تفاوت آزمون tef و tcf

تفاوت های اصلی آزمون TEF با TCF چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

کانادا کشوری دو زبانه است که زبان‌های انگلیسی و فرانسوی را به عنوان زبان رسمی خود پذیرفته است. برای مهاجرت به کانادا، باید به یکی از این دو زبان تسلط داشته باشید و برای اثبات مهارت زبان فرانسه خود باید در یکی از دو آزمون TEF و TCF شرکت کنید. هر دو آزمون برای مهاجرت به کانادا استفاده می‌شود؛ ولی تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. در ادامه این مقاله تفاوت آزمون TEF و TCF را بیان خواهیم کرد تا بتوانید انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

آزمون TEF چیست؟

آزمون TEF مدت‌ها است که به عنوان آزمون زبان فرانسوی برای مهاجرت به کانادا استفاده می‌شود. برخی از موسسات آموزشی در کانادا نتایج TEF را از دانشجویان غیر بومی، به عنوان ارزیابی تسلط به زبان فرانسوی می‌پذیرند.

TEF در مرکز زبان فرانسوی CCI Paris Ile-de-France معرفی شده است و اگر بومی فرانسه هستید یا به زبان فرانسه تسلط دارید، به کمک TEF می‌توانید پرونده خود را برای مهاجرت به کانادا قوی کنید.

معرفی آزمون TEFaQ

TEFaQ آزمونی است که به طور خاص برای ایالت کبک کانادا در نظر گرفته شده است و توسط اداره مهاجرت (MIDI) کبک معرفی شده است.

TEFaQ مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه را مورد آزمون قرار می‌دهد. ساختار TEFaQ شامل آزمون‌های الزامی شنیداری، درک مطلب و بیان شفاهی که همراه با دو آزمون اختیاری شامل نوشتار و درک مطلب است. آزمون‌های اختیاری به شما این امکان را می‌دهد تا امتیازات خود را در بخش اجباری افزایش دهید.

ساختار آزمون TEF کانادا

آزمون های اجباری برای گذراندن درخواست مهاجرت به کانادا:

۱) درک شفاهی

مدت زمان: 40 دقیقه

این بخش شامل 60 سوال است

۲) درک مطلب

مدت زمان: 60 دقیقه

این بخش شامل 50 سوال است

۳) مکالمه

مدت زمان: 15 دقیقه

این بخش شامل 2 موضوع برای بحث است

۴) نوشتار

مدت زمان: 60 دقیقه

این بخش شامل 2 موضوع برای نوشتن است

امتیازات هر بخش در آزمون TEF

استاندارد مورد استفاده برای ارزیابی و توصیف مهارت‌های ‌نوشتاری و گفتاری فرانسوی مطابق با استانداردهای کانادا و معیار زبان کانادایی (CLB) است؛ به بیان ساده‌تر اینکه فرانسوی زبانان بتوانند با کلمات و اصطلاحات مرسوم اینگلیسی-کانادایی آشنا شوند. با بررسی این نمودار، می‌توانید امتیازات هر بخش را مشاهده کنید.

تفاوت آزمون tef و tcfآزمون زبان TCF چیست؟

TCF نیز یک آزمون مهارت زبان فرانسه است که توسط سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به عنوان یکی از آزمون‌های استاندارد مهاجرت پذیرفته می‌شود.

افرادی که می‌خواهند برای اخذ تابعیت در کانادا اقدام کنند و زبان فرانسوی را به عنوان زبان خود انتخاب کنند، می‌توانند این آزمون را انجام دهند. افراد از هر زبان مبدا یا ملیت از جمله فرانسوی و افرادی از کشورهای فرانسوی زبان واجد شرایط شرکت در این آزمون هستند.

هدف TCF کانادا ارزیابی مهارت‌های فرانسوی متقاضی در مقیاس شش سطح است که این مقیاس با چارچوب مرجع مشترک اروپا CEFR تعیین شده است.

معرفی آزمون Quebec

مانند آزمون TEF، برای ایالت کبک کانادا آزمون جداگانه TCF در نظر گرفته شده است و شرکت در این آزمون برای کسانی که تمایل مهاجرت به این ایالت را دارند الزامی است.

دولت استانی کبک برای اطمینان از تسلط اشخاص به زبان فرانسه، نیاز به گواهی رسمی مهارت زبان فرانسه فرد دارد. این آزمون همچنین در دو نسخه کاغذی و آنلاین در دسترس است.

ساختار آزمون TCF کانادا

چهار بخش اجباری TCF کانادا وجود دارد:

۱) آزمون شنیداری

مدت زمان: 35 دقیقه

این آزمون شامل 39 مورد است

۲) آزمون مکالمه

مدت زمان: 12 دقیقه

این آزمون شامل 3 کار است

۳) تست خواندن

مدت زمان: 60 دقیقه

این آزمون شامل 39 مورد است

۴) آزمون نوشتار

مدت زمان: 60 دقیقه

این آزمون شامل 3 عنوان است

امتیازات هر بخش در آزمون TCF

شما می توانید در مجموع 699 امتیاز ممکن در بخش‌های مختلف آزمون کسب کنید. برای ارزیابی وضعیت خود در آزمون، باید نمرات آزمون را بر اساس رتبه بندی CLB تبدیل کنید. تبدیل CLB در نمرات آزمون TCF به شرح زیر است.

تفاوت آزمون tef و tcf

TEF یا TCF: تفاوت این دو آزمون در چیست؟

تفاوت اصلی بین TEF و TCF عبارتند از:

  1. قالب آزمون‌ها
  2. محدودیت زمانی آزمون‌ها
  3. تعداد سوالات

با این حال، از بسیاری جهات دو آزمون TEF و TCF به یکدیگر شبیه هستند: هر دو، آزمون ارزیابی بین المللی زبان فرانسه است که مورد تایید کانادا بوده و مورد تایید IRCC نیز هستند.

در صورت نیاز می‌توانید به نمونه سوال آزمون tef و نمونه سوالات tcf دسترسی پیدا کنید.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

بعد از بررسی‌های لازم و تصمیم‌گیری برای شرکت در هر یک از این دو آزمون،‌ نیاز است تا در وب‌سایت آزمون ثبت نام کنید و بعد از مشخص شدن زمان و مکان آزمون، مبلغ آن را بپردازید.

برای پرداخت هزینه آزمون TEF یا TCF (یا هر آزمون بین المللی دیگر) شما باید از طریق کارت های اعتباری مانند مستر کارت یا ویزا کارت اقدام کنید.

در صورتی که در انجام فرآیند پرداخت در آزمون مشکل داشتید می‌توانید فرآیند پرداخت را به مجموعه‌های پرداختی مانند سفیرپیمنت که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند بسپارید.

 

نتیجه

در این مقاله تفاوت‌های دو آزمون فرانسوی TEF و TCF پرداختیم. با توجه به مطالبی که عنوان شد، هر دو آزمون مورد تایید کانادا بوده و دارای اعتبار هستند. در صورتی که شما قصد ادامه تحصیل را دارید،‌ بهتر است که از دانشگاه مورد نظر نوع آزمون را درخواست کنید و اگر هر دو آزمون از طرف دانشگاه مورد پذیرش بوده و اعتبار یکسانی دارند بهتر است که به موارد جزئی‌تر مانند تعداد سوالات در هر بخش، زمان و مبلغ آزمون دقت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *