سایت MQL5

معرفی و آموزش سایت MQL5 و خدمات آن در بازارهای مالی (Forex)

آخرین بروز رسانی:  ۲۴ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

 

MQL5 که مخفف MetaQuots Language 5 است در واقع یک زبان سطح بالا می‌باشد که برای توسعه ربات‌ها و برنامه‌های  کاربردی از جمله متاتریدر طراحی شده است. این زبان توسط Metaquotes Software Corp توسعه پیدا کرده است و این زبان بسیار نزدیک به C++ است که برنامه‌نویسان می‌توانند به سبک شی‌گرا (OOP) برنامه‌های خود را توسعه دهند. در ادامه به معرفی خدمات، برنامه‌ها، نحوه افتتاح حساب و آموزش سایت mql5 می‌پردازیم.

سایت MQL5 چیست؟

وب‌سایت mql5.com در واقع یک وب‌سایت جامع برای دریافت سیگنال، ربات‌های معامله گری و… است که شما می‌توانید با اتصال نرم‌افزار خود به داده‌های این وب‌سایت، از آمارها و تحلیل‌های به روز مطلع شوید. برای استفاده از امکانات این وب‌سایت می‌توانید به سادگی عضو آن شوید و در بازارهای مالی به روز باشید.

 

سایت mql5 چیست

چرا باید از سایت MQL5 استفاده کنیم؟

MQL5.com  پرتال وب پیشرو در جهان برای علاقه‌مندان به تجارت الگوریتمی است. این وب‌سایت در سال 2010 راه‌اندازی شد و به نقطه ملاقات اصلی معامله‌گران و توسعه‌دهندگان ربات‌های تجاری تبدیل شده است.

روزانه صدها هزار کاربر از سراسر جهان از این وب‌سایت بازدید می‌کنند. پورتال MQL5.com دسترسی به خدمات منحصر به فردی از جمله بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین برنامه آماده MQL5 و پایگاه داده عظیمی از سیگنال‌های موجود برای تجارت کپی را فراهم می‌کند.

این وب‌سایت اطلاعات مفیدی را برای توسعه‌دهندگان استراتژی‌های معاملاتی خودکار ذخیره می‌کند، مانند مرجع زبان MQL5، صدها مقاله تحقیقاتی منحصربه‌فرد و یک انجمن که در آن می‌توانید با معامله‌گران الگوریتمی با تجربه ارتباط برقرار کنید.

هیچ منبع وب دیگری به اندازه MQL5.community اطلاعات و خدمات را در یک مکان ارائه نمی‌دهد. اگر می خواهید ربات معاملاتی خود را توسعه دهید یا از یک راه‌حل آماده استفاده کنید، هر آنچه را که نیاز دارید در MQL5.com  پیدا خواهید کرد!

علاوه بر این، انجمن، برنامه‌نویسان را قادر می‌سازد تا به مخاطبان میلیون‌ها کاربر پلتفرم متاتریدر دسترسی داشته باشند.

این وب‌سایت امکانات مختلفی را برای معامله‌گران الگوریتمی فراهم می‌کند تا از مهارت‌های خود کسب درآمد کنند.

ربات‌های خود را در بازار متاتریدر منتشر کنید یا برنامه‌های MQL5 را از طریق سرویس فریلنس توسعه دهید، محصولات شما مستقیماً از پلتفرم در دسترس معامله‌گران قرار خواهند گرفت.

شبکه ابری   MQL5

 شبکه ابری MQL5،  بهینه‌سازی سریع ربات‌های تجاری را از طریق دسترسی به قدرت پردازش هزاران رایانه از سراسر جهان امکان‌پذیر می‌کند. این شبکه عوامل راه‌دور کاربران پلتفرم MetaTrader 5 را متحد می‌کند و وظایف محاسباتی را بین آن‌ها توزیع می‌کند.

 منابع کامپیوتری اضافی، تستر استراتژی چند رشته‌ای متاتریدر 5 را قادر می‌سازد تا صدها هزار آزمایش را در چند ساعت اجرا کند.

سایت MQL5

به قدرت پردازش هزاران هسته دسترسی داشته باشید

منابع شبکه ابری MQL5 مستقیماً از متاتریدر 5 قابل دسترسی هستند. علاوه بر عوامل محلی و راه دور، تستر استراتژی دسترسی به فهرست عوامل شبکه ابری MQL5 را بر اساس قلمرو (مانند MQL5 Cloud Europe) فراهم می کند. برای دسترسی سریع و متعادل‌سازی بار بهتر، همه عوامل در نزدیک‌ترین نقطه دسترسی MQL5 Cloud Network ثبت می‌شوند.

ارائه قدرت محاسباتی و کسب درآمد

 علاوه بر استفاده از قدرت شبکه کامپیوتری  MQL5، می‌توانید قدرت محاسباتی CPU را در اختیار سایر معامله‌گران قرار دهید و کسب درآمد کنید. پس از یک راه‌اندازی ساده در MetaTester، یک مؤلفه که در پلتفرم معاملاتی MetaTrader 5 گنجانده شده است، می‌توان رایانه را به راحتی به شبکه ابری MQL5 متصل کرد.

آمار مربوط به استفاده از شبکه و درآمد شما برای قدرت CPU ارائه شده به راحتی در نمایه MQL5.com جمع‌آوری می‌شود. اطلاعات مربوط به نمایندگان بلافاصله پس از انجام اولین کار خود در نمایه شما ظاهر می‌شود.

مرجع  MQL5

 MetaQuotes Language 5 (MQL5) یک زبان سطح بالا است که برای توسعه شاخص‌های فنی، ربات‌های تجاری و برنامه‌های کاربردی سودمند طراحی شده است که معاملات مالی را خودکار می‌کند.

MQL5  توسط MetaQuotes برای پلتفرم تجاری خود توسعه داده شده است. نحو زبان بسیار نزدیک به C++  است و برنامه‌نویسان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های کاربردی در سبک برنامه‌نویسی شی‌گرا (OOP) توسعه دهند.

علاوه بر زبان  MQL5، بسته پلتفرم معاملاتی همچنین شامل MetaEditor IDE با ابزارهای کدنویسی بسیار پیشرفته، مانند قالب‌ها، قطعات، اشکال‌زدایی، پروفایل و ابزارهای تکمیل خودکار و همچنین MQL5 Storage  داخلی است که امکان ویرایش فایل را فراهم می‌کند

انواع قسمت‌های MQL5

قسمت‌های MQL5 بر اساس وظایف اتوماسیون معاملاتی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

  • Expert Advisor:

یک سیستم تجارت خودکار است که در واقع به عنوان معاون شما در معاملات حضور دارد و شما می‌توانید رویدادهای معاملاتی خود را در این سیستم ثبت کنید تا به طور خودکار انجام شود.

  • Custom Indicator:

شما می‌توانید با استفاده Custom Indicator، اندیکاتورهای خود را برنامه نویسی  کنید و سیستم معاملاتی دلخواه خود را برنامه‌نویسی بسازید.

  • Libraries:

Libraries مجموعه‌ای از توابع سفارشی شده است که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید و یا الگوریتم‌های خود را در آن ذخیره‌سازی کنید. همه موارد گفته شده در برنامه‌هایی که با زبان mql5 کدنویسی شده‌اند وجود دارند.

سایت mql5 چیست

خدمات سایت MQL5 چیست؟

1. Web Terminal

شما در این قسمت به سادگی می‌توانید نمودارهای آنلاین هر یک ارزها را مشاهده و با استفاده از ابزاهای تحلیل موجود تحلیل خود را انجام دهید.

2. CodBase

تمام سورس کد نرم‌افزارهای متاتریدر۵ و ۴، libraries، Custom Indicators در این قسمت از سایت قرار دارند. بعد از رجیستری در وب‌سایت، شما می‌توانید تغییراتی که بر روی ورژن‌های قبل ایجاد کرده‌اید را در همین‌جا آپلود کنید.

3. Articles

اطلاعات و مقاله‌های مرتبط با MQL5 و MQL4، از جمله تغییرات، تکنیک‌ها و الگوریتم‌های جدید در این قسمت وب‌سایت قرار داده شده و در صورت علاقه شما می‌توانید اطلاعات خوب و جامعی را کسب کنید.    

4. Freelancer

اگر شما  به زبان mql5 تسلط دارید می‌توانید به سادگی در این قسمت از سایت کسب درآمد کنید؛ درواقع شرکت‌هایی هستند که سفارشات خود را در این قسمت قرار می‌دهند و شما با توجه به توانایی خود می‌توانید اعلام همکاری کرده و از این راه کسب درآمد کنید.

5. Market

فروشگاه وب‌سایت MQL5 در این قسمت قرار گرفته و ربات‌های معامله گری، اندیکاتورها و سیستم‌های معاملاتی  بسیار مناسبی برای تحلیل به نمایش گذاشته شده است تا دیگران در صورت نیاز تهییه کنند.

6. Signal

قسمت بسیار پرکاربرد وب‌سایت این قسمت است؛ درواقع شما در این بخش سیگنال‌های مورد نظر خود را می‌توانید خریداری کنید و یا حتی سیگنال‌هایی که بعضاً خود آماده کرده‌اید را به فروش برسانید.

نکته: برای خریداری سیگنال‌های معتبر، شخص قرار دهنده سیگنال‌ را با سه پارامتر زیر بررسی کنید:

  • میزان اعتبار حساب
  • تعداد مشترکانی که از آن استفاده کرده‌اند
  • آخرین فعالیت انجام شده

توجه:

اگر از میان ارائه‌دهندگان سیگنال شخصی را انتخاب و قصد استفاده از سیگنال مورد نظر را دارید باید برای استفاده از سیگنال‌ (signal)، در بروکری که سیگنال قابلیت فعال‌سازی دارد عضو شوید؛ که عموماً شما می‌توانید در صفحه جزئیات سیگنال این مورد را مشاهده کنید.

در بین سیگنال‌های زیادی که در این بخش وجود دارد انتخاب سیگنال مورد نظر کار دشواری است و شما به‌سادگی می‌توانید سیگنال‌ها را براساس نام سیگنال،‌ تعداد مشترکین، میزان سرمایه و… فیلتر کنید تا بهینه‌ترین انتخاب را داشته باشید.

7. Virtual Hosting

این وب‌سایت سرورهای مجازی مختص معاملات فارکس را توسط پلتفرم‌های معاملاتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از مزایای این سرور‌ این است که نزدیک به موقعیت بروکر شما انتخاب می‌شود تا اینکه تاخیر در شبکه را به حداقل برساند.

8. Forum

در این قسمت کاربران سوالات خود را در مورد موضوعات مختلف مطرح می‌کنند و افراد دیگر به آنها پاسخ می‌دهند. تعاملات افراد باعث می‌شود که اطلاعات ارزشمندی در این قسمت رد و بدل شود؛ که محیط مناسبی برای یادگیری تجارب دیگران در سرتاسر جهان است. برای اینکه بتوانید از امکانات منحصر به فرد این وب‌سایت به طور کامل استفاده کنید نیاز است تا در آن ثبت‌نام کنید.

نحوه ثبت‌ نام در سایت MQL5

ثبت‌نام در این وب‌سایت بسیار ساده است؛ فقط کافی است تا وارد صفحه اصلی وب‌سایت شده، در گوشه بالا سمت راست گزینه create account  را انتخاب و اطلاعات لازم مانند نام کاربری و ایمیل خود را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه Register کلیک کنید تا بتوانید از امکانات این وب‌سایت معاملاتی نظیر signal بهره‌مند شوید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت در سایت های خارجی

خدمات سفیرپیمنت در حوزه ‌سایت MQL5

شما برای خرید از MQL5.com نیاز است تا حساب وب‌مانی با موجودی کافی داشته باشید؛ در صورتی‌که بخواهید حساب وب‌مانی افتتاح کنید و یا حتی موجودی حساب خود را شارژ کنید، مجموعه سفیرپیمنت با قیمت‌های بسیار مناسب در خدمت شماست.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *