آزمون MCSE

آزمون بین المللی MCSE را بهتر بشناسید!

آخرین بروز رسانی:  ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

مدرک MCSE صادر شده از شرکت مایکروسافت یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین مدرک‌ها برای افراد متخصص در زمینه IT است. افرادی که به عنوان مهندس یا تحلیل‌گر سیستم‌ها، مهندس بخش فنی، مهندس یا تحلیلگر شبکه یا مشاور فنی در شرکت‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و یا قصد ورود به بازار کار در این رشته‌ها را دارند می‌بایست در آزمون MCSE شرکت کنند. در ادامه از ماهیت آزمون بین المللی mcse و مزایای کسب این مدرک برای شما خواهیم گفت.

گواهینامه MCSE چیست و چه ارزشی دارد؟

زمانی که شما به دنبال کار در زمینه فناوری هستید، اغلب می‌شنوید که مردم در مورد گواهینامه های Microsoft صحبت می‌کنند. اگر شما در این زمینه آگاهی نداشته باشید، این مسئله می‌تواند برای شما طاقت فرسا و گیج کننده باشد. در این زمان می‌توانید سنجش کنید که آیا این گواهینامه ارزش دارد یا خیر؟

بنابراین یکی از گواهینامه‌هایی که اغلب در حوزه فناوری در مورد آن صحبت می‌شود، گواهینامه و یا مجوز MCSE است.

گواهینامه MCSE در واقع یک گواهینامه برای تبدیل شدن به مهندس سیستم است. این گواهینامه حاصل نتیجه مجموعه‌ای از امتحانات است که دانش فرد را با فناوری‌های مختلف مایکروسافت مانند Windows Server ،SQL Server ،Exchange Server ،Sharepoint ،System Center (SCCM) و Office 365 آزمایش می‌کند.

شرایط صدور گواهینامه MSCE چیست؟

آزمون MSCE دارای سطح‌های مختلف با نیازهای متفاوت می‌باشد. شما می توانید تمام جزئیات را در راهنمای صدور گواهینامه مایکروسافت و صفحه رسمی MCSE مطالعه کنید.

9 دلیل برای ارزشمندی گواهینامه MCSE

اخذ گواهینامه MCSE به عنوان مهندس نرم افزار مجاز مایکروسافت هزینه بر‌است. از این‌رو ممکن است ارزش آن از سوی شما مورد تردید قرار گیرد. با این حال باید گفت گرفتن مدرک MCSE، مانند سایر گواهینامه‌های مایکروسافت ارزش هزینه کردن را دارد. در ادامه چند مزیت از مدرک این آزمون را خواهیم گفت:

1- برتری نسبت به دیگران

داشتن گواهینامه MCSE شما را به یکی از معدود افرادی تبدیل می‌کند که برای کسب مقام مهندسی نرم افزارهای مجاز مایکروسافت در کلاس ها و گذراندن چندین آزمون وقت گذاشته‌اند. مایکروسافت این گواهینامه را برای نشان دادن تخصص افراد اعطا می‌کند. البته گاهی بسیاری از افراد به چندین تلاش برای کسب این مدرک احتیاج دارند. (میزان قبولی گواهینامه‌های MCSE در اولین تلاش 96٪ است).

2- درها را برای رویدادهای ویژه باز می کند

با تکمیل یکی از گواهینامه های Microsoft، چندین درب در انجمن مایکروسافت برای شما باز خواهد شد. مایکروسافت از کسانی که مایل به صرف هزینه برای محصولات خود هستند دعوت می‌کند و به افرادی که دارای گواهینامه MCSE هستند را به رویدادهای ویژه، جلسات آموزشی و کنفرانس دعوت می‌کند.

3- در موفقیت شما تاثیر دارد

عصر فن آوری به جایی رسیده است که موفقیت افراد در زمینه‌ای کسب و کار آن‌ها را تعیین می‌کند. مشاغلی که با تمام فناوری‌های جدید به روز شده‌اند و می‌دانند چگونه از آن به درستی استفاده کنند، موفقیت بیشتری نسبت به کسانی که کمی عقب‌تر از زمان هستند، خواهند داشت. این امر باعث می‌شود که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال کارمندانی باشند که در زمینه IT مهارت کافی دارند.

برگزاری آزمون mcse4- به شرکت شما ارزش می دهد

یکی از مزایای اخذ گواهینامه مایکروسافت ارزشی است که شما به عنوان یک متخصص معتبر برای شرکت خود اضافه می‌کنید. مایکروسافت شما را به شرکت‌هایی ارجاع می‌دهد که تعداد معینی کارمند دارای گواهینامه دارند. این به شرکت‌ها به شما کمک می‌کنند تا با قرار دادن آرم مایکروسافت در صفحات وب خود، قدرت بیشتری کسب کند.

5- تخصص خود را به نمایش بگذارید

وقتی گواهینامه‌ای در رزومه خود داشته باشید، کارفرمایان می‌توانند تخصص شما را در مورد یک موضوع به وضوح ببینند. کارفرمایانی که به اپلیکیشن‌های کاندیداها نگاه می‌کنند وقت زیادی ندارند و می‌خواهند به سرعت از بین مردم فرد موردنظر خود را پیدا کنند. در این صورت وقتی کارفرمایان صلاحیت شما را به وضوح می‌بینند به مرحله بعدی صعود می‌کنید.

6- پرداخت بیشتر

اگر می خواهید در زمینه فناوری درآمد بیشتری کسب کنید به تجربه و آموزش نیاز خواهید داشت. تجربه چیزی است که باید روی آن کار کنید و گواهینامه مایکروسافت این تجربه شما را به کارفرمایان نشان می‌دهد. شما قادر خواهید بود برای پرداخت بیشتر با کارفرمایان مذاکره کنید؛ چراکه قادر به اثبات ارزش خود هستید.

7- اعتبارات دانشگاهی کسب می کنید

یکی از بزرگترین مزایای داشتن گواهینامه MCSE این است که شما اعتبار دانشگاهی خواهید گرفت. مراحل صدور گواهینامه نیاز به شرکت در امتحانات دارد و مایکروسافت به شما اعتبار می‌دهد. شما نیز می‌تونید با دانشگاه خود تماس بگیرید تا متوجه شوید چه تعداد اعتبار به شما اعطا می‌گردد.

8- تایید مجدد شما را به روز نگه می دارد

تقریباً هر روز فناوری تغییر می‌کند و هر ساله محصولات جدیدی به بازار عرضه می‌شود. داشتن گواهینامه MCSE با یک آزمون خاتمه نمی‌یابد. اگرچه گواهی MCSE در واقع منقضی نمی‌شود، اما اگر می خواهید با جدیدترین فناوری‌ها در جریان باشید باید هر ساله مجدداً گواهینامه بگیرید.

9- امنیت شغلی

در بازار امروز، داشتن امنیت شغلی ارزشی همانند ارزش طلا دارد. وقتی گواهینامه مایکروسافت به ویژه یکی از گواهینامه‌های تخصصی آن را به دست آورید با داشتن عملکرد شغلی بالاتر شغل خود را ایمن خواهید کرد. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود که سایر کارکنان را آموزش دهید و به طور کلی کارکنان بخش IT را تقویت کنید.

چه کسانی ملزم به کسب گواهینامه MCSE هستند؟

تقریباً همه افراد در زمینه فناوری از گواهینامه مایکروسافت بهره‌مند می شوند اما متخصصان خاصی در صنعت وجود دارند که باید جدی گرفتن مجوز را در نظر بگیرند. این شامل افرادی است که مدیر، توسعه‌دهنده و مشاور هستند از جمله:

  1. سرپرستان SQL Server
  2.  مدیران پشتیبان پایگاه داده
  3. مشاوران فناوری اطلاعات
  4. معماران فناوری اطلاعات
  5. مدیران فناوری اطلاعات

وقتی از هر جنبه از برنامه‌هایی که در حوزه کاری شماست آگاه باشید، کار را به صورت بهتری انجام خواهید داد. مشاوران و مدیران با افرادی کار می‌کنند که غالباً با پیچیدگی فناوری آشنایی دارند، بنابراین شما می‌توانید برای کار با آنها کاملاً آماده باشید.

تفاوت بین MCSA و MCSE چیست؟

مدارک و یا گواهینامه‌های MCSA و MCSE از جمله گواهینامه‌های سطح مقدماتی (entry-level) و تخصصی (expert-level) شرکت مایکروسافت می‌باشند. این دو مدرک نه تنها مطالب و مهارت‌ها و الزامات متفاوت از یک دیگر را پوشش می‌دهند، بلکه متقاضیان را برای نقش‌های مختلف شغلی در حوزه IT نیز آماده می‌کنند. MCSA یا مدرک سطح دستیاری مایکروسافت از جمله مدارک برای سطح مقدماتی این شرکت است که در آن دانش و مهارت‌های لازم مورد نیاز متخصصان تازه کار IT در اولین سال کاری با محصولات مایکروسافت تایید می گردد.

به طور کلی تجربه کاری افراد در زمینه آزمون MCSA و کسب مدرک آن چندان دخیل نیست اما برای کسب مدرک MCSA، متخصصان IT  باید سه امتحان را پشت سر بگذارند. در پایان و با اخذ این مدرک متخصصان برای پذیرش شغل‌هایی مانند ادمین شبکه یا ادمین سیستم، کارشناس پشتیبانی کاربران (Help Desk) و سایر نقش‌ پشتیبانی حرفه‌ای مش‌شوند. همچنین این مدرک به عنوان پیش نیازی برای کسب مدرک MCSE مایکروسافت محسوب می‌شود.

پس از اخذ مدرک MCSA در سطوح مقدماتی، افراد می‌توانند خود را برای سطوح بالاتر و کسب مدرک MCSE آماده کنند. این گواهینامه بر خلاف مدرک MCSA که نیاز به گذراندن سه سری آزمون دارد، تنها نیازمند کسب موفقیت در یک آزمون می‌باشد و لازم نیست افراد همانند مرحله MCSA در سه آزمون شرکت کنند.

همچنین MCSA سطح بالاتری از دانش را در اختار داوطلبان خود قرار می‌دهد و بسیاری از مطالب آن بسیار عمیق‌تر از سطح قبلی آزمایش می‌شود. از این‌رو افرادی که در این مرحله موفق می‌شوند شایستگی لازم برای اخذ نقش‌های مدیریتی مانند مدیر IT یا نقش‌های ارشد فنی محصولات مایکروسافت را به دست می‌آورند.

تا سال 2017 بین شیوه تمدید اعتبار این مدارک نیز تفاوت‌هایی وجود داشت به گونه‌ای که تا سال قبل از تاریخ گفته شده، تمامی مدارک MCSE از اعتبار سه ساله برخوردار بودند. پس از سال 2017 تا کنون تمامی مدارک MCSE تا زمان اعتبار محصولات مایکروسافت یا به عبارتی تا زمان اعتبار آزمون اخذ مدارک فناوری‌های مایکروسافت معتبر خواهند بود.

زمان برگزاری آزمون MCSE

آخرین باری که این آزمون برگزار شد، بر می‌گردد به 31 ژانویه 2021 اما به دلیل ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی از زمان برگزاری این آزمون خبری نیست. برای اطلاع از زمان برگزاری آن، تنها کافیست تا عبارت MCSE exam date را در گوگل جستجو نمایید.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه mcse

همان‌طور که گفته شد، کسب مدرک MCSE مزایای زیادی را برای متخصصین فعال در حوزه IT دارد. از این‌رو کسب این مدرک می‌تواند آن‌ها را از نظر موقعیت شغلی، حقوق و مزایا و… در شرایط بهتری قرار دهد. برای شرکت در آزمون‌های این شرکت لازم است که از پرداخت های ارزی استفاده کنید. تهیه کارت های ارزی‌ای همچون مستر کارت و یا ویزا کارت ممکن است برای شما سخت باشد. از این‌رو سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت های ارزی به شما کمک می کند تا در کمترین زمان هزینه آزمون MCSE را بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم مشاوران سفیرپیمنت در ارتباط باشید.

نتیجه

در نتیجه باید گفت، با شرکت در آزمون بین المللی mcse  مدرکی صادر خواهد شد که این مدرک یکی از برترین گواهینامه‌های مایکروسافت و یکی از گواهینامه‌هایی است که ارزش به دست آوردن دارد، به ویژه برای کسانی که قصد دارند به صورت حرفه‌ای و به عنوان مهندس سیستم در صنعت IT کار کنند. در متن مقاله توضیحات لازم در خصوص این مدرک و مزایایی که این گواهینامه با خود به همراه دارد گفته شد. همچنین مدرک MCSA دارای تفاوت‌هایی با مدرک MCSE می‌باشد که توجه به آن برای متخصصین داوطلب این مدارک لازم است.

در نهایت پیشنهاد میکنیم که برای امادگی بیشتر، به مطالعه و بررسی نمونه سوالات آزمون mcse بپردازید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *