دور زدن تحریم گوگل پلی

آموزش کامل دور زدن تحریم گوگل پلی!

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

گوگل پلی یک سرویس بین‌المللی است که خدماتش در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر این مجموعه دسترسی برخی از کاربران را برای استفاده از بعضی قابلیت‌ها محدود کرده است. کاربران ایرانی جزو همین گروه هستند. در واقع شما به عنوان یک کاربر ایرانی نمی‌توانید از بعضی قابلیت‌ها و یا دانلود برخی از برنامه‌ها بهره‌مند شوید. در این مقاله قصد داریم تا درباره شیوه دور زدن تحریم گوگل پلی صحبت کنیم. پس تا انتهای متن ما را همراهی نمایید.

 

چرا نیاز به دور زدن تحریم گوگل پلی داریم؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اصلا چرا باید برای رفع تحریم گوگل پلی تلاش کنیم؟ آیا نمی‌توان از جای دیگر به برنامه‌های مدنظر دسترسی داشته باشیم؟ آیا پلتفرم جایگزینی برای این سرویس نیست؟ در پاسخ به همه این سوالات اینطور می‌توان گفت که با توجه به گستردگی خدمات این پلتفرم در سراسر دنیا و بستر انتشار بسیاری از اپلیکیشن‌ها که تنها از این طریق در اختیار کاربران قرار دارند، استفاده از گوگل پلی تا حد زیادی ضروری خواهد بود.

در نظر داشته باشید که گوگل پلی قابلیت‌های متنوع و نسبتا جامعی دارد که شما را از استفاده چند اپلیکیشن باز می‌دارد. برای مثال شاید ندانید که در گوگل پلی می‌توانید از کتاب و موسیقی نیز بهره‌مند شوید! این در حالی است که اگر تحریم گوگل پلی نباشد، شما به راحتی از این قابلیت‌ها نیز بهره‌مند خواهید شد. همچنین ممکن است برنامه‌ای را در گوگل پلی جستجو کنید اما آن را به دلیل تحریم‌ها پیدا نکنید. با توجه به این موارد تقریبا می‌توان گفت که نیاز به دور زدن تحریم گوگل پلی برای همه وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: اکانت دولوپر گوگل چیست؟(ویژه برنامه‌نویسان)

 

آموزش دانلود از گوگل پلی

گوگل پلی در گوشی‌های اندرویدی نیازی به فعال‌سازی ندارد. در واقع این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض درگوشی‌های اندرویدی فعال است و برای فعال‌سازی نیازی به اقدام خاصی نیست. تنها کاری که برای دریافت خدمات گوگل پلی باید انجام دهید اضافه کردن یک حساب کاربری جیمیل است. پس از ثبت جیمیل در گوشی خود امکان استفاده از این برنامه را خواهید داشت. برای دانلود مستقیم از گوگل پلی در شرایط عادی تنها کافی است برنامه مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را پیدا نمایید. در نهایت با کلیک روی دکمه سبز رنگ “install” نصب برنامه برای شما انجام می‌شود.

نصب مستقیم برنامه از گوگل پلی

 

پس از انجام مراحل بالا، برنامه موردنظر به صورت مستقیم از گوگل پلی قابل دانلود و نصب است. چنانچه با جستجو برنامه مورد نظر آن را نیافتید و می‌دانید که حتما آن برنامه در گوگل پلی وجود دارد، باید بدانید که شما تحت تحریم گوگل پلی قرار دارید. به عبارتی برخی از برنامه‌های Google Play ممکن است در برخی مناطق مانند ایران به دلیل تحریم‌ها نصب نشوند. در چنین شرایطی باید از راه‌های دیگری استفاده کنید.

 

دور زدن تحریم گوگل پلی و دانلود برنامه‌های تحریمی

اگر مطمئنید که برنامه دلخواهتان در گوگل پلی هست اما نمی‌توانید آن را پیدا کنید، مطمئن باشید که برنامه مدنظرتان تحریم است. برای دور زدن تحریم گوگل پلی و دانلود چنین برنامه‌هایی نیاز است مراحل متفاوتی را دنبال نمایید. اولین گام برای دانلود برنامه‌های تحریمی، استفاده از یک برنامه تغییر آیپی یا همان VPN‌ است. سپس باید به قسمت تنظیمات یا “settings” گوشی خود مراجعه کنید. در این قسمت باید به بخش برنامه‌های نصب‌شده گوشی یا “Apps” مراجعه نمایید.

 

ورود به قسمت برنامه‌های تلفن همراه

 

در میان برنامه‌هایی که روی گوشی تلفن همراه خود نصب دارید، برنامه “Play Store” را پیدا و آن را انتخاب نمایید. صفحه‌ای مربوط به نرم‌افزار گوگل پلی برای شما باز می‌شود که اطلاعاتی در آن قرار دارد. در این صفحه باید قسمت “Storage” یا همان فضای ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. تصاویر زیر این دو اقدام را به خوبی نشان می‌دهند.

انتخاب گوگل پلی از میان برنامه‌ها

رفتن به فضای ذخیره‌سازی موبایل برای دور زدن تحریم گوگل پلی

 

در صفحه‌ای که مربوط به فضای ذخیره‌سازی گوگل پلی است، اطلاعاتی از میزان حافظه‌ای که این برنامه در اختیار دارد می‌بینید. این اطلاعات شامل حجم برنامه، میزان کش و مقدار اطلاعات مربوط به این نرم‌افزار است. لازم است با کلیک روی گزینه “Clear Data” یا همان گزینه پاک کردن اطلاعات برنامه، اطلاعاتی که از این نرم‌افزار روی تلفن همراهتان ذخیره است را پاک کنید.

پاک کردن اطلاعات دخیره شده توسط گوگل پلی برای دور زدن تحریم گوگل پلی

 

پس از اینکه اطلاعات را پاک کردید، به برنامه پلی استور بروید و همان برنامه را جستجو کنید. چون اطلاعات قبلی گوگل پلی را از روی موبایل پاک کرده‌اید، در این شرایط برنامه موردنظر برای شما نصب خواهد شد. درواقع ممکن است با انجام همین کار ساده تحریم گوگل پلی را دور بزنید. لازم به ذکر است که بعضا ممکن است اطلاعاتی از شما داخل دیگر سرویس‌های گوگل نیز ذخیره بشود، پس پیشنهاد می‌کنیم داده‌های برنامه Google Play Service را نیز همانند برنامه گوگل پلی پاک کنید.

خرید اکانت دولوپر گوگل google developer
خرید حساب وریفای شده گوگل دولوپر برای برنامه‌نویسان

 

دانلود از گوگل پلی به صورت غیرمستقیم

در قسمت بالا توضیح دادیم که برای برنامه‌های تحریمی باید از چه روشی استفاده کنید تا امکان دانلود برای شما فعال شود. بعضا ممکن است این روش برای برخی از افراد جوابگو نباشد. در این حالت پیشنهاد می‌دههیم که از روش‌های زیر استفاده نمایند. به طور کلی اگر از طریق روش مذکور موفق به دریافت برنامه نصبی خود برای نسخه اندروید نشدید، می‌توانید دو روش زیر را نیز بررسی کنید:

 

دانلود فایل نصبی اندروید از طریق تلگرام

راه دیگر برای رفع ممنوعیت گوگل پلی دانلود از طریق تلگرام است. با ارسال نام برنامه موردنظر به ربات @apkdl_bot می‌توانید آن را دانلود کنید. در نظر داشته باشید که دانلود مستقیم از گوگل پلی بهترین راه برای دریافت برنامه موردنظر شماست، زیرا نرم‌افزار مستقیماً روی دستگاه اندرویدی شما نصب و نسخه آن متناسب با گوشی شما است. چنانچه روش‌های مستقیم جواب نداد از این شیوه می‌توانید استفاده نمایید.

 

 

دانلود فایل نصبی اندروید از طریق کامپیوتر

با کمک کامپیوتر نیز شاید بتوانید دور زدن تحریم گوگل پلی را انجام دهید. برای این کار هم می‌توانید از سایت “Apk Dowloader” استفاده کنید و هم می‌توانید با تغییر آیپی از طریق گوگل وارد نسخه وب گوگل پلی شوید. معمولا در محیط وب با تغییر آیپی راحت‌تر می‌توانید درخواست دانلود نرم‌افزاری را در گوگل پلی ثبت کرده تا به محض اتصال موبایل به اینترنت دانلود روی گوشی انجام شود. در این حالت صرفا باید حساب کاربری جیمیل شما روی دسکتاپ و در تلفن همراه یکسان باشد. ضمنا ممکن است روی تلفن همراه نیز به VPN نیاز داشته باشید.

در صورتی که می‌خواهید از سایت “Apk Dowloader” برای دور زدن تحریم گوگل پلی استفاده کنید، می‌توانید لینک دانلود نرم‌افزار در گوگل را در این سایت وارد نمایید. سپس کلید دانلود را بزنید تا نرم‌افزار مدنظر شما دانلود شود. در نهایت باید نسخه دانلودی را به تلفن همراهتان منتقل و نصب نمایید. با این شیوه نیز به راحتی خواهید توانست به برنامه مدنظرتان دسترسی پیدا کنید.

 

خدمات سفیرپیمنت؛ دور زدن تحریم گوگل پلی

پلتفرم گوگل پلی یک سرویس معتبر و جهانی است که مورد استفاده بسیاری از افراد در سراسر دنیا است. خدمات این سرویس در برخی از کشورها تحریم است و کاربران آن‌ها امکان استفاده از برخی ویژگی‌های آن را نخواهند داشت. کشور ایران نیز جزو این تحریم‌ها قرار دارد و به همین دلیل کاربران ایرانی از برخی قابلیت‌های این سرویس محروم هستند. همچنین در صورت نیاز به پرداخت ارزی در گوگل پلی نیز دسترسی به سرویس‌های مالی ارزی برای ایرانی‌ها وجود ندارد. در چنین شرایطی تیم سفیرپیمنت موانع موجود را برطرف خواهد کرد.

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال

 

سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی انواع خدمات نقد کردن درآمد ارزی از سایت‌های مختلف و یا پرداخت هزینه خرید از سایت‌های خارجی را برای شما ارائه می‌کند. همچنین اگر یک توسعه‌دهنده هستید و نیاز به استفاده از حساب دولوپری گوگل دارید، می‌توانید از سفیرپیمنت کمک بگیرید. با توجه به تحریم این نوع حساب برای ایرانی‌ها، شما می‌توانید خرید اکانت دولوپر گوگل را از سفیرپیمنت انجام دهید. با این کار به راحتی در دور زدن تحریم گوگل پلی موفق می‌شوید. ثبت سوال یا درخواست برای دریافت خدمات ارزی را در پنل کاربران و یا پشتیبانی سایت انجام دهید.

سوالات متداول؛ دور زدن تحریم گوگل پلی

امکان دانلود از گوگل پلی به کمک تلگرام یا کامپیوتر نیز وجود دارد.
خیر بدون هزینه می‌توانید این کار را انجام دهید.
برای این کار لازم است تا ip شما تغییر کند. این کار می‌توانید به کمک نرم‌افزارهای مربوطه و یا سرور مجازی انجام دهید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
محسن کاربر سایت ۰۷ آبان ۱۴۰۱

عالی