اکانت دولوپر گوگل چیست

اکانت دولوپر گوگل (Google Developers) چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

اکانت دواوپر گوگل چیست سوالی است که شاید برای هر کسی مخصوصا برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان پیش بیاید. با توجه به اینکه بسیاری از توسعه‌دهندگان و یا برنامه‌نویس‌هایی که علاقه به ساخت بازی و یا اپلیکیشن دارند، همیشه به دنبال راهی هستند تا بتوانند از حرفه خود درآمد کسب کنند، گوگل پلی شرایطی را فراهم کرده است تا این افراد به خواسته خود برسند. اینکه اکانت گوگل دولوپر چیست و چه مزیت‌هایی دارد را در ادامه برای شما توضیح داده‌ایم. اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید، تا پایان همراه ما باشید.

 

اکانت دولوپر گوگل چیست

در ابتدا پاسخ سوال اصلی شما یعنی همان اکانت دولوپر گوگل چیست را ارائه می‌دهیم و سپس به بیان دیگر نکات می‌پردازیم. Google Developers که قبلاً Google Code نام داشت، پلتفرمی است که گوگل برای ارائه ابزارهای توسعه نرم‌افزار، رابط‌های برنامه نویسی(API) و منابع فنی در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. شما به عنوان یک توسعه‌دهنده می‌توانید در این پلتفرم از اسنادی در مورد استفاده از ابزارهای توسعه‌دهنده Google و APIها به همراه مزیت‌های دیگر از جمله انجمن‌های گفتگو بهره‌مند شوید.

لازم به ذکر است که حساب توسعه‌دهنده گوگل با حساب گوگل پلی عادی کاربران کاملأ متفاوت است. حساب Google Play رایگان است و می‌توانید از آن برای دسترسی به خدمات مختلفی استفاده نمایید اما نمی‌توانید در Google Play برنامه ایجاد کنید. به عبارت دیگر حساب معمولی گوگل پلی صرفا برای بهره‌مندی از برنامه‌های منتشر شده است. در حالی که اکانت دولوپر گوگل به افراد این امکان را می‌دهد که خودشان برنامه‌ای را منتشر کنند و در اختیار کاربران دیگر قرار دهند.

لطفاً توجه داشته باشید که ثبت‌نام به عنوان یک توسعه‌دهنده رایگان نیست و بدون حساب توسعه‌دهنده نمی‌توانید از برنامه‌ای که در Google Play قرار می‌دهید درآمد کسب کنید. برای فعال کردن این حساب باید ۲۵ دلار برای نصب اپلیکیشن‌ها بپردازید. حساب توسعه‌دهنده Google Play فقط برای گوگل پلی است و شما نمی‌توانید برنامه‌های خود را در پلتفرم‌های دیگر قرار دهید. برای کسب درآمد باید یک اکانت گوگل دولوپر ایجاد کنید.

خرید اکانت دولوپر گوگل google developer
خرید حساب گوگل دولوپر وریفای شده

 

شرایط استفاده از اکانت دولوپر گوگل چیست

برای اینکه بتوانید از خدمات این حساب کاربری گوگل استفاده کنید، حتما باید موارد مختلفی را مدنظر قرار دهید تا به این هدف خود برسید. به عبارتی اگر می‌خواهید به هنگام استفاده از این حساب، با مشکل مواجه نشوید، حتما موارد زیر را رعایت نمایید. پاسخ سوال شرایط استفاده از اکانت دولوپر گوگل چیست به تفکیک موارد وتوضیحات لازم به شرح زیر است:

 

استفاده از سرور مجازی به دلیل حساسیت زیاد به ip

به دلیل حساسیت و محدودیت آدرس آی‌پی کشورها و تحریم‌هایی که گوگل برای کاربران بعضی از مناطق جهان ایجاد کرده است، بهترین گزینه پیش روی شما استفاده از یک سرور مجازی یا به اصطلاح همان vps است. بعد از خریداری سرور معتبر و داشتن آیپی ثابت، هیچ‌گونه خطر و شناسایی از طرف گوگل در این زمینه برای شما وجود نخواهد داشت. تمامی حساب‌هایی که برای ساخت گوگل دولوپر با آی‌پی غیرواقعی و متغیر ساخته شده‌اند توسط گوگل بسته می‌شوند و کاربران هیچ‌گونه راه ارتباطی برای بازگردان حساب خود ندارند.

 

 

دقت در انتشار برنامه‌ها؛ برنامه‌های ممنوعه اکانت دولوپر گوگل چیست

برخی از برنامه‌های تولیدی برای انتشار در این پلتفرم ممنوعیت دارند. در واقع شما نمی‌توانید آن‌ها را در معرض دید قرار دهید. چنانچه برنامه‌ای را که شما منتشر کردید، جزو برنامه‌های ممنوعه گوگل باشد، حساب کاربری شما به سرعت بسته خواهد شد. در چنین شرایطی هیچگونه راهی برای بازگرداندن حساب کاربری خود نخواهید داشت. انتشار برنامه‌هایی که شامل موارد زیر هستند، حساب شما را مسدود خواهد کرد:

  • برنامه‌هایی که موجب تحریک جنسی و خشونت در کودکان شود
  • برنامه‌هایی که حاوی محتوای جنسی یا توهین‌آمیز و یا ترویج کننده آن‌ها باشد از جمله خدمات نامشروع یا هرگونه محتوا یا خدماتی که قصد تبلیغات و یا نمایش فیلم‌های مستهجن جنسی را دارند
  • برنامه‌ها یا محتوای برنامه‌ای که به نظر می‌رسد در ازای دریافت غرامت، اقدامات غیراخلاقی را تبلیغ می‌کنند. لازم به ذکر است که اگر هدف اصلی شما آموزش، مستند علمی یا هنری باشد، ممکن است محتوای حاوی برهنگی مجاز شود؛ مثلا در مورد نحوه زایمان کودکان و…
  • انتشار برنامه‌های تروجان چرا که این برنامه‌ها سیستم‌عامل گوشی مخاطبین را هک می‌کند. این امر می‌تواند موجب سوءاستفاده از مخاطبان شود. برای مثال فرد در ازای تحویل حساب به صاحب آن درخواست مبالغ هنگفت و یا اقدام به تهدید کردن کاربران می‌کند.
  • بازی‌هایی که موجب تهدید کردن کودکان و یا اذیت آزار رساندن به کاربران را دارند مانند: نهنگ آبی
  • برنامه‌های که هدف آنها ترویج افکار عمومی و تبلیغ علیه نظام کشورها است مثلا پیوستن به تروریست، بمب‌گذاری و…
  • اپلیکشین‌هایی که اطلاعات غلط در مورد سلامتی، آمار مرگ و میر، سیل، طوفان و… را منتشر می‌کنند
  • برنامه‌هایی که تبلیغاتی در مورد فروش مشروبات الکی و اسحله به کاربران را پیشنهاد می‌دهند

 

استفاده از شماره غیرایرانی

به صورت کلی برای استفاده از خدمات گوگل جدای از حساب جیمیل که محدودیتی ندارد، شما نباید هویت ایرانی خود را نشان دهید. به عبارت دیگر چنانجه گوگل متوجه شود که شما یک کاربر ایرانی هستید، خدماتی را به شما ارائه نخواهد کرد. ضمن اینکه اگر حسابی نیز از قبل داشته باشید، به محض اطلاع از هویت ایرانی شما، آن را مسدود می‌کند.برای استفاده از اکانت دولوپر گوگل شما باید یک شماره مجازی یا یک سیم‌کارت فیزیکی از کشورهایی که در لیست تحریم‌های گوگل نیستند، تهیه کنید تا بدون وجود مشکلی اکانت خودتان را افتتاح نمایید.

خرید گوگل ویس google voice
خرید شماره مجازی گوگل ویس google voice

 

شرایط جیمیل اکانت دولوپر گوگل چیست

جیمیل مورد استفاده برای این حساب کاربری نیز باید شرایطی را داشته باشد. اولین شرط این است که از این جیمل صرفا برای ساخت یک اکانت استفاده کنید. همچنین باید از ارائه اطلاعات آن مانند رمز عبور و یا تأیید دو مرحله‌ای به شخص دیگری خودداری نمایید. بهتر است از یک شماره معتبر و در دسترس برای ساختن آن استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات کاربری آن را حتما در جایی یادداشت کنید تا در صورت فراموش کردن از آن استفاده نمایید. همچنین اکیدا توصیه می‌کنیم این جیمیل را برای کارهای غیرضروری و یا ثبت‌نام در وب‌سایت‌های غیرمعتبر استفاده نکنید.

 

رعایت سقف استفاده از اکانت

شما می‌توانید حداکثر 4 یا 5 برنامه را در هر حساب منتشر کنید. همچنین این اپلیکیشن‌ها رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه کاربری ندارند. برای انتشار برنامه‌های اضافی در Google Developers، باید از حساب دیگری استفاده کنید؛ با این حال، همانطور که در بالا ذکر کردیم، برای داشتن و استفاده از اکانت دولوپر گوگل با محدودیت‌هایی مواجه خواهید بود.

 

مزایا و معایب اکانت گوگل دولوپر چیست؟

بررسی مزایا و معایب این حساب کاربری می‌تواند پاسخی کامل‌تر به سوال اکانت دولوپر گوگل چیست باشد. به عبارتی مطالعه این موارد به شما در چیستی اکانت گوگل دولپر بیشتر کمک می‌کند. این موارد را همگی در ادامه به تفکیک ارائه کرده‌ایم. در صورتی که قصد استفاده از این حساب کاربری را دارید، بهتر است حتما از مزایا و معایب آن مطلع شوید.

مزایا

  • توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را با قیمت مناسب میزبانی کنند.
  • یک دوره 14 روزه برای برای تست برنامه شما وجود دارد.
  • دسترسی به برنامه‌های رایگان که بابت دریافت آن‌ها در اپ استور باید هزینه پرداخت کنید.
  • یک مکان بسیار امن برای توسعه و تجارت است.
  • با داشتن اکانت گوگل دولوپر به بسیاری از خدمات غیر قابل دسترس، دسترسی پیدا خواهید کرد.

 

 

معایب

  1. نسخه اصلی و تقلبی یک نرم‌افزار در این بازار وجود دارد؛ مثلا اگر به دنبال یک دیکشنری بگردید 100 نتیجه برای شما نمایان خواهد شد که پیدا کردن نسخه اصلی کمی کاربر را گیج خواهد کرد.
  2. امکان نصب برنامه‌ها توسط بعضی از نسخه‌ها در سیستم‌عامل‌های اندروید وجود ندارد.
  3. برای دسترسی به فروشگاه Play باید حساب کاربری گوگل داشته باشید.
  4. بعضی از توسعه‌دهندگان باید کیفیت بالایی از برنامه خود را ارائه دهند که بعضاً برای بسیاری از آنها به صرفه نیست.
  5. با نصب یک برنامه، پیشنهادهای بی‌ربطی از طرف گوگل دریافت خواهید کرد مانند دانلود کتاب، نمایش فیلم و…

 

راه‌های کسب درآمد از کنسول گوگل پلی

برای کسب درآمد از کنسول گوگل پلی از روش‌های مختلفی می‌توانید درآمد کسب کنید. درواقع از جمله دلایلی که افراد زیادی خواهان استفاده از این اکانت هستند، وجود شیوه‌هایی برای کسب درآمد ارزی است. حال اگر می‌خواهید بدانید که راه‌های کسب درآمد از اکانت دولوپر گوگل چیست در ادامه توضیحات مربوط به آن را اشاره کرده‌ایم که به شما کمک خواهد کرد:

  • با ساخت و بارگذاری یک اپلیکشن می‌توانید درآمد دلاری به ازای هر دانلود کسب کنید.
  • با گرفتن تبلیغات در برنامه و نمایش آن در اپلیکیشن خود، در قبال هر کلیک یا مدت زمان مشاهده، درآمد سرشاری خواهید داشت.
  • با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از بازی، شما به درآمد بسیار بالایی خواهید رسید؛ مثلاً اگر سازنده یک بازی بسیار حرفه‌ای مانند “Candy Crush” هستید، درآمدی سالیانه بین 700 تا 800 هزار دلار کسب خواهید کرد.
  • با ساخت اپلیکیشن برای مشتری‌ها و افرادی که به دنبال توسعه یک برنامه هستند. در صورتی که یک برنامه‌نویس ماهر هستید، درآمدزایی از این روش را خواهید دید.
  • با فروش برنامه‌های کاربردی در ماه، درآمدی بین 6 تا 7 هزار دلار خواهید داشت. به فرض مثال برنامه‌های رژیم غذایی، لاغری و…در صورت رضایت و تعداد دانلودهای بالای کاربران در ماه، درآمد قابل توجهی را برای سازنده به دنبال دارند.

لازم به ذکر است که تیم سفیرپیمنت به عنوان ارائه‌دهنده خدمات ارزی می‌تواند به شما در زمینه نقد کردن درآمد ارزی کمک نماید. در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که درآمد دلاری دارید، می‌توانید کار نقد کردن آن را به تیم ما بسپارید. برای مثال در صورتی که برای دریافت درآمد ارزی خود از پی پال استفاده می‌کنید، می‌توانید نقد کردن درآمد پی پال خود را نیز به سفیرپیمنت بسپارید.

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال وریفای شده

 

خدمات سفیرپیمنت؛ اکانت دولوپر گوگل

استفاده از خدمات و مزایای اکانت دولوپر گوگل نیازمند ایجاد حساب کاربری در این سرویس است. برای اطلاع از اینکه چگونه در این سرویس حساب کاربری بسازید، می‌توانید به صفحه آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل مراجعه نمایید. با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، کاربران ایرانی نمی‌توانند مستقیما نسبت به ایجاد حساب کاربری در این سرویس اقدام کنند. ضمن اینکه پرداخت در سایت‌های خارجی مانند این سرویس و یا دریافت درآمد نیز با چالش‌هایی مواجه خواهد بود. در همه این امور می‌توانید روی همراهی تیم سفیرپیمنت حساب کنید.

سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی ضمن فراهم کردن امکان خرید اکانت دولوپر گوگل، همراه شما در انجام همه امور ارزی از جمله دور زدن تحریم گوگل پلی خواهد بود. شما می‌توانید به هنگام پرداخت و یا دریافت درآمد ارزی خود از سایت‌های خارجی، از کمک تیم ما بهره‌مند شوید. کافی است درخواست‌های خود را در پنل کاربران سفیرپیمنت یا پشتیبانی سایت ثبت نمایید. در این مقاله ما به طور کامل گفتیم که اکانت دولوپر گوگل چیست اما اگر همچنان سوال یا ابهامی دارید، در بخش نظرات همین صفحه یا پشتیبانی سفیرپیمنت پاسخگوی شما هستیم.

 

سوالات متداول؛ اکانت دولوپر گوگل چیست

بله پیشنهاد می‌کنیم حتما از ip ثابت و سرور مجازی استفاده نمایید.
برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای اندرویدی مناسب است.
بله حداکثر می‌توانید 4 الی 5 برنامه را در اکانت خود منتشر کنید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *