تاریخ آزمون tcf

از زمان برگزاری آزمون tcf چگونه مطلع شویم؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  4 دقیقه

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله کانادا، فرانسه و… را دارند، باید بتوانند تسلط خود را به زبان غالب کشور مقصد ثابت کنند. برای این کار هر کشوری یک یا چند زبان را در نظر گرفته است و برای هر زبان یکسری آزمون قرار داده شده تا افراد بتوانند با کسب امتیاز آن آزمون شرایط را برای مهاجرت به آن کشور مهیا کنند. یکی از آزمون‌هایی که اثبات می‌کند شما به زبان فرانسوی مسلط هستید، آزمون tcf هست. در ادامه این امتحان و زمان برگزاری آزمون tcf را بیان خواهیم کرد.

 آزمون tcf چیست؟

این آزمون تسلط شما به زبان فرانسوی را بررسی می‌کند و شما برای مهاجرت به کشورهایی که زبان فرانسوی را به عنوان زبان اصلی خود انتخاب کرده‌اند باید نتایج این آزمون را به همراه داشته باشید. با توجه به این که اکثر شهروندان ایالت کبک به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند،‌ کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسه را به رسمیت می‌شناسد و داوطلبان برای مهاجرت به این کشور از طریق زبان فرانسه باید از نحوه برگزاری آزمون TCF و تاریخ این آزمون مطلع شوند. این آزمون توسط مؤسسه CIEP که زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش کشور فرانسه بوده برگزار می‌شود.

بخش‌های مختلف آزمون TCF:

۱) بخش شنیدار

۲) بخش گرامر و لغت

۳) بخش درک مطلب

۴) بخش مکالمه

۵) بخش نوشتار

آزمون TCF به چهار دسته تقسیم می‌شود

افراد بر اساس شرایط خود می‌توانند در آزمون مناسب خود شرکت کنند:

۱) TCF TP: کسانی که قصد مهاجرت به یک کشور فرانسوی زبان را داشته باشند

۲) TCF QUÉBEC: کسانی که قصد مهاجرت به کبک را داشته باشید

۳) TCF CANADA: کسانی که قصد گرفتن اقامت دائم کانادا را داشته باشند

۴) TCF DAP: برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند

نحوه تعیین سطح و نمره آزمون TCF:

نمره اخد شده در این آزمون به ۶ سطح میان ۱۰۰ تا ۶۹۹ تقسیم‌بندی می‌شود که به ترتیب عبارتند از:

  • سطح A1: معادل ۱۰۰ الی ۱۹۹
  • سطحA2 : معادل ۲۰۰ الی ۲۹۹
  • سطحB1 : معادل ۳۰۰ تا ۳۹۹
  • سطحB2 : معادل ۴۰۰ تا ۴۹۹
  • سطحC2 : معادل۵۰۰ الی ۵۹۹
  • سطحC1 : معادل ۶۰۰ الی ۶۹۹

برگزاری آزمون tcfزمان برگزاری آزمون tcf

آزمون TCF هر ساله چندین بار در شهرهای مختلف ایران مانند تهران، اصفهان و… برگزار می‌گردد. داوطلبین برای ثبت نام در آزمون فرانسوی tcf باید از تاریخ ثبت نام مطلع شوند تا از قبل بتوانند از طریق مراجعه به مراکز ثبت نام آزمون و یا از طریق غیر حضوری اقدام به ثبت نام در این آزمون کنند. دقت داشته باشید که تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون در آموزشگاه‌های مختلف کشور متفاوت است. شما با مشخص کردن محل آزمون در هنگام ثبت نام، می‌توانید از تاریخ دقیق برگزاری آزمون tcf مطلع شوید.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همراهان گرامی، در صورتی که برای پرداخت هزینه آزمون tcf به مشکل برخورده و یا نمی‌توانید هزینه آزمون را از راه‌های درخواستی مانند مستر کارت، ویزا کارت و… پرداخت کنید، می‌توانید پرداخت خود را به مجموعه تخصصی سفیرپیمنت بسپارید.

 نتیجه

آزمون tcf یک آزمون فرانسوی است که شما می‌توانید از امتیاز آن برای اپلای در کشورهایی مانند فرانسه، کانادا و… استفاده کنید. البته قبل از مرحله پرداخت، حتما محل و زمان آزمون را در نظر داشته باشید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *