کیف پول تراست ولت

معرفی کیف پول تراست ولت

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ مهر, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  15 دقیقه

اگر قصد نگه‌داری و ذخیره ارزهای دیجیتال را دارید باید از طریق یک کیف پول اقدام به انجام این کار نمایید. کیف پول‌های زیادی در جهان وجود دارند؛ اما متأسفانه درصدی از آن‌ها از امنیت مناسبی برخوردار نیستند. برای اینکه بخواهید ارزهای دیجیتال خود را ذخیره و یا به اصطلاح هولد نمایید ما به شما کیف پول تراست ولت را معرفی می‌کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی تراست ولت بپردازیم.

بیشتر بخوانید: خرید ارز دیجیتال با پی پال، خرید ارزدیجیتال با مسترکارت

تاریخچه تراست ولت

ویکتور رادچنکو خالق کیف پول تراست ولت است. هدف او از ایجاد این کیف پول، تسهیل تراکنش‌های بستر ERC20 بود. این کیف پول در نوامبر 2017 معرفی شد. Binance این کیف پول را در سال 2018 خریداری کرد. در اصل، این کیف پول برای رسیدگی به بسترهای ERC20 و ERC223 در نظر گرفته‌شده بود، اما در حال حاضر برای نگهداری توکن‌های تولیدشده در سایر بلاک چین‌ها (ازجمله بیت کوین) استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت حساب بایننس (BINANCE) در ۵ دقیقه!

معرفی کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت یک نرم‌افزار رایگان برای اندروید و iOS است که از اپ استور و گوگل پلی استور قابل دانلود می‌باشد. کارایی بهتر Trust را می‌توان به این دلیل نسبت داد که کد آن در زبان‌های اصلی هر یک از این پلتفرم‌ها توسعه‌ یافته است: Swift برای iOS و Java برای Android. این نرم‌افزار با iOS 10.0 و اندروید 5.0 به بالا سازگار است.

نحوه کارکرد کیف پول تراست ولت

مرحله 1: در این مرحله با مراجعه به یکی از شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلی یا اپ استور، نرم‌افزار Trustwallet را دانلود کنید. پس از اتمام مرحله نصب و ورود به نرم‌افزار با دو گزینه روبرو خواهید شد: 1. یک نمونه کار اختصاصی بسازید و ایجاد کنید 2. به یک کیف پول از پیش تعریف‌شده دسترسی داشته باشید.

مرحله 2: برای ایجاد کیف پول خود روی ایجاد یک کیف پول جدید کلیک کنید. هنگامی‌که جزئیات مربوط به قوانین و مقررات این کیف پول را به‌دقت مطالعه و تأیید کردید، لطفاً پذیرش خود را از کلیه قوانین ذکرشده در پایین صفحه بررسی کنید، زیرا در غیر این صورت وارد مرحله بعدی نخواهید شد.

کیف پول تراست ولت

مرحله 3: اکنون پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که در آن کارگزاران کیف پول تراست ولت به کاربران هشدار می‌دهند که عبارت بازیابی که شامل 12 کلمه است در مرحله بعد نمایش داده خواهد شد. در پایین صفحه ذکر شده است که شما به‌عنوان یک کاربر تراست ولت هستید که در صورت گم کردن عبارت بازیابی، کیف پول و دارایی‌های شما قابل بازیابی نیست. برای رفتن به مرحله بعد، باید تیک این گزینه را فعال کنید.

کیف پول تراست ولت

مرحله 4: درنهایت، یک جمله بازیابی 12 کلمه‌ای به شما داده می‌شود. این کیف پول از شما می‌خواهد که همه کلمات را به‌ترتیب، در مکانی امن و مطمئن بنویسید. در پایین صفحه پیامی نمایش داده می‌شود که به کاربران هشدار می‌دهد تحت هیچ شرایطی رمز عبور برای بازیابی کیف پول شخصی خود را به کسی ندهید.

کیف پول تراست ولت

مرحله 5: در این مرحله از شما خواسته می‌‎شود که ۱۲ کلمه‌ای که یادداشت کردید را به ترتیب در کنار هم بچینید.

کیف پول تراست ولت

مرحله 6: در آخر تراست ولت با نمایش پیامی اعلام می‌کند که ساخت کیف پول اختصاصی شما با موفقیت به پایان رسیده است.

کیف پول تراست ولت

اکنون به صفحه اصلی کیف پول نگاه کنید، 4 عملکرد اصلی برنامه در بالای صفحه قرار دارند.

ارسال: با این قسمت، ارزهای دیجیتال موجود در حساب کاربری شما به کیف پول‌های دیگر منتقل می‌شود. شما تعیین می‌کنید که چه مقدار دارایی دیجیتالی می‌خواهید ارسال کنید. دریافت: این بخش شامل کلیدهای عمومی شماست. با پیمایش در این بخش و کپی کردن کلید عمومی خصوصی هر ارز دیجیتال، می‌توانید دارایی‌های خود را به کیف پول تراست ولت انتقال دهید.

خرید: با مراجعه به این بخش می‌توانید ارزهای دیجیتال موردعلاقه خود را مستقیماً از درگاه اختصاصی کیف پول خریداری کنید.

متأسفانه امکان پرداخت باکارت های بانکی ایرانی در درگاه TrustWallet وجود ندارد؛ درنتیجه این بخش برای کاربران ساکن ایران چندان کاربردی نیست، البته ناگفته نماند که کارمزد بسیار بالای خرید ارزهای دیجیتال به‌صورت مستقیم و از طریق کارت‌های بانکی یکی از معایب اصلی این روش شناخته می‌شود. این مشکل باعث شده تا اکثر کارشناسان در صرافی‌هایی مانند بایننس، کوینکس و … اقدام به خرید کنند.

 

معامله: کارگزاران TrustWallet با طراحی این بخش، محیطی شبیه به صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال مانند بایننس، کوینکس و… ایجاد کرده‌اند. با استفاده از خدمات این بخش، شما با ارزهای دیجیتال در حساب کاربری خود تراکنش انجام می‌دهید.

کیف پول تراست ولت

کارمزدهای تراست ولت

کیف پول تراست ولت برای استفاده از سرویس کیف پول هیچ هزینه‌ای از کاربران خود دریافت نمی‌کند. همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفته شد، می‌توانید نرم‌افزار کیف پول را به‌صورت رایگان از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید. در واقع مبلغی که کاربر پس از ثبت نهایی هر تراکنش می‌پردازد صرف مواردی مانند کارمزد شبکه می‌شود.

دانلود تراست ولت

برای دانلود این کیف پول می‌توانید به گوگل پلی اپ استور و یا مایکت مراجعه کرده و با جستجوی نام کیف پول تراست ولت آن را دانلود و نصب نمایید. توجه کنید که دانلود کیف پول تراست ولت برای ویندوز در صورتی امکان‌پذیر است که شما یک شبیه ویندوز مانند bluestack و nox روی کامپیوتر شخصی و یا لپ تاب خود نصب نمایید. بعد از نصب این برنامه به‌راحتی می‌توانید تراست ولت را روی آن نصب کرده و مانند یک کاربر اندروید و یا موبایل از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های تراست ولت

تأکید اصلی TrustWallet بر اتریوم و سایر ارزهای مبتنی بر اتریوم است. کدگذاری اولیه این کیف پول متن‌باز است. Trust باهدف تسهیل فرآیند ارسال، دریافت و ذخیره توکن‌های اتریوم در بلاک‌چین این ارز طراحی‌شده است. تأکید بر امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران دو مزیت کلیدی این کیف پول است. هنگام ایجاد یک حساب کاربری جدید، هیچ‌کس برای KYC درخواست نمی‌شود و به‌عنوان یک کیف پول غیرمتمرکز، هیچ اطلاعات کاربری ذخیره نمی‌شود؛ همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا کلیدهای خصوصی خود را به‌جای سرورهای TrustWallet در دستگاه خود نگه‌دارند.

رابط کاربری، دانلود، نصب و استفاده از آن را ساده می‌کند. این باعث شده است که 5 میلیون نفر به این کیف پول اعتماد کنند. البته، ادامه همکاری بایننس به‌شدت به این اطمینان کمک کرده است. این کیف پول در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های کاربردی در بازار در نظر گرفته می‌شود. همکاری با بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال بدون شک تعداد قابل‌توجهی از کاربران را به این کیف پول جذب می‌کند و تقریباً به‌طورقطع به توسعه ویژگی‌های بیشتر کمک می‌کند. طبیعتاً این کیف پول برای بهبود بخشی از ویژگی‌های خود با سازمان‌های دیگر مانند شبکه سایبر همکاری می‌کند.

دانلود و استفاده از کیف پول تراست ولت کاملاً رایگان است. از کاربران فقط با استفاده از این کیف پول کارمزد پردازش تراکنش دریافت می‌شود. این هزینه یا به ماینرها یا زنجیره‌های اثبات سهام پرداخت می‌شود.

خرید رمز ارز در تراست ولت

شما می‌توانید از صرافی‌های ایرانی مانند نوبیتکس ارز دیجیتال بخرید و به کیف پول تراست ولت خود انتقال دهید یا از کیف پولی که برای سرمایه‌گذاری بلندمدت خریداری کرده‌اید و قصد فروش آن را به این زودی ندارید، ارز بخرید. می‌توانید از صرافی‌ها و برنامه‌های دیگر مانند Crypto.com یا Kocoin ارز بخرید و آن را به این کیف پول خود انتقال دهید.

 دسترسی ایمن تراست ولت

مرحله اول: به نکته امنیتی دانلود و نصب Trustwallet توجه کنید.

اولین قدم برای ایمن‌سازی TrustWallet این است که آن را از یک منبع قابل‌اعتماد دانلود کنید، یعنی وب‌سایت رسمی TrustWallet در برنامه‌های کیف پول را از جایی غیر از وب‌سایت رسمی دانلود نکنید. دانلود از سایت اصلی احتمال جعلی بودن نرم‌افزار را از بین می‌برد.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از نصب کیف پول تراست ولت روی گوشی خود انجام دهید این است که گوشی خود را با آنتی‌ویروس اسکن کنید. قبل از نصب TrustWallet، مطمئن شوید که گوشی شما عاری از بدافزار است و TrustWallet را روی گوشی روت شده نصب نکنید. پس از نصب این کیف پول، آنتی‌ویروس خود را در حال اجرا نگه‌دارید و روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید.

گام دوم: ذخیره عبارت بازیابی تراست ولت در جای امن

دومین مورد مهم در لیست نکات امنیتی تراست ولت رمز عبور امنیتی است که هنگام نصب کیف پول دریافت می‌کنید. این کلمات را در جایی بنویسید تا در زمانی که کیف پول و یا تلفن خود را گم کردید با وارد کردن این کلمات به راحتی وارد کیف پول خود شوید.

به دلیل کارمزد تبدیل ارز دیجیتال، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند مقدار زیادی ارز مانند بایننس کوین را وارد کیف پول تراست ولت کرده و سپس در صورت لزوم، ارز را از صرافی داخلی این کیف پول یا یک صرافی غیرمتمرکز با بایننس خریداری کنند.

کیف پول تراست ولت

نحوه تهیه نسخه پشتیبان از عبارت امنیت تراست ولت

ممکن است ۱۲ کلمه رمز عبور بازنشانی امنیتی خود را از دست بدهید. در این صورت، اگر گوشی شما گم یا آلوده شود یا مجبور به تنظیم مجدد کارخانه شوید، درخطر جدی هستید، باید با وجوه کیف پول خود خداحافظی کنید. برای جلوگیری از این رویداد وحشتناک، اگر کلمات کلیدی خود را گم کردید، سعی کنید قبل از اینکه خیلی دیر شود آن‌ها را بازیابی کنید. برای این کار برنامه کیف پول تراست ولت را بازکرده و از مسیر زیر ذخیره کنید.

“setting” را بازکنید.

تنظیمات را کلیک کنید

روی «wallets» کلیک کنید.

wallets را کلیک کنید

برای مشاهده عبارت بازیابی، روی سه‌نقطه عمودی ضربه بزنید.

روی سه نقطه بزنید

 

اکنون “show recovery phrases”را بزنید

 

show recovery phrases را بزنید

واژگان را کپی و در مکانی امن ذخیره کنید.

گام سوم: افزودن یک‌لایه امنیتی به تراست ولت

حتماً یکی از رمزهای عبور دوقسمتی Touch ID را به‌عنوان یک‌ لایه امنیتی برای دسترسی کیف پول تراست ولت علاوه بر لایه امنیتی برای دسترسی به تلفن ایجاد کنید؛ این بدان معناست که اگر گوشی خود را گم کنید، دیگر نگران گم‌شدن کیف پول خود نباشید. نحوه فعال کردن رمز Trust Wallet برای ورود به آن به این صورت است که باید یک رمز عبور عددی 6 رقمی ایجاد کنید. از رمز عبور یکسان برای هر دو کیف پول استفاده نکنید. اگر برای کیف پول تراست ولت خود رمز عبور تعیین کنید و تلفن شما به دست شخص دیگری بیفتد، آن‌ها نمی‌توانند به کیف پول شما دسترسی داشته باشند.

به منظور انجام این کار مسیر زیر را طی کنید:

به قسمت “Settings” بروید.

گزینه  “Security” را انتخاب کنید.

معرفی تراست ولت

دکمه “passcode” را روشن نمایید.

معرفی تراست ولت

رمز عبور دلخواه خود را ایجاد کنید.

معرفی تراست ولت

فراموش نکنید که قبل از فعال کردن رمز عبور از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار به شما امکان می‌دهد در صورت فراموشی رمز عبور کیف پول خود را بازیابی کنید. Trustwallet Touch Unlock را فعال کنید؛ همچنین می‌توانید فعال کردن قفل را در کنار رمز عبور لمسی ایجاد کنید.

اگر گوشی شما از باز کردن قفل بیومتریک یا لمسی پشتیبانی می‌کند، می‌توانید آن را به‌ صورت زیر فعال کنید. برای فعال کردن Touch Unlock در تراست ولت، مراحل زیر را دنبال کنید.

معرفی تراست ولت

روی گزینه ” Add a Fingerprint” ضربه بزنید و اثرانگشت خود را وارد اپلیکیشن کنید.

معرفی تراست ولت

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که فقط رمزعبور یا ترکیبی از رمزعبور یا بیومتریک برای باز کردن قفل فعال شود. عملکرد قفل خودکار نیز در این قسمت فعال می‌شود. می‌توانید برنامه کیف پول تراست ولت را طوری تنظیم کنید که 5 یا 10 دقیقه یا 1 یا 5 ساعت پس از عدم فعالیت به‌ طور خودکار قفل شود.

معرفی تراست ولت

اکنون کیف پول تراست ولت شما توسط اثر انگشتتان باز خواهد شد.

پیشنهادی برای مطالعه: آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد

چکیده کلی از مقاله

فراموش نکنید که کیف پول تراست ولت یک کیف پول نرم‌افزاری است و تمامی کیف پول‌های نرم‌افزاری در برابر هک آسیب‌پذیر هستند. با انجام مراحل ذکرشده در این مقاله می‌توانید تا حد زیادی از هک شدن کیف پول خود جلوگیری کنید. اما هنوز امکان هک وجود دارد؛ بنابراین، بهتر است همیشه دارایی‌های خود را در پرتفوی‌های مختلف پخش‌کنید. اطمینان حاصل کنید که برخی از دارایی‌های خود را در یک کیف پول سرد نگهداری می‌کنید؛ زیرا امنیت کیف پول‌های سرد بسیار بالاتر است و نمی‌توان این کیف پول‌ها را از راه دور هک کرد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
حسن احمدی کاربر سایت ۰۴ شهریور ۱۴۰۱

سلام

من دسترسی به کیف پول های دیجیتال ندارم
اساسا کار نمی کنند
شما می توانید کمک کنید

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

    با سلام و احترام
    بله
    لطفا برای مشاوره با شماره‌های داخلی شرکت تماس حاصل بفرمایید و پاسخگو سوالات هستیم.