانال شما خواهد شد و در صورت تکرار کانالتان حذف می‌گردد.

4- حداکثر بارگذاری مجاز روزانه بین 10 تا 12 ویدئو است.

5- کانال‌هایی که ویدئوهای مختلف با موضوعات گوناگون منتشر می‌کنند شامل تعرفه درآمدزایی از یوتیوب نمی‌شوند.

6- بالاترین درآمد از یوتیوب به سازندگان ویدئوهای آموزشی مانند: آموزش نرم‌افزار، آشپزی، زبان انگلیسی و… تعلق می‌گیرد که توصیه می‌شود چهره مدرس دوره در ویدئوها نمایش داده شود.

7- اگر یک گیمر هستید توصیه می‌کنیم حتماً ویدئوها را استریم نمائید و در مدت زمانی بین 10 تا 30 دقیقه در ویدئو صحبت کنید.

8- اگر کانال شما فقط یک عدد stike داشته باشد بازهم شامل درآمدزایی نمی‌شود.

9- چنانچه یک هنرمند و یا موسیقی‌دان هستید و در ویکی‌پدیا صفحه شخصی دارید شانس بسیار بالایی برای تأیید شدن کانالتان در سیستم درآمدزایی یوتیوب خواهید داشت.

10- چسباندن چند تصویر و یا ویدئوی تکراری مثلاً تریلر فیلم، بازی و… شامل درآمدزایی نمی‌شود.

تعرفه کسب درآمد از یوتیوب

تعرفه کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب بسته به منطقه جغرافیایی و نوع محتوای آموزشی درآمد متغیری را به کاربران اختصاص می‌دهد که بیشترین سطح درآمدزایی مربوط به کشورهای کانادا، ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی مثل آلمان و فنلاند است. اگر شما یک کانال با موضوع سرگرمی و طنز دارید، قاعدتاً درآمد کمتری برای شما محاسبه خواهد شد، همین‌طور کانال‌هایی با محوریت ویدئوهای آموزش برنامه‌نویسی، گرافیک، بورس و آشپزی درآمد بسیار بالاتری دارند و به میزان هر 1000 بازدید از این مدل ویدئوها مبلغی بین 2 تا 8 دلار برای تولید کننده محتوا محاسبه می‌شود.

محاسبه درآمد از یوتیوب

محاسبه سیستم درآمدزایی از یوتیوب بر اساس cpm است. این رویه طبق میزان بازدید شما از ویدئوها تقسیم بر یک مقدار ثابت است که تقریباً درآمد شما از هر ویدئو را محاسبه می‌کند؛ اما این نکته را باید ذکر کنیم که تمامی این روش‌ها فرمول واحد و یکسانی برای محاسبه درآمد شما نیست؛ بلکه درآمد کانال شما بر اساس سیاست‌های خود یوتیوب است. بسته به منطقه جغرافیایی و نوع محتوای شما این مقدار متفاوت است؛ مثلاً کاربری که در عراق زندگی می‌کند و بیشتر بازدیدهایش از کشورهای غربی است این محاسبه درآمدزایی بر اساس آی‌پی حساب می‌شود. تمامی ipهای خارج از خاک آمریکا با درصدی به‌عنوان کسری مالیات محاسبه می‌گردند. بهترین وب‌سایت‌ برای محاسبه درآمد کانال‌های یوتیوب، وب‌سایت socialblade است که آمار نسبتاً خوبی را به شما نمایش می‌دهد.

محاسبه درآمد از یوتیوب

بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران

امروزه به دلیل استفاده کاربران از اینترنت، کانال‌های فارسی هم جایگاه خوبی در میان کانال‌های انگلیسی یوتیوب کسب کرده‌اند که تعدادی از آنها درآمدهای میلیاردی دارند مانند: آریا کیوکسر، میا پلی، فرشاد سایلنت و کیو دی پای که قالب محتوای این کانال‌ها شبیه به همدیگر هستند و محوریت طنز و سرگرمی دارند. در این میان افرادی هم هستند که کانال یوتیوب با موضوعات آموزشی دارند. از بهترین‌های آنها می‌توان به کانال SkillVID اشاره کرد که محوریت آموزش یوتیوب و گرافیک را در کانال خود به کاربران آموزش می‌دهد. اگر شما هم استعداد و مهارت خاصی در زمینه تولید ویدئوی آموزشی دارید همین امروز محتوای کانالتان را در این سرویس درآمدزا قرار دهید.

معرفی تولیدکنندگان برتر ویدئو در یوتیوب

لیست زیر به معرفی بهترین تولید کنندگان محتوا در یوتیوب می‌پردازد:

1- کانال T-Series

این کانال پردرآمدترین کانال یوتیوب در جهان است و بیش از 222 میلیون دنبال‌کننده فعال دارد. بالاترین رتبه را در میان یوتیوبرها به خود اختصاص داده است. این کانال در سال 2006 در هند ایجاد شد و پس از مدت 3 سال بازدید بسیاری بالایی در یوتیوب به دست آورد.

2- Youtube Movies

صاحب این کانال خود یوتیوب است و تنها هدفش نمایش فیلم و سریال‌های روز جهان به کاربران است؛ اما برای استفاده از خدمات آن باید اشتراک خریداری کنید.

3- کانال یوتیوب Music

این کانال هم ساخته دست خود یوتیوب است و تنها هدفش نمایش موزیک ویدئوهای روز به کاربران است. محتوای این کانال به نسبت کانال‌های قبلی کمی متفاوت است و استفاده از تمام ویدئوهای آن رایگان است.

4- PewDiePie

این کانال توسط یک دانشجوی سوئدی در سال 2010 ایجاد شد و جالب است بدانید که سازنده این کانال پول خرید یک ساندویچ هات‌داگ را هم نداشته و امروزه پردرآمدترین یوتیوبر جهان است که اغلب کانال‌ها به دنبال رقابت با این فرد هستند. در سال 2018 این فرد دیس ترک رپ برای تمسخر کانال هندی T-Series منتشر کرد و داخل این ویدئو از الفاظ بسیار رکیک و زننده علیه رقیب هندی خود استفاده کرد که در پی این ماجرا کاربران هندی کامنت‌های بسیار توهین‌آمیزی برای این شخص ارسال کردند و تعداد دنبال‌کنندگان هر دو کانال به‌ صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد.

5- Cocomelon – Nursery Rhymes

بهترین چنل یوتیوب برای کودکان و خردسالان که در سال 2006 ایجاد شد. هدف این کانال تولید ویدئوی آموزشی برای کودکان است که اغلب به‌ صورت انیمیشن‌های چند دقیقه‌ای ویدئو تولید می‌کنند و امروزه یکی از موفق‌ترین کانال‌های یوتیوب در جهان است که بیش از 125 میلیون دنبال‌کننده دارد.

موقعیت جغرافیایی مخاطبان یوتیوب

اگر شما پس از ساخت یک کانال اکنون بخواهید موقعیت خودتان را در یوتیوب ثبت کنید باید حتماً یک منطقه ثابت را برای این کار انتخاب نمایید. پیشنهاد ما خرید یک آی پی ثابت معتبر است تا موقعیتی را که می‌خواهید، به‌ درستی در این سامانه ثبت کنید. پس از ثبت موقعیت مکانی تمامی ویدئوهایتان را با همان مکان وارد کنید؛ مثلاً اگر شما آلمان و یا انگلیس را انتخاب می‌کنید تمامی ویدئوهایتان را هم روی این منطقه تنظیم نمایید. این ویژگی منطقه زمانی برای اکثر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک یکسان است.

موقعیت جغرافیایی مخاطبان یوتیوب

حکم شرعی درآمد از یوتیوب

درآمد از یوتیوب از لحاظ شرعی تقریباً حلال است؛ البته این موضوع را بدانید که اگر هر محتوایی در جهان به قصد گمراه کردن کاربران و یا آسیب رساندن به آن‌ها باشد بدون شک حرام است؛ مثلاً اگر شما یک تحلیل‌گر بازار بورس هستید و تحلیل‌های غلط و کاملا اشتباهی را به کاربران گزارش می‌دهید کاملا از لحاظ شرعی غیر قابل تایید است. بهترین توصیه ما برای ساخت ویدئوهای آموزشی با هر موضوعی داشتن تخصص لازم و کیفیت بالا برای ساخت آنها است. همیشه کیفیت بالای آموزش در هر شبکه اجتماعی مخاطبان بسیاری را برای شما جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد

شرایط لازم برای ثبت‌نام در یوتیوب

برای ثبت‌نام در این وب‌سایت باید حداقل 18 سال تمام داشته باشید و یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید که از طرف گوگل تأیید شده باشد. سپس برای ثبت‌نام اقدام نمایید، در نظر داشته باشید که برای ثبت مشخصات نیاز به مدرک و یا پاسپورت ندارید؛ اما در زمان تأیید کانالتان باید حتماً یک شماره موبایل در دسترس وارد کنید. خوشبختانه یوتیوب مشکلی با شماره‌های ایرانی ندارد و امیدواریم که روزبه‌روز محدودیت‌های اعمال شده برای ایرانیان در یوتیوب کم‌رنگ‌تر شود.

آموزش ساخت کانال در یوتیوب

1- وارد سایت یوتیوب شوید.

2- پس از واردشدن به این سرویس پنجره زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

3- با کلیک روی گزینه SIGN IN به صفحه زیر وارد می‌شوید که باید یک آدرس جی‌میل معتبر وارد کنید و روی دکمه NEXT کلیک نمایید.

آموزش ساخت کانال در یوتیوب

4- در اینجا شما وارد یوتیوب می‌شوید و برای ساخت کانالتان باید روی گزینه create channel کلیک کنید.

آموزش ساخت کانال در یوتیوب

5- در پنجره باز شده باید نام کانالتان را وارد کنید و روی عبارت create channel بزنید.

کسب درآمد از یوتیوب

6- کانال شما ساخته شد و برای نمایش آن باید روی گزینه your channel در بالای صفحه کلیک کنید.

کسب درآمد از یوتیوب

7- برای فارسی کردن کانالتان می‌توانید روی language بزنید و زبان فارسی را انتخاب نمایید.

آموزش یوتیوبر شدن

8- برای انتشار ویدئو در داخل کانالتان باید روی دکمه بارگذاری ویدئو بزنید.

آموزش ساخت کانال در یوتیوب

9- در پنجره باز شده باید روی دکمه انتخاب فایل کلیک کنید.

نقدکردن درآمد یوتیوب

10- در این مرحله باید صبر کنید تا ویدئوی شما بارگذاری شود و سپس روی دکمه بعدی بزنید.

سایت youtube

11- در اینجا تا زمان بارگذاری و رفتن به مرحله بعد باید کمی موس را اسکرول کنید و مطابق تصویر زیر گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

درآمد دلاری یوتیوب

12- در مرحله بعدی باید روی دکمه بعدی کلیک کنید.

افزایش بازدید در یوتیوب

13- در اینجا یک پیغام مشاهده خواهید کرد که برای بررسی ویدئوی شما نمایش داده می‌شود و باید بازهم روی دکمه بعدی کلیک نمایید.

نقدکردن درآمد یوتیوب

14- در این مرحله یوتیوب از شما می‌پرسد که این ویدئو را چگونه می‌خواهید نمایش دهید که اگر هدف شما نمایش برای تمامی کاربران است باید این قسمت را روی نمایش عمومی قرار دهید. برای بهتر دیده‌ شدن تیک گزینه تنظیم به‌ عنوان اولین نمایش فوری را بزنید.

درآمد دلاری یوتیوب

15- در این مرحله مشاهده می‌کنید که محتوای شما چه پیغامی گرفته است و باید دکمه انتشار را بزنید.

مالیات یوتیوب چقدر است؟

مالیات این سرویس بسته به محل زندگی و آی‌پی شما متغیر است؛ همان‌طور که بالاترین درآمد را برای کاربران آمریکایی به‌ازای بازدیدها محاسبه می‌کند، بیشترین مالیات هم از این کاربران کسر می‌شود. این مبلغ تخمینی نزدیک به 20 درصد کل درآمد کانال شما از حسابتان کسر می‌گردد و مابقی هم براساس درصد مالیات کشور محل سکونتتان باید به دولت پرداخت کنید که در ایالات متحده نزدیک به 10 درصد است. در بعضی از کشورهای اروپایی تا 23 درصد هم محاسبه می‌شود. خوشبختانه هیچ‌گونه مالیاتی به لحاظ برداشت وجه برای کاربران ایرانی در نظر گرفته نمی‌شود و تنها مالیات اعمال شده به کانالتان به دلیل فعال‌کردن حساب گوگل ادسنس است که شرکت واسط از حساب شما کسر می‌کند.

قوانین یوتیوب

قانون اول

یکی از قوانین مهم برای یوتیوب استفاده از ویدئوهایی است که محتوای آن توسط خود شما تولید شده باشد و هیچ‌گونه تراک موسیقی بدون حق نسخه‌برداری در آن استفاده نشده باشد. این سبک از ویدئوها ارزش بسیار بالایی برای یوتیوب دارند.

قانون دوم

استفاده منصفانه از آثار هنرمندان است؛ مثلاً اگر شما انتشار آثار موتسارت را دارید باید از صاحب اثر اجازه بگیرید تا مجوز لازم برای انتشار این مدل از محتواها را داشته باشید؛ در غیر این صورت امکان حذف محتوای شما بسیار زیاد است؛ همین‌طور استفاده از کتابخانه صوتی یوتیوب برای تمامی کاربران رایگان است و هیچ‌گونه ادعای حق نشری برای شما ثبت نخواهد شد.

قوانین یوتیوب

فرم وب

ساده‌ترین راه برای حذف کپی‌های غیرمجاز محتوای دارای حق نسخه‌برداری، ارسال دستی اعلان حق نسخه‌برداری از طریق فرم وب DMCA یوتیوب است. این ابزار برای اکثر کاربران بهترین در دسترس است.

ابزار مطابقت حق نشر

این ابزار که در دسترس کلیه کانال‌های یوتیوب است و به کاربران اجازه انتشار محتوای کپی را می‌دهد؛ اما در صورتی‌ که مالک اصلی از شما شکایت کند به مدت یک هفته مهلت دارید تا ویدئو را از کانالتان حذف کنید و یا از طریق ادعای حق مالکیت در یوتیوب درخواست دهید. بعد از انجام این کار اگر حق با شما نباشد، صاحب اثر حق حذف محتوایتان را خواهد داشت و این یک امتیاز منفی برای کانال شما خواهد بود.

شناسه محتوا

این ابزار همان CONTENT ID است و توضیحاتی در پاراگراف‌های بعدی برای آن بیان کردیم. به‌صورت کلی این ابزار برای انتشار ویدئو بدون حذف در کانال شما است. در صورت گرفتن این اخطار تأثیری بر کانال شما وارد نمی‌گردد و هیچ‌گونه درآمدی از ویدئو نخواهید داشت.

کپی‌رایت در یوتیوب

این مسئله به‌ خودی‌ خود یکی از پارامترهای مهم برای به درآمد رسیدن در این سرویس است. لذا حتما تمامی موارد آن را رعایت کنید. در یوتیوب چند مدل کپی‌رایت بر ویدئو شما اعمال می‌شود:

content id

مفهوم کلی این موضوع در رابطه‌ با محتوایی است که توسط یوتیوب محافظت می‌شود؛ مثلاً اگر شما ویدئویی داخل یوتیوب بارگذاری کنید که موزیک آن قبلاً بارگذاری شده باشد، ویدئوی شما از لحاظ مالیکت به نام شما ثبت می‌شود؛ اما اگر موزیک داخل ویدئو به نام هنرمند دیگری باشد یوتیوب فوراً به شما یک اخطار content id می‌دهد که این اخطار بر کانال شما تأثیر منفی نمی‌گذارد؛ اما در زمان درخواست مانیتایز شدن کانالتان ممکن است که کانال شما تأیید نشود.

copyright claim

این مدل محتوا متاسفانه شامل درآمدزایی برای کانال شما نمی‌شود و در صورتی‌ که این اخطار را دریافت کردید نشان‌دهنده این است که شبیه محتوای شما در یوتیوب وجود دارد و شما باید ثابت کنید که مالک این محتوا هستید؛ در غیر این صورت می‌توانید تمامی حقوق آن را به مالک اصلی محتوا اختصاص دهید که یوتیوب برای این موضوع یک حالت ادعای حق مالکیت قرار داده که بعضاً به آن پلیس فتای یوتیوب می‌گویند. برای حل این موضوع از طریق توضیحات زیر عمل کنید:

1- در گام اول باید روی دکمه مدیریت ویدئوها در کانالتان کلیک کنید.

کپی رایت در یوتوب چگونه ایجاد می‌شود؟

2- در مرحله بعدی تمامی ویدئوهایتان نمایش داده خواهد شد و اگر اخطار و یا کپی‌ رایت گرفته باشید، قابل دیدن است.

3- برای حذف یک اخطار اگر عبارت copyright claim را مشاهده کردید با کلیک کردن موس روی حالت سه‌نقطه و عبارت see details پنجره زیر برای شما نمایان خواهد شد.

کپی رایت در یوتیوب

4- سپس پیغام یوتیوب را نمایش می‌دهد که درآمدزایی از این ویدئو امکان‌پذیر نیست.

کپی رایت ویدئو در یوتوب

5- دلیل نمایش این پیغام استفاده از موزیک کپی شده در ویدئوی شما است. برای حل این مسئله 3 راه پیش روی شما قرار دارد:

با کلیک روی گزینه اول یعنی replace song شما می‌توانید موزیک داخل ویدئو را با یک موزیک دیگر جایگزین کنید که پیشنهاد خود یوتیوب استفاده از موزیک‌های داخل کتابخانه یوتیوب است.

چگونه کپی رایت یوتوب را دور بزنیم

راه بعدی کلیک روی گزینه mute song است که ویدئوی شما بدون صدا به کاربران نمایش می‌دهد. با انجام این کار کپی‌ رایت از ویدئوی شما حذف خواهد شد. تنها مشکل این گزینه پایین آوردن کیفیت ویدئوی شما است که شاید برای بعضی از کاربران ناخوشایند باشد.

طریقه دور زدن کپی رایت اهنگ در یوتوب

تنها راه آخر ادعای حق مالکیت از این اثر است اگر شما صد در صد این ویدئو را به همراه صدا تولید کرده باشید، می‌توانید ادعای حق مالیکت کنید؛ اما چنانچه درخواست شما پذیرفته نشود یک اخطار برای کانال شما به‌ منزلهٔ دور زدن قوانین یوتیوب ثبت می‌شود که برای کانالتان آسیب‌رسان است. توصیه می‌کنیم در صورت استفاده از این گزینه تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید. برای راهنمایی بیشتر ویدئوی زیر را که ساخت خود یوتیوب است به‌دقت مشاهده کنید.

ویدئو

توجه: اگر برای بار دوم این اخطار را گرفتید کانال شما تا 90 روز در معرض خطر بسته‌شدن قرار دارد و در این مدت اگر 1000 سابسکرایب و 4000 ساعت تماشا از ویدئوهایتان دریافت کردید به‌ هیچ‌ عنوان برای مانیتایز شدن درخواست ندهید که امکان رد شدن درخواست شما بسیار بالا است. پس از اتمام محدودیت نود روزه این درخواست را ثبت کنید و در بارگذاری محتوا هوشمندانه عمل کنید. کانال‌هایی در یوتیوب وجود داشتند که با وجود درآمدهای بالا این قوانین را نقض کردند و کانال آنها از طرف یوتیوب حذف شده است.

چند استراتژی کسب درآمد از یوتیوب

برای کسب درآمد در یوتیوب چند استراتژی کاربردی به شما معرفی می‌کنیم که با انجام آن‌ها پس از مدتی کانالتان به درآمد خواهد رسید.

1- در گام اول یک پیج اینستاگرام ایجاد نمایید و از همان جا موضوع تولید محتوا را شروع کنید.

2- به‌صورت روزانه در پیجتان محتوا قرار دهید و یک برنامه منظم برای این کار تدارک ببینید.

3- اگر شما قصد تولید محتوا با محوریت آشپزی را دارید در پیج اینستاگرامتان ویدئوهای 1 دقیقه‌ای قرار دهید و برای مشاهده کامل ویدئو مخاطب را به کانالتان دعوت کنید.

4- در آغاز کارتان به‌ هیچ‌ عنوان خودتان را با رقیبان و افرادی که صدراعظم این کار هستند مقایسه نکنید.

5- پس از ساخت صفحه اینستاگرام حال نوبت به ایجاد یک کانال در آپارات است.

6- در کانال آپاراتتان محتواهای باکیفیت و بسیار خوب قرار دهید؛ مثلاً اگر یک آشپز ماهر هستید و می‌خواهید در مورد دستور العمل درست‌ کردن کوکوسبزی ویدئو درست کنید، این ویدئو را باکیفیت بالا در کانال آپارات بارگذاری کنید و کاربر را ترغیب کنید تا برای مشاهده ویدئوهای کاربردی‌تر به کانال یوتیوب شما بیاید و لینک کانال یوتیوبی را که ساخته‌اید در زیر تمامی ویدئوها قرار دهید.

7- اگر یک وب‌سایت شخصی هم به‌ منزلهٔ تولید محتوای متنی و قراردادن ویدئوهایتان طراحی کنید محتوای شما با سرعت بالاتری در گوگل دیده می‌شود.

چند استراتژی کسب درآمد از یوتیوب

بعد از انجام این مراحل به سراغ سایر شبکه‌های اجتماعی مانند: لینکدین، توییتر، فیسبوک، ردیت، پینترست بروید.

چند استراتژی کسب درآمد از یوتیوب

در این مرحله باید ویدئوها را سرویس‌های اشتراک ویدئویی دیگر مانند: دالفک، نماشا، تماشا، میهن ویدئو، جعبه، vimeo، enama و شبکه ما به اشتراک بگذارید. توصیه می‌کنیم لینک کانال یوتیوبی را که می‌خواهید کاربران محتوای شما را مشاهده کنند در تمامی این سرویس‌ها قرار دهید.

استراتژی کسب در امد از یوتوب

پس از اینکه این مراحل را بادقت انجام دادید حال باید یک کانال تلگرام با محوریت موضوع اصلی برای کانال یوتیوبی که دارید ایجاد کنید. بعد از ساخت کانال تلگرام لینک ویدئوهای کانال یوتیوبتان را در آن بارگذاری کنید تا ویدئوهای شما توسط لینک ایجاد شده نمایش داده شود و کاربر با یک کلیک به کانال یوتیوب هدایت شود.

روش کسب درآمد از یوتوب

در این مرحله یک سوپر گروه تلگرام ایجاد کنید و سعی کنید همان موضوع اصلی را با کانال تلگرامتان لینک کنید؛ مثلاً کانال تلگرام آشپزی و سوپر گروه آشپزان برتر ایرانی که موضوع بسیار جذابی است.

اکنون به سراغ تبادل با کانال‌های تلگرامی بروید و از آنها بخواهید در ازای نمایش محتوای کانالتان با شما تبادل کنند. اگر توان پرداخت هزینه تبلیغات در تلگرام را دارید به سراغ آن برای کانال یوتیوب و یا کانال تلگرامی خودتان بروید. توصیه می‌کنیم برای هزینه تبلیغات کانالتان در ابتدا با کانال‌های خوب و کم‌ هزینه به توافق برسید و پس از اینکه نتیجه بهتری گرفتید به سراغ تبلیغات در کانال‌های قوی تلگرام مثل: گیزمیز، خروس‌جنگی، خبر فوری و… بروید.

اگر تا به اینجا تمامی مراحل را به درستی سپری کردید، اکنون به سراغ تبادل با کانال‌های خود یوتیوب بروید؛ مثلاً یک کانال با موضوع پرطرف‌دار پیدا کنید مانند: فیلم، موسیقی، ورزش، چالش و سرگرمی که بیشترین بازدید را در یوتیوب دارند و از صاحبان آنها بخواهید تا لینک کانال شما را در کانالشان قرار دهند و یا در میان ویدئوهایشان نمایش ویدئوهای شما را پیشنهاد کنند. اگر در این مرحله موفق نشدید به سراغ آژانس‌‎های تبلیغاتی بروید که تبلیغات کانالتان را انجام دهند.

توجه: زمانی برای این موضوع اقدام کنید که تمامی مراحل توضیح داده شده را باکیفیت و دقت بالا سپری کرده باشید و کانال یوتیوب شما بیش از 100 ویدئوی باکیفیت داشته باشد. اکنون زمان این رسیده است تا برای کانالتان هزینه کنید. اگر مراحل را به ترتیب اولویتی که توضیح دادیم انجام ندهید در این مرحله شکست خواهید خورد.

فروش کالا و خدمات در یوتیوب

اگر شما یک مغازه فروش لوازم‌ خانگی و یا لباس مردانه دارید به‌ راحتی می‌توانید از محصولاتتان فیلم بگیرید و داخل کانال یوتیوبتان قرار دهید تا مشتریان هدفمند پیدا کنید. همین‌طور اگر تولیدکننده ویدئوی آموزشی هستید و قصد بارگذاری در یوتیوب را ندارید‌ با بارگذاری قسمتی از محتوای دوره آموزشی می‌توانید کاربران را به صفحه خرید وب‌سایتتان بکشانید تا دوره شما را خریداری کنند. برای انجام این کار طبق توضیحات پاراگراف قبلی عمل کنید.

تولید محتوای تبلیغاتی در یوتیوب

برای تولید ویدئوی تبلیغاتی 2 گزینه پیش روی شما قرار دارد:

1- از صفر تا صد یک ویدئو را خودتان تولید کنید که این کار نیازمند داشتن تخصص در نرم‌افزارهای میکس و مونتاژ فیلم‌ مانند: پریمیر، افترافکت، فتوشاپ، CINEMA 4D، ادیوس و…است.

2- برای انجام این کار یک نفر را استخدام کنید تا برای شرکت و کسب‌وکار شما فعالیت کند.

توجه: اگر در ابتدای کارتان هستید و بودجه کافی برای برون‌سپاری دارید بهتر است این کار را به دست افراد ماهر بسپارید؛ در غیر این صورت باید خودتان مشغول به یادگیری این نرم‌افزارها شوید که زمان و پشتکار بسیار بالایی را می‌طلبد؛ اما در نهایت شما را به یک فرد ماهر در زمینه تولید محتوای ویدئویی تبدیل خواهد کرد. بسیاری از افراد خودشان مشغول به یادگیری این نرم‌افزارها شدند و امروزه نه‌ تنها از کانال یوتیوبشان درآمد دارند بلکه برای اشخاص و سازمان‌های بسیاری هم مشغول فعالیت و درآمدزایی هستند.

تولید محتوای تبلیغاتی در یوتیوب

چگونه محتوای خود را وایرال کنیم؟

وایرال شدن محتوا در یوتیوب کار بسیار راحتی نیست و این امکان وجود دارد که از بین 100 ویدئوی ساخته شده توسط شما 2 تا از آنها وایرال شود. اگر در میان ویدئوهایی که می‌سازید از موضوعات بسیار روز و هیجان‌انگیز جهان استفاده کنید این امکان وجود دارد که ویدئوی شما وایرال شود؛ مثلاً طریقه ساخت دومینو با آجر که موضوع بسیار سرگرم‌کننده‌ای برای کاربران است؛ اما این اتفاق بیشتر برای خوانندگان و یا اینفلوئنسرهای اینستاگرام رخ می‌دهد؛ برای مثال در سال 2016 محسن یگانه موزیک ویدئوی را در کانال یوتیوبش با نام بهت قول میدم انتشار داد که پس از مدت دو سال بازدیدهای آن به بیش از 100 میلیون نفر رسید و رکورد بیشترین بازدید ویدئوهای فارسی را رقم زد. بالا رفتن بازدیدهای یک ویدئو بستگی به سلیقه و انتخاب کاربران دارد.

سئو یوتیوب چیست؟

برای کسب بازدید بالا از ویدئوهایتان باید قدرت سئو را دست‌کم نگیرید. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است. معنای فارسی این عبارت یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو که رقبا همیشه به دنبال راهی برای اول شدن در گوگل هستند. در تمامی شبکه‌های اجتماعی دنیا مثل Instagram ،facebook، linkdin و … این عبارت طبق یک ساختاری برای نمایش محتوای کاربران در اولویت قرار دارد. سئوی یوتیوب هم به‌نوبهٔ خود برای نمایش بیشتر ویدئوهای شما بسیار لازم است. سه ابزار بسیار عالی برای سئوی کانال یوتیوب شما وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتما از آنها استفاده کنید.

سئو یوتیوب چیست؟

vidIQ

این محصول که یک ابزار بسیار حرفه‌ای به‌ منظور پیداکردن کلمات کلیدی با محوریت موضوع مورد نظر شما است به کانال‌های یوتیوب کمک می‌کند که مخاطبان با جستجوی عنوان مورد نظرشان راحت‌تر محتوای شما را پیدا کنند و همچنین دارای قابلیت YOUTUBE SEO است. برای نصب این ابزار کافی است به آدرس اصلی سایت آنها مراجعه کنید و یا افزونه گوگل کروم آن را دانلود نمایید. ثبت‌نام و استفاده از این افزونه برای کاربران رایگان است؛ اما در صورتی‌ که بخواهید از خدمات حرفه‌ای آن استفاده کنید باید اشتراک ماهیانه و یا سالیانه خریداری نمایید. برای خرید اشتراک vidIQ به قسمت پشتیبانی سفیر پیمنت پیام دهید و درخواستتان را ثبت کنید.

Google Keyword Planner

این ابزار هم قدرت فوق‌العاده‌ای برای پیداکردن هشتگ‌ها و کلمات کلیدی کانال شما دارد. استفاده از آن تا حدودی رایگان است؛ اما به نسبت ابزار بالا در جستجوی کلمات فارسی برای یوتیوب کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و بیشتر برای پیدا کردن هشتگ‌های گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌ وجود استفاده از هر دو ابزار نتیجه خوبی برای شما خواهد داشت.

Tubebuddy

تیوب بادی هم مانند افزونه بالا یک آچار فرانسه خوب برای سئو کردن ویدئوهای کانال یوتیوب شما است. برای نصب کردن آن کافی است به قسمت افزونه‌های گوگل کروم بروید و عبارت Tubebuddy را جستجو کنید. توصیه می‌شود یکی از افزونه‌ها را خریداری کنید تا نتیجه بهتری از سئو بگیرید.

یوتیوب آنالیتیکس چیست؟

این قابلیت توسط خود یوتیوب برای بررسی ترافیک ورودی به محتوای کانال کاربران ایجاد شده است. با استفاده از این ابزار به‌ راحتی می‌توانید جزئیات مشاهده ویدئو، مدت‌ زمان تماشا، منطقه جغرافیایی، جستجوی کلمه کلیدی، درآمد حاصل از محتوا و طریقه پیدا کردن ویدئوهایتان را ببینی. همین‌طور با رصد کردن نمودار آن سیاست بهتری برای ساخت ویدئوهایتان خواهید آموخت؛ مثلاً در یک محتوای تبلیغاتی اگر کاربر در ثانیه‌‎های اول ویدئو را ببندد و یا روی آن هیچ کلیکی برای نمایش ویدئوهای بعدی شما نکند، یک تجربه کسب کرده‌اید تا در آینده این سبک ویدئوها را تولید نکنید. یعنی دقیقاً سلیقه کاربر با مدل ساخت کلیپ‌های شما بسیار متفاوت است. اگر هدفتان ارائه محتوای آموزشی هست سعی کنید ویدئوها را با کمترین افکت و جلوه‌های ویژه به کاربران نمایش دهید و بیشتر بر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید. رعایت همین نکته موجب رشد چشمگیر کانالتان خواهد شد و مخاطبان خودشان تبلیغات دهان‌ به‌ دهان برای شما انجام می‌دهند. پس همیشه بر روی کیفیت کار کنید و نگران دیر انتشار دادن محتواهایتان نباشید.

برای دسترسی به این ابزار کافی است وارد کانالتان شوید و سپس با کلیک کردن روی دکمه ANALYTICS به صفحه مربوطه هدایت خواهید شد.

مانند شکل زیر:

یوتیوب آنالیتیکز چیست؟

5 فاکتور تاثیرگذار در درآمد از یوتیوب

دانستن اینکه چگونه آگاهی و درآمد خود را در یوتیوب بهینه کنید برای کسب و کار و شخص شما بسیار  ارزشمند است. عواملی که درآمد شما را در یوتیوب تعیین می کنند عبارتند از:

  • کسب درآمد از تبلیغات
  •  درک  CPM ،CPV  و CPC
  • استفاده از سئو
  • پیوندهای وابسته
  • حمایت های مالی

کسب درآمد از تبلیغات چیست؟

وقتی کانال خود را برای فعال کردن کسب درآمد روشن می کنید، به تبلیغات اجازه می دهید در کانال یوتیوب شما قرار بگیرند.. مهم است که وقتی کسب درآمد از تبلیغات را در کانال خود راه اندازی کردید، گزارش Adsense خود را بخوانید و داده را تجزیه و تحلیل کنید. 45٪ از کل درآمد تبلیغاتی که به دست می آورید به یوتیوب می رود، بنابراین مهم است که بدانید چقدر درآمد دارید و چگونه درآمد بالقوه کانال یوتیوب خود را افزایش دهید.

استفاده از  CPM، CPV  و CPC برای افزایش درآمد

وقتی متوجه شوید که این روش‌ها چگونه کار می‌کنند، اطلاعات بیشتری در مورد الگوریتم یوتیوب به دست می‌آورید.

CPM

CPMمخفف Cost per Mille  و به معنای مبلغی است که به ازای هر 1000 بازدید به یک تبلیغ‌کننده پرداخت می‌شود. برای هر تبلیغی که به طور کامل و نه ناقص تماشا شده باشد، CPM  دریافت خواهید کرد.

CPV

هزینه به ازای هر بازدید یک مکانیسم قیمت‌گذاری است که تبلیغ‌کننده به ازای هر بازدید از تبلیغاتی که ویدیویی خود پخش می‌کند، هزینه دریافت می‌کند.

CPC

CPC روش سنتی پرداخت هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک است و زمانی که کاربر روی تبلیغ کلیک کند مبلغ مشخصی از فرد دریافت می‌شود.

استفاده از سئو برای افزایش بازدید از ویدیوهای یوتیوب شما

شما باید بدانید که بهینه‌سازی موتور جستجو برای افزایش میزان و کارایی ترافیک کانال یوتیوب شما، چگونه کار می‌کند. یوتیوب موتور جستجوی خود را دارد که به کاربران کمک می کند تا به سرعت به ویدیوهای مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند. در نهایت، شما باید سئوی یوتیوب را برای کمک به افزایش کانال ویدیویی و ترافیک خود بدانید.

استفاده از لینک های وابسته

زمانی که در ویدیو‌های خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از یک محصول استفاده یا یک تجارت یا محصول را تبلیغ می‌کنید، می‌توانید درآمد بیشتری کسب نمایید و علاوه بر تبلیغات یوتیوب از یک روش دیگر نیز به درآمد برسید.

ارزش حامیان مالی برای یک یوتیوبر

یکی دیگر از منابع درآمد کسب تبلیغ برای محتوای خود و تعامل با یک رابطه با نام تجاری از طریق کانال شما است. مبلغی که از این حمایت مالی دریافت می‌کنید بسته به میزان مشارکت کانال، مشترکین، تعداد بازدید و کیفیت ویدیو متفاوت است. در نهایت، دانستن ارزش کانال خود با توجه به حمایتی که می‌خواهید، انجام دهید بسیار مهم است.
به عنوان یک یوتیوبر، اگر بدانید این ابزارها و سیستم‌ها چگونه کار می‌کنند، می‌توانید از آنها به نحو احسن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: خرید ارز دیجیتال با مستر کارت ناممکن نیست!

جمع‌بندی

کسب درآمد از یوتیوب نیازمند داشتن دانش و اطلاعات است که در این مطلب از سایت سفیرپیمنت در مورد شرایط کسب درآمد از یوتیوب، تعرفه‌ها و روش محاسبه میزان درآمد از یوتیوب صحبت کردیم. لازمه کسب درآمد از یوتیوب، ثبت نام و ساخت کانال در این سرویس است که در این مطلب به صورت جامع و تصویری مراحل ثبت نام بیان شد. استفاده از یوتیوب و کسب درآمد از این سرویس قوانین مخصوص به خود را دارد که شما باید ان‌ها را رعایت کنید به عنوان مثال باید محتوا را خودتان تولید کرده باشدید و حق کپی رایت رعایت شده باشد. کسب درآمد مناسب از یوتیوب به راحتی آب خوردن نیست و شما باید از استراتژی‌های مختلف برای افزایش درامد استفاده کنید که در این مقاله به چند مورد از این استراتژی‌ها اشاره شده است که می‌تواند برای شما مفید باشد. در نهایت نیز به 5 فاکتور تاثیرگذار در درآمد یوتیوب اشاره شد که توجه به این فاکتور‌ها و بررسی این موارد به شما در کسب درآمد بیشتر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل سوشیال بلید (Social Blade) و خرید اشتراک پریمیوم

خدمات سفیرپیمنت برای نقدکردن درآمد یوتیوب

برای نقدکردن درآمد یوتیوب به یک حساب پی پال وریفای شده نیاز دارید که متأسفانه به دلیل شرایط تحریم این شرکت هیچ‌گونه خدماتی به ایرانیان ارائه نمی‌دهد؛ اما این پایان ماجرا نیست و همیشه راهی به‌ منظور دور زدن تحریم‌ها وجود دارد. سفیرپیمنت پیشرو ارائه خدمات ارزی در ایران است که تمامی سرویس‌ها و حساب‌های تحریم شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما تحویل خواهد داد. چنانچه قصد خرید حساب پی پال را دارید در قسمت پشتیبانی سایت درخواست خودتان را ثبت کنید. کارشناسان با تجربه مجموعه در اولین فرصت پاسخگوی سؤالات و ابهامات شما هستند. یک جلسه مشاوره رایگان ما را از دست ندهید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(3)
   
اجتمانو کاربر سایت ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

ممنون از این مطلب کاربردی

   
lman کاربر سایت ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

سلام و درود بر شما واقعا مقاله بسیار عالی بود که تا به حال نظریش را در گوگل ندیدم
فقط تنها سوال من در مورد کسب درآمد از یوتوب در ایران بود که جوابش را به خوبی فهمیدم

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام و عرض ادب
    خواهش می‌کنم و خوشحالم که خوش تون اومده