ویزا کارت چیست

ویزا کارت چیست؟ پاسخ به تمامی سوالات شما در ارتباط با ویزا کارت

آخرین بروز رسانی:  ۱۰ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

از آنجایی که پرداخت بدون پول نقد در حال رواج یافتن است، انتخاب کارت بانکی متناسب با سبک زندگی مالی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. اگر از خود می‌پرسید «ویزاکارت چیست؟» و «چه چیزی موجب تمایز ویزا کارت از کارت‌های دیگر می‌شود» ما اینجا هستیم تا در یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک کنیم.

پیشنهاد مطالعه: ویزا کارت پیش پرداخت

ویزا کارت چیست؟

این حساب که یک پرداخت بین المللی به حساب می‌آید و توسط انجمن بین المللی خدمات Visa، یک شبکه پرداخت مستقر در ایالات متحده، با همکاری موسسات مالی برای صدور کارت‌های ویزا با مارک‌های مختلف معرفی شده است. در حال حاضر، ویزاکارت در بیش از ۱۹۰ کشور در سراسر جهان موجود است و بیشترین نوع کارت را دارد. شما می‌توانید از کارت‌های ویزا برای خرید آنلاین و معامله در همه مکان‌هایی که ویزا را در سراسر جهان می‌پذیرند، استفاده کنید.

از این کارت می‌توانید برای انجام اموراتی همچون برداشت وجه نقد، انتقال بانکی و سپرده پس انداز نیز استفاده کنید. همچنین، دارندگان کارت‌های ویزا اغلب از تبلیغات و پیشنهادات اختصاصی بیشتری بهره مند می‌شوند. در حال حاضر، HSBC کارت‌های متنوعی دارد که متناسب با هر سبک زندگی متفاوت است. برخی از کارت‌های ویزا که در ادامه می‌خواهیم آن‌ها را معرفی کنیم عبارتند از: کارت دبیت ویزا و کارت اعتباری یا کردیت ویزا. شما باید کارتی را انتخاب کنید که با سبک زندگی مالی شما مطابقت داشته باشد.

کارت دبیت ویزا چیست؟

کارت نقدی یا دبیت ویزا مستقیماً به حساب جاری شما پیوند می‌یابد. این بدان معناست که پول کارت دبیت ویزا متعلق به خود شماست و شما می‌توانید از کارت برای برداشت، پرداخت و انتقال پول به اندازه مانده حساب خود استفاده کنید. بانک‌هایی وجود دارند که محدودیتی در میزان پولی که می‌توانید در حساب بانکی خود استفاده کنید قرار نمی‌دهند در حالی که بعضی دیگر، از دارندگان کارت دبیت می‌خواهند که حداقل مانده حساب خود را حفظ کنند.

 شما می‌توانید از کارت نقدی ویزا خود در هر نقطه پذیرش ویزا، به عنوان مثال، دستگاه‌های خودپرداز محلی و خارج از کشور با نشان VISA / PLUS، POS (نقطه فروش) یا برای پرداخت آنلاین استفاده کنید. اکثر صادرکنندگان کارت دبیت نیز سودهای موجود در مانده اعتبار در حساب دبیت ویزای شما را پرداخت می‌کنند. به طور کلی، همه کارت‌های دبیت، از جمله کارت دبیت ویزا، به شما اجازه نمی‌دهند که بیش از موجودی حسابی که کارت شما به آن متصل است، معامله انجام دهید.

 در حالی که کارت‌های دبیت ویزا بیشتر برای برداشت وجه نقد، انتقال پول و غیره در موجودی اعتبار موجود در حساب استفاده می‌شوند، کارت‌های اعتباری ویزا به شما امکان می‌دهند پول را برای پیش پرداخت کالاها، خدمات، پرداخت‌های اقساطی و غیره، طبق توافق نامه‌‌ای که می‌گیرید، وام گرفته و سپس بازپرداخت کنید.

ویزا کارت یعنی چی

کارت اعتباری ویزا چیست؟

کارت اعتباری ویزا با داشتن مزیت اضافه‌ی ارائه‌ی محدودیت اعتباری اعطا شده در توافق نامه با صادرکننده کارت، از بیشتر ویژگی‌های کارت دبیت ویزا برخوردار است. به طور معمول، از زمان استفاده از کارت برای هزینه‌های آتی تا روزی که بازپرداخت آن را انجام می‌دهید، از ۱۵ تا ۴۵ روز فرصت خواهید داشت.

کارت اعتباری HSBC VISA Cashback و کارت اعتباری HSBC VISA Platinum حداکثر ۵۵ روز دوره بدون بهره دارند، در حالی که کارت اعتباری کلاسیک HSBC VISA حداکثر ۴۵ روز فرصت دارد. این بدان معناست که تا زمانی که قبل از موعد پرداخت خود بازپرداخت کنید، از کلیه هزینه‌های مالی آزاد هستید.

درغیر اینصورت، به دلیل از دست دادن تاریخ سررسید پرداخت یا پرداخت نکردن کامل مبالغ سررسید، هر ماه نرخ سود بانکی به مانده بدهی شما تعلق می‌گیرد. علاوه بر این، کارت اعتباری ویزا اغلب با برنامه‌های منحصر به فرد مانند برنامه‌های اقساطی، امتیاز پاداش، بازپرداخت پول و همچنین تبلیغات اختصاصی دیگر همراه است.

پیشنهاد مطالعه: کردیت کارت چیست؟

مزایای کارت‌های ویزا

دارندگان کارت‌های ویزا، هنگام انجام معاملات داخلی و بین المللی از مزایایی برخوردار می‌شوند.

تجربه‌ی خریدی آسان

به جای کیف پول بزرگ، کارت بانکی به اندازه کارت ویزیت بهتر از پول نقد به شما خدمات می‌دهد. در هر زمان و هر مکان می‌توانید از خرید خود لذت ببرید. آیا تا به حال در شرایطی بوده‌‌اید که پول کافی برای داشتن یک معامله خوب در یک سوپرمارکت در دست نداشته باشید؟ ویزا کارت در این زمان می‌تواند بسیار مفید باشد.

ویزا کارت یعنی چی

امنیت بالا

تقریباً هر ویزا کارت برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت اطلاعات به تراشه EMV مجهز است. هنگامی که پول نقد زیادی حمل می‌کنید، با گم شدن پول نقد و یا سرقت آن که هرگز قابل بازیابی نیست، خطر زیادی را تحمل می‌کنید. در صورت گم کردن کارت، می‌توانید بلافاصله از طریق مرکز پشتیبانی بانکی یا برنامه بانکداری تلفن همراه، کارت را قفل کنید و با این امر جلوی سرقت پول را می‌گیرید. توجه داشته باشید که کارت شما فقط در صورت تایید از سوی صادرکننده کارت، قفل می‌شود. اگر حداکثر امنیت را می‌خواهید، می‌توانید محدودیت انتقال را روی کارت نقدی یا محدودیت اعتباری خود تعیین کنید.

امور مالی خود را به راحتی مدیریت کنید

با هر نوع ویزا کارت تمام خریدهای شما با تمام جزئیات ضروری به صورت آنلاین ثبت می‌شود – کجا، چه زمانی، چه مقدار. این به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را ارزیابی و سازگار کنید تا بتوانید بودجه بهتری داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید از برنامه‌های اقساطی ارائه شده توسط کارت‌های ویزا استفاده کنید تا بلافاصله کالاهای مورد علاقه خود را خریداری کرده و سپس هزینه‌ها را به جای پرداخت یک باره، در چندین پرداخت ماهانه تقسیم کنید. استفاده مسئولانه از کارت VISA با برنامه ریزی صحیح، راهی عالی برای پس انداز است.

کاربر پسند بودن

درک نحوه استفاده از ویزا کارت آسان است:

  • فرآیند ساده حتی هنگام استفاده آنلاین
  • روش پرداخت قابل قبول در بسیاری از کشورهای جهان
  • خدمات انتقال پول و هزینه‌های پشتیبانی هنگام انتقال پول در سطح بین المللی

ویزاکارت چیست

مقایسه دو شرکت ویزا کارت و مستر کارت

صنعت پرداخت الکترونیک تحت سلطه چهار شرکت است. ویزا، مسترکارت، امریکن اکسپرس و دیسکاور مسئولیت رسیدگی به اکثر پرداخت‌های کارتی جهان را بر عهده دارند.

ویزا کارت و مسترکارت پیشنهادات متفاوتی ارائه می‌کنند. هیچ یک از این شرکت‌ها درگیر افزایش اعتبار یا صدور کارت نیستند. این بدان معناست که تمام کارت‌های پرداخت ویزا و مسترکارت از طریق نوعی رابطه با نام تجارت مشترک صادر می‌شوند.

در حالی که این دو شرکت اعتباری تمدید نمی‌کنند یا کارت صادر نمی‌کنند، آن‌ها برای ارائه گسترده‌ترین مجموعه محصولات شامل اعتبار، بدهی و واریزی شریک هستند.

بر اساس نظرسنجی انتخابی پرداخت مصرف‌کننده در سال 2020 ، 42 درصد از آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند قبوض را با کارت‌‌های نقدی ویزا کارت یا مستر کارت بپردازند، در حالی که 29 درصد از کردیت کارت‌ها استفاده می‌کنند، در مجموع ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها حداقل از یک نوع کردیت کارت یا دبیت کارت استفاده می‌کنند.

بسیاری از مردم تعدادی از کارت ویزا یا مستر کارت را دارند و به دنبال استفاده از تمام پاداش‌ها، فرصت‌های برگشت نقدی و مزایای تبلیغاتی هستند که صادرکنندگان ارائه می‌دهند.

طبق مطالعه پرداخت‌های فدرال رزرو در سال 2019، مصرف‌کنندگان به راحتی با کارت‌های نقدی آشنا هستند، دبیت کارت‌ها همراه با کارت‌های اعتباری و سایر اشکال پرداخت‌های غیرنقدی، در سال 2018 حدود 174.2 میلیارد تراکنش پرداخت را به خود اختصاص داده‌اند که ارزش سالانه آن 97.04 تریلیون دلار است.
با تکامل بازار فناوری مالی، کارت‌های پیش‌پرداخت بیشتری نیز توسط ویزاکارت به بازار عرضه می‌شوند و حجم سالانه آن در حدود 294.44 میلیارد دلار در سال 2020 به دست می‌آید که افزایشی 38.1 درصدی نسبت به سال 2019 دارد که بدون شک ناشی از بحران اقتصادی سال 2020 است.

آشنایی با ویزا کارت و مسترکارت

کارت visa و مسترکارت تنها پردازشگرهای پرداخت شبکه‌ای هستند که در هر سه حوزه بازار پرداخت مشارکت دارند. این دو شرکت که منحصراً به عنوان پردازنده‌های شبکه کار می‌کنند، دارای یک مزیت منحصر به فرد هستند اما به شکل متفاوت عمل می‌کنند.

ویزا کارت و مسترکارت هر دو به صورت عمومی معامله می‌شوند.  Visa با نماد تجاری V دارای ارزش بازار 497.5 میلیارد دلاری است، در حالی که  Mastercard با نماد تجاری MA 359.8 میلیارد دلار ارزش دارد.

از آنجایی که هیچ یک از شرکت‌های ویزا کارت و مستر کارت، اعتباری را تمدید نمی‌کنند یا کارت‌های خود را از طریق یک بخش بانکی صادر نمی‌کنند، هر دو مجموعه گسترده‌ای از پیشنهادات با برند مشترک دارند. مدل‌های تجاری هر دو شرکت بسیار شبیه به هم هستند. ویزا و مسترکارت مستقیماً برای مردم کارت صادر نمی‌کنند، بلکه از طریق مؤسسات مالی عضو شریک مانند بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری کارت صادر می‌کنند. سپس مؤسسه مالی عضو برای افراد و مشاغل، مستقیماً یا با مشارکت با برندهای هواپیمایی، هتل یا خرده فروشی، کارت صادر می‌کند.

چگونه از کارت های ویزا استفاده کنیم؟

پرداخت مستقیم در فروشگاه

هنگام خرید یا پرداخت هزینه خدمات در فروشگاه یا ارائه دهنده خدمات، معمولاً متصدی فروشگاه نوار مغناطیسی پشت کارت را می‌کشد یا کارت را در POS یا mPOS قرار می‌دهد. برای تکمیل پرداخت‌ها، برای برخی از کارت‌ها باید پین وارد کنید، در حالی که برای برخی دیگر این عمل لازم نیست. برخی از بانک‌ها حتی عملکرد ادغام ویزا کارت در تلفن شما را ارائه می‌دهند، مانند فناوری Samsung Pay، برای کمک به شما در پرداخت از طریق POS و mPOS بدون نیاز به کارت بانکی فیزیکی.

POS چیست؟

POS (نقطه فروش) پایانه پرداختی است که کارت‌های اعتباری یا نقدی را برای انجام پرداخت به جای پول نقد می‌گیرد. دستگاه را می‌توان در دست گرفت و معمولاً در پیشخوان‌های صندوق‌های خرید در نقاط خرید قرار می‌گیرد. علاوه بر POS سنتی، Mobile Point of Sale (mPOS) همچنین یک دستگاه جمع و جور است که خدمات مناسب پرداخت با کارت را ارائه می‌دهد.

پرداخت آنلاین

شما می‌توانید از کارت‌های ویزا برای پرداخت آنلاین کالاها در داخل و خارج از کشور استفاده کنید. بر این اساس، برای ادامه پرداخت فقط باید نام کامل، شماره کارت، CVV، تاریخ انقضا و کد امنیتی سه بعدی خود را ارائه دهید. ۳D Secure Code از طریق پیامک به شماره تلفن ثبت شده شما در بانک ارسال می‌شود.

ویزا کارت چیست

پیش پرداخت نقدی از طریق خودپردازها

با استفاده از کارت‌های ویزا (به استثنای VISA Prepaid) می‌توانید پول خود را در هر دستگاه خودپرداز با آرم شبکه بین المللی پرداخت مانند VISA / PLUS برداشت کنید. اما هزینه برداشت وجه نقد طبق آنچه در برنامه کارمزد صادر کننده کارت مشخص شده اعمال خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: ویزا کارت پیش پرداخت

از کدام کارت VISA استفاده کنیم؟

۳ فاکتور مهم در انتخاب کارت شما

انتخاب ویزا کارت مناسب مهم است. در اینجا ۳ مورد از مهمترین فاکتورهایی وجود دارد که باید هنگام درخواست اولین کارت ویزا در نظر بگیرید.

  • نیازها و سبک زندگی شما
  • ویژگی‌ها و پیشنهادات کاری
  • راحتی کار

قوانین طرح کارت ممکن است از بانکی به بانک دیگر متفاوت باشد. بسته به نوع زندگی شما، طرح‌های مختلفی ارائه شده‌اند. برخی از این مثال‌ها شامل مواردی است که می‌خواهید از ویزا کارت خود برای پرداخت شهریه استفاده کنید، خریدهای اقساطی را انجام دهید یا می‌خواهید مسافرت طولانی مدت داشته باشید اما از آوردن پول نقد ترس دارید. کارت‌های اعتباری صادرکنندگان مختلف نیز ممکن است از نظر ویژگی‌ها، محدودیت، هزینه‌ها، شرایط ثبت نام کارت یا برنامه‌های تبلیغاتی متفاوت باشد. از آنجا که هر نوع مزایای خاص خود را دارد، ممکن است بخواهید قبل از یافتن اطلاعات مناسب کارت موردنظر خود را پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: انواع حساب ویزا کارت

حساب ویزا کارت

خدمات سفیر پیمنت در حوزه کردیت کارت

خرید مستر کارت و ویزا کارت در کشور ما به علت تحریم‌ها و عدم امکان پرداخت ارزی با مشکلات متعددی همراه است. شما می‌توانید به کمک سایت‌هایی مانند سفیرپیمنت اقدام به ثبت نام و خرید مستر کارت و ویزا کارت نموده و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

نتیجه

در این مقاله بیان کردیم که ویزا کارت یعنی چه و ویژگی‌های ویزا کارت چیست. ویزا کارت یک کارت اعتباری می‌باشد که می‌توان از آن به صورت بین‌المللی استفاده کرد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *