بایننس اسپات

معرفی بایننس اسپات و نحوه انجام معاملات اسپات در بایننس

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

با رشد روزافزون ارزهای دیجیتال و محبوبیت آن‌ها در میان کاربران کشورهای مختلف به خصوص کاربران ایرانی در صرافی های ارز دیجیتال خارجی مانند بایننس، روش‌های کسب درآمد ازاین نوع ارز مورد توجه قرار گرفته است. یکی از روش‌های کسب درآمد از این طریق، خرید و فروش ارزهای دیجیتال به منظور کسب سود، با استفاده از نواسانات ایجاد شده در آن‌ها است. از این‌رو بر آن شدیم که در این مقاله به معرفی معاملات و چگونگی ثبت یک معامله بایننس اسپات بپردازیم.

معامله چیست؟

برای آشنایی با بایننس اسپات لازم است از مفاهیم اصلی و ابتدایی شروع کنیم. معامله یا تجارت یک مفهوم پایه و اساسی است که خرید و فروش دارایی‌ها را در درون خود شامل می‌شود. این دارایی‌ها می‌توانند کالاها و خدمات باشند. شرط اصلی معامله آن است که در آن پول بین خریدار و فروشنده ردو بدل شود. البته در نظر داشته باشید که در برخی موارد به جای پول مبادله کالا و خدمات بین طرفین معامله انجام می‌شود.

اصطلاح معامله معمولا برای کوتاه‌مدت به کار می‌رود. به عبارتی در معاملات معامله گران در بازه‌های زمانی نسبتا کوتاه به طور فعال وارد موقعیت می‌شوند. به عبارت دیگر، معامله طیف وسیعی از استراتژی‌های مختلف مانند معاملات روزانه، معاملات نوسان، معاملات روند و غیره را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: خرید ارز دیجیتال با مسترکارت ممکن نیست!

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری تخصیص منابع با هدف سودآوری است. شاید بپرسید این تخصیص منابع چیست؟ این مسئله می‌تواند شامل استفاده از پول برای تامین بودجه و شروع یک کسب و کار، خرید کالا، ملک و… باشد. در سرمایه‌گذاری افراد با خرید موارد گفته شده و یا شروع کسب و کار امید دارند که در زمان آینده و با فروش کالاهای خیرداری شده به قیمت بالاتر برسند. بنابراین می‌توان گفت سرمایه گذاری در بازارهای مالی توسط ابزارهای مالی صورت می‌گیرد. البته فروش با قیمت بالاتر امیدی است که در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

به عبارت دیگر مفهوم اصلی سرمایه گذاری، انتظار برای بازده است که به آن ROI (Return of Investment) نیز گفته می‌شود. برخلاف معاملات، سرمایه گذاری‌ها معمولا در بلند مدت خود را نشان می‌دهند. هدف یک سرمایه گذار در این سیستم بیشتر کردن ثروت در مدت زمان طولانی (سال ها یا حتی دهه ها) است.

به دلیل ماهیت بلند مدت سرمایه گذاری‌ها، معمولا سرمایه گذاران خود را درگیر نوسانات کوتاه مدت قیمت نمی‌کنند چرا که افق‌های آنان با رویکرد معاملات یکسان نیست. در مقابل، معامله گران از نوسانات بازار بهره می‌برند. آن‌ها به طور مکرر به موقعیت‌ها وارد و از آن‌ها خارج می‌شوند، بنابراین ممکن است که بازده کمتری در معاملات به دست بیاورند.

بازار اسپات(Spot Market) و معاملات اسپات

نوبت به آن رسید که بازار اسپات را بهتر بشناسیم. بازار اسپات در واقع جایی است که ابزارهای مالی برای ” تحویل فوری ” معامله می‌شوند. البته این تحویل به معنای مبادله ابزار مالی با پول نقد است اما گاهی اوقات برخی از بازارها بلافاصله با پول نقد تسویه نمی‌کنند.

به بیانی شفاف‌تر، شما می‌توانید یک بازار اسپات را محلی برای انجام معاملات فوری و بدون تاخیر خود بدانید؛ چراکه معاملات در این بازار به سرعت و بلافاصله تسویه می‌شوند و قیمت فعلی دارایی در بازار مبنای تسویه حساب معامله سنجیده می‌شود. معاملات اسپات در همان لحظه‌ی انجام معامله تسویه می‌شوند و خریدار و فروشنده در یک قیمت مشخص، مقداری از دارایی را مبادله می‌کنند.

 تفاوت معاملات فیوچرز بایننس و معاملات اسپات

پیش از انجام معامله در پلتفرم معاملات فیوچرز بایننس، باید معانی اصطلاحات این بازار را بدانید.

بهتر است ابتدا با معاملات اسپات آشنا شویم. این نوع معامله را تقریبا همه ما انجام داده‌ایم. معاملات اسپات در همان لحظه بین خریدار و فروشنده در یک قیمت مشخص تسویه خواهد شد. در این معاملات خریدار، در همان زمان معامله، دارایی موردنظر خود را از فروشنده خریداری کرده و مبلغ آن ‌را در همان لحظه به فروشنده پرداخت خواهد کرد.

اما معاملات فیوچرز یا آتی، در واقع این مبادله با عقد یک ” قرارداد ” بین دو نفر به سرانجام می‌آید. در این معاملات در همان لحظه دارایی‌ای رد و بدل نخواهد شد بلکه بر روی قیمت یک دارایی قراردادی بسته می‌شود. مثلا فیوچرز بیت کوین، قراردادی است که بر روی قیمت بیت کوین بسته خواهد شد. در این قرارداد مقرر می‌شود تا مقدار معینی از یک دارایی (مثلا 10 بیت کوین) در زمان مشخصی که زمان سررسید قرارداد بوده (مثلا 3 ماه آینده) در قیمتی مشخص (مثلا 8500 دلار) مبادله شود.همچنین طرفین موظف هستند تا زمان سررسید قرارداد نسبت به مفاد آن پایبند باشند.

ابزار مالی چیست؟

در طول مقاله چندباری از ابزارهای مالی سخن گفتیم، اما بهتر است به طور کامل در این زمینه مطالبی را بیان کنیم. در زمینه بازارهای مالی، دارایی‌هایی که مورد معامله قرار می‌گیرند را ابزارهای مالی می‌نامند. این ابزارها می‌توانند سهام، اوراق قرضه، جفت ارزهای معاملاتی در بازار فارکس، گزینه‌ها، معاملات آتی، ارزهای رمزنگاری و…. باشند. در واقع آنچه که قابل معامله سات یک ابزار مالی نیز هست. این ابزار می‌تواند شامل مواردی مانند پول نقد، فلزات گران‌بها، سند تایید کننده مالکیت، حق تحویل یا دریافت پول نقد و غیره باشد. ابزارهای مالی انواع مختلفی دارند. یکی از این طبقه بندی‌ها بر این اساس است که آیا آنها ابزار نقدی هستند یا ابزارهای مشتقه؟

همانطور که از نام آن پیداست، ابزارهای مشتقه ارزش خود را از چیز دیگری (مانند ارز رمزنگاری) می‌گیرند و یا به عبارتی به امر دیگری وابسته هستند. ابزارهای مالی نیز ممکن است به عنوان ابزار بدهی محور یا سهام محور طبقه‌بندی شوند.

حالا شاید برای شما سوال پیش آید که جایگاه ارزهای رمزنگاری در این طبقه‌بندی کجاست؟

باید گفت که آن‌ها می‌توانند در بیش از یک دسته قرار بگیرند. ساده‌ترین طبقه‌بندی این است که آن‌ها دارایی‌های دیجیتال هستند. با این وجود، ارزهای رمزنگاری پتانسیل ایجاد یک سیستم کاملا جدید مالی و اقتصادی را دارند. به این مفهوم که آن‌ها دسته کاملا جدیدی از دارایی‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهند.

چگونه معاملات اسپات را در بایننس شروع کنیم؟

برای شروع معاملات اسپات را در بایننس باید نکاتی را مدنظر داشته باشید.

آنچه در مرحله اول مهم است تامین سرمایه می‌باشد. به عبارتی شما برای شروع معاملات نیاز به سرمایه کافی نیاز دارید. اگر از قبل پس اندازی نداشته باشید و با پولی که به آن نیاز دارید تجارت می‌کنید، این مسئله می‌تواند به طور جدی بر زندگی شما تاثیر بگذارد و گاهی شما را در تنگناهای اقتصادی قرار دهد. همچنین احتمال از دست دادن پولی که برای معامله کنار گذاشته‌اید، وجود دارد و ممکن است که هرگز نتوانید ضرر خود را جبران کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای شروع از سرمایه کمتری استفاده کنید.

نکته دومی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید، استراتژی معاملاتی شماست. در بازارهای مالی، راه های زیادی برای کسب درآمد وجود دارند. بسته به زمان و تلاشی که برای این کار انجام می‌دهید، می‌توانید از بین استراتژی‌های مختلف یکی را انتخاب کنید تا به اهداف مالی خود برسید.

و در پایان بدانید، زمانی معامله گران در بهترین حالت خود قرار دارند که معامله انجام شده منبع اصلی درآمد معامله گران نیست. به این ترتیب، تحمل بار عاطفی راحت‌تر از این است که بقای روزمره آن‌ها به معامله وابسته باشد. از جمله ویژگی‌های معامله گران موفق از بین بردن احساسات و دور شدن از تصمیم‌های احساسی است و این کار در شرایطی که معیشت فرد به خطر می‌افتد، بسیار دشوارتر است. بنابراین به معامله و سرمایه گذاری به عنوان یک شغل جانبی نگاه کنید.

نحوه معامله ارزهای رمزنگاری در بایننس

معامله ارزهای رمزنگاری در بایننس شرایط مخصوص به خود را دارد. برای شروع معامله شما باید ارز فیات خود را به ارز رمزنگاری تبدیل کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این تبدیل آن است که ارز رمزنگاری موردنظرتان را صرافی‌هایی که ریال را به ارزهای مختلف تبدیل می‌کنند خریداری کنید.

پس از دریافت ارز رمزنگاری، گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارند و شما می‌توانید به بخش معاملات اسپات (Spot) صرافی بایننس رفته و ارزهای خود را معامله کنید.

استفاده از پلتفرم معاملات مارجین یا قراردادهای آتی بایننس می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین فرصت‌هایی مانند استیکینگ، قرض دادن دارایی به Binance Savings، پیوستن به استخر استخراج بایننس و… برای کسب درآمد وجود دارند. همه موارد ذکر شده تا اینجا در صرافی‌های متمرکز مانند بایننس وجود دارند.

خرید و فروش ارز رمزنگاری در معاملات اسپات 

وقتی وارد رابط معاملاتی ” Advanced ” می‌شوید و جفت معاملاتی را انتخاب می‌کنید، باید نوع سفارش را انتخاب کنید. در بایننس سه نوع سفارش وجود داردکه عبارت‌اند از:

سفارش مارکت (Market order)، سفارش لیمیت (Limit order) و سفارش استاپ -لیمیت (Stop-Limit order).

بایننس اسپات

ثبت سفارش استاپ – لیمیت ( stop-limit )

در سفارش استاپ لیمیت باید شرایط انجام سفارش را مدنظر داشته باشید. پس از رسیدن قیمت به سطح توقف، این سفارش در قیمتی که تعیین شده انجام می‌گیرد. برای انجام مراحل این ثبت لازم است پس از وارد کردن قیمت در فیلدهای “Stop” و “Limit” و تعیین مقدار موردنظر در “Amount”، روی گزینه “Buy” کلیک کنید. سپس در پنجره‌ی باز شده “Confirm” را انتخاب کنید تا سفارش شما انجام شود.  به همین راحتی سفارش شما ثبت می‌گردد.

توجه داشته باشید که Stop سطح قیمت سفارش لیمیت شما در دفتر سفارش است و همچنین Limit قیمتی است که در آن موقعیت شما فروخته خواهد شد.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

سفیرپیمنت با توجه به سابقه پرداخت های ارزی از طریق حساب‌های معتبر بین‌المللی، مفتخر است تا پرداخت‌های مرتبط با شارژ حساب‌های ارزی و استفاده از خدمات صرافی بایننس را برای شما کاربران محترم به انجام برساند. در صورت تمایل می‌توانید از طریق پشتیبانی درخواست خود را ثبت کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت حساب بایننس (BINANCE) در ۵ دقیقه!

نتیجه

صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات و سرعت می‌باشد که قابلیت‌های مختلفی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. در این مقاله یکی دیگر از قسمت‌های این صرافی بزرگ به نام بایننس اسپات و نحوه شروع معاملات در آن را بیان کردیم. همان‌طور که گفته شد برخلاف معاملات فیوچرز که در بر اساس پیش‌بینی افراد از زمان آینده و بر اساس قیمت یک دارایی در زمان آینده بدون در دست داشتن مالکیت حقیقی آن دارایی صورت می‌پذیرد، در معاملات اسپات، مالکیت دارایی به صورت حقیقی و در زمان ثبت معامله در اختیار شخص خریدار قرار می‌گیرد. از این‌پس با استفاده از این معاملات سرمایه گذاری جدیدی را تجربه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *