کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا

کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا

آخرین بروز رسانی:  ۲۶ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

با گسترش اینترنت و شبکه‌های مجازی، امروزه راه‌های درآمدزایی با تغییر و تحول گسترده‌ای رو به‌رو شده است به شکلی که شما با ساخت انواع محتوای ارزشمند و ارائه آن در بستر وب می‌توانید درآمد چشمگیری کسب نمایید. مهم‌ترین نکته برای این روش محدود نبودن به فضا و زمان است به شکلی که شما می‌توانید محتوای خود را با زبان‌های مختلف تولید و در سایت‌های مرتبط با هر کشور قرار داده و به کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا بپردازید. در واقع امروزه انجام تولید محتوا نیز یکی از روش‌های کسب درآمد ارزی است. در صورتی که شما نیز به دنبال درآمد ارزی هستید و با تولید محتوا نیز آشنایی دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی quillbot

محتوا چیست؟

در زبان انگلیسی به محتوا content گفته می‌شود. محتوا به کلیه پیام‌ها، اطلاعات، دانش، آموزش و هر چیز دیگری که به هر شکلی به ما منتقل می‌شود، اطلاق می‌شود. با رشد اینترنت و اینکه هرکسی می‌تواند دریکی از شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ای با وب‌سایت یا حتی صفحه شخصی فعالیت داشته باشد و هر آنچه را که به آن علاقه دارد در هر قالب و روشی به مخاطبان خود ارائه دهد، تعریف محتوا به این صورت است: هر چیزی که بتواند مخاطب را سرگرم کند، آگاهی او را افزایش دهد یا به او کمک کند تا کارها را بهتر انجام دهد و به‌طورکلی به زندگی مخاطب ارزش بدهد، می‌تواند محتوا محسوب شود. با توجه به این تعریف شما به هر شیوه‌ای بتوانید اطلاعاتی را به مخاطب القا کنید، در واقع تولید محتوا انجام داده‌اید؛ از این‌رو می‌توان گفت که تولید محتوا انواع مختلفی دارد که می‌توان در دسته‌های متنی، تصویری، ویدویی، صوتی و… تقسیم‌بندی کرد.

کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا

اگر شما فردی هستید که دانش و تخصص در زمینه‌ای دارید به‌راحتی می‌توانید از این دانش خود درآمد کسب کنید. بیشتر افرادی که در یک حرفه متخصص هستند به دنبال کسب درآمد دلاری هستند که برای رسیدن به این هدف نیاز به تولید محتوا دارند. فرض کنید که شخصی یک مکانیک متبحر خودرو است، این شخص برای آموزش دادن کار خود به افراد می‌تواند به چند طریق درآمد کسب کند:

تولید محتوا متنی در قالب یک وبلاگ

این سبک از محتوا بیشترین بازدید را دارد و اغلب برای بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید محتوای متنی برای گوگل از بسیار اهمیت دارد به همین جهت اگر کمی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید با فعال کردن یک حساب گوگل ادسنس بر روی وبلاگ یا وب‌سایت خود از طریق کسب درآمد عالی با تولید محتوای انگلیسی درآمد کسب خواهید کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که وب‌سایت شما باید از اعتبار و کیفیت محتوای خوبی به جهت تائید شدن حساب گوگل ادسنس برخوردار باشد.

تولید محتوای ویدئویی برای آموزش دادن به علاقه‌مندان این حوزه

کسب درآمد ارزی با تولید محتوای ویدئویی امروزه در شبکه‌های اجتماعی بسیار طرفدار پیدا کرده و افراد بسیاری این کار را به‌عنوان شغل اول خود در نظر گرفته‌اند. برای کسب درآمد از این روش کافی است به سراغ پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، لینکدین و پینترست بروید. از بین این شبکه‌ها یوتیوب درآمد بسیار بالایی برای محتوای شما در بردارد و اگر هدفتان کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا است حتماً به سراغ این شبکه اشتراک ویدئو بروید.

درامد دلاری تولید محتوا

ضبط و انتشار پادکست و فروش آن در شبکه‌های اجتماعی
روش دیگر برای کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا تولید پادکست و فروش آن در سایت‌هایی مانند اسپاتیفای و سانکلود است. چنانچه شما به دو روش ذکرشده در بالا علاقه من نیستید به‌راحتی می‌توانید با ساخت پادکست‌های حرفه‌ای آن‌ها را باقیمت بالا به فروش برسانید مخاطبین هدف شما هم انگلیسی‌زبان هستند و هم ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند. درآمد از این طریق بیشتر مخصوص هنرمندان مشهور است.

 چاپ کتاب و فروش آن

بدون شک نویسندگی یکی از راهای کسب درآمد دلاری تولید محتوا به حساب می‌آید. نیازی نیست که شما ساکن یک کشور اروپایی باشید و برای فروش کتاب‌هایتان مستقیم در آنجا اقدام کنید، بلکه با تهیه یک نسخه pdf از کتابی که قصد درآمدزایی از محتوای آن رادارید، آن را در سایت‌هایی مانند آمازون و علی‌بابا به فروش برسانید و از درآمد دلاری آن لذت ببرید. فروش محتوای دیجیتال امروزه بسیار روش پرسودی برای تولیدکنندگان محتوابه حساب ‌می‌آید. اگر شما هم به این حوزه علاقه‌مند هستید در اولین فرصت اقدام کنید.

ارائه مقالات بین‌المللی isi و ثبت جهانی در انجمن‌های معتبر

این روش که نیاز به تخصص و مطالعه زیادی دارد و افراد بسیار کمی می‌توانند در آن به درآمد برسند. کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا به‌ وسیله نوشتن مقالات بین‌المللی درآمد بسیار سرشاری را برای متخصصین این حوزه دارد؛ اما لازمه آن داشتن دانش و سطح سواد بسیار بالا است؛ به‌ عنوان‌ مثال فروش یک مقاله isi در زمینه نانوتکنولوژی به مبلغ 10 هزار دلار درآمد بسیار خوبی برای تولیدکننده محتوا دربر دارد. اگر به‌دنبال نوشتن مقاله و کسب درآمد از فروش آن هستید باید وقت و زمان کافی روی این موضوع صرف کنید تا به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

بهترین سایت‌های کسب درآمد دلاری از تولید محتوا

گوم رود

Gumroad بازاری برای خریدوفروش اقلام دیجیتال است که در آن می‌توانید با فروش محصولات دیجیتال خود درآمد کسب کنید. چه نویسنده، گرافیست، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، موسیقی‌دان، معلم، مربی، طراح کتاب‌های مصور یا ارائه‌دهنده محتوای ویدیویی، می‌توانید با Gumroad درآمد کسب کنید. به گفته شرکت Fast، مفهوم این پلتفرم زمانی به وجود آمد که Sahil Lavingia، طراح سابق Pinterest و خالق Gumroad، به‌دنبال ارائه محصول دیجیتالی خود بود. محصولات و خدمات زمانی پدیدار می‌شوند که مغزهای خلاق چالش‌هایی را که میلیون‌ها نفر روزانه با آن‌ها مواجه هستند، حل کنند.

در سال 2011، Sahil Lavingia نسخه اولیه پلتفرم Gumroad را طراحی کرد. اگرچه امروزه بسیاری از مشتریان انتظار ندارند برای فیلم، کتاب الکترونیکی یا موسیقی هزینه‌ای بپردازند اما او احساس می‌کند که Gomroad به‌ عنوان یک بازار دیجیتال، پتانسیل تغییر افکار مردم را دارد.

در واقع، تولیدکنندگان محتوا، سازمان‌های خیریه نیستند. ایجاد چیزی که به افراد کمک کند چیزهای جدید یاد بگیرند، توانایی‌های جدید را توسعه دهند و مسائل را حل کنند به زمان، انرژی و تلاش نیاز دارد. اگر تولیدکنندگان محتوا بابت زحماتشان جبران شود، زمان بیشتری را به آن‌ها اختصاص خواهند داد، این دقیقاً همان کاری است که گوم رود انجام می‌دهد.

کسب درآمد عالی با تولید محتوای انگلیسی

Dailymotion

برنامه کسب درآمد از ویدیو Dailymotion هر بار که تبلیغی در ویدیوهای شما قرار می‌گیرد، درآمدی برای شما به ارمغان می‌آورد. از تبلیغات ویدئویی در جریان برای ایجاد حداکثر درآمد پشتیبانی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا با نمایش محتوای تبلیغاتی مرتبط، مخاطبان خود را پرورش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدیوهای باکیفیت را آپلود کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و حداکثر سود را به دست آورید.

هنگامی‌که برنامه کسب درآمد آن را فعال کردید، به‌طور خودکار شروع به کسب درآمد خواهید کرد (درست مانند برنامه شریک YouTube). Dailymotion تبلیغات را در قالب‌های مختلفی نمایش می‌دهد که برای کانال و ویدیوهای شما مناسب به نظر می‌رسد. جدا از نمایش تبلیغات، Dailymotion همچنین به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوهای خود را بر اساس تقاضا یا بر اساس اشتراک اجاره کنید.

برای این طرح کسب درآمد، باید یک لیست قیمت برای ویدیوها یا کانال خود ایجاد کنید و سپس می‌توانید محتوای خود را در این طرح ارائه دهید. برخلاف یوتیوب، می‌توانید ویدیوهای خود را با لوگوی خود برندسازی کنید؛علاوه بر این، می‌توانید تجزیه ‌و تحلیل دقیق مخاطبان و درآمد را در حساب خود بررسی کنید و درآمد ایجادشده خود را از طریق حساب Payoneer یا PayPal برداشت نمایید. این پلتفرم یکی از بهترین‌ها برای کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا در جهان است.

Vimeo On Demand

با پلتفرم Vimeo On Demand، می‌توانید ویدیوهای خود را مستقیماً به طرفداران خود بفروشید و به آن‌ها گزینه‌ای برای اجاره، خرید یا اشتراک ویدیوهای خود با هزینه مقرون‌به‌صرفه ارائه دهید. ویدیوهای شما را می‌توان به مخاطبان منطقه‌ای یا در سراسر جهان در پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل فروخت؛ همچنین می‌توانید آن‌ها را با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و خبرنامه‌ها تبلیغ کنید. صفحات ویدیو را می‌توان سفارشی کرد و می‌توانید زیرنویس را به ویدیوها اضافه کنید.

بهترین بخش این سرویس این است که شما همچنین می‌توانید کار خود را از طریق یک پوستر چشمگیر نشان دهید. جدا از همه این‌ها، می‌توانید آمار فروش، تعداد بازی‌ها و موارد دیگر را مشاهده کنید. برای کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا می‌توانید روی این سرویس حساب باز کنید.

درآمد دلاری

درآمد حاصل از ویدیوهای شما با استفاده ازحساب PayPal به شما منتقل می‌شود. قیمت‌های ویدئو کاملاً به شما بستگی دارد و همچنین می‌توانید قیمت ویژه (تخفیف) را برای خریداران در نظر بگیرید؛ علاوه بر این، این سایت از چندین گزینه ارزی برای ساده کردن پرداخت شما پشتیبانی می‌کند.

Twitter Amplify

توییتر با تبلیغات پیش از پخش و توانایی کسب درآمد از محتوای ویدیویی به روش‌های مختلف به شما کمک می‌کند از ویدیوها درآمد کسب کنید. برنامه شگفت‌انگیز Amplify Publisher به شما امکان می‌دهد از توییت‌های خود از جمله ویدیوها کسب درآمد کنید و بخشی از درآمد تولیدشده را دریافت کنید. توییتر در این برنامه انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند تا بتوانید هر زمان که بخواهید شرکت کنید یا انصراف دهید؛ همچنین می‌توانید درآمدزایی را برای همه توییت‌ها/ویدئوها از پیش تنظیم کنید یا توییت‌های را انتخاب کنید. پس از پذیرش در برنامه، یک ایمیل تأیید از گروه دریافت خواهید کرد. توییتر یکی از بهترین سرویس‌ها برای کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا است.

پس از عضویت در Twitter Amplify، یک برگه کسب درآمد را در استودیوی رسانه خواهید دید. درآمد شما در برگه تجزیه‌وتحلیل نمایش داده می‌شود و پرداخت پس از 2 ماه از طریق واریز مستقیم PayPal انجام می‌شود.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

چند سالی است که کشور ایران در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی کاربران ایرانی به سرویس‌های خارجی محدود شده است؛ از این‌رو این دسته از کاربران امکان حضور در برخی از سایت‌ها برای کسب درآمد را نداشته و همچنین قابلیت دریافت پول خود را نیز نخواهند داشت چرا که سرویس‌های نقل و انتقال ارزی نیز تحریم شده است. در چنین شرایطی برای استفاده از این سرویس‌ها و نقد کردن درآمد ارزی نیاز به یک واسطه خواهید داشت. ما به شما سفیرپیمنت را پیشنهاد می‌کنیم.

مجموعه سفیرپیمنت با تجربه‌ای چندین ساله در زمینه انواع پرداخت‌های ارزی آنلاین به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی می‌تواند تمام امور مربوط به نقد کردن درآمد ارزی شما را انجام دهد. چنانچه شما در سایتی نیاز به پرداخت ارزی داشتید و یا اینکه درآمد ارزی خود را می‌خواهید به طریقی نقد کنید، تنها کافی است با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط گرفته تا ضمن دریافت راهنمایی‌های لازم خدمت مورد نظر برای شما ارائه شود.

چکیده کلی از مقاله

در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا به شما دادیم. اگر دانشی درزمینهٔ خاصی دارید سعی کنید در آن حیطه به تولید محتوا بپردازید. اگر قصد انجام این کار را دارید باید در کل پشتکار فراوان داشته باشید و به‌صورت مستمر محتوا تولید کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای تولید محتوا یک یا دو زمینه را به‌صورت تخصصی انتخاب کرده و شروع به تولید محتوای باکیفیت کنید. کیفیت کار شما هرچه قدر بالاتر باشید زودتر به درآمد دلاری تولید محتوا خواهید رسید. در صورتی که برای نقد کردن درآمد ارزی خود نیاز به راهنمایی یا کمک داشتید، می‌توانید روی تیم سفیرپیمنت حساب باز کنید. چنانچه قبلا کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا را تجربه کرده‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه وقتتان را بابت مطالعه این مقاله گذاشتید از شما تشکر می‌کنیم.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *