نمونه سوالات آزمون sat

10 نمونه از بهترین نمونه سوالات آزمون SAT

آخرین بروز رسانی:  ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

در کشور‌های مختلف آزمون‌های متنوعی به منظور ورود افراد به دانشگاه‌ها انجام می‌شود که در آن‌ها دروس مشخصی نیز ارزیابی می‌شود. پس از پایان آزمون، بر پایه رتبه و نمره به دست آمده، افراد در دانشگاه‌های معتبر پذیرفته می‌شوند. یکی از این آزمون‌ها که همه ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌گردد، آزمون SAT است. در ادامه به معرفی ۱۰ عدد از نمونه سوالات آزمون SAT می‌پردازیم.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

آزمون sat ترکیه چیست؟

SAT یا scholastic Aptitute Test، آزمونی است که استعداد و مهارت علمی دانش‌آموزان را پس از طی کردن دوازده سال تحصیلی ارزیابی می‌کند. هدف از گرفتن آزمون SAT، ارزیابی آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه است. در آزمون SAT دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند و نمره آن متقاضیان را برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر یاری می‌دهد. از جمله دانشگاه‌هایی که با نمره SAT دانشجو می‌گیرند، معمولا دانشگاه‌های فنی و انگلیسی زبانِ ترکیه مانند دانشگاه خاورمیانه، دانشگاه بغازیچی، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه حاجت تپه هستند.

آزمون SAT به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و توسط کشور آمریکا پایه‌ریزی شده است. این آزمون پیش‌نیازی مهم برای پذیرش در برخی دانشگاه‌ها همانند آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، نروژ و… می‌باشد. آزمون SAT در دو نوع برگزار می‌گردد که نوع اول آن General SAT و نوع دوم Subject SAT نام دارد.

 

انواع آزمون SAT

داوطلبان شرکت در آزمون SAT می‌توانند در یک یا هر دو این آزمون‌ها شرکت نمایند. نوع اول این آزمون یا General SAT برای متقاضیانی که قصد پذیرش در مراکز آموزشی را دارند، بسیار مناسب است و به ارزیابی مهارت‎های ریاضی و کلامی دانش‌آموزان می‌پردازد. گذراندن این نوع آزمون برای ورود به مقطع کارشناسی در برخی از کشورها الزامی است.

آزمون SAT Subject که نوع دوم این نوع آزمون است، تخصصی‌تر بوده و برای داوطلبانی که قصد پذیرش در دانشگاه‌های معتبر خارجی و داخلی دارند، بسیار مناسب است.

 

تعداد سؤالات آزمون

با توجه به مراحل این آزمون، تعداد سوالات هر بخش نیز متفاوت است.بخش ریاضی خود دو قسمت 20 سوال 4 گزینه‌ای بدون استفاده از ماشین حساب و 38 سوال ۴ گزینه‌ای با به کارگیری ماشین حساب دارد. بخش درک مطلب نیز حدودا 52 سوال به صورت تستی و تشریحی به خود اختصاص داده است؛ در نتیجه می‌توان گفت، جمعا این آزمون دارای 110 سوال است.

 

نمونه سوالات sat

نمونه سوالات آزمون SAT

نمونه سوالات موجود از آزمون SAT به داوطلبین کمک می‌کند که با نوع سوالات، درجه سختی، سرفصل‌ها و… آشنا شوند. در ادامه تعدادی از نمونه سوالات این آزمون را برای سهولت شما قرار خواهیم داد.

 











 

نکته: هیئت کالج، تمرین 2 و تمرین 4 را از لیست آزمون‌های عملی موجود رسما حذف کرده است؛ از این‌رو می‌توانید بیشتر وقت خود را به هشت تمرین دیگر اختصاص دهید.

 

تاریخ برگزاری آزمون SAT

برای دانشجویان بین ‌المللی زمان دقیقی برای برگزاری آزمون SAT  تعریف نشده و بسته به شرایط می‌تواند متغیر باشد؛ اما بر اساس تجربه‌های قبلی، معمولا این آزمون 3 یا 4 بار در سال و به خصوص در ماه‌های مارس، می، ژوئن و اکتبر برگزار می‌گردد. مهلت ثبت‌نام برای آزمون‌ها نیز معمولا تا یک ماه قبل از برگزاری آن تعیین می‌شود.

 

محل برگزاری آزمون sat

آزمون SAT به طور میانگین سالیانه بالغ بر 40 بار در خارج از آمریکا و در کشورهای مختلف برگزار می‌گردد. آزمون SAT در سراسر دنیا مرکز برگزاری آزمون دارد اما در حال حاضر در خاورمیانه به جز ایران و افغانستان تمامی کشورها دارای مراکز برگزاری آزمون هستند. ترکیه، امارات و آذربایجان پرطرفدارترین کشورها برای شرکت در آزمون از طرف ایرانیان می‌باشند. آزمون SAT در آمریکا 7 بار و در کشورهای دیگر 6 بار در سال برگزار می‌شود.

 

مراکز برگزاری آزمون SAT در کشور ترکیه

در ترکیه، سه شهر آنکارا، استانبول و ازمیر مکان‌های اصلی برگذاری این آزمون هستند.

  • ANKARA, TURKEY TURKISH-AMERICAN ASSOCIATION
  • ANKARA, TURKEY BILKENT UNIV PREPERATION SCHOOL
  • TARSUS, TURKEY TARSUS AMERICAN SCHOOL
  • ISTANBUL, TURKEY ROBERT COLLEGE
  • IZMIR, TURKEY THE AMERICAN COLLEGIATE INSTITUTE

به طور کلی بهترین کار برای پیدا کردن نزدیک‌ترین محل برگزاری آزمون نسبت به موقعیت خود، مراجعه به وب‌سایت رسمی این آزمون به نشانی College Board است.

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

از آن‌جایی که این آزمون در خارج از ایران ثبت‌نام و برگزار می‌شود، نیازمند پرداخت‌ ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزا کارت است. اگر پرداخت و ثبت نام آزمون SAT برای شما دشوار است، کار خود را به سفیرپیمنت بسپارید. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی، می‌تواند پرداخت ‌های ارزی شما را در کوتاه‌ترین زمان و به آسانی انجام دهد.

 

سوالات متداول

 

۱- منابع آزمون sat چیست؟

این آزمون منابع بسیاری دارد. در مقاله منابع آزمون SAT به تفصیل به بررسی و معرفی آن پرداخته شده است.

 

۲- چگونه می‌توان برای این آزمون آماده شد؟

برای آمادگی در آزمون sat راهکارهای بسیاری است. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله آن را مطالعه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *