ویزا کارت ترکیه

ویزا کارت ترکیه چیست و چه تفاوتی با دیگر ویزاکارت‌ها دارد؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

با توجه به تحریم‌های بانکی کشورمان، پرداخت آنلاین در سایت‌های خارجی برای ایرانی‌ها تقریبا ناممکن شده است. در حالت عادی، افتتاح حساب بانکی بین‌المللی برای ایرانیان بسیار سخت است. مستر کارت و ویزا کارت ترکیه یک راه میان‌بر برای حل این مشکل است. شما می‌توانید با داشتن ویزا کارت ترکیه، یک حساب بانکی بین‌المللی داشته باشید. با ما همراه باشید تا با ویزا کارت ترکیه آشنا شده و نحوه دریافت آن را بدانید.

بیشتربخوانید: تمام آن چه نیاز است درباره مستر کارت پلاتینیوم بدانید!

ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت، نوعی کارت پرداخت‌ بین‌المللی است که از شبکه‌ی ویزا استفاده می‌کند و توسط ویزا مارک می‌شود. این شرکت در ابتدا کارت‌های اعتباری صادر می‌کرد؛ اما امروزه انواع مختلف کارت‌های اعتباری، اقساطی و کارت‌های هدیه را نیز صادر می‌کند. اگرچه کارت های ویزا دارای نماد ویزا هستند؛ اما توسط خود شرکت صادر نمی‌شوند. در عوض، ویزا با مشارکت شرکت‌های مختلف خرده فروشی یا کمپانی‌های مالی مختلف اقدام به صدور این کارت‌ها می‌کند.

ویزا کارت فیزیکی ترکیهویزا کارت ترکیه چیست؟

در سال 2020 بانک مرکزی ترکیه، شرایطی را برای اتباع خارجی فراهم کرد که بتوانند اقدام به افتتاح حساب‌هایی به نام خودشان در ترکیه نمایند. نکته‌ای که وجود دارد این است که با توجه به تحریم ایران، بانک‌های ترکیه نسبت به شهروندان ایرانی سخت‌گیری‌های زیادی را اعمال می‌کنند.

با داشتن ویزا کارت ترکیه می توانید بدون داشتن موجودی واقعی در حسابتان، اقدام به خرید تا سقف مشخص شده نمایید و سپس این وجه را پرداخت کنید. اگر در زمان مقرر قادر به پرداخت بدهیتان نباشید، بانک شما را جریمه خواهد کرد. ویزا کارت ترکیه امکان پرداخت در سفر به کشورهای دیگر را نیز برای شما فراهم می‌کند. همچنین، امکان پرداخت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز با این کردیت کارت، مقدور است.

در اولین افتتاح حساب، مشتری مي‌تواند تا دو برابر درآمدش در ماه، بدون داشتن موجودی خرج کند. هر چقدر تراکنش های مشتری افزایش یابد و مدت بیشتری از کارت اعتباری اش استفاده کند، میزان اعتبار او بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: ویزا کارت المان

بانک‌های ترکیه روی زمان صحیح بازگردانی حساب بسیار حساس هستند. بنابراین، حتما توجه داشته باشید که به موقع بدهی خود را پرداخت کنید.

ویزا کارت ترکیه

چرا ایرانیان به دنبال خرید ویزا کارت ترکیه هستند؟

از آنجایی ویزا کارت‌ها توسط شرکت‌های آمریکایی صادر می‌شوند، به دلیل تحریم‌های آمریکا امکان افتتاح حساب ویزا کارت یا اخذ مسترکارت با حساب ایرانی برای ایرانیان وجود ندارد. از آنجایی که این شرکت‌ها در ایران فعالیت نمی‌کنند، امکان دریافت این کارت‌ها در ایران نیز وجود ندارد. اما برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. شهروندان ایرانی می‌توانند با افتتاح حساب بین المللی در ترکیه به ویژه در بانک زراعت ترکیه برای ویزا کارت ترکیه اقدام کنند.
بهتر است بدانید که دو نوع ویزا کارت وجود دارد. اولی ویزا کارت فیزیکی و دومی ویزا کارت دیجیتال است. معمولا هزینه ویزا کارت فیزیکی و کارمزد آن کمتر است؛ البته لازم به ذکر است که برای صدور ویزا کارت از هر نوع که باشد، حضور شخص متقاضی در بانک مربوطه الزامی است. نحوه استفاده از ویزا کارت نیز بسیار آسان است و در هنگام استفاده از دستگاه ATM و POS فرد می‌تواند به راحتی از ویزا کارت ترکیه خود استفاده کند.

ویزا کارت‌ها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • کردیت کارت (کارت اعتباری)
  • دبیت کارت (کارت نقدی)
  • پری پید کارت (کارت پیش پرداخت)

دو نوع اول، ویزا کارت اعتباری و ویزا کارت نقدی، هر کدام دارای پنج نوع مختلف هستند: ویزا کارت کلاسیک، ویزا کارت طلایی، ویزا کارت پلاتینیوم، ویزا کارت سیگنیچر و ویزا کارت بی‌نهایت

معمول‌ترین ویزا کارت ترکیه برای ایرانیان

اکثر ایرانی‌ها بسته به نیاز خود یکی از دو نوع کارت اعتباری یا نقدی را برای گرفتن ویزا کارت در ترکیه ترجیح می‌دهند. به طور عمده مهم‌ترین تفاوت بین انواع ویزا کارت در ترکیه سقف برداشت و تراکنش است.

رایج ترین انواع کارت‌های اعتباری و نقدی ویزا به شرح زیر است:

ویزا کارت کلاسیک در ترکیه

ویزا کارت کلاسیک ابزاری مناسب برای تراکنش‌های بانکی بین‌المللی و برای تمامی طبقات مناسب است. این کارت به عنوان پرطرفدارترین کارت خانواده ویزا کارت شناخته می‌شود و دارای ویژگی‌هایی مانند برداشت از دستگاه‌های خودپرداز متصل به شبکه ویزا، خرید از وب سایت‌های آنلاین و برداشت کارت در فروشگاه ها می‌باشد. هزینه کم این کارت باعث محبوبیت آن در بین کارت‌های اعتباری شده است.

ویزا کارت طلایی در ترکیه

این کارت با قیمت مناسب تمام ویژگی‌های مهم تجاری را ارائه می‌دهد. اگر سرمایه‌گذار بین‌المللی هستید و قصد سرمایه‌گذاری در ترکیه را دارید؛ افتتاح حساب و دریافت این کارت برای شما مناسب است. کارت پرستیژی که علاوه بر تمامی خدمات ویزا کارت کلاسیک، از خدماتی مانند خرید آفلاین نیز بهره‌مند می‌شوید.

ویزا کارت پلاتینیوم در ترکیه

بالاترین سطح ویزا کارت، ویزا کارت پلاتینیوم است که تمام ویژگی‌های کارت‌های قبلی خود را به همراه ویژگی‌هایی مانند استفاده از سالن‌های فرودگاهی و برخی مزایای ویژه دارد. دارندگان این کارت علاوه بر امکاناتی مانند برداشت نامحدود و پرداخت‌های آفلاین، می‌توانند از مزایایی مانند استفاده از تخفیف‌های شبکه ویزا در برخی از فروشگاه‌های بین‌المللی و استفاده از خدمات برخی از سالن‌های فرودگاهی بهره‌مند شوند.

روش‌ دریافت ویزا کارت ترکیه

برای دریافت ویزا کارت ترکیه باید به این کشور سفر کنید یا از سایت‌هایی نظیر سفیر پیمنت که خدمات لازم برای دریافت کردیت کارت و پرداخت‌های ارزی را برای شما فراهم می‌کنند، استفاده کنید. برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیاز به دریافت کد مالیاتی، قبض برق و آب و کارت اقامت ترکیه دارید.

اگر اقامت ترکیه داشته باشید، می‌توانید در بانک‌های ایش و واکیف بانک نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید.

از رایج‌ترین روش‌های دریافت ویزا کارت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و بلوکه کردن یک مبلغ مشخص در حساب بانکی است. با این روش شما می‌توانید به اندازه‌ی مبلغ بلوکه شده، یک ویزا کارت دریافت کنید. برای نمونه اگر شما 20 هزار لیر در یکی از بانک‌های ترکیه بلوکه کنید، می‌توانید یک ویزا کارت ترکیه با اعتباری نزدیک به 18 هزار لیر داشته باشید.

روش دیگر، دارا بودن اقامت کاری در ترکیه می‌باشد. با این روش می‌توانید به سادگی از بانک درخواست صدور ویزا کارت نمایید. برای این کار لازم است که از محل کار خود یک نامه که بیانگر حقوق ماهانه‌ی شما است، به بانک ارائه کنید. معمولا بر اساس حقوق افراد، بانک اقدام به صدور ویزا کارت می‌کند.

چنانچه اقامت ترکیه دارید، می‌توانید با بلوکه کردن پول اقدام به دریافت کارت اعتباری کنید.

از بانک‌های خوب ترکیه که در میان ایرانیان برای دریافت ویزا کارت ترکیه بسیار محبوب است، بانک زراعت ترکیه است.

پیشنهاد مطالعه: ویزا کارت کانادا

تفاوت ویزا کارت ترکیه با دیگر ویزا کارت ها

ویزا کارت ترکیه به طور کلی مانند دیگر ویزا کارت‌ها است؛ با این تفاوت که امکان افتتاح حساب برای اتباع خارجی و به خصوص ایرانی‌ها را فراهم کرده و شرایط پرداختی متفاوتی دارد.

ویزا کارت فیزیکی ترکیهخدمات سفیر پیمنت در حوزه‌ی کردیت کارت

خرید مستر کارت و ویزا کارت در کشور ما به علت تحریم‌ها و عدم امکان پرداخت ارزی با مشکلات متعددی همراه است. شما می‌توانید به کمک سایت‌هایی مانند سفیرپیمنت اقدام به ثبت نام و خرید مستر کارت و ویزا کارت نموده و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

نتیجه

ویزا کارت ترکیه یک کارت اعتباری است که به شما کمک می‌کند بدون داشتن موجودی فیزیکی در حسابتان تا سقف مشخصی خرید کرده و تراکنش انجام دهید و سپس آن وجه را پرداخت کنید. این کارت شرایطی مانند امکان پرداخت در کشورهای مختلف را نیز فراهم کرده است. از راه‌های دریافت ویزا کارت ترکیه می‌توان به ثبت شرکت در این شرکت و یا داشتن اقامت کاری اشاره کرد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *