آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل به طور کامل

آموزش تصویری ساخت اکانت دولوپر گوگل

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

استفاده از گوگل پلی برای بسیاری از افراد مخصوصا برنامه نویسان اهمیت زیادی دارد. این دسته از افراد با کمک این حساب کاربری می‌توانند برنامه‌های تولیدی خود را به نمایش بگذارند و از این راه کسب درآمد نمایند. برای بهره‌وری از همه امکانات این برنامه آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل و نحوه استفاده از آن را به طور کامل در این صفحه توضیح می‌دهیم. اگر شما نیز قصد ساخت دولوپر گوگل را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

 

گوگل پلی چیست؟

گوگل پلی فعالیت خود را با نام اندروید مارکت آغاز نمود. به مرور زمان با توسعه اندروید و روی کار آمدن نرم‌افزارهای مختلف به Google play store تغییر نام داد. این مجموعه شرایطی را برای دولوپرهای سرتاسر جهان مهیا کرد تا بتوانند به سادگی نرم‌افزارهای خود را در معرض دید عموم قرار دهند. توسعه‌دهندگان به کمک این بستر می‌توانند برنامه‌های تولیدی خود را داخل این فروشگاه به نمایش بگذارند. این کار به این افراد کمک می‌کند تا به درآمد ارزی برسند.

 

اکانت دولوپر گوگل پلی چیست؟

برای استفاده از خدمات و مزایای گوگل پلی برای توسعه‌دهندگان باید ساخت دولوپر گوگل را انجام دهید. به عبارتی چنانچه شما توسعه‌دهنده هستید و می‌خواهید برنامه‌ای را که توسعه داده‌اید، داخل فروشگاه گوگل به نمایش بگذارید تا بتوانید به درآمد دلاری برسید، ساخت دولوپر گوگل برای شما ضروری است. داشتن یک اکانت گوگل پلی به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه خود را در دسترس کاربران سراسر دنیا قرار دهید. توجه کنید که اکانت دولوپر یا توسعه‌دهنده گوگل، مربوط به سرویس انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی در گوگل پلی می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله اکانت دولوپر گوگل چیست را بخوانید.

 

مزایای ساخت دولوپر گوگل پلی

بدیهی است که هر اندازه شما اپلیکیشن خود را در فروشگاه بزرگتری منتشر کنید، بدون شک افراد بیشتری از آن استفاده خواهند کرد. این مسئله مستقیما روی میزان درآمد شما تاثیر خواهد داشت. انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی به دلیل گستردگی زیاد و کسب درآمد دلاری، مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. به عبارتی اگر شما بتوانید برنامه خود را در این پلتفرم منتشر کنید، گامی بزرگ و موثر در راستای گسترش کار و درآمد خود انجام داده‌اید. با این حال ساخت دولوپر گوگل مزیت‌های دیگری را نیز برای شما خواهد داشت. برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارت است از:

خرید اکانت دولوپر گوگل google developer
خرید حساب وریفای شده گوگل دولوپر

 

تشخیص سلامت برنامه

داشبورد «Android Vitals Overview» بینش خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد و میزان خرابی برنامه شما را اطلاع رسانی می‌کند. می‌توانید داده‌ها را بر اساس نسخه‌های اندروید، دستگاه‌ها و نسخه‌های برنامه جدا کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا در مورد افرادی که ممکن است مشکلات را تجربه کنند، بینش کسب کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند خطاهای برنامه خود را رفع کنید تا خروجی باکیفیت‌تری را به مخحاطبانتان ارائه نمایید.

 

مدیریت نسخه‌های منتشر شده

بخش «Release Management» اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد نسخه‌های جدید برنامه شما در فروشگاه Google Play  ارائه می‌کند. در این بخش شما می‌توانید نسخه‌هایی از برنامه خود را که در این پلتفرم منتشر کرده‌اید، مدیریت نمایید. عملکرد نسخه‌های مختلف در این بخش را گوگل پلی به شما نشان می‌دهد که اطلاعات آن به شما در توسعه و پیشرفت کارتان کمک می‌نماید. این قابلیت کمک بزرگی به توسعه‌دهندگان است.

مدیریت فهرست فروشگاه Google Play

گوگل پلی برای توسعه‌دهندگان این قابلیت را فراهم کرده است که بتوانند محصول خود را همراه با توضیحات و تصاویر مختلف به نمایش بگذارند. این قابلیت به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند ارائه بهتری از محصول خود داشته باشند. همچنین می‌توانید فهرست فروشگاه Google Play برنامه خود را با انتخاب برگه «Store Presence» از منوی سمت چپ مدیریت کنید. اینجاست که می‌توانید توضیحات دقیق و خلاصه‌های یک خطی را که برنامه‌تان را توضیح می‌دهند، به‌روزرسانی کنید. امکان مدیریت اسکرین‌شات‌ها و دسته‌بندی برنامه‌ها نیز در این قسمت وجود دارد.

 

تشخیص مسیر جذب مخاطب و مخاطب‌شناسی

در بخش «User Acquisition»، در منوی سمت چپ، برای شما این امکان فراهم است که ببینید کاربران چگونه فهرست فروشگاه Google Play شما را پیدا و سپس برنامه شما را دانلود می‌کنند. این مورد به شما در تشخیص این که برنامه شما چقدر در جذب و حفظ کاربران موفق است، کمک می‌کند. همچنین شما را راهنمایی می‌کند تا در صورت نیاز، توضیحات و تصاویر محصول خود را تغییر دهید تا عملکرد بهتری ذاشته باشید.

از طرفی این گزینه به شما اطلاع می‌دهد که چند نفر پس از مشاهده لیست، برنامه شما را دانلود کرده‌اند. همچنین درصد افرادی که برنامه شما را در یک بازه زمانی معین نصب نگه می‌دارند را نیز به شما نشان می‌دهد. همه این اطلاعات به شما در شناخت مخاطبان و سلایق آن‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از نقاط قوت و ضعف برنامه و صفحه محصول خود نیز مطلع شوید.

 

مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی گوگل با ساخت دولوپر گوگل

شما با ساخت دولوپر گوگل می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی گوگل را نیز مدیریت کنید. انجام این کار می‌تواند برای تبلیغ برنامه شما برای رویدادهای خاص یا در مناطق جغرافیایی متفاوتی مفید باشد. این یک ویژگی جداگانه و پولی است که توسط Google  ارائه شده است اما می‌تواند برای تبلیغ برنامه خود از آن استفاده نمایید. این قابلیت را نیز می‌توانید به عنوان یکی از مزایای ساخت دولوپر گوگل در نظر بگیرید.

 

آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

همانطور که گفتیم اکانت دولوپر گوگل با حساب گوگل عادی که شامل Gmail است، تفاوت دارد. اگر یک توسعه‌دهنده هستید و می‌خواهید از برنامه‌های تولیدی خود درآمد ارزی کسب نمایید، باید حتما ساخت دولوپر گوگل را انجام دهید. آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل را در ادامه به طور مرحله به مرحله و تصویری ارائه کرده‌ایم. اگر مراحلی که در آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل توضیح دادیم را به درستی پشت سر بگذارید، می‌توانید با ساخت یک حساب کاربری از خدمات این پلتفرم بهره‌مند شوید. مراحل آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی به شرح زیر هستند:

 

وورد به سایت و شروع فرایند ثبت نام

برای شروع فرایند ساخت دولوپر گوگل در ابتدا باید وارد وب‌سایت google play بشوید. صفحه اصلی این سایت شبیه تصویر زیر است. همانند چیزی که در تصویر مشاهده می‌نمایید، دو گزینه Get started وجود دارد. یک گزینه برای ایجاد حساب شخصی و دیک گزینه برای ایجاد حساب سازمانی است. ما در اینجا گزینه‌ای که مربوط به حساب شخصی است را انتخاب می‌کنیم.

شروع ساخت دولوپر گوگل

 

ارائه تجربیات

در بخش بعدی از آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل وارد صفحه‌ای شبیه تصویر زیر می‌شوید. در این صفحه با ارائه توضیحاتی، گوگل از شما می‌خواهد که تجربیات خود در حوزه اندروید و استفاده از گوگل پلی را توضیح دهید. به طور خلاصه بخشی از تجربیات خود را باید در قسمت مربوطه تایپ کنید. اینکه به چه مواردی اشاره کنید کاملا اختیاری است اما پیشنهاد می‌دهیم حتما به مهارت‌های خود نیز اشاره نمایید.

ارائه تجربیات در ساخت حساب در گوگل دولوپر

 

تعیین حساب‌های قبلی

در صورتی که قبلا حساب کاربری در گوگل داشته‌اید و با آن از امکانات گوگل پلی استفاده نموده‌اید، در این قسمت باید مشخص کنید. به عبارت دیگر از شما سوالی می‌پرسد که آیا اکانت دیگری در گوگل داشته‌اید یا خیر؟ با توجه به اینکه ما به تازگی قصد ساخت دولوپر گوگل را داریم، گزینه No را انتخاب می‌کنیم. با انتخاب این گزینه ما تایید می‌کنیم که قبلا حساب کاربری دیگری در این سرویس نداشته‌ایم.

تعیین داشتن یا نداشتن حساب کاربری در گوگل

 

نشانی وب‌سایت

مرحله بعدی از آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل مربوط به تعیین آدرس وب‌سایت شما خواهد بود. در اینجا باید آدرس وب‌سایت خودتان را در قسمت مربوطه وارد کنید. چنانچه وب‌سایتی ندارید، تیک گزینه «I don’t have a website or social media profile» را علامت بزنید. در نهایت باید روی گزینه next کلیک کنید تا وارد گام بعدی برای ساخت اکانت دولوپر گوگل بشوید.

ورود آدرس وب‌سایت در فرایند ساخت دولوپر گوگل

 

تکمیل اطلاعات کاربری

در گام بعدی ساخت دولوپر گوگل نوبت به تکمیل اطلاعات کاربری می‌رسد. شما در صفحه پیش روی خود باید اطلاعاتی همچون نام، نام مخاطب، آدرس ایمیل، زبان، آدرس پستی، شماره تلفن و… را وارد کنید. لازم به ذکر است اگر آدرس ایمیلی که وارد می‌کنید با آدرسی که برای ثبت نام از آن استفاده کرده‌اید متفاوت باشد، نیازمند وریفای آدرس ایمیل خواهید بود. در تصاویر زیر همه این قسمت‌ها را مشاهده می‌نمایید.

تکمیل اطلاعات کاربری در آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل و تکمیل پروفایل آموزش ساخت اکانت گوگل دولوپر

 

وارد کردن شماره تماس و وریفای آن

در این مرحله باید یک شماره تماس در قسمت مربوطه وارد کنید. سپس روی گزینه Verify phone number کلیک کنید تا یک کد احراز هویت برای شما ارسال شود. کد دریافتی را باید در کادری که مشخص شده است وارد کنید و روی گزینه Verify کلیک نمایید. بعد از دریافت پیام phone number verified  باید روی گزینه next کلیک کنید تا به صفحه بعدی منتقل شوید.

شماره تلفن در ساخت دولوپر گوگل وریفای شماره تلفن در ساخت اکانت گوگل دولوپر

 

تعیین تعداد برنامه‌های دلخواه برای انتشار و روش‌های کسب درآمد

در این بخش از آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل باید تعداد برنامه‌هایی که می‌خواهید تا سال آینده منشتر کنید را مشخص نمایید. توجه داشته باشید که این عدد صرفا یک حدس است و تاثیری بر تعداد برنامه‌های مجاز شما برای انتشار ندارد. پس از انتخاب تعداد دلخواه باید روش‌هایی که می‌خواهید از برنامه خود نیز درآمد کسب کنید را تعیین کنید. ابتدا لازم است که در جلوی عبارت Earning money on Google Play گزینه yes را انتخاب کنید. سپس از لیست پایین این گزینه روش‌های دلخواهتان را انتخاب کنید.

تعداد برنامه‌هایی که می‌خواهید در حساب دولوپر گوگل داشته باشید

روش‌های کسب درآمد از دولوپر گوگل

 

انتخاب دسته‌بندی و پذیرش شرایط

در این مرحله باید دسته‌بندی برنامه‌های تولیدی خود را مشخص کنید. در میان گزینه‌هایی که مشاهده می‌کنید گزینه None of the above نیز وجود دارد. می‌توانید با انتخاب این گزینه وارد مرحله بعدی بشوید. در گام آخر شما صرفا باید تایید کنید که شرایط و قوانین استفاده از این حساب کاربری و پلتفرم را پذیرفته‌اید. با زدن تیک‌های مربوطه در این قسمت گزینه Create account and pay را انتخاب کنید.

انتخاب دسته بندی در حساب کاربری گوگل دولوپر پذیرش شرایط استفاده از خدمات دولوپر گوگل

 

پرداخت هزینه ثبت نام

هزینه‌ی ساخت دولوپر گوگل، مبلغ 25 دلار است. در پرداخت باید با کمک یکی از شیوه‌های مشخص پرداخت ارزی را انجام دهید. در صورتی که خودتان امکان انجام این کار را ندارید، می‌توانید از سفیرپیمنت این کار را بخواهید. تیم ما انواع پرداخت ارزی در سایت‌های خارجی را در اسرع وقت برای شما انجام خواهد داد. کافی است درخواست خود را در پنل کاربری یا پشتیبانی ثبت نمایید. در نظر داشته باشید این امکان نیز وجود دارد که گوگل از شما بخواهد هویت خود را تایید نمایید. برای این کار نیز سفیریپمنت همراه شما خواهد بود.

 

خدمات سفیرپیمنت؛ آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل

همانطور که توضیح دادیم، مراحل ساخت دولوپر گوگل بسیار ساده است اما چنانچه مدارک و امکانات لازم در دسترس شما باشد. به عبارت دیگر شما زمانی که شماره‌ای از کشور خارجی داشته باشید و بتوانید با سرویس‌های پرداخت ارزی هزینه ساخت اکانت دولوپر گوگل را بدهید، در این مسیر هیچ چالشی نخواهید داشت. چنانچه به دلیل تحریم‌ها هر یک از این موارد در دسترس شما نبود، می‌توانید برای خرید اکانت دولوپر گوگل از سفیرپیمنت اقدام کنید.

تیم سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی، علاوه بر همراهی شما در همه خدمات نقل و انتقال مالی در سطح بین‌المللی اعم از پرداخت هزینه خرید از سایت‌های خارجی و یا نقد کردن درآمد دلاری، در زمینه ساخت دولوپر گوگل نیز همراه شما خواهد بود. همچنین می‌توانید در صورت نیاز افتتاح حساب پی پال را نیز در سفیرپیمنت انجام دهید. جهت دریافت خدمات از تیم ما، درخواست خود را داخل پنل کاربران سفیرپیمنت ثبت نمایید.

سوالات متداول؛ ساخت دولوپر گوگل

خیر. هزینه ساخت حساب دولوپری گوگل، حدود 25 دلار است که با پی‌پال ، مستر یا ویزا کارت قابل پرداخت است. برای پرداخت بهتر است که در حساب خود مبلغی حدود 30 دلار داشته باشید؛ زیرا گوگل هنگام تراکنش مبلغی بیش از 25 دلار را برداشت می‌کند و بعد از تأیید حساب ارزیتان، آن مبلغ اضافه را برمی‌گرداند.
شما با پرداخت هزینه افتتاح حساب، نمی‌توانید تا هر وقت که بخواهید از امکانات حساب دولوپر گوگل استفاده کنید و برای تمدید حساب خود باید سالانه 25 دلار پرداخت نمایید.
پس از پرداخت هزینه افتتاح حساب، گوگل 24 ساعت نیاز دارد تا مدارک و اطلاعات شما را بررسی کند. بعد از این مدت حساب شما فعال و آماده استفاده خواهد بود.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *