تجربیات آزمون tcf

4 تجربیات شرکت در آزمون TCF فرانسه

آخرین بروز رسانی:  ۱۹ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید، آزمون TCF به منظور سنجش سطح زبان فرانسوی افراد غیر فرانسوی زبان طراحی شده است. برای موفقیت در این آزمون لازم است که در خصوص ماهیت آن و همچنین محتوای مورد پرسش اطلاعات کافی داشته باشید. یکی دیگر از منابع اطلاعاتی در خصوص این آزمون، استفاده از تجربیات افراد شرکت کننده در آزمون TCF است. از این رو در این مقاله تجربیات آزمون tcf را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همراه ما باشید.

آزمون tcf چیست؟

Test de savoir du français یا TCF آزمونی اس که با هدف سنجش توانایی‌های زبان فرانسه فرانسوی زبان غیر بومی در سطح جهانی مطرح شد. آزمون TCF برای اهداف مختلفی مانند مهاجرت، شرایط شهروندی، اشتغال و یا ادامه تحصیل در کشورهایی مانند فرانسه یا کانادا استفاده می‌شود. این آزمون معتبر بین‌المللی با صدها مرکز آزمون در بیش از 140 کشور فعال است و هر ساله داوطلبان زیادی را با اهداف گوناگون به سمت خود جذب می‌کند. همچنین این آزمون توسط مؤسسه CIEP که زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش کشور فرانسه بوده برگزار می‌گردد.

دستیابی به هدف و کسب نمره خوب در آزمون tcf چه مراحلی دارد؟

اگر داوطلب این آزمون هستید، قطعا دغدغه کسب نمره خوب و رسیدن به هدف خود را به همراه دارید و نیاز دارید که بدانید برای دستیابی به اهداف خود باید چه مراحلی را دنبال کنید؟ درادامه آنچه که برای این آزمون و کسب موفقیت در آن نیاز دارید را خواهیم گفت.

  • مدیریت زمان

پس از این که این زبان را به خوبی فرا گرفتید و از منابع آزمون استفاده کردید، لازم است به مدیریت زمان خود برای آزمون بپردازید. شما باید توانایی مدیریت زمان و برنامه ریزی برای آن را داشته باشید تا با خیالی آسوده و بهینه منابع آزمون را بخوانید. سعی کنید این تمرین مدیریت وقت را به محض تصمیم برای شرکت در آزمون TCF دنبال کنید. چراکه مدیریت ضعیف زمان منجر به مطالعه بی‌اثر و اتلاف وقت می‌شود که دیگر هرگز قابل جبران نیست.

  • منابع دست اول 

منابعی را برای این آزمون انتخاب کنید که از به روز بودن آن‌ها اطمینان دارید.چراکه امتحانات زبان اغلب دچار تغییر هستند، بنابراین با انتخاب منابع درست و به روز نه تنها در وقت خود صرفه جویی می‌کنید، بلکه بازخورد بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

  • انتخاب رفیق در این زمینه

از جمله عواملی که می‌تواند سرعت خواندن شما را بالا ببرد و همچنین به عنوان انگیزه‌ای شما را در این راه حمایت کند، پیدا کردن شخصی است که همانند شما برای آزمون TCF نیز آماده می‌شود. در این صورت شما می‌توانید با یکدیگر تمرین کنید، یکدیگر را تشویق کنیدو از یک دیگر نکات جدید بیاموزید. از این‌رو می‌توان گفت این مسئله کمک زیادی را در این راه به شما خواهد کرد.

  • استخدام معلم خصوصی

یکی از تجربیاتی که برای افراد زیادی مفید بوده است، انتخاب معلم خصوصی برای این آزمون می‌باشد. شما نیز اگر قصد شرکت در این آزمون و به خصوص اگر قصد شرکت در بخش سخنرانی را دارید، بهتر است از یک معلم خصوصی در این زمینه کمک بگیرید. یک معلم باتجربه می‌تواند بخشی از یک ممتحن را بازی کند و شرایط یک مصاحبه واقعی را شبیه سازی کند. همچنین توجه داشته باشید که یک معلم خصوصی می‌تواند نظرات خود را در خصوص نحوه مطالعه، پیشرفت شما و یا نقاط ضعف شما به راحتی بیان کند، در حالی که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده ممکن است قادر به انجام این کار نباشد. از این‌رو مطمئن باشید که استاد راهنما از قالب TCF اطلاع دارد و بازخورد می‌دهد.

  • تمرین

شما نیز به خوبی می‌دانید که تمرین در هر کاری در پایان موفقیت را به دنبال دارد. شرکت در آزمون TCF و کسب مدرک از آن نیز نیازمند تمرین زیاد و سخت کوشی بسیار است. از این‌رو هنگام آماده شدن برای امتحان TCF، برنامه ریزی و تمرین روزمره برای آن را قطع نکنید.

تجربیات آزمون tcf

نکاتی برای کسب نمره خوب در آزمون tcf

در قدم اول باید بگویم که هیچ گونه جادو و ترفندی برای رسیدن به این نمره‌ها وجود ندارد و همه چیز به خود شما باز می‌گردد. از این رو لازم است علاوه بر بالا بردن سطح دانش خود در این زمینه، خود کنترلی هم داشته باشید. چرا که بسیاری از افراد کاملاً خود را برای این آزمون آماده می‌کنند اما به دلیل استرس، ضعف اعصاب، و یا کمبود اعتماد به نفس عملکرد خوبی را در آزمون از خود به جای نخواهند گذاشت. تست خوبی ندارند. از این‌رو نکاتی را در این زمینه برای شما خواهیم گفت که به عملکرد بهتر و کسب نمره بالاتر در آزمون منجر می‌شود.

  • در روز آزمون سعی کنید زودتر از موعد گفته شده حاضر شوید و با نفس کشیدن آرام و عمیق ذهن خود را از هر گونه نکته منفی پاک کنید.
  • قبل از خروج از خانه، شناسنامهخود را چک کنید. شما باید برای این آزمون دارای شناسنامه رسمی دولت باشید.
  • در بخش LISTENING با دقت گوش دهید، زیرا سوالات را فقط یک بار می‌شنوید و امکان شنیدن آن‌ها به صورت مجدد وجود ندارد.
  • دستورالعمل‌های هر بخش از آزمون را با دقت بخوانید. بسیاری از داوطلبان به دلیل درک نادرست از دستورالعمل‌ها دچار اشتباه می‌شوند.
  • از وقت خود عاقلانه استفاده کنید و به پاسخ‌های خود فکر کنید. بنابراین تنها چیزی را که به ذهنتان خطور می‌کند را ننویسید.
  • اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانی وقت خود را هدر ندهید و به سوال بعدی بروید.
  • توجه داشته باشید که برگه پاسخ نامه‌ جواب نهایی شما است. از این‌رو پاسخ خود را در پاسخ‌نامه بنویسید و از نوشتن آن در دفترچه آزمون خودداری کنید.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

ثبت نام آزمون tcf از جمله آزمون‌های معتبر بین‌المللی است که در آن می‌بایست از کارت‌های ارزی مستر کارت و یا ویزا کارت استفاده کرد. از آنجایی که انجام این عملیات برای کاربران دشوار است، سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت های ارزی، انجام این خدمات را در کمترین زمان ممکن و با سهولت به عهده گرفته است. چنانچه در این زمینه پرسشی داشتید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نتیجه

آزمون TCF آزمونی است که زبان فرانسه فرانسوی زبان غیر بومی در سطح جهانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این آزمون در دل خود اهداف مهاجرتی، تحصیلی و کاری داوطلبان خود را در کشورهای فرانسه و کانادا فراهم می‌کند. در این مقاله تجربیات آزمون tcf را برای شما ذکر کردیم. امیدواریم که این تجربیات نقش مهمی در موفقیت شما در آزمون TCF ایجاد کنند.

سوالات متداول

– تاریخ برگزاری این آزمون کی است؟

برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون tcf کلیک نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *