چگونه در upwork کار کنیم

چگونه در Upwork کار کنیم؟

آخرین بروز رسانی:  ۸ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

با افزایش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی، خیلی از افراد به فکر پیدا کردن راهی برای درآمدزایی از این فضا افتاده‌اند. فریلنسری یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت و فضای مجازی است. وبسایت مشهور آپ ورک بزرگترین مجمع و مرجع فریلنسرها در جهان است که با هدف تعامل و همکاری ایمن پیمانکاران و مشتریان طراحی شده است. از زمان را اندازی Upwork تا کنون آپ ورک با رشد زیادی از نظر تعداد کاربر رو به رو بوده و درحال حاضر میلیون‌ها کاربر فعال دارد.

این یعنی شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و از طریق مهارت‌ها و تخصص خودتان درآمد دلاری داشته باشید؛ پس اگر شما هم یک طراح، تایپیست، مترجم یا برنامه نویس قهار هستید و قصد دارید در سایت Upwork ثبت نام کنید و از راه فریلنسری پولی به جیب بزنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه در Upwork کار کنیم؟

فریلنسری چیست و فریلنسر چه کسی است؟

قبل از این که بدانیم چگونه در Upwork کار کنیم لازم است با مفهوم فریلنسر آشنا شویم. فریلنسینگ (Freelancing) لغتی انگلیسی به معنای آزادکاری است و فریلنسر کسی است که از طریق شغل‌های کوتاه مدت درآمدزایی می‌کند و در استخدام شرکت یا نهاد خاصی نیست. البته شیوه کار فریلنسرها به شرایط و خواسته‌های فرد نیز بستگی دارد. به عنوان مثال برخی قبل از شروع کار، با کارفرما قرارداد رسمی می‌بندند؛ درحالی که بعضی آزادکاران در ابتدا به صورت رایگان کار می‌کنند تا هم تجربه به دست بیاورند و هم برای فرصت‌های شغلی آینده نمونه کاری برای ارائه داشته باشند.

با گسترش اینترنت و فضای مجازی، فریلنسرینگ هم معنای تازه‌ای به خود گرفته است. امروزه افراد آزادکار و دورکاری که در زمینه‌های ترجمه، نوشتن آگهی تبلیغاتی، طراحی گرافیک، برنامه نویسی، ویراستاری، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، مشاوره کسب و کار و طراحی سایت فعالیت دارند، فریلنسر نامیده می‌شوند. بیشتر فریلنسرها می‌توانند به راحتی و به کمک سایت‌هایی مثل آپ ورک و دیگر پلتفرم‌های موجود، حرفه و تخصص خود را به کارفرماها معرفی کنند و بدون نیاز به اینکه حتی از خانه خود خارج شوند، به یک شغل موقت دسترسی پیدا کنند.

در واقع مزیت اصلی شغل فریلنسری همین نکته است که خود فریلنسر محل کار و زمان شروع آن را تعیین می‌کند. همچنین از آنجا که فریلنسرها به شکل پروژه‌ای و در واقع برای خودشان کار می‌کنند، پس به همین علت تعیین میزان حقوق و دستمزدشان نیز به عهده خودشان است. با این حال معمولا کارفرما زمان محدودی را برای تحویل کار مشخص می‌کند.

Upwork چگونه کار می‌کند؟

آپ ورک به مشتریانی که قصد انجام یک کار را دارند، کمک می‌کند تا فریلنسر مورد نظر خود را بیابند. برای یک مشتری این کار به سادگی بارگزاری پروژه‌اش روی سایت است. اما یک فریلنسر برای آغاز کارش در سایت upwork، ابتدا باید پروفایل کاریش را بسازد. پروفایلی که به خوبی، مهارت و رزومه کاری شخص را نمایش دهد. در نوشتن اطلاعات پروفایل باید دقت زیادی خرج داد. زیرا تمام مشتریان قطعا قبل از سپردن پروژه به شما، پروفایل و رزومه‌تان را مطالعه می‌کنند تا خیالشان مطمئن باشد که کار را به فردی کاردان سپرده‌اند. اگر رزومه پرباری داشته باشید و دستمزدی منطقی طلب کنید، به احتمال زیاد پس از مدت کوتاهی کار خودش به سراغ شما خواهد آمد.

میزان درآمد شما از آپ ورک به کاری که انجام می‌دهید وقتی که صرف می‌کنید بستگی دارد. به هر حال نکته مثبت این است که خود شما نحوه محاسبه و پرداخت دستمزد را مشخص می‌کنید. مثلا ممکن است بخواهید دستمزد را قبل از انجام پروژه دریافت کنید. یا شاید مایلید قبل از شروع کار بیانه بگیرید. در هر حال همه چیز به مهارت و میزان تلاش شما بستگی دارد.

شاید در حیطه کاری شما فریلنسرهای زیادی وجود دارند که پروژه‌ای را در زمانی کمتر از شما با کیفیت مشابه و یا حتی بالاتر ارائه می‌دهند. حتی شاید رقبای شما دستمزد کمتری دریافت کنند تا راحت‌تر و سریع‌تر کار به دست بیاورند! در هر حال سایت upwork بازار بزرگی است که برای موفقیت در آن به صبر و حوصله زیادی نیاز دارید. همراه ما باشید تا در ادامه بگوییم چگونه در Upwork کار کنیم.

چگونه در upwork کار کنیم

آموزش ثبت نام در آپ ورک

درست مانند بسیاری از سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی دیگر، ثبت نام در سایت upwork نیز برای کاربران ایرانی با دردسرهایی همراه است. در نتیجه برای ثبت نام در آپ ورک ناچار باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید. حتما دقت کنید که حتی بعد از ساخت اکانت، اگر با آی پی ایران وارد سایت شوید، بلافاصله اکانت شما مسدود خواهد شد و این مسئله به میزان اعتبار شما نیز هیچگونه ارتباطی ندارد. از این رو نه تنها برای ثبت نام بلکه برای تایید نهایی حساب کاربریتان به خدمات شرکت‌های واسط ایرانی احتیاج دارید.

علاوه بر این از دیگر مشکلاتی که ممکن است در استفاده از آپ ورک داشته باشید انتقال پول حاصل از انجام پروژه‌ها به ایران است. برای اینکار هم نیاز به یک واسطه خواهید داشت تا بتواند برای شما این مسئله را حل کند. در هر حال، اگر از سد این مشکلات عبور کردید، حالا زمان ساخت پروفایل Upwork است و پس از آن یافتن پاسخ سوال این که چگونه در Upwork کار کنیم؟

بعد از گذراندن مراحل ثبت نام و انتخاب رشته کاری و تخصصتان، نیاز به نوشتن یک پروفایل دارید. پروفایل آپ ورک درست مانند یک رزومه است که هر مشتری، قبل از سپردن پروژه به شما، آن را مطالعه می‌کند. برای شروع کار و طی کردن مراحل موفقیت در Upwork، نوشتن پروفایل درست و اصولی اولین مرحله است. حتما برای پروفایل خود یک عکس با کیفیت و حرفه‌ای از خودتان، یا حداقل تصویری مربوط به کارتان قرار دهید. هیچکس از یک پروفایل بدون عکس یا با عکس نامربوط خوشش نمی‌آید. مهارت‌های واقعی خودتان را بیان کنید و بدون دلیل و مدرک خود را یک حرفه‌ای یا متخصص معرفی نکنید. بارگذاری مدارک تحصیلی و قرار دادن لینک پروژه‌های مهم قبلی، می‌تواند به اثبات کردن پروفایل‌تان کمک کند.

چگونه می‌توان با موفقیت یک شغل را در سایت upwork بدست آورد؟

پس از ثبت نام و نوشتن پروفایل، می‌توانید شروع به فرستادن درخواست برای کارفرماها کرد، اما آیا فرستادن درخواست به تنهایی موفقیت یک فریلنسر را در آپ ورک تضمین می‌کند؟ قطعا نه. حتی بسیاری از افرادی که اقدام به خرید اشتراک‌های پولی سایت upwork کرده‌اند، بعد مدتی با شکست مواجه شده و سرویس آپ ورک را مسئول شکستشان می‌دانند. متاسفانه مشکل اصلی بیشتر این فریلنسرهای شکست خورده، عدم دقت به نوشتن اصولی پروفایل، نامه درخواست کار و همچنین توجه نکردن به تمام نکات ذکر شده در قراردادهی کاری است. پس راه چاره چیست؟

پروفایل خود را سئو کنید

بسیاری از کارفرماها در Upwork به جای اینکه منتظر درخواست کار از طرف فریلنسرها بمانند، سعی می‌کنند با جستجو، فرد مورد نظرشان را بیابند. درست است که آپ ورک یک موتور جستجوی قدرتمند مانند گوگل نیست اما به هر حال رعایت برخی اصول سئو (SEO) می‌تواند به پیشرفت و موفقیت‌تان کمک کند. پس سعی کنید در متن پروفایل از بعضی کلمات کلیدی که فکر می‌کنید یک کارفرما ممکن است آن را جستجو کند استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید از امکانات بروز و جدید Upwork برای نوشتن پروفایل، بهره بگیرید.

چگونه در upwork کار کنیم

پروژه رایگان قبول نکنید

موضوعی که باعث می‌شود در ابتدای کار سر بسیاری از فریلنسرها کلاه برود، پذیرفتن پروژه‌های رایگان است. به احتمال زیاد مدت کمی بعد از ثبت نام کردن در سایت آپ ورک، یک کارفرما به سراغ‌تان بیاید و از شما بخواهد که یک پروژه رایگان برایش انجام دهید. آن هم به این بهانه که اینگونه می‌تواند کیفیت کاری که انجام می‌دهید، با دیگران مقایسه کند و اگر کار شما بهتر باشد، استخدام خواهید شد. شاید فرصت خوبی به نظر بیاید، اما هرگز این نوع پروژه‌ها را نپذیرید.

تصور کنید برای یک پروژه چندین ساعت یا حتی چند روز زحمت کشیده‌اید ولی بعد از تحویل کار، فرد استخدام کننده به این بهانه که کار شما کیفیت لازم را ندارد، از استخدام کردن‌ شما برای پروژه‌های بعدی امتناع می‌کند. چون قرادادی هم در این بین بسته نشده، حق هیچ‌گونه اعتراضی را نخواهید داشت. با این وجود کارفرما پروژه‌اش را تحویل گرفته و هیچ پولی را در قبال زحمت شما پراخت نخواهد کرد. پس در محیط Upwork هیچ کاری را رایگان انجام ندهید!

قرارداد را با دقت بخوانید

پس از ارسال نامه درخواست کار خود برای کارفرما و یا قبل از قبول سفارش کار از مشتری سعی کنید قرارداد تهیه شد. از سمت کارفرما را به خوبی مطالعه کنید و در صورت مغایرت با شرایط خود آن را تغییر دهید. برای مثال ممکن است بر اساس قرارداد تنظیم شده‌ای شما توان عمل کردن به بعضی مفاد آن را نداشته باشید. یا دستمزد مشخص شده در برابر وقتی که می‌گذارید عادلانه نباشد. در این صورت لازم است پیشنهاد خود را به کارفرما ارائه دهید.

پیشنهاد مطالعه: طریقه ساخت اکانت upwork و نکات مربوط به آن

نتیجه گیری

حال که با شغل‌های فریلنسری آشنا شدیم و دانستیم چگونه در Upwork کار کنیم وقت آن رسیده است . این سختی‌ها و ریسک عدم موفقیت را به قیمت درآمد دلاری به جان بخرید. یا اینکه به کارکردن به عنوان یک فریلنسر در محدوده کشور خودمان ادامه دهید. جالب است بدانید نمونه‌های داخلی بسیاری مشابه Upwork وجود دارند که با جستجو در اینترنت می‌توانید به راحتی با آن‌ها آشنا شوید و کار خود را شروع کنید. اما آپ ورک پیشنهاد بهتری برای تمامی فریلنسرها است که ما در این مقاله این پلتفرم را معرفی و این که چگونه در Upwork کار کنیم؟ را برای شما بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *