7مقایسه کامل coursera و edx + آموزش دریافت گواهی

مقایسه کامل coursera و edx

آخرین بروز رسانی:  ۴ خرداد, ۱۴۰۲
4 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

اگر قصد شرکت در دوره‌های آموزشی را دارید و به دنبال یک دانشگاه آنلاین هستید که به صورت 24 ساعته باز باشد، سایت کورسرا و edx یک انتخاب مناسب برای شما است. این وبسایت‌ها آموزشگاه‌های آنلاینی هستند که تقریبا تمامی مهارت‌ها و تخصص‌های بازار را تدریس می‌کنند و کاربران بسیار زیادی را از سرتاسر جهان به سمت خود کشانده‌اند؛ اما برای شرکت کردن در دوره‌های آموزشی به زبان خارجی باید به زبان انگلیسی و یا آلمانی تسلط بسیار بالایی را داشته باشید. با این وجود اگر هدفتان یادگیری و بالا بردن سطح مهارتتان است پس تا ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نقد و بررسی وبسایت آموزشی کورسرا

این سایت یک بستر یادگیری در زمینه دوره‌های آموزشی است که تقریبا به صورت رایگان فعالیت می‌کند. این وبسایت هم مانند edx یک دانشکده آنلاین می‌باشد که زیر نظر دانشگاه‌هایی همچون استفورد، میشیگان، پنسیلوانیا و پرینستون کارمی‌کند. این آموزشکده بزرگ از سال 2012 توسط daphne koller و Andrew Ng راه‌اندازی شد و تا به امروز 82 میلیون دانشجو را به سمت خود کشانده است. هدف کلی آنها آموزش در هر کجای از جهان است تا افراد به مهارت‌های بالایی در زمینه کاریشان دست پیدا کنند. از جمله مزایای کورسرا صدور مدرک معتبر است اما در حال حاضر امکان ثبت نام برای کاربران ایرانی در coursera وجود ندارد و در صورت استفاده از خدمات آن باید با یک فیلترشکن آیپی ثابت وارد شوید.

 

چه نوع دوره‌هایی در کورسرا ارائه می‌شود؟

این سایت در آغاز فعالیت خود با ارائه دوره یادگیری ماشین شروع به فعالیت کرد و در مدت زمان بسیار کمی توانست دوره‌های بسیاری را برگذارکند. مهم‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشد:

  • فیزیک
  • ریاضیات
  • علوم انسانی
  • زیست شناسی
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت وتجارت
  • علوم کامپیوتر

 

آموزش ثبت نام در کورسرا

  1. در گام اول باید یک فیلترشکن معتبر با آیپی ثابت تهیه نمایید.
  2. سپس به سایت coursera بروید.
  3. بعد از ورود به این صفحه باید روی گزینه join for free کلیک کنید.
  4. در کادر باز شده باید نام و نام خانوادگیتان را به همراه یک آدرس ایمیل در دسترس و پسورد قوی وارد کنید و روی گزینه sing up کلیک نمایید.
  5. بعد از منتقل شدن به صفحه جدید باید در کادر مربعی، دو تیک مربوط را فعال کنید تا به مرحله بعدی بروید.
  6. به شما تبریک می‌گوئیم، پروفایل شما ساخته شد. حال برای ادامه فرآیند ثبت نام باید طبق مراحل زیر عمل کنید.
  7. در پنجره باز شده باید روی گزینه “edit my profile” بزنید تا کادر جدید برای شما باز شود.
  8. در صفجه جدید باید اطلاعاتتان را به صورت کامل وارد کنید.

 

آموزش ثبت نام در کورسرا

 

قیمت‌گذاری در کورسرا چگونه است؟

در این سایت می‌توانید با انتخاب پلتفرم coursera plus و پرداخت هزینه‌های اشتراک ماهیانه/سالیانه از خدمات ویژه‌ای بهره‌مند شوید

.

آموزش ثبت نام در کورسرا

 

پیشنهاد ما خرید اشتراک سالیانه با یک حساب پیپل است که با تهیه آن شما به راحتی می‌توانید در دوره‌های زیادی شرکت کرده تا درانتهای دوره به شما یک گواهی معتبر اعطا گردد. امروزه اعتبار دورههای کورسرا معادل با یک مدرک دانشگاهی معتبر است.

پیشنهاد مطالعه: خرید آموزش از سایت های خارجی

طریقه شرکت در دوره‌های کورسرا

برای شرکت در دوره‌های این سایت کافی است به صفحه اصلی بروید. با انتخاب یکی از دوره‌ها مثل learning machine که یکی از پرکاربردترین دروس این سایت برای علاقه‌مندان به یادگیری علم ماشین است و هم اکنون توسط andrew ng در حال اجراست با انتخاب آن شما به یک صفحه جدید منتقل خواهید شد. با کلیک روی دکمه enroll for free کادر زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد:

 

طریقه شرکت کردن در دوره های کورسرا

 

پرداخت قیمت دوره در این سایت با دو روش انجام می‌شود. روش اول با پرداخت هزینه دوره در انتهای کار برای شما گواهی پایان دوره صادر می‌شود.

 

پرداخت قیمت دوره در کورسرا با پیپل

 

روش دوم انتخاب گزینه Full Course, No Certificate است شما اجازه دسترسی به کلیه دروس دوره را خواهید داشت اما هیچگونه مدرکی در انتهای کار به شما اعطا نخواهد گردید. پس از اعمال این گزینه صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که باید آن را تکمیل کنید. برای رد شدن از این مرحله روی گزینه skip کلیک نمایید.

 

آموزش شرکت کردن در دوره‌های کورسرا

 

همانطور که ملاحظه می‌کنید ثبت نام شما با موفقیت به انجام رسید. اکنون تمامی دروس دوره برای شما به نمایش درآمده است. با فشردن دکمه start اولین جلسه برای شما شروع خواهد شد.

 

طریقه شرکت در دوره های کورسرا

 

edx چیست؟

این سایت مانند coursera و Lynda یکی از پرطرفدارترین وبسایت‌های برگذار کننده دوره‌های آموزشی در جهان است. edx با بهترین دانشگاه‌های روز جهان مثل MIT در ارتباط است. این دانشگاه آنلاین که در سال 2011 فعالیتش را آغاز نمود. در ابتدای کار بودجه‌ای نزدیک به 30 ملیون دلار از هاروارد و ام آی تی دریافت کرد و درمدت زمان کوتاهی به یک بستر عالی برای آموزش تبدیل شد. امروزه بیش از 14 میلیون مخاطب در سراسر دنیا در این سایت مشغول یادگیری هستند. تنها تفاوت‌های کورسرا و edx این است که سایت edx یک موسسه غیرانتفاعی بوده تا افراد به راحتی پا در عرصه آموزش و بازار کار بگذارند. دیگر تفاوت عمده آن رایگان بودن بیشتر دوره‌های آموزشی است؛ به همین جهت افراد بسیاری جذب این مجموعه شده‌اند.

 

در سایت آموزشی edx چه درس‌هایی ارائه میشه؟

دروس بسیار زیادی در edx برگذار می‌شود که تقریبا برای همه رشته‌های دانشگاهی مورد استفاده هستند؛ با این وجود لیست بهترین‌های آن به ترتیب زیر است:

  • آمار واحتمالات
  • المان‌های سازه‌ها
  • آموزش گرافیک کامپیوتر
  • الکترونیک و مغناطیس
  • مدار
  • هوش مصنوعی
  • مکانیک کوانتوم
  • الگوریتم و فلورچارت برای مقدمه کامپیوتر

همینطور برای سایر دروس و دوره‌هایی که به زبان انگلیسی هستند، نزدیک به 400 دوره به زبان‌هایی مثل چینی، اسپانیایی، فرانسه و ایتالیایی وجود دارد که تمامی آنها با کیفیت بالا و زیرنویس انگلیسی دراختیار کاربران قرار گذاشته می‌شوند.

 

آموزش ثبت نام در edx

  1. در ابتدای کار حتما یک فیلتر شکن پرسرعت با آیپی ثابت تهیه کنید. متاسفانه به دلیل اعمال تحریم‌ها امکان ساخت حساب کاربری برای کاربران ایرانی وجود ندارد.
  2. بعد از انجام مرحله بالا به آدرس https://business.edx.org/ بروید.
  3. دربالای منوی سایت روی گزینه REGISTER بزنید. اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس روی دکمه CREATE AN ACCOUNT کلیک کنید.(در قسمت انتخاب نام کشور یکی از کشورهای عربی را وارد نمایید.)
  4. در قسمت بعدی روی گزینه SKIP FOR NOW کلیک کنید و در پنجره باز شده روی دکمه CONTINUE TO EDX بزنید.
  5. اکانت شما با موفقیت ایجاد شد. اکنون برای پیدا کردن دوره‌ها باید روی گزینه EXPLORE COURES کلیک کنید.

 

آموزش ثبت نام در edx

 

بعد از وارد شدن وارد قسمت اصلی سایت خواهید شد. سپس می‌توانید در کادر جستجو دوره مورد نظرتان را پیدا نمایید.

 

آموزش ثبت نام درedx

 

در گام بعدی دوره مورد نظرتان نمایش داده می‌شود. در این صفحه تمامی اطلاعات موجود به دوره را می‌توانید مشاهده کنید. حال با زدن دکمه enroll فرآیند ثبت نام شما تکمیل خواهد شد.

 

اموزش ثبت نام درedx

 

در این مرحله از شما یک سوال در زمینه خرید مدرک دوره پرسیده می‌شود اما تنها توصیه ما در ابتدای کار با این مجموعه صرف نظر کردن از پرداخت هزینه است. در انتهای دوره می‌توانید اقدام به انجام این کار کنید. برای رد شدن از این مرحله باید روی دکمه audit this course کلیک نمایید.

 

طریقه صدور مدرک در edx

 

به شما تبریک می‌گوئیم، شما موفق به ثبت نام در این دوره شدید. در این صفحه اطلاعاتی مثل مباحث آغازین دوره، طریقه اخذ مدرک و آزمون‌های پایان دوره توضیحاتی ارائه گردیده است.
عکس زیر نماینگر مهلت صدور مدرک شماست:

 

مهلت صدور مدرک در edx

 

نکته قابل توجه: برای گذراندن دوره‌های‌ سایت edx مهلت خاصی وجود دارد که در صورت اتمام مهلت ثبت نام، امکان شرکت در آزمون‌های جدید را نخواهید داشت. همینطور برای صدور مدرکتان نیازمند احراز هویت از طریق یک وبکم هستید تا مدرک پایان دوره برای شما صادر شود.

 

سیستم آموزشی مورد استفاده edx

نوع آموزش‌های edx به صورت ویدئویی هستند که در این میان پرسش‌هایی از کاربران پرسیده خواهد شد.این دوره‌ها بسته به میزان سطح و مدت زمانشان به 5 دسته زیر ارائه می‌گردند:

CURRENT:

این مدل از دوره‌ها به شیوه‌ای برگذار می‌شوند که دانشجو بتواند با استاد دوره به گفتگو و بحث بپردازد.

STARTING SOON:

این دوره‌ها عموما تا یک ماه آینده درحال برگذاری هستند.

UPCOMING:

این دسته‌بندی از دوره‌ها همیشه تا چند ماه آینده اجرا خواهند شد.

SELF-PACED:

متدی که دانشجویان بیشتری به نسبت دوره‌های دیگر دارد. در این روش افراد می‌توانند به صورت خودآموز مشغول به یادگیری شوند.

ARCHIVED:

این دسته‌بندی از دوره‌ها عموما به پایان رسیده است. کاربران می‌توانند فایل‌های آن را جهت یادگیری و تمرین دانلود کنند که غالبا همان شیوه SELF-PACED است.

 

مقایسه قیمت دوره های کورسرا و edx

کورسرا

edx

بیشتر دوره‌ها قیمتی زیر 100 دلار دارند و یا رایگان هستند. امکان دریافت وام 90 در صدی برای دانشجویان
قابلیت استفاده رایگان به مدت 7 روز برای دوره‌های پولی هزینه هر دوره بسته به مدل آن متغیر است.
اشتراک کورس سرا پلاس 353 دلار سالیانه اشتراک سالیانه ندارد.

مقایسه coursera و udmey به صورت کامل

 

سوالات متداول:

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”آیا امکان شرکت کردن رایگان در دوره‌های edx و courser وجود داره؟”]بله، امکان شرکت کردن به صورت رایگان در دوره‌های این دوسایت وجود دارد اما نه برای همه‌ی دوره‌ها! در سایت CORSERA اگر هزینه پرداخت کنید مدرک پایان دوره و خدمات پشتیبانی دریافت خواهید کرد.[/accordion_item][/accordion]

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”آیا امکان دانلود فایل‌ها و ویدئوهای آموزشی edx و courser وجود داره؟”]بله، امکان دانلود وجود دارد اما در مواردی بعضا باید اکانت خریداری کنید.[/accordion_item][/accordion]

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”قیمت دوره‌های courser مناسب‌تر است یا edx؟”]اگر به دنبال هزینه کردن هستید قطعا کورسرا پلتفرم بهتری برای هزنیه کردن خواهد بود. با خرید یک اشتراک کورسرا خدمات حرفه‌ای از سایت دریافت کنید.[/accordion_item][/accordion]

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(4)
   
محسن کریمی کاربر سایت ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

سلام و عرض ادب
مقاله خوب و آموزنده‌‌ای بود؛ به خصوص اون قسمت مقایسه و سوالات متداول
ممنون از سایت خوب سفیرپیمنت

       
    تیم محتوایی کاربر سایت ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

    مرسی از شما دوست عزیز که با نظرات خوبتان موجب دلگرمی ما و مجموعه سفیر پیمنت می شوید

   
شمیم کاربر سایت ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

میشه در رابطه با طراحی وبسایت هم مقاله بزارید ؟

       
    تیم محتوایی کاربر سایت ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

    بله انشاله در آینده مقالاتی هم در مورد آموزش طراحی سایت و زبان های برنامه نویسی ارائه خواهیم کرد.