روش های انتقال پول در وایز

روش های انتقال پول در وایز Wise

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

شیوه‌های مختلفی برای انتقال و جابه‌جایی پول میان کشورها وجود دارد. یکی از این شیوه‌ها استفاده از روش های انتقال پول در وایز است که با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند کار شما را ساده کند. از طرفی وجود تحریم‌ها علیه ایران باعث شده که شیوه انتقال پول در ایران متفاوت با دیگر کشورها باشد. در این مقاله قصد داریم تا ضمن بررسی انواع روش های انتقال پول در وایز، استفاده آن در ایران را نیز شرح دهیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

خرید حساب wise وایز
افتتاح حساب وایز Wise

 

معرفی کامل وایز و ویژگی‌های آن

در گام اول سرویس وایز را کاملا معرفی می‌کنیم و سپس به سراغ توضیح روش های انتقال پول در وایز خواهیم رفت. مجموعه wise یک سرویس بین‌المللی برای انتقال پول میان کشورها است. wise بستری را فراهم کرده تا افراد بتوانند خیلی راحت از حساب بانکی خود به حساب شخص دیگری در یک بانک دیگر و یک کشور دیگر پول جابه‌جا کنند. این سرویس که از سال 2011 شروع به فعالیت کرده با خدمات خود توانسته جابه‌جایی پول بین دو کشور را بسیار ارزان‌تر کند.

wise با پشتیبانی بیش از 40 ارز مختلف دنیا، سرویسی بسیار پرکاربرد است. نحوه کار کردن وایز نیز به این صورت است که شما ابتدا پول موجود در حساب خود را به حساب مجموعه وایز واریز می‌کنید. سپس این مجموعه در کشور مقصد پول را از حساب خود برداشت کرده و به حساب شخص مورد نظر شما واریز خواهد کرد. این روش باعث می‌شود شما دیگر چالشی از بابت تبدیل واحد پول خود به واحد پول کشور مقصد نداشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله وایز چیست؟ را مورد مطالعه قرار دهید.

 

 معرفی انواع روش‌های انتقال پول در وایز

اکنون که با wise آشنا شدید می‌توانید با اطمینان خاطر از این سرویس استفاده نمایید. جهت انجام تراکنش‌های ارزی با این سرویس، روش‌های مختلفی وجود دارند که انواع روش های انتقال پول در وایز را برایتان توضیح خواهیم داد. با کمک این سرویس و روش‌های مختلفی که دارد شما به راحتی می‌توانید پول را در هر کجای دنیا جابه‌جا نمایید. با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب نموده و پول را برای فرد مورد نظر در هر کشوری که می‌خواهید انتقال دهید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر در سرویس وایز امکان انتقال پول به طیف وسیعی از کشورهای مختلف وجود دارد. نکته‌ای که باید حتما قبل از انتخاب روش پرداخت خود در نظر بگیرید، بحث کارمزدی است که باید برای انجام تراکنش بپردازید. توصیه می‌کنیم برای اطلاع کامل از مقدار این کارمزدها به مقاله‌ای که در رابطه با کارمزدهای این پلتفرم است مراجعه نمایید. متداول‌ترین روش های انتقال پول در وایز عبارتند از:

 

کردیت یا دبیت کارت

از جمله روش های انتقال پول در وایز استفاده کردن از کردیت یا دبیت کارت است. شما با کمک این کارت‌ها می‌توانید تراکنش مالی در این سرویس انجام دهید. از مزایای انتخاب این روش می‌توان به سرعت انتقال پول اشاره کرد. در واقع شما مستقیما از کارت خود وجهی را برای شخص دیگری ارسال خواهید کرد. از طرفی برداشت پول از طریق دستگاه‌های خودپرداز نیز با وجود این کارت‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

 

حواله بانکی یکی از روش های انتقال پول در وایز

استفاده از حواله بانکی یا همان انتقال بانکی نیز از دیگر روش های انتقال پول در وایز است. این روش کمی زمان‌بر است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای پرداخت‌های فوری از آن استفاده نکنید. چنانچه پرداختی دارید که خیلی برای انجام آن عجله‌ای نخواهید داشت، می‌توانید از این شیوه استفاده کنید. کارمزد کمتر در این روش از جمله مزایای آن است.

 

انتقال از وایز به وایز

در صورتی که فرد مورد نظر شما برای انتقال وجه، خود دارای حساب وایز است، می‌توانید از روش انتقال وایز به وایز استفاده نمایید. این روش که یکی دیگر از روش های انتقال پول با وایز است، سرعت بسیار بالایی دارد و کارمزد آن نیز صفر خواهد بود. نداشتن کارمزد برای این شیوه بزرگترین مزیتی است که می‌توان برای آن معرفی نمود.

 

افزایش موجودی حساب وایز

افزایش موجودی حساب وایز شیوه‌ی دیگری از انواع روش های انتقال پول در وایز است. در این شیوه شما پول را با کمک خود وایز و یا بانک به حساب موجودی وایز اضافه می‌کنید. این شیوه نیز مزیت‌هایی دارد که افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. برای مثال افزایش موجودی وایز و سپس انتقال وایز به وایز برای شخص دیگری می‌تواند کارمزد صفر را برای شما رقم بزند.

سوئیفت یکی از روش‌های انتقال پول با وایز

 

SWIFT از جمله روش های انتقال پول در وایز

سوئیفت نوعی انتقال بین‌المللی است که از طریق شبکه پرداخت بین المللی سوئیفت پول را ارسال می‌کند. شبکه پرداخت بین المللی SWIFT یکی از بزرگترین سیستم‌های نقل و انتقالات مالی در جهان است. وایز می‌تواند ارزهای خاصی را از طریق پرداخت سوئیفت نیز ارسال یا دریافت کند. در واقع سوئیفت نیز یکی از انواع روش های انتقال پول با وایز است.

 

Apple Pay یا Google Pay

اگر Apple Pay یا Google Pay را در دستگاه خود فعال کرده باشید، می‌توانید از آن‌ها نیز برای انتقال پول با Wise استفاده کنید. درواقع از جمله روش های انتقال پول با Wise استفاده از این دو سرویس است. لازم به ذکر است که برای استفاده از این سرویس‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد و فقط برخی از کشورها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. کشورهایی که می‌توانید از Google Pay یا Apple Pay در آنها استفاده کنید و محدودیت‌های هر پرداخت در وایز را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

 

نقل و انتقالات SEPA یکی دیگر از روش های انتقال پول در وایز

SEPA (یا منطقه پرداخت واحد یورو) قالب جدیدی برای نقل و انتقالات بانکی فرامرزی یورو (EUR) است. با کمک شیوه SEPA نقل و انتقالات EUR برون مرزی در این منطقه، معادل انتقال داخلی کشور شما انجام خواهد شد. SEPA از منطقه یورو، کشورهای اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر تشکیل شده است که از انتقال بانکی یورو نیز پشتیبانی می‌کنند. این شیوه را نیز می‌توانید در وایز مورد استفاده قرار دهید.

 

پیام رسان فیس بوک  (Facebook Messenger)

مجموعه فیس‌بوک به عنوان یک شبکه اجتماعی معتبر که مخاطبانی از سراسر دنیا دارد نیز در سال‌های اخیر طی همکاری با مجموعه وایز توانسته برای کاربران خود شرایطی را فراهم کند تا بتوانند به برخی از کشورهای دیگر پول انتقال دهند. با توجه به این توضیحات می‌توان فیسبوک را نیز به عنوان یکی از انواع روش های انتقال پول در وایز معرفی کرد که طرفداران زیادی نیز دارد.

 

شناسه AliPay

شناسه AliPay نیز از جمله روش‌ های انتقال پول با وایز بوده که ویژه کاربران کشور چین است. چنانچه قصد انتقال پول به کاربری از کشور چین را دارید می‌توانید صرفا با کمک شناسه AliPay گیرنده خود این کار را انجام دهید تا پول با سرعت به حساب بانکی او واریز شود. سرعت بالا برای این روش کاربران چینی را به استفاده از آن ترغیب می‌کند.

روش های انتقال پول با وایز

 

آموزش انتقال پول در وایز

برای ارسال پول با Wise، ابتدا باید افتتاح حساب وایز را انجام دهید. در واقع تا زمانی که یک حساب کاربری مورد تایید وایز نداشته باشید، نمی‌توانید هیچکدام از روش های انتقال پول در وایز را استفاده کنید. بدیهی است که از قبل نیز باید پولی درحساب خود داشته باشید تا بتوانید آن را انتقال دهید. برای شارژ حساب وایز نیز روی کمک تیم سفیرپیمنت می‌توانید حساب کنید. به طور کلی برای انتقال پول در وایز باید مراحل زیر را طی کنید:

 

ثبت سفارش: شارژ حساب وایز بدون کارمزد و با نرخ عالی!

 

ورود به حساب کاربری و رفتن به صفحه ارسال

در گام اول برای انتقال پول باید به حساب وایز خود وارد شوید. این کار را می‌توانید از طریق اپلیکیشن وایز یا وب‌سایت این مجموعه انجام دهید. پس از ورود به حساب وایز در همان صفحه اصلی(Home) گزینه «send» را انتخاب کنید. با انجام این کار به صفحه انتقال پول در وایز منتقل خواهید شد. تا این مرحله شما هنوز میان روش های انتقال پول در وایز، گزینه‌ای را انتخاب نکرده‌اید.

 

تعیین مبدا پرداخت و انتخاب نوع ارز

پس از ورود به صفحه ارسال پول در وایز، نوبت به تعیین مبدا پرداخت می‌رسد. شما در این مرحله باید مشخص کنید که پول را از کجا می‌خواهید بفرستید. در واقع باید تعیین نمایید که پول قرار است از موجودی حساب وایز شما ارسال شود و یا قرار است از یک حساب بانکی تامین کنید. با انتخاب و تعیین این مورد به مرحله بعدی خواهید رفت.

در گام سوم از نحوه انتقال پول در وایز باید نوع ارزی که می‌خواهید ارسال کنید را با نوع ارزی که قرار است فرد مورد نظر شما دریافت کند، مشخص نمایید. به عبارت دیگر در این مرحله شما مشخص می‌کنید قرار است چه نوع ارزی ارسال و چه نوع ارزی دریافت شود. این امکان وجود دارد که برای هر دو نوع ارز ارسالی و دریافتی یک نوع را انتخاب کنید.

انتخاب نوع ارز در روش های انتقال پول با وایز

 

تعیین مبلغ و ارائه مشخصات دریافت کننده

در ادامه فرایند ارسال پول با وایز به مرحله تعیین مبلغ می‌رسید. در اینجا باید میزان مبلغی را که قصد دارید برای فرد دیگر ارسال کنید را مشخص نمایید. به عبارتی در این قسمت باید مشخص کنید که فرد مورد نظر شما در مقصد چه مقدار پول باید دریافت نماید. دقت داشته باشید که کارمزد لازم جهت انتقال از این مبلغ کسر نمی‌شود؛ یعنی مبلغی که وارد می‌کنید دقیقا به گیرنده تحویل داده خواهد شد.

اکنون نوبت این است که مشخصات دریافت کننده را وارد نمایید. در این قسمت دو گزینه پیش روی شما خواهد بود. اگر جزئیات حساب فرد دریافت کننده را دارید، آن را وارد می‌کنید و پول به حساب او واریز خواهد شد. در صورتی که هیچگونه اطلاعاتی از حساب شخص ندارید، تنها کافی است که آدرس ایمیل او را در قسمت مربوطه وارد کنید.

در این حالت وایز دو شیوه را در پیش می‌گیرد. چنانچه شخص حسابی در وایز داشته باشد، پول را به حساب وایز او منتقل می‌کند. در صورتی هم که هیچ حسابی در وایز نداشته باشد، وایز به فرد ایمیل می‌زند و از او اطلاعات را دریافت می‌کند. در واقع شما نیاز به انجام کاری نخواهید داشت و خود وایز این امور را انجام می‌دهد.

پیشنهاد برای مطالعه: تفاوت حساب شخصی و بیزینسی وایز

 

بررسی جزئیات انتقال

برای اینکه از انجام تراکنش اطمینان کسب کنید، وایز همه جزئیات انتقال را مجددا برای شما نمایش می‌دهد. این قسمت را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و در صورت ایراد حتما به مراحل قبلی بازگردید. تمام اطلاعاتی که در قسمت‌های قبل وارد کردید مانند اطلاعات گیرنده، مبلغ، نوع ارز و… همگی در این قسمت قابل مشاهده هستند. در صورت تایید اطلاعات نیز وارد مرحله بعدی خواهید شد.

 

انتخاب یکی از روش های انتقال پول در وایز و تایید پرداخت

در گام آخر باید یکی از روش های انتقال پول در وایز را انتخاب کنید تا هزینه لازم برای پرداخت از آن طریق تامین شود. دقت داشته باشید که انتخاب این روش روی میزان کارمزد نیز تاثیرگذار خواهد بود. به طور کلی پرداخت از حساب بانکی شما اغلب ارزان‌ترین راه است. درواقع اگر خودتان از طریق شعبه پول را برای وایز ارسال کنید، هزینه کمتری خواهید پرداخت.

انتخاب یکی از روش های انتقال پول در وایز

 

آخرین مرحله آموزش نحوه انتقال پول در وایز، تایید دریافت پول توسط وایز است. این مجموعه پس از دریافت پول شما، انتقال را از طریق ایمیل یا در برنامه برایتان تایید خواهد کرد. همچنین به شما و گیرنده‌تان اطلاع می‌دهید که پول در راه است. از این طریق می‌توانید تراکنش خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که فرد مورد نظر شما پول را دریافت خواهد کرد.

 

خدمات سفیرپیمنت؛ انوع روش های انتقال پول در وایز

با توجه به تحریم‌های بین‌المللی که علیه کشور ایران وضع شده است، استفاده از سرویس‌های بین‌المللی نقل و انتقال پول به کشورهای مختلف برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. در چنین شرایطی نیاز به یک واسطه دارید تا با کمک آن بتوانید انتقال پول در وایز را بدون دغدغه‌ای از بابت تحریم‌ها انجام دهید. سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی همه نیازهای شما را در این زمینه برطرف خواهد نمود. شما می‌توانید در انجام هر کدام از انواع روش های پرداخت پول در وایز و حتی افتتاح حساب وایز روی کمک سفیرپیمنت حساب کنید.

به طور کلی در خدمات مربوط به وایز همواره می‌توانید از همراهی تیم ما بهره‌مند شوید. در صورتی که درآمد ارزی خود را از طریق وایز دریافت می‌کنید نیز می‌توانید نقد کردن درآمد وایز خود را به سفیرپیمنت بسپارید. به طور کلی همه خدمات پرداخت در سایت های خارجی و یا خرید و فروش دلار برای نقد کردن درآمد ارزی را سفیرپیمنت با بهترین نرخ برای شما انجام خواهد داد.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

شرکت وایز با روش‌های مختلفی بستری را برایتان فراهم کرده تا پول را به مقاصد مختلفی از سراسر دنیا منتقل کنید. انواع روش های انتقال پول در وایز را در این مقاله توضیح دادیم. شما می‌توانید به تناسب نیاز و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. همچنین به دلیل تحریم‌ها برای انجام تراکنش ارزی مانند شارژ اکانت وایز نیاز به یک واسطه خواهید داشت که سفیرپیمنت آن را برای شما با نرخ مناسب انجام خواهد داد.

جهت دریافت راهنمایی و خدمات در زمینه وایز یا به طور کلی خدمت ارزی، کافی است از طریق پنل کاربران و یا پشتیبانی سفیرپیمنت با ما ارتباط بگیرید. در صورتی که نجربه استفاده از انواع روش های انتقال پول در وایز را نیز دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. پاسخگوی سوالات شما در بخش نظرات همین صفحه نیز خواهیم بود.

 

سوالات متداول؛ روش های انتقال پول در وایز

خیر این قابلیت فقط برای کشور چین فعال است.
بله یکی از معیارهای تعیین کارمزد شیوه انتقال پول است.
انتقال پول از وایز به وایز بدون کارمزد خواهد بود.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *