سیر تا پیاز دوره آمادگی آزمون آیلتس

سیر تا پیاز دوره آمادگی آیلتس

آخرین بروز رسانی:  ۵ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

آزمون بین المللی سیستم سنجش زبان انگلیسی (IELTS) یک آزمون مهارت زبان عمومی است که برای سنجش درک زبان انگلیسی استفاده می‌شود. این آزمون مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را برای افرادی که قصد کار یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان را دارند، مورد سنجش قرار می‌دهد. کشورهای مختلف، کارفرمایان، کالج ها، دانشگاه‌ها و برنامه‌های آموزش آنلاین نیاز به سطوح مختلف مهارت دارند. آمادگی برای این آزمون نیازمند گذراندن دوره آیلتس و شرکت در کلاس زبان آیلتس است.

بیشتر بخوانید: نمرات آیلتس: محاسبه‌گر نمره و جداول نمره بندی آیلتس

بیش از 11000 سازمان در سراسر جهان آیلتس را قبول دارند، بنابراین وقتی در آزمون شرکت کنید، می‌توانید مطمئن باشید که مدرک شما توسط موسسات آموزشی، کارفرمایان، دولت ها و نهادهای حرفه ای در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

IELTS به عنوان یکی از پیشگامان چهار مهارت تست زبان انگلیسی 30 سال پیش، امروزه به تعیین استاندارد برای آزمون زبان انگلیسی ادامه می‌دهد. دولت های استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلستان از IELTS برای پردازش درخواست‌های مهاجرت استفاده می‌کنند. اما برای پذیرفته شدن در این آزمون باید از روش‌های مختلف از جمله دوره آیلتس برای آمادگی بیشتر برای آزمون، استفاده کرد. دوره های آمادگی آیلتس برای کسانی است که به دنبال افزایش نمرات خود در آزمون آیلتس هستند.

اهداف شرکت در دوره ielts چیست؟

دانش آموزان برای تقویت دانش خود در مورد آزمون آیلتس، ارزیابی‌هایی را انجام می‌دهند. این ارزیابی‌ها دانش آنها را از قالب و ساختار امتحان و همچنین انواع سوالاتی که می‌توانند انتظار داشته باشند و استراتژی‌های آزمون را که باید استفاده کنند، مورد آزمایش قرار می‌دهد. دانش آموزان همچنین فرصت دارند تا در بحث‌ها شرکت کنند تا ایده‌های مفید دیگر دانش آموزان را در آماده سازی برای امتحان جمع آوری کنند.

این دوره‌ها به شما به عنوان یک دانش آموز آیلتس کمک می‌کند تا با انواع سوالات آزمون بیشتر آشنا شوید. نکات و استراتژی‌های زیادی که در دوره‌ها نشان داده شده می‌شود، شما را آماده می‌کند تا بهترین عملکرد خود را برای دستیابی به نمرات مورد نظر خود انجام دهید.

شرکت در امتحان به اندازه کافی دشوار است، با شرکت در دوره آمادگی آیلتس بدون نیاز به نگرانی در مورد تعداد بخش‌ها، مدت زمان آن، انواع مختلف سوالات و… می‌توانید سر جلسه آزمون حاضر شوید. دوره‌های آمادگی آیلتس همه توسط معلمان واجد شرایط و با تجربه آیلتس آموزش داده می‌شوند. در هر دوره:

  • نکات و استراتژی‌هایی را برای شرمت در امتحان دریافت می‌کنید
  • با قالب آزمون آشنا می‌شوید
  • فرصتی برای تمرین نوشتن برای هر دو بخش امتحان نوشتاری و دریافت بازخورد از معلم دارید
  • این فرصت را دارید که تمام بخشهای مختلف امتحان را تمرین کنید
  • واژگان و دستور زبان مفید را بیاموزید

در حالی که همه این موارد در هر دوره آمادگی IELTS اتفاق می‌افتد، توصیه ما این است که اگر واقعاً نیاز به بهبود نمره خود دارید، در چند دوره آمادگی آیلتس شرکت کنید. تکمیل یک دوره لزوما نمره بالاتری برای شما به دنبال نخواهد داشت؛ زیرا نمره بهتر مستلزم مهارتهای زبانی بهتر است که تنها با گذشت زمان قابل دستیابی است. توصیه ما این است که اگر واقعاً می‌خواهید نمره بهتری بگیرید، چندین دوره را بگذرانید. دانش آموزان آیلتس پایین‌تر نیز ممکن است نیاز به گذراندن کلاسهای عمومی انگلیسی بیشتری داشته باشند.

انواع دوره های ایلتس از نظر سطح

دوره IELTS FOUNDATION

این دوره ویژه‌ی دانش‌آموزان در سطح‌های ابتدایی است و بر افزایش سطح گرامر و لغت تاکید دارد.

  • به دلیل انعطاف پذیری ارائه شده توسط کتاب مهارت‌های مطالعه، می‌توان دوره را کوتاه کرد یا گسترش داد تا با نیازهای دانش آموز یا موسسه مطابقت داشته باشد.
  • بانک گرامر و واژگان تمرینات بیشتری را در زمینه‌هایی که معمولاً برای دانش آموزان مشکل ایجاد می‌کند، ارائه می‌دهد.
  • دانش آموزان می‌توانند دقت و محدوده بیان خود را از طریق بخش‌های دقیق تمرکز بر زبان بهبود بخشند.
  • کتاب مهارت‌های مطالعه همراه به ۴ بخش تقسیم می‌شود و می‌تواند برای خودآموزی یا دوره آمادگی فشرده آیلتس مورد استفاده قرار گیرد.
  • کتاب دانش آموز و کتاب معلم شامل اسکریپت‌های صوتی است که در آن پاسخ سوالات به وضوح مشخص شده است تا تجزیه و تحلیل متن‌ها امکان پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: استعلام مدرک آیلتس در 5 دقیقه!

دوره IELTS DEVELOPING

این دوره ویژه‌ی دانش آموزان در سطوح متوسط رو به پایین است که هدف آن کسب نمره‌ی 5.5 در آزمون آیلتس می‌باشد.

  • نکات مهم آیلتس را ارائه می‌دهد.
  • اطلاعات آزمون و استراتژی‌های پاسخ به سوالات را معرفی می‌کند.
  • بخش مهارتهای مطالعه مرتبط با امتحان در آن پررنگ‌تر است.
  • دارای تمرینات صحبت به شکل گروهی می‌باشد.
  • تمرکز آن بر مهارت‌های گفتاری و پس از آن رشد مهارت‌های نوشتاری است.

دوره IELTS PROGRESSIVE

این دوره ویژه‌ی دانش آموزان متوسط رو به بالا می‌باشد. آموزش آیلتس تضمینی در این سطح به شما کمک می‌کند که نمره‌ی 6.5 در آزمون کسب نمایید.

  • یک دوره جدید چند سطحی است که دانش آموزان را برای ورود به تحصیلات متوسط انگلیسی آماده می‌کند. به جای تمرکز بر آماده سازی برای امتحان، دوره progressive در زبان انگلیسی مهارت‌های لازم را به عنوان بخشی از یک برنامه سیستماتیک توسعه زبان آموزش می‌دهد. این دوره مهارت‌های مورد نیاز برای سخنرانی، آموزش، خواندن تحقیق و تکالیف مکتوب به زبان انگلیسی را ایجاد می‌کند.
  • دوره progressive، انگلیسی آکادمیک را از سطح متوسط تا بالا (متوسط) آموزش می‌دهد.
  • این دوره این امکان را برای دانش آموزان فراهم می‌کند که مهارت‌های آموخته شده را تمرین کرده و بهبود بخشند. منابع دانشجویی عبارتند از: فعالیت‌های تمرینی گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، واژگان و دستور زبان.

پیشنهادی برای مطالعه: سریع‌ترین راه‌های گرفتن مدرک آیلتس

دوره IELTS ADVANCED

این دوره که ویژه‌ی دانش آموزان در سطح بالا می‌باشد، برای کسب نمره‌ی هفت و بالاتر مفید است.

  • این دوره برای دانش آموزان انگلیسی سطح بالا طراحی شده است که قصد دارند نمره آیلتس 7 یا بالاتر را برای دستیابی به دانشگاه یا کالج، بهبود چشم اندازهای اشتغال یا اهداف مهاجرت و… دریافت کنند.
  • برای استفاده دقیق از زبان انگلیسی آکادمیک در نوشتن از اهداف این سطح است.
  • برای بیان روان خود در طیف وسیعی از موضوعات، با استفاده از کلمات مرتبط مناسب به شما کمک می‌کند.
  • برای ایجاد واژگان و ساختار مقاله خوب به شما آموزش‌هایی عرضه می‌کند؛ بنابراین می‌توانید سریع و موثر متن‌های خود را بنویسید.
  • استراتژی‌ها و تکنیک های امتحان برای رسیدن به موفقیت را برای شما فراهم می‌کند.

انواع دوره ایلتس از نظر فشردگی

دوره عادی IELTS

این دوره‌ها سه روز در هفته و هر روز به مدت یک ساعت و نیم هستند.

دوره نیمه فشرده آیلتس

این دوره‌ها سه روز در هفته و هر روز به مدت سه ساعت هستند.

دوره های آخر هفته IELTS

این دوره‌ها در روزهای آخر هفته برگزار می‌شوند و برای شاغلین انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.

دوره های خصوصی IELTS

این دوره‌ها به صورت فشرده و خصوصی بر اساس نیازهای شما و زمان دلخواه شما برگزار می‌شوند

معرفی دوره های داخل کشور آیلتس

1- دوره جهاد دانشگاهی

این دوره در چهار سطح مختلف برگزار می شود که زمان هر دوره بین 60 تا 80 ساعت متغیر می‌باشد. برگزار کننده این دوره‌ها جهاد دانشگاهی است.

2- دوره iran cambridge

دوره‌های آموزشی این موسسه در سطوح مختلفی برگزار می‌شود. شما می‌توانید با شرکت در آزمون تعیین سطح و پس از آن مشخص کردن هدف زمانی خود، برنامه‌ی مختص خود را به صورت عادی، نیمه فشرده و فشرده از این موسسه تحویل بگیرید.

3- دوره ایران مهر

دوره‌های این موسسه در دو سطح و به صورت نیمه گروهی برگزار می‌گردد. این دوره‌ها نیمه فشرده بوده و به شما کمک می‌کنند که بتوانید نمره‌ای بالاتر از 5 کسب نمایید.

4- موسسه دیاکو

تنوع زمانی و سطحی دوره‌های برگزار شده توسط موسسه دیاکو بسیار است. دوره آیلتس موسسه دیاکو شامل هفت سطح مختلف می‌باشد.

5- دوره هیراد

طول دوره کلاس‌های آیلتس هیراد بر اساس سطح فعلی شما متغیر است. به عنوان مثال اگر شما در سطح متوسط باشید به سی جلسه‌ی یک ساعت و نیمی نیاز پیدا خواهید کرد.

6- دوره اکسیر

موسسه اکسیر دوره‌های تلفیقی در سه سطح مختلف برگزار کرده و شما را با متودهای شرکت در آزمون نیز آشنا می‌کند.

۷- دوره عصر آفرینش

موسسه نام آشنای عصر آفرینش به عنوان یکی از مطرح‌ترین موسسات در زمینه آمادگی آیلتس، دوره‌های متنوعی را برای شما برگزار می‌کند. دوره آیلتس آفرینش برای رسیدن به نمره 7 آیلتس بسیار مناسب است.

۸- دوره زبان زنگنه

موسسه زنگنه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین موسسات برگزار کننده آزمون آیلتس و ماک آیلتس دوره‌های آمادگی متنوعی را برای شما فراهم کرده است.

۹- دوره اپادانا

مرکز تخصصی آیلتس آپادانا دوره‌های فشرده، نیمه فشرده، عادی و خصوصی را برای شما برگزار می‌کند. همچنین شما می‌توانید در این موسسه به شکل خاص یکی از مهارت‌های چهارگانه‌ی مورد سنجش در آیلتس را تقویت کنید.

۱۰- دوره بیان برتر

موسسه بیان برتر علاوه بر دوره‌های آموزشی دارای دوره‌های تک مهارتی نیز می‌باشد که به شما در ارتقا یکی از مهارت‌هایتان به شکل تخصصی کمک می‌کند.

۱۱- دوره پارسیان

مجتمع پارسیان با برگزاری دوره آموزش آیلتس آنلاین و حضوری به شما تضمین می‌دهد که بتوانید نمره‌ای بالاتر از 5 در این آزمون کسب کنید.

۱۲- دوره پروشات

پروشات آیلتس یکی از معتبرترین موسسات برگزار کننده دوره آنلاین آیلتس و دوره حضوری آیلتس است. این موسسه به شما تکنیک‌های نوینی را برای شرکت در این آزمون آموزش می‌دهد.

انواع دوره فشرده آیلتس

1- دوره سامیت

پیش نیاز شرکت در دوره سامیت داشتن نمره آیلتس یا ماک آیلتس 5 است. این دوره در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما در ارتقا سطح زبانتان کمک می‌کند.

2- دوره مدرسین گاما

این دوره به شما کمک می‌کند در مدت زمانی نزدیک به چهار ماه نمره آیلتس خود را به هفت برسانید.

3- دوره سفیر

موسسه سفیر با برگزاری دوره‌های فشرده در سطح بزرگسالان باعث می‌شود تا شما بتوانید مهارت‌های خود را به شکل کامل ارتقا داده و نمره خوبی در آزمون آیلتس کسب کنید.

پیشنهادی برای مطالعه: تمام مراحل آزمون آیلتس

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آیلتس

ثبت نام در آزمون آیلتس نیازمند پرداخت‌های بین المللی است. از آنجا که امکان پرداخت مستقیم دلاری در کشور ما به علت تحریم‌ها وجود ندارد، تیم سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند تا به راحتی پرداخت‌های خود را انجام داده و در این آزمون ثبت نام کنید.

نتیجه

آمادگی آزمون آیلتس نیازمند تمرین بسیار است. یکی از بهترین‌ راه‌ها برای موفقیت در این آزمون،‌ شرکت در دوره آمادگی آیلتس است. در این مقاله به معرفی انواع دوره‌های آمادگی آیلتس پرداختیم.

سوالات متداول

چقدر طول می‌کشد آیلتس بگیرم؟ چقدر باید برای مطالعه وقت بگذارم؟

همه چیز در این موضوع بستگی به سطح فعلی شما، زمان شما برای آموزش و تلاش شما دارد. هر چه سطح فعلی بالاتری داشته باشید و زمان بیشتری برای تمرین صرف کنید، قطعا مدت زمان آیلتس گرفتن شما کوتاه‌تر خواهد بود.

آیا کلاس فشرده پنج روز در هفته خوب است؟

عموما چنین کلاس‌هایی خستگی زیادی به دنبال خواهند داشت و بازدهی شما را کم خواهند کرد.

چقدر طول می‌کشد نمره آیلتس برای من ارسال شود؟

پس از شرکت در آزمون، دو هفته زمان می‌برد تا نمره‌ها به دست شما برسد.

کلاس خصوصی بهتر است یا گروهی؟

هر کدام از این کلاس‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر زمان شما محدود است بهتر است به سراغ کلاس‌های خصوصی بروید، در غیر این صورت کلاس‌های گروهی برای شما جذاب‌تر خواهند بود.

ایا برای قبولی در ایلتس نیاز به شرکت در کلاس است؟

خیر. هیچ اجباری برای شرکت در کلاس‌های موسسات مختلف وجود ندارد و شما حتی می‌توانید به صورت خودآموز برای این آزمون آماده شوید؛ اما توصیه ما این است که با شرکت در دوره آمادگی آیلتس تحت نظر یک معلم آموزش ببینید تا ایرادات کار خود را متوجه شوید.

آیا تنها شرکت در دوره ielts کافی است؟

خیر. برای موفقیت در این آزمون باید تمرین بسیار داشته باشید و تنها شرکت درکلاس کافی نمی‌باشد.

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *