وایز چیست معرفی کامل سایت وایز

وایز چیست؟ معرفی و بررسی سایت Wise

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

وایز چیست؟ این سوالی است که در این مقاله قرار است به آن پاسخ دهیم. مجموعه وایز به عنوان یک شرکت فعال در حوزه نقل و انتقالات ارزی مزایا و طرفداران زیادی دارد که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینکه سایت وایز چه نوع خدماتی را ارائه می‌کند یا مزایای وایز چیست را می‌توانید در ادامه مطالعه نمایید. اگر شما هم به دنبال یک مجموعه مطمئن برای تراکنش‌های ارزی هستید، تا پایان این متن همراه ما باشید.

 

تاریخچه سایت وایز چیست؟

وایز در گذشته با نام TransferWise شناخته می‌شد و به عبارتی در ابتدای تاسیس توسط کریستو کارمان و تاوت هینریکوس، آنها این نام را برای این شرکت فناوری مالی ارز خارجی مستقر در بریتانیا انتخاب کردند. سال تاسیس این مجموعه به ژانویه 2011 برمی‌گردد. برای معرفی وایز به طور کوتاه می‌توان گفت که وایز در انتقال پرداخت برون مرزی تخصص دارد که به شما امکان می‌دهد هشت برابر ارزان‌تر از بانک پول انتقال دهید. در سال 2021 تغییر برند و سایت این مجموعه از TransferWise به wise انجام گرفته است.

سایت wise یک حساب کاربری نامحدود مانند یک حساب چند ارزی ایجاد می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد به بیش از 40 ارز مختلف دسترسی داشته باشید. با کمک وایز به راحتی با استفاده از “Mastercard Debit” و “TransferWise” پول را شخصاً به خارج از کشور ارسال کنید. در حال حاضر سرویس وایز دو نوع حساب اصلی تحت عنوان حساب‌های شخصی و بیزنسی به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

 

انواع اکانت‌های سایت Wise

به صورت کلی دو مدل حساب در سایت وایز وجود دارد که با عنوان حساب‌های شخصی و بیزنسی معرفی به مخاطبان ارائه می‌شوند. این دو نوع حساب هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. لازم است به هنگام ایجاد حساب در این سایت حتما از تفاوت‌های این حساب‌ها مطلع شوید تا بتوانید حساب متناسب با نیاز خود را ایجاد نمایید. جزئیات و اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع را در مقاله تفاوت حساب‌های شخصی و بیزنسی وایز مطالعه نمایید.

انواع حساب‌های کاربری سایت وایز

 

مزیت حساب‌های سایت وایز چیست

بدیهی است که برای استفاده از سایت wise باید از مزیت‌های آن نیز مطلع باشید. در واقع باید بدانید که استفاده از این سایت چه مزیت‌هایی برای شما خواهد داشت. در این بخش از معرفی وایز قصد داریم تا اصلی‌ترین مزیت‌هایی که می‌توان برای wise معرفی نمود را خدمت شما معرفی نماییم. به طور کلی در پاسخ به سوال مزیت حساب‌های سایت وایز چیست می‌توان گفت که مزایای آن عبارتند از:

  • ارسال پول به خارج از کشور 8 برابر ارزان‌تر از بانک‌های معمولی صورت می‌گیرد.
  • هزینه‌های تراکنش بسیار شفاف است، برخلاف سایر ارائه‌دهندگان که علاوه بر دریافت کارمزد، مخفیانه تفاوت نرخ واقعی ارز را افزایش می‌دهند.
  • اساساً، پرداخت‌های بین‌‎المللی را می‌توان در عرض 24 ساعت انجام داد، در حالی که این مدت برای بانک‌های معمولی بین 3-7 روز است. همچنین اگر تا به حال به این حساب پول ارسال کرده باشید در عرض چند دقیقه نقل و انتقال شما انجام می‌شود.
  • انتقال آنلاین توسط سایت وایز بسیار راحت‌تر از سایر حساب‌ها است.
  • درست مانند بانک‌های بریتانیا، وایز نیز توسط اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) تنظیم می‌شود و 7 میلیون کاربر در سراسر جهان به آن اعتماد دارند.
  • پول شما مستقیماً به حساب بانکی گیرنده ارسال می‌شود.
  • مناسب برای استفاده تجاری و شخصی است.
خرید حساب wise وایز
خرید حساب وریفای شده wise

 

معایب سایت Wise

در کنار مزیت‌هایی که سایت وایز دارد، مواردی را تحت عنوان معایب نیز می‌توان در معرفی wise بیان کرد. به عبارت دیگر لازم است در کنار مطالعه مزایا از معایب این سرویس نیز آگاه باشید تا بتوانید تصمیم درستی برای استفاده بگیرید. اولین عیبی که در معرفی وایز می‌توانیم اعلام کنیم این است که انتقال وجه فقط به حساب بانکی گیرنده شما ارسال می‌شود و گزینه دیگری برای واریز پول وجود ندارد.

همچنین ایراد دوم این سرویس این است که ابتدا باید پول‌تان را به سایت وایز انتقال دهید و سپس این پول را به حساب بانکی گیرنده خود واریز کنید. این کار می‌تواند هم چالش برانگیز و هم کمی زمان‌بر باشد. در نهایت الزامی بودن SSN برای ارسال پول نیز به عنوان یک عیب برای وایز شناخته خواهد شد. اگر قصد استفاده از خدمات سایت wise رادارید، حتما به این ایرادات توجه نمایید.

 

SSN چیست؟

شماره تأمین اجتماعی SSN شماره منحصر به فردی است که برای هر فرد در آمریکا توسط دولت صادر می‌شود و با کد ملی ایران قابل مقایسه است. این شماره به دولت در ردیابی درآمدها و مزایای شما کمک می‌کند. این شماره همچنین برای شناسایی و احراز هویت شما توسط مؤسسات مالی یا سازمان‌های دیگر مانند مدارس و مشاغل و همچنین اداره ثبت، هنگام خرید یا اجاره ملک استفاده می‌شود. برنامه تأمین اجتماعی ایالات متحده چندین مزیت از جمله مزایایی را برای بازنشستگان و اعضای خانواده آنها، معلولان و خانواده‌های آنها و اعضای خانواده کسانی که فوت کرده‌اند، ارائه می‌دهد.

 

کارت فیزیکی سایت وایز چیست

اخیراً وایز امکان سفارش کارت‌های بانکی فیزیکی که به حساب‌ها متصل هستند، فراهم نموده است. این کارت‌ها قابلیت‌های مناسبی دارند که افراد به هنگام استفاده از حساب راحت‌تر خواهند بود. در واقع این کارت‌ها با هدف راحتی هر چه بیشتر مخاطب و جلب رضایت آن‌ها ارائه می‌شود. در نظر داشته باشید که اگر از قبل یک حساب Wise دارید، می‌توانید در هر زمان برای کارت خود درخواست دهید. ویژگی‌های مختلفی را می‌توان برای این کارت‌ها معرفی کرد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  1. کارت فیزیکی آن در سراسر جهان پذیرفته می‌شود.
  2. استفاده از آن کاملا رایگان است.
  3. بیش از 40 ارز رادر جهان پشتیبانی ‌می‌کند.
  4. هزینه تبدیل ارزها به یکدیگر بین 0.35٪ تا 2٪ است.
  5. هزینه ثابت 0.50 پوند (یا معادل ارز) هنگام انتقال از یک کارت به کارت دیگر وجود دارد.

 

سرعت انتقال پول با وایز

 

سرعت انتقال وجه در وایز

عوامل مختلفی برای تعیین سرع انتقال وجه در وایز موثر هستند. در واقع نمی‌توان یک زمان ثابت را برای همه تراکنش‌ها تعیین نمود. برای مثال انتقال پول در بریتانیا به سایر کشورهای داخل اروپا معمولاً 1-2 روز کاری طول می‌کشد. در حالی که بعضا این سایت قادر است یک شبه پول را انتقال دهد. مهم‌ترین عواملی که در زمان انتقال وجه تاثیرگذار هستند عبارتند از:

  • انتقال وجه در ساعات اول روز با سرعت بیشتری انجام می‌گردد.
  • پرداخت با کارت در مقایسه با حواله بانکی آنی است. با این حال، سایت وایز از شما می‌پرسد که از کدام بانک برای انجام انتقال استفاده می‌کنید و سعی می‌نماید بهترین گزینه را به شما ارائه دهد. با این روش انتقال در بیشتر موارد، بیش از 2 ساعت طول نمی‌کشد.
  • مبالغ پایین زودتر انتقال داده می‌شود و مبالغ بالاتر نیاز به بررسی بیشتر برای انتقال دارد.

 

کارمزد انتقال وجه در سایت Wise

مسئله دیگری که برای معرفی وایز باید بدانید مربوط به کارمزد انتقال وجه وایز است. این پلتفرم برای ارسال پول هزینه ثابتی را در نظر دارد. این مقدار هزینه براساس نوع ارزی که قصد انتقال آن را دارید، تفاوت خواهد داشت. به عبارتی کارمزد انتقال وجه برای هر ارز مقدار متفاوتی است. این مقدارهای ثابت را در ادامه به صورت مجزا مشاهده می‌نمایید. همچنین می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه کارمزدهای سایت وایز مراجعه نمایید.

  • پوند بریتانیا: 0.32 پوند
  • یورو: 0.35 یورو
  • دلار: 1.05 دلار
  • طلا: 0.57 طلا
  • دلار کانادا: 1.05 دلار کانادا
  • روپیه هند: 55 روپیه هند

 

امنیت سایت وایز

وایز توسط اداره راهبرد امور مالی (FCA) در بریتانیا و همچنین چندین تنظیم‌کننده دیگر در ایالات متحده نظارت می‌شود تا اطمینان حاصل گردد که شرکت با استانداردهای نظارتی محلی و دستورالعمل‌های قانونی در همه کشورهایی که در آن فعالیت می‌کند، مطابقت دارد. پس وایز سرویسی بسیار مطمئن و امن است که به شما امکان مبادله و ارسال پول به خارج از کشور را بدون دردسر ارائه می‌دهد.

 

خدمات سفیرپیمنت؛ سایت Wise

برای استفاده از خدمات سایت وایز نیاز به ایجاد حساب کاربری در آن دارید. ضمن اینکه اگر بخواهید با وایز پرداخت در سایت های خارجی داشته باشید، باید ابتدا حساب وایز خود را شارژ نمایید. از آنجایی که پرداخت‌های ارزی به دلیل تحریم‌ها در ایران چالش برانگیز هستند، برای استفاده از این خدمات با مشکل مواجه خواهید بود. سفیرپیمنت به عنوان یک تیم متخصص و با تجربه در زمینه خدمات ارزی می‌تواند شما را در این مسیر همراهی نماید.

اگر شما نیز قصد استفاده از خدمات وایز را دارید می‌توانید جهت خرید اکانت وایز همین حالا اقدام کنید. همچنین برای شارژ وایز یا نقد کردن درآمد خود روی وایز نیز تیم سفیرپیمنت آماده خدمات‌رسانی به شما خواهد بود. از آنجایی که این سرویس به عنوان یک سرویس محبوب در سراسر دنیا فعالیت می‌کند و قابلیت‌های زیادی نیز دارد، ایجاد حساب کاربری و استفاده از آن در ایران و تبدیل به ریال، بسیاری از چالش‌های پرداخت ارزی را برای شما برطرف خواهد نمود.

 

سوالات متداول؛ وایز چیست

دو نوع بیزینسی و پرسونال.
بله با افتتاح حساب وایز می‌توانید تقاضای دریافت کارت فیزیکی را نیز ارائه کنید.
بله وایز یک بستر امن و مطمئن برای تبادل پول است.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *