مقایسه وایز رولوت جامع و کاربردی

مقایسه جامع حسابهای وایز و رولوت (Revolut & Wise)

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
3 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

Revolut و Wise که قبلاً Transferwise نام داشت، هر دو ارائه دهنده خدمات انتقال پول، مستقر در بریتانیا هستند که پرداخت‌های برون‌مرزی، تراکنش‌های جهانی و تکامل کسب‌وکارها را تسهیل می‌کنند. اگر به یک پلتفرم پرداخت موفق نیاز دارید، لازم است در ابتدا با این دو حساب بانکی بیشتر آشنا شوید. در این صورت هنگام مقایسه Revolut و Wise، خواهید دید که خدمات آن‌ها چگونه است؟ کدام یکی کارمزد کمتری دارد؟ کدام پلتفرم بیشترین دسترسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟ در ادامه نگاه دقیق‌تری به مقایسه وایز و رولوت خواهیم داشت. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

وایز رولوت

در حالی که پلتفرم Wise تمایل دارد بر کارمزدهای پایین تمرکز کند، نقطه قوت Revolut در تطبیق‌پذیری خدمات بانکی نهفته است. هر دو سیستم مزایای مالی مختلفی را ارائه می‌دهند و انتخاب میان آن‌ها فقط به نیازهای اصلی کسب و کار شما بستگی دارد. برای مقایسه wise و رولوت ما موارد مختلفی از جمله ویژگی‌ها، مزایا یا معایب، قیمت‌گذاری، قابلیت‌های چند ارزی و پرداخت‌های بین‌المللی این دو پلتفرم را بررسی کرده‌ایم. مقایسه وایز و Revolut برتری هیچ کدام را نشان نمی‌دهد. درواقع نمی‌توان برتری خاصی بین وایز رولوت تعیین کرد اما انتخاب بین آن‌ها بستگی به نیازهای شما دارد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل انتخاب هر کدام از آن‌ها، حتما در رابطه با شرایط، قوانین و قابلیت‌هایشان تحقیق کنید. بررسی این موارد به شما کمک می‌کند تا سرویسی را انتخاب کنید که بهترین تطابق را با نیازهای شما دارد. برای اطلاع از جزئیات وایز و اینکه چه مزیت‌هایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله وایز چیست را مطالعه نمایید. همچنین مقایسه وایز رولوت نیز به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌نماید.

وایز رولوت

 

کدام یک کارمزد کمتری دارد؟ وایز رولوت

برای مقایسه wise و رولوت مسئله کارمزدهای آن‌ها نیز یک معیار مهمی است. به عبارتی این سوال که وایز رولوت کدام کارمزد کمتری دارند از سوالات پرتکرار این مقایسه است. برای پاسخ به این سوال توضیحات دریافت کارمزد هر یک را جداگانه ارائه کردیم تا میزان کارمزد هر کدام مشخص باشد. توضیحات دریافت کارمزد وایز رولوت و تفاوت آن‌ها به شرح زیر است:

  • رولوت: کارمزد این پلتفرم برای دریافت پول بستگی به برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید و میزان مبلغ دارد. دریافت مبلغ معمولا در رولوت رایگان است. برای ارسال پول نیز بستگی به برنامه و مبلغ دارد؛ 3 پوند برای انتقال بین المللی و 0.20 پوند برای هر پرداخت محلی.
  • وایز: دریافت رایگان و بدون کارمزد است. با این حال، هزینه ثابتی برای دریافت USD از طریق حواله‌های بین بانکی وجود دارد که 4.14 دلار است. هزینه ارسال پول نیز بستگی به مبلغ، نحوه پرداخت و نرخ ارز دارد. اطلاعات بیشتر را در مقاله کارمزدهای wise مطالعه نمایید.

 

مقایسه نرخ ارزها در رولوت و wise

 

مقایسه نرخ ارز وایز رولوت

معیار دیگری که در مقایسه wise و revolut باید مورد بررسی قرار بگیرد، نرخ ارزی است که این دو مجموعه برای تبادل مالی ارائه می‌کنند. به طور کلی مجموعه wise با نرخ ارز متوسط بازار کار می‌کند. این یعنی شما میانگین نرخی را که در بازار برای خرید و فروش ارز اعلام می‌کنند را می‌توانید به عنون نرخ ارز وایز در نظر بگیرید. برای مجموعه رولوت نرخ ارز همان نرخ ارز بین بانکی است. به عبارتی رولوت با نرخی کار می‌کند که بین بانک‌ها ارز با این نرخ تبادل می‌شود.

 

بررسی قابلیت پوشش‌دهی کشورهای مختلف در Wise و Revolut

گام بعدی در مقایسه وایز و Revolut بررسی تعداد کشورهایی است که وایز رولوت آن‌ها را پوشش می‌دهند. اینکه پلتفرم انتخابی شما کشورهای مدنظرتان را پوشش دهند یکی از معیارهای اصلی انتخاب میان آن‌ها خواهد بود. مجموعه Wise، کشورهای اروپا، ایالات متحده (به جز نوادا)، کانادا، برزیل، استرالیا، نیوزیلند، مالزی، سنگاپور و ژاپن را تحت پوشش خود دارد. در واقع شما می‌توانید در میان این کشورها با سرویس وایز پول جابه‌جا نمایید.


حساب‌های شخصی Revolut را می‌توان توسط ساکنان قانونی بریتانیا، منطقه اقتصادی اروپا، استرالیا، کانادا، سنگاپور، سوئیس، ژاپن و ایالات متحده ایجاد کرد. این مسئله نشان می‌دهد که پوشش‌دهی کشورهای مختلف در رولوت مربوط به این کشورها هستند.در واقع شما با استفاده از پلتفرم رولوت می‌توانید پول خود را در میان این کشورها جابه‌جا نمایید. ضمن اینکه داشتن حساب کاربری در آن نیز برای افراد ساکن این کشورها است.

 

سرعت جا به جایی‌های مالی در wise و revolut

 

سرعت نقل و انتقال مالی در کدام بیشتر است؟ وایز رولوت

در بررسی وایز و رولوت بهتر است به سرعت انتقال آن‌ها نیز اشاره کنیم. در واقع باید بدانید که تبادل پول با کمک این سرویس‌ها چقدر زمان لازم دارد. مسئله سرعت انتقال یکی از معیارهای مهم برای سرویس‌های نقل و انتقال پول است که برای وایز رولوت نیز در اینجا بررسی می‌کنیم. در حالت کلی مدت زمان جابه‌جایی پول با رولوت حدودا 2 تا 4 روز کاری است. برای حساب وایز نیز بازه زمانی تبادل مالی بین صفر تا 2 روز اعلام شده است.

 

تنوع روش‌های انتقال و پرداخت در کدام برند بیشتر است؟

هر دو برند همواره در تلاش برای جذب رضایت مشتریان خود هستند. وایز روش‌های مختلفی را برای پرداخت هزینه پرداختی به شما ارائه می دهد. در روش‌های انتقال پول با wise شما می‌توانید از Sofort و ACH Direct Debit گرفته تا پرداخت‌های نقدی و کارت اعتباری را استفاده نمایید. روش‌های پرداختی در رولوت نیز مواردی همچون کارت اعتباری یا نقدی، Apple Pay، Google Pay و… هستند. برای انتخاب میان وایز رولوت به این روش‌ها حتما دقت داشته باشید.

 

مقایسه جامع وایز و رولوت

 

مقایسه سهولت استفاده، امنیت و دسترس‌پذیری در وایز و رولوت

گام بعدی در مقایسه حساب رولوت و وایز بررسی تفاوت وایز و رولوت در مواردی همچون امنیت، دسترس‌پذیری و سهولت استفاده است. در این قسمت مواردی را که ذکر کردیم برای هر کدام از این پلتفرم‌ها به تفکیک توضیح می‌دهیم تا برتری های وایز بر رولوت یا برتری های رولوت بر وایز تعیین گردد. تفاوت وایز و رولوت در این سه معیار به شرح زیر است:

 

وایز Wise

از نظر آسانی در استفاده مجموعه وایز با ارائه یک اپلیکیشن مخصوص تلفن‌های همراه کاربران خود را برای استفاده راحت کرده است. شما برای استفاده از وایز دچار سختی نمی‌شوید و به راحتی می‌توانید با این نرم‌افزاری موبایلی کارهای خود را انجام دهید. همچنین نگهداری بیش از 50 ارز در حساب وایز شما نشان از دسترس‌پذیری بالای آن در کشورهای مختلف دارد. در زمینه امنیتی دقت داشته باشید که این مجموعه تحت پوشش FSCS نیست، مجوز بانکی ندارد، اما تحت پوشش FCA هست.

 

 

رولوت Revoiut

مجموعه رولوت نیز یک اپلیکیشن برای تلفن‌های همراه دارد که کاربرانش به راحتی از آن استفاده می‌کنند و به حساب خود دسترسی دارند. در هر زمانی که خواستید می‌توانید از حساب رولوت خود با نرم‌افزار موبایلی استفاده کنید. این برند بیش از 28 ارز را در حساب نگهداری و تبدیل می‌کند. در واقع رولوت نیز از دسترس‌پذیری نسبتا مطلوبی برخوردار است. برای مسئله امنیت نیز باید بدانید که رولوت تحت پوشش FSCS نیست اما مجوز بانکداری اروپا را در سال 2018 به دست آورد.

خرید حساب wise وایز
خرید اکانت وریفای شده وایز wise

 

مشتریان از وایز بیشتر راضی هستد یا رولوت؟

در آخرین قسمت از مقایسه وایز و رولوت باید به این سوال پاسخ داد که نظر مشتریان نسبت به این دو مجموعه چیست؟ در واقع افرادی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند برای وایز و رولوت چه نظری دارند؟ بررسی نظر افرادی که از این سرویس‌ها استفاده کرده‌اند، خیلی دقیق‌تر و بهتر می‌تواند به شما در انتاب میان آن‌ها کمک کند.

طبق بررسی‌هایی که از نظرات ثبتی مشتریان سفیرپیمنت در هر دو پلتفرم انجام دادیم، نرخ رضایت مشتریان وایز 8.9 از 10 و نرخ رضایت مشتریان رولوت 8.6 از 10 است. طبق نظرات ارزشمند مشتریان سفیرپیمنت، وایز در قسمت کارمزد و کارت‌های فیزیکی و مجازی نسبت به رولوت امتیاز کمتری دارد اما در قسمت‌ امنیت (اعتبار) و نرخ ارز، کیفیت خدمات و رضایت مشتریان وایز بیشتر از رولوت است.

 

خدمات تیم سفیرپیمنت در حوزه وایز رولوت

 

خدمات سفیرپیمنت؛ وایز رولوت

همانطور که در توضیحات بالا نیز مطالعه نمودید، کشور ایران جزو کشورهای تحت پوشش هیچ کدام از این دو سرویس قرار ندارد. به عبارت دیگر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی کاربران ایرانی نمی‌توانند از این سرویس‌های نقل و انتقال ارزی استفاده نمایند. سفیرپیمنت امکان افتتاح حساب‌ بانکی وایز و رولوت را با هدف شخصی‌سازی پرداخت‌های شما فراهم کرده است. خرید و فروش دلار، یورو، پوند و به عبارت دیگر شارژ حساب و نقد کردن درآمد وایز و شارژ حساب و نقد کردن درآمد رولوت نیز از دیگر خدمات سفیرپیمنت در حوزه Wise و Revolut است.

در صورتی که راجع به وایز رولوت، تفاوت‌های آن‌ها و مطالبی که با هدف مقایسه wise و رولوت بیان کردیم، ابهام یا سوالی دارید، در قسمت نظرات آن را مطرح نموده تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند. چنانچه از هرکدام پلتفرم‌هایی که توضیح دادیم استفاده کرده‌اید، نظر خود را در رابطه با آن‌ها با ما به اشتراک بگذارید. وایز یا رولوت؟ نظر شما چیست؟

سوالات متداول؛ وایز رولوت

مجموعه wise با نرخ ارز متوسط بازار کار می‌کند اما برای مجموعه رولوت نرخ ارز همان نرخ ارز بین بانکی است.
وایز بین صفر تا دو روز و رولوت بین 2 تا 4 روز تراکنش را به سرانجام می‌رساند.
رولوت
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(3)
   
آرش کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

به نظرم اگه قصد سفر ندارین و فقط می‌خواین از ایران تراکنش انجام بدین وایز بهتر از رولوته
چون هم امنیتش بیشتره هم نرخ بهتری داره

   
محمدی کاربر سایت ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

سلام
هزینه هر افتتاح حساب وایز چقدره؟؟ رولوت چقدره؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

    سلام و احترام
    قیمت‌ها متغیر است و لطفا از صفحه فروشگاه، قیمت‌های بروز را چک بفرمایید.